abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13210438
mijn megadrive en mega CD doen het!

vanmiddag andere adapters opgehaald en ze draaien als een tiet.

Alleen de megadrive pakt de spellen nog niet altijd in een keer....

Trouwens, is de X-box al klaar?

pi_13211692
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 15:48 schreef HeyFreak het volgende:
mijn megadrive en mega CD doen het!

vanmiddag andere adapters opgehaald en ze draaien als een tiet.

Ok, die gaat bij mijn lijstje van 'oplossingen voor bromgeluiden' . Ik had nooit verwacht dat je een slechte adapter als eerste zou detecteren aan bromgeluiden in het audio. Mijn conclusie is eigenlijk dat het audiogedeelte van die Sega MD's niet helemaal jofel ontworpen is...

Maar goed, dat geeft niet, als het maar goed klinkt met een goede adapter .

pi_13212093
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:31 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ok, die gaat bij mijn lijstje van 'oplossingen voor bromgeluiden' . Ik had nooit verwacht dat je een slechte adapter als eerste zou detecteren aan bromgeluiden in het audio. Mijn conclusie is eigenlijk dat het audiogedeelte van die Sega MD's niet helemaal jofel ontworpen is...

Maar goed, dat geeft niet, als het maar goed klinkt met een goede adapter .

maar waar ik helemaal blij mee ben is dat de Mega CD het doet

pi_13217834
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 15:24 schreef The_Great_Cornholio het volgende:
Volgens mij niet. Er waren wel ooit plannen om DualShocks aan de Dreamcast te hangen (BleemPod), maar volgens mij niet voor de N64. Die pookjes kosten toch maar 10 euro ofzo. Ik heb er een tijdje terug een paar gekocht bij Games&Zo in Utrecht.
"maar" 10 euro x 4 = 40 euro en tis zo weer brak. Wat een shit systeem is het ook. Hopen dat Mario Kart DD!! beter wordt als MK64 dan kan dat ding mooi de kast in
!
pi_13223827
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 20:09 schreef TAG-Speedy het volgende:

[..]

"maar" 10 euro x 4 = 40 euro en tis zo weer brak. Wat een shit systeem is het ook. Hopen dat Mario Kart DD!! beter wordt als MK64 dan kan dat ding mooi de kast in

Ik hoor wel vaker over die pokies... dat ze kapot zijn ofzo... maar wat heb je er dan mee gedaan vraag ik me af?

aangezien ik samen met iemand 1 jaar lang constant na school o.a. mario kart heb gedaan en hij zelf ook enorm veel mee gespeeld heeft (Zelda enz) en nog nooit problemen gehad met een controllerpokie..

dinsdag 16 september 2003 @ 22:51:36 #156
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_13224047
Pookje word echt wel lam hoor Ik heb 2 N64 controllers, een net nieuwe en een ouwe, als ik die optil rammelt het pookje
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_13225879
vraagje...

ik wil dus een scartkabel maken voor mijn megadrive voor degene die het nog niet weten

Als ik het stereo van m'n Mega CD aansluit op de scart, krijg ik dan wel geluid als ik alleen met de megadrive speel? Lijkt mij niet, maar ik weet het niet zeker. (ik wil dus een mixing kabel tussen de koptelefoon van de MD en de mixing ingang van de MCD zetten).

Weet iemand anders hoe ik wel stereo-geluid van m'n megadrive op tv krijg?

pi_13232648
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 22:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Pookje word echt wel lam hoor Ik heb 2 N64 controllers, een net nieuwe en een ouwe, als ik die optil rammelt het pookje
Als je het pookje openmaakt zie je ook dat er een enorme hoeveelheid stof in zit. Da's allemaal plastic stof van de slijtage. Doe je niets tegen, als Nintendo het pookje van metaal had gemaakt, waren ze veel langer mee gegaan.
pi_13232780
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 23:51 schreef HeyFreak het volgende:
Weet iemand anders hoe ik wel stereo-geluid van m'n megadrive op tv krijg?
Je zou je MD kunnen hacken... Als de koptelefoon uitgang stereo is, kun je het circuit van de koptelefoonuitgang terug traceren. Voor de koptelefoon zit er een kleine schakeling in die wat aanpassingen maakt. De impedantie van een koptelefoon is zo ongeveer 35ohm. De schakeling is vaak opgebouwd rond een transistortje of 2 (per kanaal) of misschien een opamp (OPerational AMPlifier) chip (ua741, LM3900, of whatever welke opamp ze supergoedkoop konden krijgen).

Hoogstwaarschijnlijk is het signaal dat deze aanpassingsschakeling in gaat geschikt als line-out.

Het kan ook zijn dat er een lin-out zit op de connector waarmee de MD gekoppeld wordt aan de MCD, misschien kun je op het net de pinout vinden van die connector?

In ieder geval kun je de koptelefoonuitgang niet zo goed als line-out gebruiken, de dynamiek van dat signaal is daar eigenlijk te groot voor en je zou de ingang van je stereo oversturen. In feite niet zo erg, tenzij je geen krakend geluid wilt .

pi_13233204
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:22 schreef RetepV het volgende:
Als je het pookje openmaakt zie je ook dat er een enorme hoeveelheid stof in zit. Da's allemaal plastic stof van de slijtage. Doe je niets tegen, als Nintendo het pookje van metaal had gemaakt, waren ze veel langer mee gegaan.
Het uiteinde van het pookje slijpt een kuiltje in het onderliggende plastic, vandaar dat stof. Misschien dat wanneer het kuiltje weer gevuld is het pookje weer werkt. Maarja, wat gebruik je daarvoor? Iemand een idee?
  woensdag 17 september 2003 @ 13:03:31 #161
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_13233547
Hij's af!!

Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
pi_13233733
quote:
Op woensdag 17 september 2003 13:03 schreef Robhimself het volgende:
Hij's af!!

[afbeelding]

sorry, maarreh....

nee, niet mijn smaak.

Probeer nu es in groen metallic?

wel netjes gedaan btw

woensdag 17 september 2003 @ 14:53:15 #163
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_13236303
quote:
Hij's af!!

[afbeelding]

Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
Nicht ärgern, nur wundern!
  woensdag 17 september 2003 @ 14:54:27 #164
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_13236329
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:47 schreef The_Great_Cornholio het volgende:

[..]

Het uiteinde van het pookje slijpt een kuiltje in het onderliggende plastic, vandaar dat stof. Misschien dat wanneer het kuiltje weer gevuld is het pookje weer werkt. Maarja, wat gebruik je daarvoor? Iemand een idee?

Een tijdje terug had iemand het gedaan met plamuur, en er dan een plakbandje overheen gedaan voor de glibberigheid... Misschien een idee?
pi_13236539
Ik heb gewoon 2 pookjes vandaag gekocht. 9,95 per stuk.

Ik ga er eentje van het weekend doen en ik laat me broertje wel foto's schieten van het geheel.

[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 17-09-2003 15:25]

pi_13241462
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:47 schreef The_Great_Cornholio het volgende:

[..]

Nou, je hebt wel van die epoxyhars. Twee componentenspul wat een tijdje zacht blijft en je dus kunt smeren. Na verloop van tijd wordt het een keihard soort plastic. Daarmee moet je wel wat op kunnen vullen, maar ik weet niet hoe het zich hecht aan andere plastics.

Misschien kun je het gat vullen, dan het stukje epoxyhars eruit halen en het vastlijmen met superlijm. Maar dan moet je wel met een pincet enzo aan de gang. In ieder geval moet je het pas vormen (met een vijl, mes of dremel) als het er definitief vast in zit. Anders krijg je het nooit meer precies zo terug. Nadeel is dan wel dat als je een foutje maakt, je eerst alles weer moet wegdremelen en dan de kans loopt dat je iets onherstelbaar beschadigd.

pi_13249951
Nou voor tien euro een pookje ga ik geen moeite meer doen. Gewoon vervangen die krengen.
pi_13251409
quote:
Hij's af!!

[afbeelding]

Dat goud past niet bij het groene logo..

(ps. wel veel verf nodig gehad voor zo'n oppervlakte zeker )

woensdag 17 september 2003 @ 23:28:47 #169
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_13251471
Cool Robhimself. Ik vind Goud niet zo heel mooi, maar je hebt netjes gewerkt

Hoe heb je hem zo mooi afgeplakd gekregen?

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 18 september 2003 @ 10:44:05 #170
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_13257273
quote:
Op woensdag 17 september 2003 23:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Cool Robhimself. Ik vind Goud niet zo heel mooi, maar je hebt netjes gewerkt

Hoe heb je hem zo mooi afgeplakd gekregen?

Schilderstape en de Zaterdag editie van het Utrechts Nieuwsblad
Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
pi_13259866
Hmm, ik heb een Atari Lynx die het niet meer doet. Vroeger deed hij het ook ooit een keer niet en toen bleek dat de soldering van een draadje van de backlight niet goed was. Die heb ik toen weer opnieuw vastgesoldeerd en voila, hij deed het weer.

Maar gisteren wilde ik hem weer eens proberen, maar helaas: zwart scherm, zelfs geen piepje, helemaal niks.

Dus dit is mijn volgende project . Weet iemand een paar goede pagina's met info over de Lynx?

donderdag 18 september 2003 @ 22:21:07 #172
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_13275729
quote:
Op donderdag 18 september 2003 12:20 schreef RetepV het volgende:
Hmm, ik heb een Atari Lynx die het niet meer doet. Vroeger deed hij het ook ooit een keer niet en toen bleek dat de soldering van een draadje van de backlight niet goed was. Die heb ik toen weer opnieuw vastgesoldeerd en voila, hij deed het weer.

Maar gisteren wilde ik hem weer eens proberen, maar helaas: zwart scherm, zelfs geen piepje, helemaal niks.

Dus dit is mijn volgende project . Weet iemand een paar goede pagina's met info over de Lynx?

Ik zou beginnen met het schoonmaken van de batterij lipjes. Kan een laag aanslag op zitten waardoor de batterijen geen contact maken. Stap 2 is openschroeven.
pi_13276876
quote:
Op donderdag 18 september 2003 12:20 schreef RetepV het volgende:

Atariage.com is momenteel dé verzamelsite met alles atari zeg maar.

Directe link naar Lynx Schemas

pi_13284984
quote:
Op donderdag 18 september 2003 22:58 schreef Khadgar het volgende:
Directe link naar Lynx Schemas
AHA. Kijk, ik wist wel dat jullie ergens goed voor waren .

Ik kan nog 2 defecte Lynxen krijgen, eens kijken of die ook nog te repareren zijn.

Trouwens iemand nog interesse in een Sharp MZ800 (de MZ821 versie)? Zo goed als nieuw, met werkende cassetterecorder en een handleiding nog in het plastic. Geen doos. Ik heb er nog twee . Ruilen voor een paar Atari gamecartridges ofzo.

vrijdag 19 september 2003 @ 18:39:55 #175
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_13295462
Ik zette net nietsvermoedend mijn NES aan, toen mijn oog viel op iets bijzonders: het aan-lampje is geel geworden! Gisteren was ie toch nog echt rood... Ik snap er niks van, kan die LED soms versleten zijn? Verder werkt de NES nog perfect!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')