abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 april 2001 @ 13:36:52 #1
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_882421
Staken, okee... tis lastig maar als je het op tijd weet kun je wat regelen. (vrij nemen bijvoorbeeld )(Of met bus of boot naar Rotterdam, evt. int. trein, maar die is dan natuurlijk bomvol)

Nu hoorde ik vrijdagmiddag pas dat ze "misschien" maandag gaan staken. Vrij nemen kon ik niet zomaar doen want er is een werkoverleg en een evt. etentje (als de jubilaris tenminste niet nog steeds ziek is).

Heen valt te regelen voor me. Ik kan meerijden met iemand tot de Kralingse Zoom en dan de metro, maar dan niet terug, want werkoverleg dus.
Ik kon niet overleggen met het hoofd van de afdeling want die is skiėn met andere collega's (personeelsuitje).

Vanochtend hoor ik dat de staking doorgaat. Net weer dat een staatssecretaris (of minister?) het toch weer aan gaat vechten.
Zo valt er toch niets te regelen

Boot of bus terug is ook geen optie want die gaan maar tot half 6, dan kan ik net zo goed weer met die collega terugrijden.
Ex wil eventueel wel ophalen maar weet niet hoe laat hij klaar is met werken (ik ook niet trouwens).
Ik heb nog wel een vriendin in Rotterdam, daar zou ik vast wel kunnen blijven slapen.

Maar mijn punt is dus gewoon: waarom kondigt de NS dat zo laat van tevoren aan
Doen ze dat nou gewoon om de reiziger te pesten en hun zin door te drijven

Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  zondag 1 april 2001 @ 14:51:46 #2
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_882554
NS zuigt gewoon.. ze zijn machtsgeil
pi_882591
Wij reziegers hebben geen keus. We moeten wel met de trein. We hebben geen poot om op te staan, ze kunnen doen wat ze willen.
  zondag 1 april 2001 @ 15:08:01 #4
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_882610
dat zeg ik... machtsgeil
blehhhh
  zondag 1 april 2001 @ 15:11:58 #5
3878 Vork
Manisch creatief
pi_882629
En toch bennik zeker niet voor veel concurrentie enzo.. dan krijg je van die engelse taferelen...

maargoed. wle lastig voor de mensen die op bezoek komme morgen.. die kunnen dan lekker omrije met de bus enzo en die zal dan al wel stampvol zitten...

pi_882635
quote:
Op 01 april 2001 15:11 schreef Vork het volgende:
En toch bennik zeker niet voor veel concurrentie enzo.. dan krijg je van die engelse taferelen...

maargoed. wle lastig voor de mensen die op bezoek komme morgen.. die kunnen dan lekker omrije met de bus enzo en die zal dan al wel stampvol zitten...

Ja echt zwaaaaar kut!
pi_882985
Weet iemand of de stakingen donderdag en vrijdag ook doorgaan? Daar hadden ze het eerst ook over.
  zondag 1 april 2001 @ 18:52:03 #8
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_883127
De stakingen van donderdag en vrijdag zijn van een andere vakbond en ruim van tevoren aangekondigd.

Vanmiddag is een bobo speciaal uit China teruggekomen om met de directie van de NS te praten over het werkrooster. Misschien dat op die manier nog van stakingen kan worden afgezien.

Ik sta morgen om half 8 op het station in een poging mij in de internationale trein te wurmen (bleek bij de vorige stakingen ook te rijden). Is die er niet of rijdt hij vol door dan heb ik 10 minuten de tijd om mijn collega thuis te bellen (die geen mobiel heeft) om met haar mee te rijden.

Terug blijft nog steeds een raadsel (zie boven).

pi_883187
quote:
Ik sta morgen om half 8 op het station in een poging mij in de internationale trein te wurmen
Jij tenminste wel!!! ik moet ergens opstappen waar van zijn lang-zal-ze-leven geen internationale trein voorbij komt.. de bussen vertrekken pas vanaf half 8 en duren 2 uur ofzo.. nee ik zie het veer fleurig in.. en dat net bij het enige verplichte college van de week!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  zondag 1 april 2001 @ 19:13:30 #10
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_883215
quote:
Op 01 april 2001 19:08 schreef Stranger het volgende:
Jij tenminste wel!!! ik moet ergens opstappen waar van zijn lang-zal-ze-leven geen internationale trein voorbij komt.. de bussen vertrekken pas vanaf half 8 en duren 2 uur ofzo.. nee ik zie het veer fleurig in.. en dat net bij het enige verplichte college van de week!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is dus niet gezegd dat ik die trein inkom he...
Maar je hebt gelijk! Het kan altijd nog slechter...in jouw geval zou ik het zelf op overmacht gooien...
pi_883253
quote:
Op 01 april 2001 18:52 schreef Larissa het volgende:
De stakingen van donderdag en vrijdag zijn van een andere vakbond en ruim van tevoren aangekondigd.
Fijn is dat. Kan ik komende week ws 3 van de 5 dagen niet op mijn werk komen.
Ik kan wel thuis werken, maar niet drie dagen!
  zondag 1 april 2001 @ 19:51:44 #12
2519 Catkin
een heel onschuldig meisje....
pi_883325
Sja mij komt het eik morgen ook niet echt goed uit... dat wordt lang in de file staan. Ik moet rond 16.00 namelijk naar amsterdam.
Donderdag heb ik een tentamen op school, moe'k eik ook met de trein....
You know everything about her, but don't know her at all!
  maandag 2 april 2001 @ 02:09:15 #13
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_885218
En nu blijken ze morgen dus weer niet te staken. Nou ja, dan kan ik er in ieder om 7 uur uit in plaats van half 6.
  maandag 2 april 2001 @ 05:10:40 #14
374 beelzebub
master of disaster
pi_885262
Dit is minder nieuws, ik had me al voorbereid om vandaag een tentamen te missen
  maandag 2 april 2001 @ 09:03:33 #15
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_885328
En ik ben mooi door de wekker heen geslapen!
Had me met die staking ook beter niet kunnen gebeuren.
Maar ik heb nu vanochtend vrij genomen dus da's ook wel weer lekker.
  maandag 2 april 2001 @ 09:10:17 #16
3878 Vork
Manisch creatief
pi_885336
Weer geen staking?

hmz.. misschien kannik dan toch wat regelen nog..

slechte 2 aprilgrap hoor

[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 02-04-2001 09:11]

FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 april 2001 @ 09:56:09 #17
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_885399
ga dan godver 's klagen bij de directie van de NS, dan weten die dat de reizigers ook niet tevreden zijn, en pas dan zullen ze er wat aan doen.
En denk dan niet dat een ander dat wel zal doen, want als iedereen dat denkt helpt het dus nog geen fuck.
Nee, iedereen die de NS zo kut vindt moet dat 's aan de directie laten weten, ipv hier weer 's een topic er over te openen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 2 april 2001 @ 10:24:59 #18
3878 Vork
Manisch creatief
pi_885453
quote:
Op 02 april 2001 09:56 schreef Tokus het volgende:
ga dan godver 's klagen bij de directie van de NS, dan weten die dat de reizigers ook niet tevreden zijn, en pas dan zullen ze er wat aan doen.
En denk dan niet dat een ander dat wel zal doen, want als iedereen dat denkt helpt het dus nog geen fuck.
Nee, iedereen die de NS zo kut vindt moet dat 's aan de directie laten weten, ipv hier weer 's een topic er over te openen.
Wat de reizigers van de NS vinden is allang bekend bij de NS, alleen doen ze net alsof ze allemaal tevreden zijn.
pi_885721
Kut ns, laat ze nou een keer de knoop doorhakken, elke keer maar op het laatst moment afblazen, ik vind dit weer echt een naaistreek!!!!
  maandag 2 april 2001 @ 14:29:36 #20
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_886076
quote:
Op 02 april 2001 09:56 schreef Tokus het volgende:
Jaha! Net of dat zin heeft om te klagen tegen de NS.
Net of de vakbondsleden zich daar iets van aan zouden trekken. Die trekken zich al niets van de directie aan.
En neem me niet kwalijk dat ik de bedoeling van dit forum niet begrepen heb :

Klaagbaak
Zat 't weer 's tegen op school of je werk ? Spui je gal hier !

pi_886477
quote:
Op 01 april 2001 13:36 schreef Larissa het volgende:

Nu hoorde ik vrijdagmiddag pas dat ze "misschien" maandag gaan staken.

Je had dit al veel eerder kunnen vernemen....

Wel maf om te zien dat mensen die hier 'Kut NS' roepen, de ene keer de VVMC bedoelen, dan weer al het rijdende personeel, dan weer louter de NS directie etc....

Staat nogal slordig...

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 02-04-2001 16:15]

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 2 april 2001 @ 19:43:07 #22
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_887197
quote:
Op 02 april 2001 16:15 schreef DIGGER het volgende:

Wel maf om te zien dat mensen die hier 'Kut NS' roepen, de ene keer de VVMC bedoelen, dan weer al het rijdende personeel, dan weer louter de NS directie etc....

Staat nogal slordig...

Oh ja? Nou, ik heb anders geen radio op mijn werk aanstaan. Het schijnt in de Metro gestaan te hebben en ik had die ochtend alleen de Spits.

En al had ik het eerder geweten, dan nog viel er niets te regelen! Gisteravond was de staking "definitief": ik die lift dus geregeld voor het geval ik niet in de int. trein kon.
Pas na 12 uur vannacht werd de staking afgeblazen.
Ik las vanmiddag in de News.nl dat duizenden mensen dat dus niet gehoord hadden en dat het een chaos op de weg was.
Die hadden zeker ook "eerder kunnen weten" dat de staking weer afgelast was

Mijn punt is niet zozeer dat ze staken, hoewel dat ook uiterst irritant is, maar dat ze er een welles-nietes spelletje van maken of ze nu wel of niet gaan staken en dat je op die manier niets kunt regelen.
En uiteraard werden de vakbonden hier bedoeld.
Die organiseerden immers de staking.

maandag 2 april 2001 @ 19:53:23 #23
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_887231
quote:
Op 02 april 2001 16:15 schreef DIGGER het volgende:

Staat nogal slordig...

Voor mij zijn de vakbondsleden, het personeel en de directie allemaal gewoon de NS. Het is tenslotte 1 bedrijf en ze mogen onderling problemen hebben met elkaar, ze blijven toch allemaal directie van/medewerkers van de NS?
pi_887365
quote:
Op 02 april 2001 19:43 schreef Larissa het volgende:

Mijn punt is niet zozeer dat ze staken, hoewel dat ook uiterst irritant is, maar dat ze er een welles-nietes spelletje van maken of ze nu wel of niet gaan staken en dat je op die manier niets kunt regelen.
En uiteraard werden de vakbonden hier bedoeld.
Die organiseerden immers de staking.

Klopt niet. Ten eerste is het niet 'vakbonden' zoals je stelt maar vakbond. alleen de VVMC zou gaan staken, niet het FNV of CNV of wat dan ook.

Ten 2e maken ze er geen wellus/nietus spelletje van. De VVMC stelde gewoon: We gaan staken, mits.... heel simpel. Voor 0.00 uur moest de situatie dusdanig veranderd, verbeterd zijn dat een staking niet nodig zou zijn of in ieder geval voorlopig niet nodig zou zijn. Nu is die verbetering opgetreden na dat overleg tussen Netelenbos en de NS directie, dus ging de staking niet door. Simpel toch?

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 02-04-2001 20:37]

pi_887394
quote:
Op 02 april 2001 14:29 schreef Larissa het volgende:
Jaha! Net of dat zin heeft om te klagen tegen de NS.
Net of de vakbondsleden zich daar iets van aan zouden trekken. Die trekken zich al niets van de directie aan.
Het is meer de directie die meent zo met het personeel om te kunnen en moeten gaan. De acties van de vakbonden en het personeel zijn reacties...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')