quote:Vind jij Björn wel sympathiek dan?
Op dinsdag 23 september 2003 12:18 schreef ljurk9 het volgende:
en dan zeuren ze ook nog dat Björn niet sympathiek is
Esther moet weg!
quote:Ik wou net zeggen!
Op woensdag 24 september 2003 10:42 schreef Garlomie het volgende:[..]
Vind jij Björn wel sympathiek dan?
quote:Groot gelijk.
Op zondag 28 september 2003 23:21 schreef Vamos het volgende:
Hij is ze BEU!
Bjorn is cool.
quote:21 oud?
Op zondag 28 september 2003 23:33 schreef wizarddragon het volgende:[..]
Groot gelijk.
Bjorn is cool.
'k Word de 21ste a.s. 40! Da's oud. Jij bent nog lekker jong. Wou dat ik het nog was.
Ontopic: Ben benieuwd wat Björn volgende week gaat uitvreten. Volgens mij trekt hij zich in de rimboe terug en neemt alles mee.
Als de meiden zich dan zonder hem redden, komt hij steeds het kamp saboteren. Vuur doven, eten stelen, enz...
Lijkt me wel lachen.
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:37 schreef Gia het volgende:[..]
21 oud?
'k Word de 21ste a.s. 40! Da's oud. Jij bent nog lekker jong. Wou dat ik het nog was.
Ontopic: Ben benieuwd wat Björn volgende week gaat uitvreten. Volgens mij trekt hij zich in de rimboe terug en neemt alles mee.
Als de meiden zich dan zonder hem redden, komt hij steeds het kamp saboteren. Vuur doven, eten stelen, enz...
Lijkt me wel lachen.
quote:Nee.. Je wordt nog ouder.
21 oud?
quote:Dat weet je maar nooit.
Op maandag 29 september 2003 00:20 schreef wizarddragon het volgende:[..]
Nee.. Je wordt nog ouder.
quote:Dan kun je wel stellen ja.
Op maandag 29 september 2003 14:33 schreef Sven- het volgende:
Ik vind Björn een kortzichtige eikel.
Ik heb medelijden met zijn vriendin .
quote:Ik word over 3 weken 18 en vind dat al oud
21 oud?
En Bjorn = in ER. Maar ik denk dat als ik m IRL zou kennen dat ik m totaal niet zou mogen
quote:Ik wil dan wel zijn reactie zien! Dan kan je mij volgens mij echt opvegen gewoon hahaha!
Op zondag 5 oktober 2003 13:03 schreef mbn het volgende:
Zou Bjorn er na vanavond uit zijn?Ik denk van wel.
quote:spoiler:
Op zondag 5 oktober 2003 18:06 schreef Afwezig het volgende:
spoiler:Gaat 'het' nou vanavond nog gebeuren? Of was het allemaal geleuter?
Ik heb niet gezegd dat jullie lui zijn!
Hij zei: Die vrouwen lagen maar de hele dag in de zee.
En ze waren te beroerd om bamboe naar het kamp te dragen.
Tja, hij heeft niet gezegd dat ze lui waren! Maar het komt toch op hetzelfde neer!
Tjonge jonge wat een draaikont.
quote:
"Kijkers zijn bang van mij"De survivalsoap 'Expeditie Robinson' is nog maar aan zijn derde aflevering toe, maar de naam van Björn Lemeire (34) is al vaak gevallen. De vrachtwagenchauffeur, de vleesgeworden reīncarnatie van Robinson Crusoë, moest zich ontfermen over maar liefst zeven vrouwelijke kandidaten, en dat liep niet altijd van een leien dakje. En dan die camera's! "Nefast voor iemand die niet graag in de kijker staat," zucht Björn.
Naweeën van survivalsoap spelen Björn Lemeire parten
GISTEL - In die derde aflevering wordt het er voor Björn niet makkelijker op. Zijn leiderschap wordt steeds minder getolereerd door de dames. Björn verzamelt dan wel veel voedsel en is een hele dag in de weer, maar zijn sociale vaardigheden zijn volgens hen ontoereikend.
"Ik deed alles voor die vrouwen," zegt Björn. "Er was eten en vuur, ze hadden een slaapplaats... Dus wat gebeurde er? Ze begonnen met elkaar te praten en raakten bevriend, en dat wilden ze natuurlijk zo houden. Toen ik een spelletje begon te spelen, konden ze dat niet verdragen."
Ook nu Björn terug thuis is, moet hij zich nog vaak verantwoorden. "Dat gevoel heb ik," knikt hij, "hoewel ik daar op straat nog nooit over ben aangesproken. De kijkers zijn bang van mij, denk ik. Maar goed ook, want ik heb geen zin om aan iedereen mijn verhaal te doen. Ik heb meegedaan aan 'Expeditie Robinson' voor mezelf, niet voor iemand anders. Daarom geef ik ook geen interviews meer aan weekbladen. Die zijn alleen maar uit op de karikatuur Björn, maar zo ben ik niet. Ik leef wel in 2003, ik ben geen caveman uit 1800-weet-ik-veel."
HypocrietHij bekijkt ze wel, maar aan de afleveringen van 'Expeditie Robinson' hecht Björn niet zo'n belang. "Het is mooie televisie," zegt hij, "maar ik heb het anders ervaren. De zogezegde 'kus' tussen mij en Jutta, die de voorbije week in de aankondigende trailer zat, is er bijvoorbeeld nooit geweest. De andere kandidaten weten wel beter. Nogmaals, het is een mooie weergave van wat er niet gebeurd is (lacht)."
Björn zit duidelijk een beetje verveeld met de manier waarop hij door de makers geportretteerd is, maar spijt heeft hij niet. "Dat zijn vijgen na Pasen," vindt hij. "Weet je, het hoort er nu eenmaal bij. Als chauffeur moet je je aan de verkeersregels houden, dat is precies hetzelfde. Het zou hypocriet zijn je in te schrijven en dan achteraf te gaan klagen omdat er de hele tijd camera's in de buurt waren. Die mensen achter de camera's waren trouwens heel serieus. Daar kon ik beter mee opschieten dan met de kandidaten zelf."
Aan de reacties van de kijker stoort Björn zich al helemaal niet. "Ik ga niet achter een pc zitten om op internet te zien wat mensen van me denken," zegt hij, "dat interesseert me niet. Het is niet omdat ik op dat eiland een spelletje speel, dat ik in het dagelijkse leven geen vriendelijke, emotionele man kan zijn."Met dank aan het E-Café
quote:Ik denk dat Björn dat laatste denkt en dan keihard wordt gedropt door die twee, da's echt iets voor Björn.
Op dinsdag 14 oktober 2003 09:47 schreef mbn het volgende:
Wat zal het scenario zijn.
Volgende aflevering mag hij er nog bij blijven.
Daarna de samensmelting, waarbij hij immuniteit verliest en daarna dagdag of heeft hij met het complot met Judge en Gio genoeg steun om het nog een paar afleveringen vol te houden.
quote:
Bjorn Lemeire (35) : de West-Vlaamse "oermens" uit Expeditie Robinson in de verdediging."Wie achter de faįade kijkt, ziet een mooi mens"
GISTEL - Sommige noemen hem de vleesgeworden Robinson Crusoë, anderen de reīncarnatie van Charles Manson. Sinds de allereerste aflevering van ER, de populaire, real-life survivalsoap op VT4, laat kandidaat Bjorn Lemeire (35) uit Gistel geen gemoed meeronberoerd. Verwilderde haren, schichtig om zich heen kijkende ogen, mager en taai, recht voor de raap. Met zijn boude uitspraken en autoritaire leiding over het vrouwenkamp ("Vrouwen zijn net als kippen : in groep hebben ze een haannodig") oogste de ex-trucker vooral bij de dames bakken walging en onbegrip. "Ik stoot misschien af, maar wie zich de moeite getroost om achter de faįade te kijken, zal een mooi, integer mens zien". Portret van een opmerkelijke idealist. "Als je iets wil bereiken, moet je ervoor zorgen dat je opvalt. Dan mag je geen kuddedier worden. Dan kies je niet voor het nieuwste model van BMW, maar voor een 2PK waar je dubbele banden oplegt.
Bjorn: "Ik heb met één doel deelgenomen aan ER: kijken of ik zonder enige vorm van luxe anderhalve maand kon overleven op een onbewoond eiland. Ik ben niet vertrokken met winst voor ogen, om de simpele reden dat ik dat spel niet kķn winnen. De programmamakers hebben mij voor vertrek voorgesteld om één van de groepen te leiden en ik heb dat aanvaard. Als je echter vanuit een leiderspositie vertrekt, heb je één belangrijk nadeel: je kan je niet 'low profile' opstellen en wéét dus dat men je vroeg of laat de rekening zal presenteren. Ik ben geslaagd in mijn doel, maar heb heel het avontuur toch zwaar onderschat. Niet het zware leven op het eiland, maar de gevolgen van de uitzendingen die nu op televisie te zien zijn. De programmamakers hebben een belachelijke karikatuur van me gemaakt. Die van de woeste, dolgedraaide holbewoner die iedereen en alles op het eiland naar zijn hand probeert te zetten. De waarheid zit -zoals altijd- iets genuanceerder in elkaar. In tegenstelling tot een paar andere kandidaten heb ik gewoon het spel gespeeld. En ik heb dat uiteraard soms hard gedaan."
BLOTE SNIKKEL
"Jammer genoeg blijft men mij in het programa opvoeren als de rare oermens met baard die thuis in zijn blote snikkel bij min vijf graden Celsius in zijn vijver springt en op het eiland brave vrouwen beliegt en afsnauwt. Maar ik begrijp dat ergens wel. Met zo'n personage trék je kijkers, hé. Ik was gesneden koek om het programma lekker en sensationeel mee te maken. Maar televisie is fake. Vergeet dat niet. Wat de kijker middels ingenieuze montages te zien krijgt, is alles behalve een corret beeld van Bjorn Lemeire. Ik bedoel maar : geef mij die 700 uren filmpjes die op dat eiland bijeengeschoten werden en ik toon je een heel andere Bjorn. Nu, ik til daar zelf niet zo zwaar aan, maar voor mijn ouders, vriendin en die handvol goede vrienden, is het niet plezant om zich steeds opnieuw te moeten verdedigen over mijn persoon. Ik heb meegedaan aan Robinson voor het concept, niet voor de spijtige gevolgen."HARMONIEUS GROEN
"Ik ben een idealist en een perfectionist. En dat zal ik blijven tot in mijn graf. Ik heb altijd geweigerd om zomaar en zonder nadenken deel uit te gaan maken van de materialistische, kapitalistische maatschappij. Eén van de redenen waarom ik tijdens ER eenvoudigweg niet bij de vrouwen kķn gaan slapen, was omdat hun leefwereld absoluut niet die van mij raakte. Ik kan niet meepraten over de nieuwste films in de cinema, de jongste trends in de mode en de nieuwste flacon in de parfumerie. Voor mij is dat allemaal volstrekt nutteloos. Ik maak enkel en alleen tijd voor blijkbaar "enge" dingen die van mij een rijker en gelukkiger mens maken. In plaats van drie uur in een cinemacomplex te slijten, zit ik duizend keer liever in mijn tuin naar de natuur te kijken. Werk is nog zoiets. Werken zt ik nooit om in geld, maar altijd in te presteren uren. Dat is volledig anders, namelijk. Als ik weet dat ik drie jaar mijn broek moet slijten op een duf kantoor om een bepaalde auto te kunnen kopen, dan hoeft het voor mij niet."WERELDVERBETERAAR
"Ik wil iemand zijn. Dingen beleven. Iets betekenen. Ik wil niet doodgaan terwijl niemand weet dat ik heb geleefd. Ik wil opgemerkt worden omdat ik een essentiële boodschap heb. En die is: "Alles begint bij jezelf". En als je op dat vlak iets wil bereiken, dan mag je niet meedoen met de grote massa. Dan ga je niet in jeansbroek en T-shirt aan de bar van een dom café wezenloos zitten staren, maar dan stap je een keet binnen met een kilt aan je kont en dan trek je je bek open. Begrijp je? Vroeger was ik een bevlogen wereldverbeteraar, maar de jaren hebben me doen inzien dat ik mijn terrein beter iets kleiner maak (lacht). Ik probeer nu één en ander te bereiken op provinciaal vlak. Vooral door mijn ecologische visie te onderwijzen aan geīnteresseerden. Ik volg ook een cursus rond harmonieus park- en groenbeheer. Da's hard nodig, want de visies in die sector beginnen op een nogal spectaculaire manier te "versimpelen". Als je tegenwoordig langs een partij maīs rijdt wordt dat al "groen gebied" genoemd. Ik word ook woest van al die bureaucratie binnen het groenbeeld: er moeten tegenwoordig ganser bossen omver gelegd worden om papier mee te maken waar, wanneer, hoe en waarom men één boom zal planten. (lacht). Tja, ik overdrijf al eens om een punt duidelijk te maken."BUSH IS TOP
"Weet je, ik zie rond me een volstrekt gebrek aan normen en waarden. We lopen er in Europa hoe langer hoe meer ij als Amerikanen, maar als Bush doet wat ie doet vinden we hem allemaal dé schurk. Wel, ik zeg u: Bush is top. Hij doet wat hij zegt. Als hij zegt: "Kyoto kust mijn kloten", dan houdt hij zich daaraan. Dan wéét je dat tenminste. Dat kan van 99% van de politici niet woren gezegd. Let op, ik ben geen mensenhater, maar wel een groot mensenkijker. Ik schop graag tegen schenen, speel graag de luis in de pels, hij mensen graag een spiegel voor. Maar daarom moet men mij nog niet proberen te verkopen als een paria. Ik volg gewoon mijn eigen richtig en verdien daarevenveel respoect voor als zij die voor de andere weg kiezen."Bron : hln.be, bron: E-café
quote:Oh Bjorn je bent mijn held
BUSH IS TOP
"Weet je, ik zie rond me een volstrekt gebrek aan normen en waarden. We lopen er in Europa hoe langer hoe meer ij als Amerikanen, maar als Bush doet wat ie doet vinden we hem allemaal dé schurk. Wel, ik zeg u: Bush is top. Hij doet wat hij zegt. Als hij zegt: "Kyoto kust mijn kloten", dan houdt hij zich daaraan. Dan wéét je dat tenminste. Dat kan van 99% van de politici niet woren gezegd. Let op, ik ben geen mensenhater, maar wel een groot mensenkijker. Ik schop graag tegen schenen, speel graag de luis in de pels, hij mensen graag een spiegel voor. Maar daarom moet men mij nog niet proberen te verkopen als een paria. Ik volg gewoon mijn eigen richtig en verdien daarevenveel respoect voor als zij die voor de andere weg kiezen."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |