Tis wel heel cute
Enne t kan best met 2 kids ,maar t is wel een enorm gedoe.
Zelf heb k nu een huisman, dat is voor mij DE oplossing (hij is 10000x netter dan ik ben en sinds die is ons huis helemaal spik en span)
Wie het adres wil van mijn website (over huishouden in zo kort mogelijke tijd) klikt maar effe op t huisje bij mij
Dag
Stout
Toen ik vorige week ziek was, zag het er hier een stuk opgeruimder uit dan normaal...
Kan er niks aan doen ben het afgelopen jaar wel wat makkelijker geworden omdat ik naar school geweest ben, nu heb ik de schade inmiddels bijna weggehaald. oke, naast het gasfornuis moet nog effe gesopt worden
Dus ik hoef geen lid te worden van je site Stout. ben ook schoonmaakster geweest,dat scheelt enorm
quote:dat is idd ernstig ja, je hebt ook zo'n programma de puinruimers op SBS6, ik zag dat laatst en was met stomheid verslagen, wat een TERINGZOOI!!! Hoe ver kun je het laten komen!?
Op donderdag 11 september 2003 22:31 schreef easy-going het volgende:
Als je het echt niet meer ziet zitten,... ik zag net een aankondinging op tv voor het programma "life laundry" vanaf as zondag 21.30 op rtl4...als je die beelden ziet is zelfs de kast van Caronline nog opgeruimd.
quote:Ik ken dat mens ergens van. Die van dat rotzooi-huis dus. Moet zeker kijken, want het zit me dwars dat ik niet weet waar ik die van ken.
Als je het echt niet meer ziet zitten,... ik zag net een aankondinging op tv voor het programma "life laundry" vanaf as zondag 21.30 op rtl4...als je die beelden ziet is zelfs de kast van Caronline nog opgeruimd.
Na een (terecht) verwijt van mijn man dat ik er niks van bak, heb ik me vorig weekend heel kwaad gemaakt en het hele huis grondig opgeruimd en schoongemaakt. En nu hou ik dus al twee weken de mailtjes van Stout vol!! Vind het echt heerlijk. Onze "smijt-daar-maar-neer" plek was vooral de eettafel, en het is een stuk rustiger nu die leeg is. Max en ik hebben allebei een (afgesloten) kastje geconfisceerd en daar mogen we mee doen wat we willen. Past het niet meer, dan eigen verantwoordelijkheid om weer ruimte te scheppen. Vensterbank is eindelijk leeg (was ook zo'n s.d.m.n-plek). Heb nog één zo'n plek (kastplank) voor Isa's spulletjes, maar da's niet zo heel erg want het mag niet uitsteken van mezelf, en boven nog wat (gesloten) kasten die nog moeten, maar mijn eigen kledingkast heb ik (op twee laatjes na) ook al uitgemest.
Heb zelfs eindelijk in de keuken de keukenrol-aluminiumfolie-etc.-houder opgehangen, in de toiletten de w.c.-rolhouder, haakjes voor handdoeken en badjassen (lang leve de tesa plakkertjes). Ben de hele dag dolblij met het schone huis, en al met al besteed ik er geloof ik niet meer dan een uurtje per dag aan, als ik me gewoon hou aan die mailtjes van Stout. (op die "nul-beurt" na dan). En jullie willen echt niet weten wat een gore troep het normaal is. Max is echt dolblij met het nieuwe beleid. Weer wat nieuws dat híj de troeperigste in huis is .
Nu moet ik nog de afzuigkap schoonmaken en de trap stofzuigen (dat doe ik ipv de zolder, want ik heb geen zolder) en dan kan ik weer opgeruimd het weekend in. Heerlijk gevoel! Dus Stout, ik hoop het vol te houden, maar als het zo door blijft gaan als nu, heb je hier een héél dankbaar gezin.
We willen, voor onder de onderste balk, laden maken op wieltjes, waar de campingspullen en zo in kunnen. Verder nog wat kastruimte en planken voor onze Kevin. Nieuwe vloerbedekking, nieuw kleurtje, bureau naar boven en Kev heeft zijn eigen hok.
Daarna is de kinderkamer aan de beurt, waar ze nu nog samen slapen. Dat wordt Dane's rommelhok. (Dat kind ruimt nooit op)
Daarna neem ik wat rust. Operatie en zo.
En dan volgend jaar grote verbouwing in de huiskamer en keuken.
Dus voorlopig zit ik sowieso nog in de rommel. Probeer het beneden wel wat bij te houden, maar rommelig blijft het met dat soort klussen toch.
En hoe het straks is met kids. Ik weet het niet, wil wel wat makkelijker worden, dus ik hoop dat ik mijzelf straks ook wat minder opruimtijd gun.
Nu met de verbouwing in de keuken is het dus een reuze stink zooi hier, en het kriebelt bij mij om nu te beginnen met opruimen.
quote:Het klinkt mij ook wel bekend in de oren phileine, toen ik depri was toen deed ik ook weinig. Ja je zit zo in de knoop dat je nergens anders tijd voor hebt. Maar ik merkte wel dat als ik dan opruimde dat het ook een stuk opgeruimd was in mijn hoofd. Daarom vindt ik het nu ook wel leuk om te doen, want als het dan gedaan is dan zit ik op de bank te genieten van een opgeruimd huis en s'avonds lekker kaarsjes aan, glaasje erbij
Op zaterdag 13 september 2003 16:43 schreef phileine het volgende:
Om een idee te geven hoe erg ik ben: Bij mij ziet het er naar tevredenheid opgeruimd ongeveer uit zoals bij Melonovy op de troep-foto's. Maar daar kan ik wel mee leven.
In de tijd dat ik vreselijk depressief was en ook nog onregelmatige diensten draaide, ben ik ook vreselijk vervuild. Bijna tot het niveau wat je ziet in die voorfilmpjes, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen. Katten die overal hadden gepiest, dozen die ik nooit had uitgepakt, vuilniszakken die ik vergeten had buiten te zetten en dus opspaarde, een afwas die zo erg was beschimmeld dat ik er niet eens naar durfde te kijken. Ik woonde toen alleen, dus het ging alleen om mezelf (nu zou ik het zover niet laten komen omdat dat niet eerlijk is tegenover man en kinderen bijvoorbeeld). Op een gegeven moment is de troep zó erg dat je je er alleen nog maar voor kunt afsluiten, omdat je eenvoudig niet weet waar je moet beginnen en er heel treurig van wordt. Je moet wel een cocon om je heen bouwen, anders kun je er niet meer in leven. Mijn moeder is toen op een gegeven moment elke week gekomen om me te helpen het bij te houden, maar het bleef tobben. Vandaar dat ik nu zo extra blij ben dat ik het sinds een paar weken ècht op orde heb; de staat van mijn huis heeft enorm veel invloed op mijn stemming en vice versa. Dit opruimen heeft me zelfs geinspireerd tot het eindelijk bijhouden van mijn administratie en het opschonen van mijn harde schijf. En het voelt zo heerlijk!!
ik herken het al te goed
oja, mijn s-d-m-n plek : naast mijn bed
Stout
Probleem voor mij is, heb ik geloof ik al eerder geschreven, dat ik na mijn werk eigenlijk geen puf meer heb om wat te doen. Ook al omdat ik door de week alleen ben met Christan en dus eigenlijk pas om een uur of half 8 eens even kan zitten en tijd voor mezelf heb. Dat is niet erg, maar dan komt er dus niks van het huishouden terecht, en hoe minder je doet, hoe minder leuk het wordt om te doen (en ik vind poetsen sowieso niet leuk ).
quote:zie ook de gebruiksaanwijzing op de site !
Op zondag 14 september 2003 16:57 schreef Rewimo het volgende:
O, dan moet ik dat nog maar eens bestuderen, tnx
Nog even en we hebben onze eigen site !!
Stout
quote:De gebruiksaanwijzing klopt niet helemaal maar het is geloof ik wel gelukt
Op zondag 14 september 2003 19:21 schreef Stout het volgende:[..]
zie ook de gebruiksaanwijzing op de site !
Nog even en we hebben onze eigen site !!
![]()
![]()
![]()
Stout
quote:Hee hee mijn kast is hartstikke opgeruimd hoor!
En nu is er al een was gestreken, gedraaid en beneden alles keurig!
Ooit... leer ik het wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |