Oh en vond Parijs op zich wel mooi, alleen tja tis jammer van die Fransen inderdaad....
quote:ROFL
Op zaterdag 13 september 2003 22:13 schreef mcintosh het volgende:
Zweedse meisjesOh en vond Parijs op zich wel mooi, alleen tja tis jammer van die Fransen inderdaad....
Ik vond Disney Land wel erugh ok hoor. Vooral het ontbijt
Maar ik spreek ook de taal dus dat zal wel in mijn voordeel zijn...
Eigenlijk is alles kewl aan Parijs, eifeltoren, champs d'elysee, ard de triomphe, kasteeltuinen, de seine, place de la concorde
quote:mee eens vind er ook maar weinig aan
Op zaterdag 13 september 2003 22:28 schreef schatje het volgende:
Ik heb ook een hekel aan Parijs, totaal niets aan.
Ze willen al veel meer hun best in het Engels voor je doen als jij tenminste eerst probeert Frans te spreken. Dat waarderen ze al genoeg.
Helaas kunnen veel Fransen (teleurstellend genoeg niet alleen de ouderen, maar ook dertigers en veertigers) vaak helemaal geen Engels spreken, dus dan is het meer onkunde dan onwillendheid.
Parijs was leuk.
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 13-09-2003 22:36]
quote:Twintigers ook niet hoor.
Op zaterdag 13 september 2003 22:35 schreef motown het volgende:
Helaas kunnen veel Fransen (teleurstellend genoeg niet alleen de ouderen, maar ook dertigers en veertigers) vaak helemaal geen Engels spreken, dus dan is het meer onkunde dan onwillendheid.Parijs was leuk.
quote:Onder lager opgeleiden wellicht een probleem. Studenten en mensen in het uitgaansleven hebben er gelukkig veel minder problemen mee, zover ik heb ervaren.
Op zaterdag 13 september 2003 22:36 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Twintigers ook niet hoor.
Grootst mogelijke problemen om Engels spreken personeel te krijgen.
Maar inderdaad nog steeds verbijsterend hoeveel jongere Fransen ook slechts of geen Engels kunnen.
Maar de gemiddelde Fransman zal nog steeds beter Engels spreken dan de gemiddelde Amerikaan welke niet-engelse taal dan ook, daar twijfel ik bijna niet aan.
Hoewel, gezien de groei van de hoeveelheid Spaanstalige burgers in de VS zal dat wellicht niet zo blijven.
quote:Tja, geen verplicht vak en gezien het chauvinisme voelen veel fransen zich niet geroepen het te leren.
Op zaterdag 13 september 2003 22:41 schreef motown het volgende:[..]
Onder lager opgeleiden wellicht een probleem. Studenten en mensen in het uitgaansleven hebben er gelukkig veel minder problemen mee, zover ik heb ervaren.
Maar inderdaad nog steeds verbijsterend hoeveel jongere Fransen ook slechts of geen Engels kunnen.
Maar de gemiddelde Fransman zal nog steeds beter Engels spreken dan de gemiddelde Amerikaan welke niet-engelse taal dan ook, daar twijfel ik bijna niet aan.
Hoewel, gezien de groei van de hoeveelheid Spaanstalige burgers in de VS zal dat wellicht niet zo blijven.
quote:Bij de Fransen speelt chauvenisme vaak een rol, bij de Amerikanen is dat overwegend luiheid (hoewel chauvenisme met name sinds 11-9-2001 ook steeds meer een factor zal wezen).
Op zaterdag 13 september 2003 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Tja, geen verplicht vak en gezien het chauvinisme voelen veel fransen zich niet geroepen het te leren.
En voor Euro Disney, geef mij maar de Efteling. Stuk minder commercieel dan dat Disney gebeuren.
De rest van het land is buitengewoon TOP!
14 juli dorpsfeesten roeleren!
Mon Dieux, lekker lui lazarus land....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |