Ik zal een voorzetje doen:
De citruspers door Philippe Starck voor Alessi:
De melkflessenlamp door Tejo Remy(Droog Design):
Ik bedoel dus niet de meer betaalbare type's met die naam, maar de oorspronkelijke Nautilus.
Naja, ik zal vanmiddag eens kijken of ik ergens een plaatje weet te vinden.
Een tijdje terug zag ik een kaasrasp van Alessi, heel functioneel en ook mooi. Maar f.50,- voor zo'n dingetje wordt me net iets te gortig.
Voor mij is het belangrijk dat design ook functioneel is, dat daar ook goed is over nagedacht. Onhandelbare spullen gaat voor mij de lol er snel af.
Ook mooi vind ik de ontwerpen van F.A. Porsche voor Siemens.
Verder vind ik dat zilveren poppetje van Alessi (als je het op z'n kant houdt staat er OK) erg mooi, ik heb er een hangertje van.
De fototoestellen van de Canon Ixus serie.
De ontwerpen van Alesi voor Philips.
De Alfa 156, 166, 147 van de Italiaanse ontwerper waarvan ik de naam vergeten ben en tegenwoordig werkzaam voor Seat.
De Peugeot 206, heel knap dat de ontwerper een gewaagde en succesvolle ontwerp heeft kunnen maken op de opvolger van de 205.
Wat kan ik nog verder opnoemen, gewoon voorwerpen die eenvoud uitstralen maar wel duurzaam en tijdloos zijn. Een beetje franje of gewaagd mag wel, maar ik moet het over bwvs 5 jaar het nog mooi vinden.
Deze heb ik en hij is moooooi!
(Nederlands ontwerp: Copray & Scholten)
[Dit bericht is gewijzigd door Kimmie op 01-04-2001 18:29]
quote:Maar even wat opgezocht...
Op 31 maart 2001 14:52 schreef Keroppi het volgende:
De ontwerpen van F.A. Porsche voor Siemens zijn inderdaad mooi (iemand foto's) gelukkig hebben mijn ouders ook een goede smaak en is de waterkoker en het koffiezetapparaat al in ons bezit
Dit zijn het koffiezetapparaat, de waterkoker en nog wat dingen:
En wie weet wat dit is? Ik dacht dat er alleen een koffiezetapparaat en een waterkoker in het design van Porsche waren...
[Dit bericht is gewijzigd door Squatt op 02-04-2001 04:01]
quote:Dit is een blender, toegevoegd aan de serie wegens 'groot succes'
Op 02 april 2001 03:58 schreef Squatt het volgende:
quote:wow! strakke bank! erg mooi
Op 31 maart 2001 16:32 schreef Up-Side-Down het volgende:
Mijn favoriete meubelstuk, de slaapbank van Martin Visser. Heb hem zelf tweedehands gekocht!
Barcelona fauteuil plus voetenbankje van Ludwig Mies van der Rohe; fauteuil Scylla van Gerard Vollenbrock; tubelight van Eileen Gray; chaise longue en fauteuil van Le Corbusier
[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 28-11-2001 19:29]
quote:de barcelonastoel, da's wel een erge inkopper heh
Op woensdag 28 november 2001 19:14 schreef k_man het volgende:
Zo maar wat plaatjes. Als contrast voor alle kitsch van vandaag en gisteren.
[afbeelding]
over die fruitschaal: vorige week hadden we op IO (tu delft) arnout visser en simon barteling op bezoek voor een lezing, was erg tof! barteling heeft een site op http://www.barteling.nl ..
nog wat links naar kilo's design plaatjes:
quote:En wel zo ontzettend mooi!
Op woensdag 28 november 2001 19:28 schreef pu het volgende:
de barcelonastoel, da's wel een erge inkopper heh
Hebben! Hebben! Hebben!
[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 28-11-2001 19:34]
quote:én nog steeds te koop bij de bijenkorf.
Op woensdag 28 november 2001 19:30 schreef k_man het volgende:[..]
En wel zo ontzettend mooi!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |