quote:V. Nistelrooij is de diepste man. Het zou nutteloos zijn als beide spitsen flink terugzakken bij balverlies.
Op donderdag 11 september 2003 11:30 schreef HeatWave het volgende:[..]
Nou ja valt opzich mee, maar meer dan Kluivert iig...
quote:Kijk dan maar eens een wedstrijd van ManU. Daar loopt hij zich werkelijk helemaal het schompes.
Op donderdag 11 september 2003 11:30 schreef HeatWave het volgende:[..]
Nou ja valt opzich mee, maar meer dan Kluivert iig...
Laat de jongere garde het maar overnemen, hun individuele kwaliteiten zijn misschien minder maar als ze als team beter uit de voeten kunnen.
Frank de Boer mag eruit wat mij betreft, net zoals davids, cocu overmars en Kluivert.
We meoten weer wat vechters in het team hebben, niet van die spelers die er maar even vanuit gaan dat ze winnen omdat ze een veels te hoog salaris hebben.
Vul de rest maar in maar dan zie ik het het liefst zo.
Dit is geen compleet elftal.
v/d Sar
Stam, Ooijer, en nog 2 verdedigers (reiziger en de boer mogen opzouten, zenden ook trouwens)
Van Bommel, Sneijder, Robben (laatste mogen jullie invullen, ik dacht zelf aan v. Persie)
van Nistelrooy, v/d Vaart (raffie iets achter v. Nistelrooy, laat nederland maar eens met een diepe spits gaan spelen)
Dit zijn redelijk nieuwe gozers, (op stam en v/d sar na dan) die volgens mij mij veel beter als een team kunnen spelen dan de huidige spelers.
[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 11-09-2003 11:39]
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:37 schreef BobRooney het volgende:
Ze moeten die Surinamers eruit laten, die willen helemaal niet voor Nederland prijzen winnen...
Die hebben idd niet bijgedragen aan de voetbalhistorie van Nederland
quote:Da zeg ik niet, alleen zoals ze nu spelen...mag je ze weg laten...ik geef de Surinamers de schuld.
Op donderdag 11 september 2003 11:38 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Die hebben idd niet bijgedragen aan de voetbalhistorie van Nederland
code:Lekker aanvallend, natuurlijk.van der sar reiziger stam hofland bouma
van bommel van der meyde
cocu
kluivert van der vaartvan nistelrooy
En anders:
van der sar
reiziger stam hofland bouma
van bommel van der vaart cocu
van der meyde van nistelrooy overmars
[Dit bericht is gewijzigd door TAmaru op 11-09-2003 11:57]
quote:Met dat elftal hoef je echt niet aan te komen. Die jonkies kunnen het elftal nog niet dragen en die oudjes hebben een gebrek aan kwaliteit.
Op donderdag 11 september 2003 11:38 schreef erikh het volgende:
Laat maar een paar spelers het voor gezien houden bij oranje, al deze spelers zijn te arrogant geworden om een tea te kunnen vormen.Laat de jongere garde het maar overnemen, hun individuele kwaliteiten zijn misschien minder maar als ze als team beter uit de voeten kunnen.
Frank de Boer mag eruit wat mij betreft, net zoals davids, cocu overmars en Kluivert.
We meoten weer wat vechters in het team hebben, niet van die spelers die er maar even vanuit gaan dat ze winnen omdat ze een veels te hoog salaris hebben.
Vul de rest maar in maar dan zie ik het het liefst zo.
Dit is geen compleet elftal.
v/d Sar
Stam, Ooijer, en nog 2 verdedigers (reiziger en de boer mogen opzouten, zenden ook trouwens)
Van Bommel, Sneijder, Robben (laatste mogen jullie invullen, ik dacht zelf aan v. Persie)
van Nistelrooy, v/d Vaart (raffie iets achter v. Nistelrooy, laat nederland maar eens met een diepe spits gaan spelen)
Dit zijn redelijk nieuwe gozers, (op stam en v/d sar na dan) die volgens mij mij veel beter als een team kunnen spelen dan de huidige spelers.
Om maar eens een paar spelers op te noemen.
Verjonging is het sleutelwoord imho!
quote:Hasselbaink heeft nog te weinig gespeeld in het Nederlands elftal. Een speler zoals hem (die een goal vanuit niets kan maken) hadden we gister wel nodig.
Op donderdag 11 september 2003 11:50 schreef FrankyMcG het volgende:
Van der Sar
Zenden
De Boer
Reiziger
Zenden
Seedorf
Hasselbaink
DavidsOm maar eens een paar spelers op te noemen.
quote:Maarten Stekelenburg
Op donderdag 11 september 2003 11:51 schreef zjroentje het volgende:
En wie wil je dan in het doel?
quote:Ben ik niet met je eens, zeker van Bommel heeft nog wel wat leiderskwaliteiten. En dat ze jonkies zijn maakt het juist beter want die zijn vaak flexibeler en meer bereid om samen te spelen, dit nederlands elftal is IMO teveel uit op eigen succes.
Op donderdag 11 september 2003 11:47 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Met dat elftal hoef je echt niet aan te komen. Die jonkies kunnen het elftal nog niet dragen en die oudjes hebben een gebrek aan kwaliteit.
quote:Is allemaal heel leuk maar wie gaan deze spelers dan vervangen? Verjongen is leuk maar verwacht niet dat jongens van 20 het eventjes beter gaan doen.
Op donderdag 11 september 2003 11:50 schreef FrankyMcG het volgende:
Van der Sar
Zenden
De Boer
Reiziger
Zenden
Seedorf
Hasselbaink
DavidsOm maar eens een paar spelers op te noemen.
Het probleem met het nederlands elftal is vrij simpel, de generatie van 95 is al jaren op zijn retour en de nieuwe generatie is nog te jong om het over te nemen.
Reiziger is best wel goed nog hoor! Hij passeerde ze zo gister
quote:Van Bommel is een waardeloze voetballer. Dat je met PSV in de mickey mouse competitie kampioen kan worden is leuk maar laat ze bij PSV eerst maar eens zien dat ze in de champion leage wat klaar kunnen maken. Heb je je weleens afgevraagd waarom van Bommel nog steeds niet bij een europese topclub speelt? Met van Bommel win je echt de oorlog niet.
Op donderdag 11 september 2003 11:52 schreef erikh het volgende:[..]
Ben ik niet met je eens, zeker van Bommel heeft nog wel wat leiderskwaliteiten. En dat ze jonkies zijn maakt het juist beter want die zijn vaak flexibeler en meer bereid om samen te spelen, dit nederlands elftal is IMO teveel uit op eigen succes.
quote:Nee, er zijn betere spelers, ook in het nederlands elftal dat ik heb neergezet maar hij heeft wel leiderskwaliteiten, en das ook belangrijk.
Op donderdag 11 september 2003 11:55 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Van Bommel is een waardeloze voetballer. Dat je met PSV in de mickey mouse competitie kampioen kan worden is leuk maar laat ze bij PSV eerst maar eens zien dat ze in de champion leage wat klaar kunnen maken. Heb je je weleens afgevraagd waarom van Bommel nog steeds niet bij een europese topclub speelt? Met van Bommel win je echt de oorlog niet.
Om bij Kluivert te beginnen. Hij is uiteraard topscorer van Oranje, maar hij heeft daar toch ook de nodige wedstrijden voor nodig gehad. Van een spits van zijn kaliber mag je een gemiddelde van 0,5 verwachten. Maar wat je ook mag verwachten is inzet, en dat ontbreekt er nog wel eens aan. 90 minuten lang werken voor je team is meer waard dan af en toe een hakballetje of mooi doelpunt. Doelpunten vallen toch wel als je als collectief speelt.
Van Nistelrooij is een werker, niet het talent van een Kluivert, maar zeker ook niet de intikker waarvoor hij wel eens uitgemaakt wordt. Kijk maar eens naar de Engelse competitie. Het is alleen een speler die plezieriger speelt met ruimte voor zich, en in een team waar de meeste ballen nog steeds gebracht worden, zal ook Van Nistelrooij niet helemaal uit de verf komen. Maar aan mentaliteit en vechtlust daarentegen kan hem niks ontzegd worden.
De harde cijfers:
In deze kwalificatiepoule scoorde Kluivert tot dusver 3 keer, maar stond wel alle 7 wedstrijden de volledige 90 minuten in het veld (210 minuten nodig voor 1 doelpunt).
Van Nistelrooij deed slechts 5 wedstrijden mee, en werd 4 keer voortijdig gewisseld. Scoorde 2x in 388 minuten (194 minuten nodig voor 1 doelpunt).
Van Nistelrooij en Kluivert hebben dus ook 388 minuten samen in het veld gestaan, waarin het duo 4 keer scoorde (97 minuten voor 1 doelpunt).
Kluivert heeft 242 minuten zonder Van Nistelrooij in het veld gestaan, en scoorde daarin 1 keer.
Conclusie: Beide spitsen scoren beide ongeveer evenveel. Als duo scoren ze ongeveer 1 keer per wedstrijd. Kluivert alleen heeft het een stuk moeilijker en heeft 2,5 wedstrijden nodig om te scoren.
Aanbeveling: 2 veldposities opofferen voor gemiddeld 1 doelpunt per wedstrijd lijkt me geen onverstandige keuze. Bovendien spelen beide heren dan langer samen, waardoor uiteindelijk ook het samenspel beter zal worden. Als er dan toch gewisseld moet worden, Laat Kluivert dan niet altijd onaantastbaar. Strijd is wat er vaak ontbreekt in het NL elftal, met het wisselen van V Nistelrooij gooi je ook een stukje strijd weg. Bovendien is Kluivert in z'n spel een stuk wisselvalliger dan V Nistelrooij. Van tijd tot tijd wereldwedstrijden, maar ook regelmatig een draak ertussen, waarbij zijn balonvastheid lijdt tot veel balverlies.
quote:Als je daarmee probeert aan te geven dat voetbal oorlog is, kan ik het niet met je eens zijn.
Op donderdag 11 september 2003 11:55 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Van Bommel is een waardeloze voetballer. Dat je met PSV in de mickey mouse competitie kampioen kan worden is leuk maar laat ze bij PSV eerst maar eens zien dat ze in de champion leage wat klaar kunnen maken. Heb je je weleens afgevraagd waarom van Bommel nog steeds niet bij een europese topclub speelt? Met van Bommel win je echt de oorlog niet.
quote:Nogmaals de groep Van Bommel/Hofland/Ooijer daar verwacht ik helemaal niks van. Dat zijn spelers die in de chapions leage hebben laten zien dat dat niveau voor hun te hoog gegrepen is. Ik zie meer in de groep Van der Vaart/Van Persie/ Robben/ Snijder / De Jong maar die jongens zijn nog te jong.
Op donderdag 11 september 2003 12:05 schreef erikh het volgende:[..]
Nee, er zijn betere spelers, ook in het nederlands elftal dat ik heb neergezet maar hij heeft wel leiderskwaliteiten, en das ook belangrijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |