abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13156419
quote:
Op zondag 14 september 2003 00:43 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

polarisatie?

kan ik niet gewoon die adapter kopen en achterin de MD proppen?

trouwens, ik heb dus die hele zooi spellen zonder hoesje. Waar kan ik die het beste in doen? zijn er ergens lege MD hoesjes te koop? Of andere hoesjes waar ik die spellen makkelijk in kan doen?

Ik zat zaelf te denken aan VHS hoezen, maar die zijn me eigenlijk net een tikkeltje te groot...

Als je + en - verkeerd om doet gaat het stinken. Ikzelf heb een partij spellen voor 50cent per stuk gekocht, en de baggerspellen doe ik zonder doosje weg aan iemand. De doosjes gebruik ik voor m'n niet boxed games.
pi_13156529
ik heb er helemaal geen hoesjes bij...

alleen maar cartridges...

pi_13157017
quote:
Op zondag 14 september 2003 12:28 schreef HeyFreak het volgende:
ik heb er helemaal geen hoesjes bij...

alleen maar cartridges...

Hier heb ik de perfecte oplossing voor.
Ik bewaar ze lekker stofvrij in cassetebandjes dozen van die verzamelboxen waar er iets van 12 ingaan.
daar passen ze precies in.
Now you're playing with Power!
pi_13157551
maar nog even een al eerder gestelde vraag van mij.

Klopt het dat niet elke spelcomputer het op elke tv doet?
zo doet mijn mastersystem het niet op de tv op mijn kamer maar weer wel op mn broertjes tv.
mn megadrive 1 met scart doet het weer wel op mijn tv maar mijn megadrive 2 met rf switch doet het weer niet op mijn tv.
en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

zo ja hoe komt het dan dat een spelcomputer het niet op alle tv's doet.

zondag 14 september 2003 @ 14:36:00 #105
52277 SDSNATCHERII
I CUM.. YOU GO.
pi_13158775
Oke even een paar fototjes van mijn verzameling.
verveel me toch maar wat:

- Mijn metalgear collectie

- Mijn final fantasy collectie

- Mijn Nes Compleet collectie

- Paar squaresoft titels

- Paar zelda games

Lang niet alles maar heb niet zin om nog meer foto's te posten

zondag 14 september 2003 @ 18:31:39 #106
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_13163647
Mijn FF collectie is groter Maar DAMN wat ben ik jaloers op je Chrono Trigger
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_13163775
quote:
Op zondag 14 september 2003 12:56 schreef -giovanni- het volgende:

[..]

Hier heb ik de perfecte oplossing voor.
Ik bewaar ze lekker stofvrij in cassetebandjes dozen van die verzamelboxen waar er iets van 12 ingaan.
daar passen ze precies in.

ik heb ook vrij veel van die EA cartridges, dus die hoge met dat gele ding aan de zeikant. Die past dan niet in zo'n cassettebandjeverzamelbox (SCRABBLE!!).
pi_13165802
quote:
Op zondag 14 september 2003 13:30 schreef -giovanni- het volgende:
maar nog even een al eerder gestelde vraag van mij.

Klopt het dat niet elke spelcomputer het op elke tv doet?
zo doet mijn mastersystem het niet op de tv op mijn kamer maar weer wel op mn broertjes tv.
mn megadrive 1 met scart doet het weer wel op mijn tv maar mijn megadrive 2 met rf switch doet het weer niet op mijn tv.
en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

zo ja hoe komt het dan dat een spelcomputer het niet op alle tv's doet.

Werk jij op RF of op Scart. In principe moet alles wat op scart zit het altijd goed doen. RF kan gewoon bokkig zijn.
pi_13171416
TUTORIAL voor het universeel maken (ombouwen) van de NES.

Benodigdheden:
-Een kruiskop schroevendraaier.
-Kopje of schoteltje. (handig voor het opvangen van de vele schroefjes)
-Een dunne schaar of tangetje.

Zet de NES op z'n kop en schroef de schroefjes los met de kruiskop schroevendraaier.

Haal de kap van de NES af en draai hem om.Je ziet nu hetzelfde als op de foto hieronder.Schroef nu de ijzeren overkapping los.

De overkoeping is er nu afgeschroefd en de cardridgehouder komt nu bloot te liggen zoals op de foto hieronder.schroef ook deze eraf.

De cardridge houder is er nu uit en er is een grote groene plaat zichtbaar met allerlij zilveren puntjes.(printplaat)zie foto.

schroef nu ook de printplaat los bij de aangegeven pijlen.

Na het losmaken van de printplaat kantel deze naar links(hierbij komt dus het vrikken).Het ziet er dan uit zoals op de foto staat aangegeven.
De pijltjes geven de chip aan waar het allemaal om draait.

De chip is best makkelijk te vinden en bevat de tekst
3195 A ,
1985 nintendo,
9108 A

Zie de pic van Lexie:

Je ziet nu 7 ijzeren pennetjes.Begin met tellen van links naar rechts en het vierde pennetje moet je door knippen zodat deze geen contact meer maakt met de printplaat.(zie de foto van Lexie )Het doorknippen is even priegel werk.

Schroef nu alles weer dicht en de NES is omgebouwd en je hebt geen last meer van een knipperend beeld.Je kunt nu alle soorten spellen spelen,Japans, Pal , Secam en NTSC

Let op:als je de cardridge houder terugschroefd let op dat je deze dan niet helemaal tot op de printplaat vastschroefd anders dan werkt de cardridge houder niet goed meer en komt de cardridge na het naar beneden klikken weer omhoog.Laat dus ongeveer een ruimte van 3mm vrij.

Veel speelplezier ! ! ! maar dat moet wel lukken.

[Dit bericht is gewijzigd door -giovanni- op 14-09-2003 23:54]

pi_13171627
mooie turorial

ik heb er niets aan aangezien ik geen NES heb (komt nog wel) maar als ik er een heb zal ik de mijne ook maar ff onder handen nemen denk ik

Maar ff een vraagje, als je een spel op NTSC speelt, heb je dan wel beeld via je RF-kabeltje? Of heb je een scartkabel op je NES aangesloten.

pi_13171734
quote:
Op zondag 14 september 2003 23:49 schreef HeyFreak het volgende:
mooie turorial

ik heb er niets aan aangezien ik geen NES heb (komt nog wel) maar als ik er een heb zal ik de mijne ook maar ff onder handen nemen denk ik

Maar ff een vraagje, als je een spel op NTSC speelt, heb je dan wel beeld via je RF-kabeltje? Of heb je een scartkabel op je NES aangesloten.

Ik speel gewoon op RF-kabeltje geen problemen mee
pi_13171906
Nette Tutorial. Plaatsje in volgende versie van de index verdient.
pi_13171917
quote:
Op zondag 14 september 2003 23:55 schreef -giovanni- het volgende:

[..]

Ik speel gewoon op RF-kabeltje geen problemen mee

heeft de NES wel een AV uitgang? jawel toch?

Hier in Veendam hebben we een leuke regionale zender genaamd TV Noord, en die zendt precies uit op de zelfde frequentie als het standaard videokanaal . Daarom wil ik ook een AV kabel voor mijn megadrive hebben, zodat ik geen rotzooi er door heen krijg

pi_13171972
quote:
Op maandag 15 september 2003 00:06 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

heeft de NES wel een AV uitgang? jawel toch?

Hier in Veendam hebben we een leuke regionale zender genaamd TV Noord, en die zendt precies uit op de zelfde frequentie als het standaard videokanaal . Daarom wil ik ook een AV kabel voor mijn megadrive hebben, zodat ik geen rotzooi er door heen krijg

Ten eerste: Je kan ook je RF dingetje in je spelcomputer bijstellen naar een andere frequentie.

Ten tweede: Je kan beter via AV kijken

Ten derde: Neem een schotel, ben je van al die kabel ergernissen af.

pi_13172114
quote:
Op maandag 15 september 2003 00:10 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Ten eerste: Je kan ook je RF dingetje in je spelcomputer bijstellen naar een andere frequentie.

Ten tweede: Je kan beter via AV kijken

Ten derde: Neem een schotel, ben je van al die kabel ergernissen af.

is niet van de kabel, gewoon de frequentie die in de lucht zit. En om dat RF bij te stellen, dan moet je de console openschroeven neem ik aan?

AV is idd veel en veel beter en dat wil ik dan ook voor alle consoles. RGB is top

Maar ik neem aan dat een NES ook wel een AV uitgang heeft. De mastersystem heeft die ook en zelfs mijn MSX 1 (Goldstar) heeft het (tulp aansluiting)

maandag 15 september 2003 @ 09:09:19 #116
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_13174472

Ik ga deze week mijn kappen van de NES schoonmaken

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_13177151
quote:
Op zondag 14 september 2003 20:12 schreef Khadgar het volgende:

[Niet elke console op elke TV]

Werk jij op RF of op Scart. In principe moet alles wat op scart zit het altijd goed doen. RF kan gewoon bokkig zijn.

SCART is ook niet altijd goed hoor . Ik kwam er gisteren achter dat mijn fenomenale TV die alles kan één dingetje toch niet kan: in NTSC 60Hz mode staan maar toch gebruik maken van PAL kleurcodering (noem het maar PAL-60). Wheee, de supergoedkope Samsung TV van mijn ouders doet het als een speer, maar thuis moet ik Zelda: The Master Quest in zwart/wit spelen of op een 14" Philips CM8833 monitortje .

Of ik moet een RGB kabeltje maken . Sowieso wel een goed idee, denk ik.

pi_13177202
quote:
Op maandag 15 september 2003 09:09 schreef Notorious_Roy het volgende:

Ik ga deze week mijn kappen van de NES schoonmaken

Kun je prima met JIF doen. Maar niet gebruiken op de gladde oppervlaktes, want JIF krast toch wel een beetje als je hard poetst. Mocht je toch de gladde oppervlaktes gekrast hebben kun je ze met van die polijstpasta voor GSM displays wel weer wegkrijgen (maar je blijft het wel een beetje zien). Van horen zeggen werkt koperpoets ook om te polijsten.
  maandag 15 september 2003 @ 19:03:42 #119
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_13187994
Khadgar, ik wil mn XBOX een ander kleurtje gaan geven. Nu is mijn vraag....kan dat ding zomaar open? Ik weet dat er statisch gevoelige onderdelen in zitten.

Heb je ervaring met het openschroeven van zo'n ding? Waar moet ik op letten?

Alvast bedankt

Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
pi_13188352
quote:
Op maandag 15 september 2003 19:03 schreef Robhimself het volgende:
Khadgar, ik wil mn XBOX een ander kleurtje gaan geven. Nu is mijn vraag....kan dat ding zomaar open? Ik weet dat er statisch gevoelige onderdelen in zitten.

Heb je ervaring met het openschroeven van zo'n ding? Waar moet ik op letten?

Alvast bedankt

Doe niet je wollen trui aan en ga niet op hoogpolig tapijt werken. Voor de rest heb je een security bit nodig voor het demonteren, tezamen met wat normaal computer gereedschap. Wees voorzichtig, let op de volgorde van demonteren en denk na. En maak een foto van kritieke punten. En let op welk schroefje waar moet (ik hou er altijd over...)

Behandel het gewoon als een PC. Met een vleugje liefde. Die dingen zijn duur genoeg.

maandag 15 september 2003 @ 19:19:20 #121
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_13188377
quote:
Op maandag 15 september 2003 19:18 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Doe niet je wollen trui aan en ga niet op hoogpolig tapijt werken. Voor de rest heb je een security bit nodig voor het demonteren, tezamen met wat normaal computer gereedschap. Wees voorzichtig, let op de volgorde van demonteren en denk na. En maak een foto van kritieke punten. En let op welk schroefje waar moet (ik hou er altijd over...)

Behandel het gewoon als een PC. Met een vleugje liefde. Die dingen zijn duur genoeg.

ok!
Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
pi_13189210
voordat je bezig gaat kun je je misschien een ontladen door ff een verwarmingsleiding aan te raken en leg de gevoelige onderdelen op een geïsoleerde ondergrond (hout, karton oid) en niet op een katoenen tafelkleed oid.

Tenminste, het kan zeker geen kwaad

maandag 15 september 2003 @ 20:22:32 #123
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_13190031
ik heb m dicht gelaten. Ik wil alleen de X een kleurtje geven. De xbox is afgedekt met kranten en schilderstape en de eerste nevellaag zit er al op (alle openingen van controllers ed. zitten dicht met propjes)
  maandag 15 september 2003 @ 20:23:24 #124
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_13190055
Ik ga een NES kopen en die verven
pi_13190343
quote:
Op maandag 15 september 2003 20:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ga een NES kopen en die verven
cultuurbarbaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')