het gaat over mijn Vespa Ciao met 100cc blok hij heeft al een steigerpijp tussen zadel en balhoofd in de achterbrug en de balkjes van het zadel naar de achterbrug worden dinsdag versteviging ook wordt het gat in de achterbrug aan de rechter kant naast het blok groter gemaakt voor de zij-inlaat voor de inmense 26mm carburateur! woensdag of donderdag gaat hij naar een straalbedrijf waar hij gestraalt wordt en in de grondlak wordt gezet. dan is het een kwestie van een paar dagen later laten spuiten (heb ik ook al iemand voor) en dan in elkaar zetten... helaas nog niet meteen met 100cc kit want ik heb hem nog niet compleet
maar ik begin met onderstaande setup... het kan wel zijn dat ik de zij-inlaat al monteer op mijn 70cc met een wat kleinere carb maar dan moet ik die net tegenkomen... de kleuren worden overigens zijdeglans zwart frame met fluoricerend gele velgen en misschien worden ook het bagagerekje en/of de voorvork fel geel. verder komt er een Tranz-X downhill mountainbike stuur op en in de planning staat ook ooit nog een EBR puch voorvork!
ik sta ook op het punt een KOSO toerenteller en temperatuurmeter te bestellen in een mooie chrome ronde klok wel digitaal
als er vorderingen zijn laat ik het natuurlijk weten!
dit is de 70cc setup
-70cc malossi DEPS met hoge druk kop
-13/13 Dell'Orto (64 sproeier)
-Leovinci hand made
-snelgas
-getuned carter met 3e spoelkanaal
-94mm poeli
-opengeknipt luchtfilter
-polini blauw trekveertjes
[Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 12-09-2003 23:37]
quote:nee alleen de buisjes vergroot het luchtfilterelement zit er wel nog in
Op vrijdag 12 september 2003 18:27 schreef blup het volgende:
Opengeknipt luchtfilter == vastloper?
quote:Jonge, tief een eind op als je niks zinnigs te zeggen hebt
Op vrijdag 12 september 2003 18:29 schreef Robertje het volgende:
So?
[Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 12-09-2003 23:38]
quote:loopt 1:20 ongeveer rijdt met 94 poeli ongeveer 65 wel met overtoeren 60 gaat nog net en trekt tussen de 20 en de 50 op het achterwiel als je gas dicht en open draait met een 70 poeli haalt hij ongeveer de 80... is niet bizar hard dat weet ik hij zou ook harder moeten gaan... maar goed daar heb ik die Simonini 100cc kit voor
Op vrijdag 12 september 2003 18:34 schreef D-Devil het volgende:
64 sproeier = 1 op 3 ?
dit is een brommer met die kit gemonteerd helaas wel een citta die ook nog heel slecht uitziet
zo was hij
zoiets moet het worden alleen dan (waarschijnlijk) met spatborden bagagerekje en een normaal zadel die voorvork wat je op de foto's ziet is zoon EBR puch voorvork waar ik eerder al iets over zei er komt wel licht op en boven op het stuur zo'n mooie ronde chromen teller
quote:Dit vind ik nou een van de weinige brommers die er echt leuk uit zien
Op vrijdag 12 september 2003 18:54 schreef Youp het volgende:[knip]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zoiets moet het worden alleen dan (waarschijnlijk) met spatborden bagagerekje en een normaal zadel die voorvork wat je op de foto's ziet is zoon EBR puch voorvork waar ik eerder al iets over zei er komt wel licht op en boven op het stuur zo'n mooie ronde chromen teller![]()
Veel succes!
quote:dankje dankje!!
Op vrijdag 12 september 2003 19:01 schreef PteV het volgende:[..]
Dit vind ik nou een van de weinige brommers die er echt leuk uit zien
Veel succes!
voor de nieuwsgierigen hier enkele spex over het Simonini 100cc blok
boring : 48mm
slag : 46mm (erg lang voor een vespa)
cilinderinhoud : 88cc (er komt als hij werkt wel ongeveer 100cc in heeft met druk enzo te maken)
top toerental : ergens tussen de 12.000 - 13.000
max pk bij toerental : 12 / 10.000
diameter carburateur : 26mm
binnendiameter flens : 25mm
buitendiameter flens : 30mm (dus niet zomaar ff een uitlaatje er op poten )
verbruik : ??? ik vrees het ergste
hij heeft verder een membraaminlaat aan de zijkant
en alle van de 8 inmense spoelpoorten zijn tot in het blok doorgetrokken!
de cilinder is van aluminium met een nicasil wand praktisch onverwoestbaar dus!
al het bovenstaande geldt voor het blokje in standaard staat het is namelijk ook nog heel goed te tunen wat ik misschien ook nog ga doen als de 12pk me gaat vervelen maar hiermee is al een snelheid haalbaar van 130-140km/h alleen verkies ik trekkracht boven snelheid dus de mijne zal ongeveer 100 gaan lopen en op het achterwiel wegtrekken
... en dan 100+ op een brommertje,
wat moet je er van zeggen... niet te veel volgens mij, later...
maar het was niet mn bedoeling een topic te openen over vanalles zoals dit maar gewoon een topic over mijn projectje!
quote:klopt maar dit geldt voor 4takt... bij het 2takt principe zit het als het goed is een beetje anders.. en ik zou niet weten waarom...
Op zaterdag 13 september 2003 00:07 schreef Coupe het volgende:
Eh... heeft niets met druk temaken hoor je cylinder inhoud88cc blijft 88cc, heeft gewoon met de verhouding van je boring en slag temaken. Een motor met turbo wordt van een 2.0 ook niet zomaar een 2.5 omdat er meer druk in komt (Meestal is de compressie juist lager, maar dat heeft en andere reden...).
Maar wel leuk idee !
Een cilinder wordt meer gevuld in bedrijf dan je er statisch in krijgt, zo kan een 88cc cilinder door de tegendruk van zijn expansie uitlaat een totaal van 100 cc mengsel erin krijgen...
ik heb dit niet zelf bedacht maar hier kwam iemand van t 50cc forum mee aan... en ik vond het wel een logische verklaring... want de meeste 70cc cilinders hebben maar een echte inhoud van ongeveer 64cc en 80cc cilinder hebben rond de 73cc en mijn 100cc heeft een inhoud van 88cc en een 60cc cilinder heeft een inhoud van ongeveer 56cc.... daarom leek het me wel logisch...
Ik denk ook niet dat je de 140 zult halen, motorisch gezien is er een kansje, maar ik denk dat bij 100+ je frame het gaat begeven of dat de banden te heet worden en klappen. ik zou als ik jou was maar een beetje beschermende kledij aan trekken........
quote:had het topic even goed gelezen... wat dat frame betreft... en de snelheid... ik hoef niet harder als 100-110... als ik maar als een idioot optrek btw de 140 is zeker haalbaar... een vespa met een 70cc zo rond de 5pk (dat is weinig ja maar het blijft een 13mm carb) kan al in de 90 lopen...
Op zaterdag 13 september 2003 11:19 schreef super_honda het volgende:
das toch echt bullshit hoor, een cilinder blijft 88cc, pas als je hem gaat honen ofzo word hij meer. owja 100cc is vaak minder, voor een MBX is 100cc ook maar 95 ofzo, een een 70cc MB cilinder is ook maar 65cc.Ik denk ook niet dat je de 140 zult halen, motorisch gezien is er een kansje, maar ik denk dat bij 100+ je frame het gaat begeven of dat de banden te heet worden en klappen. ik zou als ik jou was maar een beetje beschermende kledij aan trekken........
quote:wat heb je allemaal aan dat frame veranderd? alleen die extra buis? of nog meer.
Op zaterdag 13 september 2003 14:36 schreef Youp het volgende:[..]
had het topic even goed gelezen... wat dat frame betreft... en de snelheid... ik hoef niet harder als 100-110... als ik maar als een idioot optrek btw de 140 is zeker haalbaar... een vespa met een 70cc zo rond de 5pk (dat is weinig ja maar het blijft een 13mm carb) kan al in de 90 lopen...
quote:als je gelezen had zag je dat er in stond dat de balkjes van het zadel naar de achterbrug ook nog verstevigd worden btw het is niet zomaar een extra buis.... het is een steigerpijp van 5 kilo!! tussen zadel en balhoofd.... dat is de beste versteviging die er is.... en in de achterbrug komt ook nog extra versteviging en waar de tank aan het frame vast zit ook deze laatste 2 staan als het goed is niet in het topic...
Op zaterdag 13 september 2003 15:02 schreef super_honda het volgende:[..]
wat heb je allemaal aan dat frame veranderd? alleen die extra buis? of nog meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |