abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13165226
weet iemand wat de minimum lengte van een landingsbaan moet zijn voor een boeing 737 767 747 en andere?
pi_13165262
hoezo? moet je landen? :-)
pi_13165316
Minimaal de lengte van het toestel in kwestie. Anders kan ie er niet op staan.
  zondag 14 september 2003 @ 19:54:47 #4
30759 Huitzilopochtli
FASCIST AGAINST RACISM
pi_13165318
Op Rudder Cut Cay was de landingsbaan altijd 1,2 km. lang, maar of dat nog steeds zo is weet ik niet.
Groetjes,

Sweder

[b]OFF THE BEATEN PATH I REIGN[/b]In the beaten slut I came
pi_13165353
quote:
Op zondag 14 september 2003 19:54 schreef CopyCatz het volgende:
Minimaal de lengte van het toestel in kwestie. Anders kan ie er niet op staan.
Ja een vliegtuig staat meteen stil op het moment van grondcontact.

Serieus graag

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_13165479
is per vlieguig verschillend, en dan afhankelijk van:

- vlieggewicht (veel/weinig passagiers e.d.)
- windrichting en windsterkte
- gladheid van de baan
- max. remvermogen

staat dus niet vast. staat in de handboeken van die kisten

pi_13165503
MODERATOR : GOOI DIE ONNOZELE REACTIES WEG AUB.
  zondag 14 september 2003 @ 20:00:51 #8
30759 Huitzilopochtli
FASCIST AGAINST RACISM
pi_13165524
Ik heb altijd zoiets van, je moet het gewoon proberen en dan weet je vanzelf wel of het gaat of niet.
Groetjes,

Sweder

[b]OFF THE BEATEN PATH I REIGN[/b]In the beaten slut I came
  zondag 14 september 2003 @ 20:02:53 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_13165582
Je vergeet hier nogal wat informatie te geven... Wil je de minimum lengte inclusief veiligheidsmarge? Wat is het totale gewicht van het toestel? Op welke hoogte ligt de landingsbaan? Is het een vlakke baan, of ligt-ie op een helling? Hoe is de wind? Is er regen/sneeuw...?
Dit alles maakt de benodigde baan alleen maar langer...
En dan is er nog het risico op motorstoring, rem-problemen of een klapband, en dat alles zorgt dat de benodigde baan weer langer wordt...

[Dit bericht is gewijzigd door RemcoDelft op 14-09-2003 20:12]

censuur :O
pi_13165632
quote:
Op zondag 14 september 2003 20:00 schreef gtotep het volgende:
MODERATOR : GOOI DIE ONNOZELE REACTIES WEG AUB.
Niet zo schreeuwen. En nog geen gevoel voor humor ook. De meeste mensen worden hier melig als er weer zo'n luie vraag komt die je met een beetje googlen makkelijk zelf kunt oplossen.
pi_13165667
De NATO-standaard is 7996 feet (iets van 3 km). En daar kunnen meeste militaire vliegtuigen wel op landen. Geloof dat ze op schiphol ergens rond de 10000 feet lengte zijn.
pi_13165692
-edit- dat kan wel wat minder, de boodschap was al duidelijk leek me.

[Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 14-09-2003 21:36]

[b]Op zondag 21 september 2003 00:58 schreef Ype het volgende:[/b][br]Wijn is voor Rechtse CorpsBallen.
  maandag 15 september 2003 @ 09:24:11 #13
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_13174648
Geloof dat een volle 747-400 iets van 2,5 tot 3 km nodig heeft om los te komen.
Maar deze afstand is afhankelijk van factoren als startgewicht, windrichting en -snelheid, temperatuur, luchtvochtigheid, etc.
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
pi_13174663
Ben je van plan er ééntje aan te leggen in je tuin dan?
pi_13238719
Het ligt zoals eerder vermeld ook heel erg aan de hoogte. Ik ben een keer in noorwegen geland (even naam van vliegveld kwijt) en daar is de baan net zo lang als Schiphol, maar vanwege de hoogte (ong. 1000m)en de gladheid kan er niet meer dan een boeing 737-400 landen.
'We have first raised a dust and then complain we cannot see' Bishop Berkeley (1685-1753)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')