ik heb een probleempje: vorig jaar heb ik een voorhoofdsholte ontsteking gehad die maar niet over wilde gaan. Na een tijd was de hoofdpijn e.d. wel weg, maar ik zit nu met oren die "knakken"...
Als ik praat, slik of mijn hoofd draai dan hoor ik het in mijn hoofd kraken/knakken/klikken. Mijn huisarts snapt er niks van en weet niet wat het is, ben ook al bij een KNO-arts geweest maar die zegt dat ik gek ben
Nou is mijn vraag: kent iemand dit verschijnsel of weet iemand wat ik ermee moet? Ik word er namelijk nogal gestoord van!
quote:hellue!
Op vrijdag 5 september 2003 11:54 schreef krummeltje het volgende:
helleu allemaal,
..
wat-tips
Als de luchtdruk in je oren anders is dan buiten, passen je oren het aan door een geluidje te maken (wat lucht weg te pompen (meestal naar buiten))
Bij landen en stijgen in een vliegtuig bijvoorbeeld.
[Dit bericht is gewijzigd door ramsesii op 05-09-2003 11:56]
quote:volgens mij snap ik je niet
Op vrijdag 5 september 2003 11:55 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
hellue!
..
wat-tips
quote:gapen bedoel je?
Op vrijdag 5 september 2003 11:55 schreef ramsesii het volgende:
Als de luchtdruk in je oren anders is dan buiten, passen je oren het aan door een geluidje te maken (wat lucht weg te pompen (meestal naar buiten))
quote:nee, hoeft niet eens. Als ik slik hoor ik ook heel vaak een tikje... is volkomen normaal (volgens mij), maar ik weet niet hoe het zit als je je hoofd draait... dat hoort niet volgens mij
Op vrijdag 5 september 2003 11:56 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
gapen bedoel je?
[Dit bericht is gewijzigd door ramsesii op 05-09-2003 11:58]
quote:damn heb ik dus ook (net geprobeerd) wazig..
Op vrijdag 5 september 2003 11:57 schreef ramsesii het volgende:[..]
nee, hoeft niet eens. Als ik slik hoor ik ook heel vaak een tikje... is volkomen normaal (volgens mij), maar ik weet niet hoe het zit als je je hoofd draait... dat hoort niet volgens mij
:d :d
quote:weet ik niet... je kan via je mond lucht door je oren naar buiten pompen, als dat onbewust doet kan er makkelijk een drukverschil ontstaan
Op vrijdag 5 september 2003 11:57 schreef krummeltje het volgende:
Maar hoe komt het dan dat ik steeds luchtdruk verschil heb?
quote:ik heb ook wel eens drukverschil, maar dat komt meestal door de knoflooksaus of door de saté.
Op vrijdag 5 september 2003 12:00 schreef ramsesii het volgende:[..]
weet ik niet... je kan via je mond lucht door je oren naar buiten pompen, als dat onbewust doet kan er makkelijk een drukverschil ontstaan
Het is wel minder als je 'schone oren' hebt. Als ik mijn oren laat uitspuiten dan is het wel een stuk minder. Dus misschien moet je dat eens proberen?
quote:nee, het zijn je trommelvliezen (toch ?? een adertje of ergens een stukje kraakbeen.. holtes kunnen niet knakken)
Op vrijdag 5 september 2003 12:00 schreef krummeltje het volgende:
Maar het zijn niet mijn kaken, het zijn zeg maar mijn holtes die knakken
quote:Dit heeft de huisarts ook al geprobeerd, maar dat was het ook niet... Hij vind het ook maar iets raars
Op vrijdag 5 september 2003 12:01 schreef Mirties het volgende:Het is wel minder als je 'schone oren' hebt. Als ik mijn oren laat uitspuiten dan is het wel een stuk minder. Dus misschien moet je dat eens proberen?
quote:Dan zou ik het ook niet weten... Veel succes ermee dan!
Op vrijdag 5 september 2003 12:03 schreef krummeltje het volgende:[..]
Dit heeft de huisarts ook al geprobeerd, maar dat was het ook niet... Hij vind het ook maar iets raars
quote:Ja daar heb je wel gelijk in idd. Maar soms klinkt het ook van binnen... Ik heb ook de hele tijd het gevoel alsof een mannetje tegen de binnenkant van mijn oren staat te prikken, doet dus onwijs pijn. Ik probeer er dus ook niet op te letten, maar soms doet het gewoon echt pijn.
Op vrijdag 5 september 2003 12:01 schreef ramsesii het volgende:[..]
nee, het zijn je trommelvliezen (toch ?? een adertje of ergens een stukje kraakbeen.. holtes kunnen niet knakken)
quote:Ik ben idd een beetje dovig
Op vrijdag 5 september 2003 12:08 schreef SlaadjeBla het volgende:
Volgens mij heeft het te maken met vocht. Soms hoor ik ook niet zo goed, tot ik ze laat knakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |