Ik ga hem maken volgens dit schema van RetepV
code:Wat voor weerstandje moet het wezen dan? Maakt het wat uit of het 0,6 W is, of 1/4 W of wat dan ook?*RGB*
SEGA MD1 SCART7 Red ------> RGB Red in 15
3 Green ------> RGB Green in 11
8 Blue ------> RGB Blue in 7
1 Sync ------> Comp. video in 20
6 Audio mono ------> Audio in left/mono 6
4 Ground ----+-> Comp video ground 17
+-> RGB ground Red 13
+-> RGB ground Green 9
+-> RGB ground Blue 5
+-> Audio ground 4
5 5VDC --/\/-> Blanking signal 16
68ohm--/\/-> = draadje met een weerstandje erin.
quote:Gewoon 1/4 watt, die zijn het goedkoopst
Op donderdag 25 september 2003 20:32 schreef HeyFreak het volgende:
Wat voor weerstandje moet het wezen dan? Maakt het wat uit of het 0,6 W is, of 1/4 W of wat dan ook?
Maar je zou het in eerste instantie ook zonder dat weerstandje kunnen proberen. Dan moet je alleen de TV handmatig omschakelen naar RGB. Met mijn TV kan ik dat via het on-screen menu, misschien bij jouw TV ook?
Met het weerstandje heb je wel dat als je je MD aansluit, de TV automatisch op AV gaat, da's misschien ook wel wijs .
Ik moet er ook nog een keertje bij vermelden dat ik genoemd schema niet zelf heb uitgeprobeerd en dat ik de weerstandswaarde geschat heb aan de hand van de waarde van 120ohm bij 12V. (5V / 12V) * 120ohm = 50ohm. 50ohm's weerstanden zijn moeilijk verkrijgbaar, en 68ohm is volgens mij het dichtst bij. Hoe lager de weerstand, hoe meer stroom er gaat lopen, daarom had ik het naar boven 'afgerond' naar 68ohm.
Edit:
Al die grounds die aan elkaar zitten moet je in de SCART stekker doen. Voor de hand liggend misschien, maar ik denk: ik zeg het maar even . Ik zou gewoon een lang stuk draad strippen en eerst al die grounds in de SCART stekker aan elkaar solderen. Dan de rest van de draadjes aansluiten, waarbij je de ground van de MD via 1 draadje naar de SCART stekker voert en deze gewoon aan het stukje draad op de SCART stekker soldeert.
quote:die tv van mij is een beetje een oud beestje en ik kan geen knop vinden waar ik zou kunnen omschakelen. De originele AB heb ik ook niet dus daar heb ik ook niet zo veel aan.
Op vrijdag 26 september 2003 12:57 schreef RetepV het volgende:[..]
Gewoon 1/4 watt, die zijn het goedkoopst
. Ik weet niet wat voor stroom er loopt, maar het zal echt niet meer dan zo'n 15 a 20mA zijn. Spanningsval is zo'n 2V. P = U * I = 2 * 0,020 = 0,040W. Niet echt veel, hé
.
Maar je zou het in eerste instantie ook zonder dat weerstandje kunnen proberen. Dan moet je alleen de TV handmatig omschakelen naar RGB. Met mijn TV kan ik dat via het on-screen menu, misschien bij jouw TV ook?
Met het weerstandje heb je wel dat als je je MD aansluit, de TV automatisch op AV gaat, da's misschien ook wel wijs
.
Ik moet er ook nog een keertje bij vermelden dat ik genoemd schema niet zelf heb uitgeprobeerd en dat ik de weerstandswaarde geschat heb aan de hand van de waarde van 120ohm bij 12V. (5V / 12V) * 120ohm = 50ohm. 50ohm's weerstanden zijn moeilijk verkrijgbaar, en 68ohm is volgens mij het dichtst bij. Hoe lager de weerstand, hoe meer stroom er gaat lopen, daarom had ik het naar boven 'afgerond' naar 68ohm.
Edit:
Al die grounds die aan elkaar zitten moet je in de SCART stekker doen. Voor de hand liggend misschien, maar ik denk: ik zeg het maar even
. Ik zou gewoon een lang stuk draad strippen en eerst al die grounds in de SCART stekker aan elkaar solderen. Dan de rest van de draadjes aansluiten, waarbij je de ground van de MD via 1 draadje naar de SCART stekker voert en deze gewoon aan het stukje draad op de SCART stekker soldeert.
Ik ga nog wat stekkertjes bestellen bij Conrad en ze hebben daar dus ook weerstandjes, dus ik kan zo nog een extra scartkabel maken voor de andere MD, of alvast voor een Master System want die wil ik ook nog steeds hebben. MS en MD hebben de zelfde AV-uitgang blijkbaar...
Oja en met die grounds, dat was ik ook zo van plan
quote:Nou, dan weet ik het ook niet meer
Op woensdag 24 september 2003 15:30 schreef -giovanni- het volgende:
Ja daar doet ie het wel goed op.
Of misschien levert die Sega wel PAL-G in plaats van PAL-B. Wat er precies verschillend is tussen deze PAL versies weet ik niet, maar mijn TV kan ze beide aan. In het geval van PAL-G zie ik wel dat ik minder contrast heb op mijn TV. Ik heb dit getest met de tv-out van een GeForce 2MX 400. Misschien kun je dezelfde test eens uitvoeren?
We hebben hier vrijwel overal PAL-B, maar in de drivers van mijn GF2MX staat 'Netherlands PAL-B' en 'Netherlands PAL-G', dus ik concludeer dat je beide kunt tegenkomen in Nederland.
quote:zoals ik al es eerder heb gezegd, waarom maak je ook niet zo'n scartkabel zoals ik die maak voor de MD? Zijn precies het zelfde heb ik begrepen dus...
Op vrijdag 26 september 2003 13:05 schreef RetepV het volgende:[..]
Nou, dan weet ik het ook niet meer
. Misschien komt het omdat het signaal uit die Sega een beetje zwak is en niet alle TV's het genoeg kunnen versterken?
Of misschien levert die Sega wel PAL-G in plaats van PAL-B. Wat er precies verschillend is tussen deze PAL versies weet ik niet, maar mijn TV kan ze beide aan. In het geval van PAL-G zie ik wel dat ik minder contrast heb op mijn TV. Ik heb dit getest met de tv-out van een GeForce 2MX 400. Misschien kun je dezelfde test eens uitvoeren?
We hebben hier vrijwel overal PAL-B, maar in de drivers van mijn GF2MX staat 'Netherlands PAL-B' en 'Netherlands PAL-G', dus ik concludeer dat je beide kunt tegenkomen in Nederland.
en je hebt dan ook nog eens veel beter beeld dan met RF
Het stekkertje dat ik dus heb gekocht...
maar die past niet in de megadrive. De bovenste 2 pinnen zitten te ver naar binnen.
zoals hier dus te zien is (achterkant van Megadrive 1)
En ik kijk dan in de Conrad en zie dee 2 stekkertjes. Welke moet ik nu kopen
quote:Jongen hou alsjeblieft op en koop bij de gameshop in den haag gewoon een officiele sega megadrive AV kabel. www.gameshop.nl . Ze willen hem vast wel opsturen.
Op vrijdag 26 september 2003 14:45 schreef HeyFreak het volgende:
verdomme, ik blijf maar zeuren (sorry)En ik kijk dan in de Conrad en zie dee 2 stekkertjes. Welke moet ik nu kopen
Wat je ook kan doen, als je geen RGB neemt maar gewoon composite video (scheelt vrij weinig hoor), dan kun je die bovenste twee pennen er uit trekken met een tang. Je hebt dan alleen de audio en composite video pin nodig.
[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 27-09-2003 00:34]
hoe zit dat nu met die gouden en grijze zelda's
die grijze schijnen erg zeldzaam te zijn Maar wat is nou de prijs van een grijze zeld cart only?
quote:Voeding doormeten met een multimeter. Gewoon kijken of er uit komt wat op het labeltje staat.
Op zondag 28 september 2003 13:37 schreef werty het volgende:
Hallow, sinds gister doet mn SNES het niet meer![]()
Het rode lampje gaat niet branden en er gebeurt verder dus ook helemaal niks meer. Ik vermoed de adapter of de voeding, iemand die me kan vertellen hoe ik dat kan testen??
Alvast heel erg bedankt
Daarna SNES openmaken (lastig) en de zekering F1 doormeten, zit linksachter op de print in een uitgezaagd stukje. Daarna de 7805 en de elkos die erbij zitten vervangen. Daarna de snes weggooien.
quote:Kopen of verkopen?
Op zondag 28 september 2003 04:49 schreef -giovanni- het volgende:
Even een vraag.hoe zit dat nu met die gouden en grijze zelda's
die grijze schijnen erg zeldzaam te zijn Maar wat is nou de prijs van een grijze zeld cart only?
quote:ehm klinkt erg makkelijk
Op zondag 28 september 2003 13:39 schreef Khadgar het volgende:[..]
Voeding doormeten met een multimeter. Gewoon kijken of er uit komt wat op het labeltje staat.
Daarna SNES openmaken (lastig) en de zekering F1 doormeten, zit linksachter op de print in een uitgezaagd stukje. Daarna de 7805 en de elkos die erbij zitten vervangen. Daarna de snes weggooien.
quote:Ga eerst morgen maar een multimeter van een tientje kopen. Heb je je leven lang nog plezier van.
Op zondag 28 september 2003 13:45 schreef werty het volgende:[..]
ehm klinkt erg makkelijk
ik heb alleen niet zo heel erg veel ervaring hier mee en dus ook geen multimeter in huis
![]()
Kun je het misschien iets beter uitleggen? Of een manier verzinnen dat voor mij iets makkelijker is??
quote:* Khadgar pakt even een zwervend SNES mobo...
Op zondag 28 september 2003 13:50 schreef werty het volgende:
ik zal eens kijken
Zijn er trouwens nog nieuwe adapters te koop voor de SNES? Of werkt een 'gewone' adapter ook?
Officieel is het 9volt AC (wisselstroom), maar ik gok dat 9v DC ook prima moet werken.
quote:Kopen
Op zondag 28 september 2003 13:41 schreef Khadgar het volgende:[..]
Kopen of verkopen?
Ik vraag me gewoon af hoeveel een grijze waard is ik heb misschien de kans er 1 te kopen.
quote:Ik zou er persoonlijk niet veel meer voor geven dan voor een gouden.
Op zondag 28 september 2003 23:17 schreef -giovanni- het volgende:[..]
Kopen
Ik vraag me gewoon af hoeveel een grijze waard is ik heb misschien de kans er 1 te kopen.
quote:SNES en NES doen het prima op van die multi-adapters die je voor een euro of 4 overal kunt kopen.
Op zondag 28 september 2003 15:19 schreef Khadgar het volgende:[..]
* Khadgar pakt even een zwervend SNES mobo...
Officieel is het 9volt AC (wisselstroom), maar ik gok dat 9v DC ook prima moet werken.
quote:En als je perse een originele wil moet je eens naar een vlooienmarkt gaan, gegarandeerd dat je er eentje vindt
Op zondag 28 september 2003 23:33 schreef Kiff het volgende:
SNES en NES doen het prima op van die multi-adapters die je voor een euro of 4 overal kunt kopen.
quote:Dat valt tegen. Tegenwoordig denkt iedereen dat z'n nes met mario grof geld waard is en pleurt het op ebay enzo.
Op zondag 28 september 2003 23:42 schreef The_Great_Cornholio het volgende:[..]
En als je perse een originele wil moet je eens naar een vlooienmarkt gaan, gegarandeerd dat je er eentje vindt
maar ik had geen geld bij me (maat wou ff kijken)
quote:Hmm... op de vlooienmarkt waar ik laatst was stonden er nog genoeg. Wat me wel opvalt is dat ze nu meer geld vragen voor losse spellen
Op zondag 28 september 2003 23:46 schreef Khadgar het volgende:
Dat valt tegen. Tegenwoordig denkt iedereen dat z'n nes met mario grof geld waard is en pleurt het op ebay enzo.
quote:Ik had laatst op zo'n markt ontiegelijke mazzel. 20 megadrive games, 50 cent per stuk (BOXED!!!). Zo ook Videopac games. Er was 1 dwarrel met een stapeltje NES games zonder boekjes/doos waar hij 5 euro per stuk voor wou hebben
Op zondag 28 september 2003 23:51 schreef The_Great_Cornholio het volgende:[..]
Hmm... op de vlooienmarkt waar ik laatst was stonden er nog genoeg. Wat me wel opvalt is dat ze nu meer geld vragen voor losse spellen
quote:dat geluk had ik bij een videotheek waar ze alle megadrive spellen weg deden.
Op zondag 28 september 2003 23:58 schreef Khadgar het volgende:[..]
Ik had laatst op zo'n markt ontiegelijke mazzel. 20 megadrive games, 50 cent per stuk (BOXED!!!). Zo ook Videopac games. Er was 1 dwarrel met een stapeltje NES games zonder boekjes/doos waar hij 5 euro per stuk voor wou hebben
...
"¤25,- voor al die spellen en dit blikje Red Bull"
"is goed"
"mooi"
hij wou ze toch kwijt, jammer dat er een paar leuke tussen uit waren gepikt, maar ik heb nu sonic 1 dus 3x en soninc 2 2x
quote:Niet handig, voor een beetje ColecoVision leg je zo al 30 euro neer, zeker als er games bij zitten.
Op zondag 28 september 2003 23:48 schreef HeyFreak het volgende:
ik heb een tijdje geleden een colecovision gezien op de rommelmarkt.maar ik had geen geld bij me (maat wou ff kijken)
Binnenkort heb ik er misschien eentje over .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |