abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13016704
mensen die alleen zijn (moeders worden verplicht te gaan werken). maar goed je komt tegen een hoop problemen aan: de scholen beginnen pas om 08.30 terwijl de meeste werkplekken beginnen om 0900, om maar te zwijgen over onregelmatige diensten.gevolg het is vaak zo duur om voor opvang te zorgen en dat als je een uitkering krijgt er van alles word geregeld (huursubsidie korting op dagjes uit enzo) er word vaak het een en het andere geregeld met verhuiskosten en als er dingen defekt zijn kan je die via de sociale dienst weer laten vervangen)
als je werkt is dat dus vaak niet zo. kan je dat zelf allemaal betalen
dus mensen knappen op af.
wat vinden jullie dat daar aan moet worden gedaan?
give me what i want.... and i go away
pi_13016776
De kosten van kinderopvang moet idd omlaag.
En er moeten meer plaatsen komen....
Waren er niet ook al ergens van die 24-uurs-kinderverblijven???
Op zich ben ik er fel tegen om je kinderen de hele dag "weg te stoppen" ,maar als het niet anders kan...
pi_13016801
Kinderdagverblijven moeten goedkoper worden.
Dat zijn echt absurde prijzen en omdat er nog steeds een te kort is buiten ze dat volledig uit.
pi_13016823
quote:
Op maandag 8 september 2003 09:22 schreef dracuultje het volgende:
De kosten van kinderopvang moet idd omlaag.
En er moeten meer plaatsen komen....
Waren er niet ook al ergens van die 24-uurs-kinderverblijven???
Op zich ben ik er fel tegen om je kinderen de hele dag "weg te stoppen" ,maar als het niet anders kan...
ik vind die kinderopvang helemaal waardeloos, de ouders zijn zelf verantwoordelijk voor hun kinderen NIET die mensen van die kinderopvang.
Als je het zo moeilijk vindt om kinderen met werk te combineren dan neem je gewoon geen kinderen.
Als je als ouder je kind op komt halen dan denkt dat kind ook van 'wie is dat nu weer??'.
Waardeloos....om je kinderen weg te stoppen in één of andere crèche om er maar vanaf te zijn
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_13016867
quote:
Op maandag 8 september 2003 09:26 schreef Famas het volgende:
Als je het zo moeilijk vindt om kinderen met werk te combineren dan neem je gewoon geen kinderen.
Zoals iedereen dat altijd tegen mij zegt: je NEEMT geen kinderen, je KRIJGT ze.
pi_13016878
quote:
Op maandag 8 september 2003 09:14 schreef MissLinoge het volgende:
mensen die alleen zijn (moeders worden verplicht te gaan werken). maar goed je komt tegen een hoop problemen aan: de scholen beginnen pas om 08.30 terwijl de meeste werkplekken beginnen om 0900, om maar te zwijgen over onregelmatige diensten.gevolg het is vaak zo duur om voor opvang te zorgen en dat als je een uitkering krijgt er van alles word geregeld (huursubsidie korting op dagjes uit enzo) er word vaak het een en het andere geregeld met verhuiskosten en als er dingen defekt zijn kan je die via de sociale dienst weer laten vervangen)
Alles wat je van de soos "krijgt" zoals verhuiskosten en een kapotte wasmachine enzo , moet je volgens mij gewoon terug betalen . en iemand die werkt zal toch meer verdienen (als het 40 uur is) als een uitkering.
zoniet dan krijg je ook huursubsidie en dat soort dingen want die kun je dan zelf gaan aanvragen bij de soos.
maar ik wil wel ruilen hoor ik werken en iemand anders in de soos.
want het lijkt wel makkelijk , maar je mag ook niks meer, en werkende mensen hoeven geen verantwoording af te leggen hoe het komt dat ze op vakantie gaan of wat dan ook.
het blijft klote
  maandag 8 september 2003 @ 09:38:37 #7
17729 SP
I hate my interests
pi_13016963
quote:
Ik vind dat de mensen zelf moeten realiseren dat ze moeten werken voor hun bestaan en niet de gemakkelijkste weg moeten kiezen. Het is slecht om er maar vanuit te gaan dat het normaal is onderhouden te worden door de maatschappij.
  maandag 8 september 2003 @ 09:50:55 #8
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_13017108
Volgens mij is het kernprobleem dat het zich in Nederland niet meer loont om een laagbetaalde baan aan te nemen. Al die 'extraatjes' van de sociale dienst en subsidies vallen dan weg.

Eigenlijk werk je dan voor een paar eurocent per uur bovenop wat je toch al gratis kreeg van de staat...

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_13017147
quote:

[..]

ik vind die kinderopvang helemaal waardeloos, de ouders zijn zelf verantwoordelijk voor hun kinderen NIET die mensen van die kinderopvang.
Als je als ouder je kind op komt halen dan denkt dat kind ook van 'wie is dat nu weer??'.
Waardeloos....om je kinderen weg te stoppen in één of andere crèche om er maar vanaf te zijn

En als je nou in de situatie terecht komt dat je er alleen voor komt te staan en die kinderen zijn er al????
pi_13017166
quote:
Op maandag 8 september 2003 09:38 schreef SP het volgende:

[..]

Ik vind dat de mensen zelf moeten realiseren dat ze moeten werken voor hun bestaan en niet de gemakkelijkste weg moeten kiezen. Het is slecht om er maar vanuit te gaan dat het normaal is onderhouden te worden door de maatschappij.

Ik wil ook heel graag werken, maar moet ik mijn kinderen dan maar alleen thuis laten?
  maandag 8 september 2003 @ 10:01:53 #11
39083 Plompzak
SuperSpinnerei
pi_13017227
niet alleenstaand moeder worden maar gewoon een traditioneel gezin stichten.
En als je kinderen hebt moet je niet gaan scheiden maar een beetje moeite doen om bij elkaar te blijven.
Schwanzilein
  maandag 8 september 2003 @ 10:04:40 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_13017257
quote:
Ehm, ik ga alleen even antwoord geven op je topic vraag
Het ligt er maar net aan hoe oud het kind is. Mijn moeder is weer gaan werken toen ik 4 jaar was, en naar de lagere school ging. Op de lagere school hadden ze een "overblijf". Ik weet niet of dat overal zo heet.
Mijn broer was 3 jaar ouder en heeft ook even op de overblijf gezeten. Daarna was hij oud genoeg om alleen thuis te blijven (we woonden niet zo ver van school, pak 'm beet, 300 meter ofso?)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 8 september 2003 @ 10:08:13 #13
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_13017299
quote:
Op maandag 8 september 2003 10:01 schreef Plompzak het volgende:
En als je kinderen hebt moet je niet gaan scheiden maar een beetje moeite doen om bij elkaar te blijven.
Wat ben jij kortzichtig zeg. Gadverdamme!
Ooit wel eens gedacht aan "elkaar de hersens inslaan omdat het echt niet gaat", "man overlijdt", "VROUW overlijdt(ja, alleenstaande vaders zijn er ook, topic starter!)", "man gaat vreemd en smeert hem gewoon(ook vice versa)", etc, etc...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_13017635
quote:
Op maandag 8 september 2003 10:01 schreef Plompzak het volgende:

Okee, in sommige gevallen wordt er inderdaad te makkelijk over scheidingen gedacht...
Maar zoals NEMBRIONIC zei....
Er zijn ook andere redenen dat een van de ouders er alleen voor komt te staan!!!!!!!!!
  maandag 8 september 2003 @ 12:18:59 #15
3542 Gia
User under construction
pi_13019466
Alweer het zoveelste topic dat met alleenstaande moeders en de sollicitatieplicht te maken heeft.

Je kunt wel merken dat het minder gaat met de economie en men een pispaaltje nodig heeft. Zeiken op allochtonen die hier de sociale wetgeving uitbuiten mag niet, dus pakken we maar een andere groep die geld krijgt zonder te werken, juist de alleenstaande moeders.

Dat al die rijkelui een flinke aftrekpost hebben i.v.m. de hypotheekschuld, die ze toch echt vrijwillig zijn aangegaan, daar mag niet over gerept worden.

Blèèh, alleenstaande moeders moeten werken, kinderbijslag moet afgeschaft worden, huursubsidie is ook al nergens voor nodig en kwijtschelding van sommige belastingen is ronduit schandalig.

Als die rijkelui hun aftrekposten maar mogen behouden, en allochtonen met een bijstandsuitkering in eigen land mogen wonen, dan kunnen wij lekker zeiken op bijstandsmoedertjes.

pi_13019685
quote:

Wat een onzinreactie!

Kinderen vergeten echt hun ouders niet na een dagje crèche hoor Meeste kinderen vinden het zelfs leuk. Daarbij is het ook nog eens goed voor sociale ontwikkeling enzow. Vooral bij tweelingen, omdat die snel de neiging hebben niet met andere kinderen te spelen en alleen met elkaar.

Natuurlijk zullen er ook echt van die carrière-ouders zijn die nooit tijd voor hun kind hebben en maken (m'n zus heeft bij zo'n gezin opgepast). Ook niet na hun werk of in het weekend. Maar dat is wel een verschil met bijv. 3 dagen in de week naar de crèche en daarbuiten veel leuke dingen doen (zoals bij mijn buren het geval was).

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_13019809
quote:
Op maandag 8 september 2003 12:18 schreef Gia het volgende:
Alweer het zoveelste topic dat met alleenstaande moeders en de sollicitatieplicht te maken heeft.

Je kunt wel merken dat het minder gaat met de economie en men een pispaaltje nodig heeft. Zeiken op allochtonen die hier de sociale wetgeving uitbuiten mag niet, dus pakken we maar een andere groep die geld krijgt zonder te werken, juist de alleenstaande moeders.

Dat al die rijkelui een flinke aftrekpost hebben i.v.m. de hypotheekschuld, die ze toch echt vrijwillig zijn aangegaan, daar mag niet over gerept worden.

Blèèh, alleenstaande moeders moeten werken, kinderbijslag moet afgeschaft worden, huursubsidie is ook al nergens voor nodig en kwijtschelding van sommige belastingen is ronduit schandalig.

Als die rijkelui hun aftrekposten maar mogen behouden, en allochtonen met een bijstandsuitkering in eigen land mogen wonen, dan kunnen wij lekker zeiken op bijstandsmoedertjes.

pcies!!!
pi_13019937
quote:
Of je gaat thuis werken!!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 8 september 2003 @ 13:01:09 #19
27581 Caludia
Deef moet ik weer onder t buro
pi_13020427
Hier ga ik dus zwaar van over me nek he over dat gezeik!!!
Mensen die werken "krijgen" toch ook niets als er iets kapot gaat.......moeten ze ook zelf betalen
Je kan ook van 9.00 uur tot 15.00 uur gaan werken.... kan je gewoon je kinders van school halen........en d'r is altijd wel een moeder, oma, vriendje/vriendinnetje waar ze na schooltijd mee naar huis kunnen.

(Owja ik heb een kind en werk 24 uur per week)

[Dit bericht is gewijzigd door Caludia op 08-09-2003 13:04]

Een beetje vreemd maar wel lekker some people don't care how much you know until they know how much you care
  maandag 8 september 2003 @ 13:01:17 #20
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_13020428
quote:
ik vind dat de tijd van pappen en nathouden voorbij is en dat iedereen die de afgelopen jaren lekker niets heeft gedaan terwijl ze wel konden werken een dikke boete moet krijgen!

Er zijn genoeg mensen die dolgraag WILLEN werken maar het niet KUNNEN. En dan gaan zeiken dat je alles zelf moet betalen?

Ik moet gvd toch ook alles zelf betalen? Hypotheek, verzekeringen, ziektekosten, belastingen etc etc etc....

Wij zijn hier in nederland veels te verwend geworden, kijk hoeveel we hebben, en nog klagen we......wat denk je wat voor geld we hadden kunnen besparen als we niet allemaal uitkeringen en premie's hadden moeten betalen aan luie apen?!

wordt er zo langzamerhand doodziek van, al die huilenbalken die het zo zwaar hebben

WERKEN VOOR JE CENTEN!

godsijdank dat de SP niet aan de macht is

pi_13023937
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:01 schreef Caludia het volgende:
Mensen die werken "krijgen" toch ook niets als er iets kapot gaat.......moeten ze ook zelf betalen
Je kan ook van 9.00 uur tot 15.00 uur gaan werken.... kan je gewoon je kinders van school halen........en d'r is altijd wel een moeder, oma, vriendje/vriendinnetje waar ze na schooltijd mee naar huis kunnen.

Wat voor werk doe je?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_13025171
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:01 schreef Caludia het volgende:

Mijn moeder leeft niet meer, de rest van de familie woont erg ver weg en op vriendjes en vriendinnetjes kun je niet altijd rekenen...

Er is niet zo heel veel werk onder schooltijd. Ik heb een tijdje en administratieve baan gehad, maar "men" begon erg moeilijk te doen toen bleek dat ik niet over KON werken...

pi_13025332
quote:
Op maandag 8 september 2003 13:01 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

ik vind dat de tijd van pappen en nathouden voorbij is en dat iedereen die de afgelopen jaren lekker niets heeft gedaan terwijl ze wel konden werken een dikke boete moet krijgen!

Er zijn genoeg mensen die dolgraag WILLEN werken maar het niet KUNNEN. En dan gaan zeiken dat je alles zelf moet betalen?

Ik moet gvd toch ook alles zelf betalen? Hypotheek, verzekeringen, ziektekosten, belastingen etc etc etc....

Wij zijn hier in nederland veels te verwend geworden, kijk hoeveel we hebben, en nog klagen we......wat denk je wat voor geld we hadden kunnen besparen als we niet allemaal uitkeringen en premie's hadden moeten betalen aan luie apen?!

wordt er zo langzamerhand doodziek van, al die huilenbalken die het zo zwaar hebben

WERKEN VOOR JE CENTEN!

godsijdank dat de SP niet aan de macht is

Ik wil heel graag werken!!!

Heb gelukkig geen TOPHYPOTHEEK (heb JIJ zelf voor gekozen, dus moet je NIET over zeuren!)
Ik ben allang blij dat ik mn huur (okee... met subsidie...) kan betalen...

Ben het ook niet eens met al die lui die maar elke maand hun handje ophouden en lopen te zeuren, maar zelf niets doen...

[Dit bericht is gewijzigd door dracuultje op 08-09-2003 16:44]

maandag 8 september 2003 @ 16:49:08 #24
27581 Caludia
Deef moet ik weer onder t buro
pi_13025564
quote:
Op maandag 8 september 2003 15:42 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je?

Ik ben management assistente en doe wat dingetjes op de helpdesk
Een beetje vreemd maar wel lekker some people don't care how much you know until they know how much you care
pi_13027081
quote:
Op maandag 8 september 2003 16:49 schreef Caludia het volgende:

[..]

Ik ben management assistente en doe wat dingetjes op de helpdesk

En dat voor " maar " 24 uur???

Dat krijg ik niet voor elkaar!!!
Ook niet toen ik samen met een collegaatje kwam die met een zelfde thuis situatie zat en we een "duobaan" wilden...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')