Nu hoorde ik vrijdagmiddag pas dat ze "misschien" maandag gaan staken. Vrij nemen kon ik niet zomaar doen want er is een werkoverleg en een evt. etentje (als de jubilaris tenminste niet nog steeds ziek is).
Heen valt te regelen voor me. Ik kan meerijden met iemand tot de Kralingse Zoom en dan de metro, maar dan niet terug, want werkoverleg dus.
Ik kon niet overleggen met het hoofd van de afdeling want die is skiėn met andere collega's (personeelsuitje).
Vanochtend hoor ik dat de staking doorgaat. Net weer dat een staatssecretaris (of minister?) het toch weer aan gaat vechten.
Zo valt er toch niets te regelen
Boot of bus terug is ook geen optie want die gaan maar tot half 6, dan kan ik net zo goed weer met die collega terugrijden.
Ex wil eventueel wel ophalen maar weet niet hoe laat hij klaar is met werken (ik ook niet trouwens).
Ik heb nog wel een vriendin in Rotterdam, daar zou ik vast wel kunnen blijven slapen.
Maar mijn punt is dus gewoon: waarom kondigt de NS dat zo laat van tevoren aan
Doen ze dat nou gewoon om de reiziger te pesten en hun zin door te drijven
maargoed. wle lastig voor de mensen die op bezoek komme morgen.. die kunnen dan lekker omrije met de bus enzo en die zal dan al wel stampvol zitten...
quote:Ja echt zwaaaaar kut!
Op 01 april 2001 15:11 schreef Vork het volgende:
En toch bennik zeker niet voor veel concurrentie enzo.. dan krijg je van die engelse taferelen...maargoed. wle lastig voor de mensen die op bezoek komme morgen.. die kunnen dan lekker omrije met de bus enzo en die zal dan al wel stampvol zitten...
Vanmiddag is een bobo speciaal uit China teruggekomen om met de directie van de NS te praten over het werkrooster. Misschien dat op die manier nog van stakingen kan worden afgezien.
Ik sta morgen om half 8 op het station in een poging mij in de internationale trein te wurmen (bleek bij de vorige stakingen ook te rijden). Is die er niet of rijdt hij vol door dan heb ik 10 minuten de tijd om mijn collega thuis te bellen (die geen mobiel heeft) om met haar mee te rijden.
Terug blijft nog steeds een raadsel (zie boven).
quote:Jij tenminste wel!!! ik moet ergens opstappen waar van zijn lang-zal-ze-leven geen internationale trein voorbij komt.. de bussen vertrekken pas vanaf half 8 en duren 2 uur ofzo.. nee ik zie het veer fleurig in.. en dat net bij het enige verplichte college van de week!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik sta morgen om half 8 op het station in een poging mij in de internationale trein te wurmen
quote:Het is dus niet gezegd dat ik die trein inkom he...
Op 01 april 2001 19:08 schreef Stranger het volgende:
Jij tenminste wel!!! ik moet ergens opstappen waar van zijn lang-zal-ze-leven geen internationale trein voorbij komt.. de bussen vertrekken pas vanaf half 8 en duren 2 uur ofzo.. nee ik zie het veer fleurig in.. en dat net bij het enige verplichte college van de week!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Fijn is dat. Kan ik komende week ws 3 van de 5 dagen niet op mijn werk komen.
Op 01 april 2001 18:52 schreef Larissa het volgende:
De stakingen van donderdag en vrijdag zijn van een andere vakbond en ruim van tevoren aangekondigd.
hmz.. misschien kannik dan toch wat regelen nog..
slechte 2 aprilgrap hoor
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 02-04-2001 09:11]
quote:Wat de reizigers van de NS vinden is allang bekend bij de NS, alleen doen ze net alsof ze allemaal tevreden zijn.
Op 02 april 2001 09:56 schreef Tokus het volgende:
ga dan godver 's klagen bij de directie van de NS, dan weten die dat de reizigers ook niet tevreden zijn, en pas dan zullen ze er wat aan doen.
En denk dan niet dat een ander dat wel zal doen, want als iedereen dat denkt helpt het dus nog geen fuck.
Nee, iedereen die de NS zo kut vindt moet dat 's aan de directie laten weten, ipv hier weer 's een topic er over te openen.
quote:Jaha! Net of dat zin heeft om te klagen tegen de NS.
Op 02 april 2001 09:56 schreef Tokus het volgende:
ga dan godver 's klagen bij de directie van de NS, dan weten die dat de reizigers ook niet tevreden zijn, en pas dan zullen ze er wat aan doen.
En denk dan niet dat een ander dat wel zal doen, want als iedereen dat denkt helpt het dus nog geen fuck.
Nee, iedereen die de NS zo kut vindt moet dat 's aan de directie laten weten, ipv hier weer 's een topic er over te openen.
Klaagbaak
Zat 't weer 's tegen op school of je werk ? Spui je gal hier !
quote:Je had dit al veel eerder kunnen vernemen....
Op 01 april 2001 13:36 schreef Larissa het volgende:Nu hoorde ik vrijdagmiddag pas dat ze "misschien" maandag gaan staken.
Wel maf om te zien dat mensen die hier 'Kut NS' roepen, de ene keer de VVMC bedoelen, dan weer al het rijdende personeel, dan weer louter de NS directie etc....
Staat nogal slordig...
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 02-04-2001 16:15]
quote:Oh ja? Nou, ik heb anders geen radio op mijn werk aanstaan. Het schijnt in de Metro gestaan te hebben en ik had die ochtend alleen de Spits.
Op 02 april 2001 16:15 schreef DIGGER het volgende:
Je had dit al veel eerder kunnen vernemen....Wel maf om te zien dat mensen die hier 'Kut NS' roepen, de ene keer de VVMC bedoelen, dan weer al het rijdende personeel, dan weer louter de NS directie etc....
Staat nogal slordig...
En al had ik het eerder geweten, dan nog viel er niets te regelen! Gisteravond was de staking "definitief": ik die lift dus geregeld voor het geval ik niet in de int. trein kon.
Pas na 12 uur vannacht werd de staking afgeblazen.
Ik las vanmiddag in de News.nl dat duizenden mensen dat dus niet gehoord hadden en dat het een chaos op de weg was.
Die hadden zeker ook "eerder kunnen weten" dat de staking weer afgelast was
Mijn punt is niet zozeer dat ze staken, hoewel dat ook uiterst irritant is, maar dat ze er een welles-nietes spelletje van maken of ze nu wel of niet gaan staken en dat je op die manier niets kunt regelen.
En uiteraard werden de vakbonden hier bedoeld.
Die organiseerden immers de staking.
quote:Voor mij zijn de vakbondsleden, het personeel en de directie allemaal gewoon de NS. Het is tenslotte 1 bedrijf en ze mogen onderling problemen hebben met elkaar, ze blijven toch allemaal directie van/medewerkers van de NS?
Op 02 april 2001 16:15 schreef DIGGER het volgende:
Je had dit al veel eerder kunnen vernemen....Wel maf om te zien dat mensen die hier 'Kut NS' roepen, de ene keer de VVMC bedoelen, dan weer al het rijdende personeel, dan weer louter de NS directie etc....
Staat nogal slordig...
quote:Klopt niet. Ten eerste is het niet 'vakbonden' zoals je stelt maar vakbond. alleen de VVMC zou gaan staken, niet het FNV of CNV of wat dan ook.
Op 02 april 2001 19:43 schreef Larissa het volgende:Mijn punt is niet zozeer dat ze staken, hoewel dat ook uiterst irritant is, maar dat ze er een welles-nietes spelletje van maken of ze nu wel of niet gaan staken en dat je op die manier niets kunt regelen.
En uiteraard werden de vakbonden hier bedoeld.
Die organiseerden immers de staking.
Ten 2e maken ze er geen wellus/nietus spelletje van. De VVMC stelde gewoon: We gaan staken, mits.... heel simpel. Voor 0.00 uur moest de situatie dusdanig veranderd, verbeterd zijn dat een staking niet nodig zou zijn of in ieder geval voorlopig niet nodig zou zijn. Nu is die verbetering opgetreden na dat overleg tussen Netelenbos en de NS directie, dus ging de staking niet door. Simpel toch?
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 02-04-2001 20:37]
quote:Het is meer de directie die meent zo met het personeel om te kunnen en moeten gaan. De acties van de vakbonden en het personeel zijn reacties...
Op 02 april 2001 14:29 schreef Larissa het volgende:
Jaha! Net of dat zin heeft om te klagen tegen de NS.
Net of de vakbondsleden zich daar iets van aan zouden trekken. Die trekken zich al niets van de directie aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |