Ik heb in heel wat stadions geen wedstrijd gezien (in veel ook wel, maar daar gaat het nu niet over ), maar heb soms speciaal uren gereden - en dan gaat het met name om de Belgische stadions - om het stadion te kunnen zien, foto's te kunnen knippen en de sfeer van het gras te kunnen snuiven! (en in sommige oude betonbakken aan het afvragen waarom ik zo'n 20 jaar te laat ben geboren
)
Als het aan mij ligt geldt dus de regel: een stadion telt pas mee als je IN het stadion bent geweest. Simpele regel en makkelijk toepasbaar lijkt me!
quote:Wanneer en waarom ga je daar heen? Ik ben er in de zomer van 2002 een bezoekje gaan brengen, over het hek geklommen en heb zelfs rendjes gerend op het veld!
Op zondag 2 november 2003 18:24 schreef Reanimatie.com het volgende:[..]
binnenkort volgt er vanuit mij een kleine excursie naar de Wageningse Berg, kijk daar al naar uit.
Wereld-stadionnetje, staat zeker op mijn lijstje om nog eens te bezoeken (al moet ik daar wel voor opschieten als ik sommige berichten moet geloven). De laatste maanden heeft er 2 keer een groot stuk over in de krant (Brabants Dagblad) gestaan, en ook de VI heeft er eens een artikel aan gewijd. Echt geweldig vind ik het om te lezen over die oude tijden, en dan krijg ik ook steeds weer het gevoel dat ik daar nog eens heen 'moet'...
31: Standard
32: Club Brugge
33: AA Gent
34. STVV
35. Deinze
37: Fiorentina
38: Milan
39: Lazio
40: Monaco
41: Lille
42: Tottenham
43: Barcelona
44: Mérida
Gezien mijn leeftijd, toch al een aardig lijstje
[Dit bericht is gewijzigd door Afunados op 02-11-2003 19:38]
quote:Heb met school (St-Lucas, Boxtel) ooit een week in Florence gezeten, zowal alle Grote Meesters der aarde met eigen ogen gezien, maar in die week niet even naar het Fiorentina Stadion geweest. Het is nu 6 jaar terug en nog vaak, heel vaak, denk ik daar aan terug. Dat ik dat het laten schieten .....
Op zondag 2 november 2003 18:48 schreef Afunados het volgende:
Mijn lijstje:
....37: Fiorentina
.....
quote:Da's inderdaad dood en doodzonde. Heb er al tientallen wedstrijden bezocht, maar blijf er telkens ontzettend naar uitkijken. Hopelijk volgend jaar weer in de serie A.
Op zondag 2 november 2003 21:53 schreef Reanimatie.com het volgende:[..]
Heb met school (St-Lucas, Boxtel) ooit een week in Florence gezeten, zowal alle Grote Meesters der aarde met eigen ogen gezien, maar in die week niet even naar het Fiorentina Stadion geweest. Het is nu 6 jaar terug en nog vaak, heel vaak, denk ik daar aan terug. Dat ik dat het laten schieten .....
quote:heb mezelf voorgenomen nog eens terug naar Florence te gaan om mijn zonde recht te zetten. Hetzelfde geld voor Siena, een hele dag op dat plein in de zon bier zitten drinken met de scharrels van school, maar niet naar Artemio Franchi Stadion geweest. Nu ik het boek van Tim Parks aan het lezen ben (thnx Dylan Dog) moet ik ook naar het Bentegodi....
Op zondag 2 november 2003 22:02 schreef Afunados het volgende:[..]
Da's inderdaad dood en doodzonde.
Nu ik in Nijmegen woon en FC Den Bosch het mij toch onmogelijk maakt om uitwedstrijden te bezoeken is het goede voornemen voor 2004 om Duitse Stadions te gaan bezoeken.
quote:Dat voornemen hebben Menneke (goede vriend van me, Reanimatie weet wel wie ik bedoel
Op maandag 3 november 2003 22:35 schreef Reanimatie.com het volgende:[..]
Nu ik in Nijmegen woon en FC Den Bosch het mij toch onmogelijk maakt om uitwedstrijden te bezoeken is het goede voornemen voor 2004 om Duitse Stadions te gaan bezoeken.
Overigens heb ik ook al een jaar of 3 plannen om een keer op een vrije dag een soort stadiontour te gaan houden. 's Morgens vol goede moed de wagen in, op naar België ofzo en dan een dagje met de digicam langs een stadion of 5 rijden. Leek me toen een leuk plan, en met het vooruitzicht dat ik op m'n 18e m'n rijbewijs zou gaan halen kon het bijna niet meer fout gaan. Nu ben ik dus al bijna 20, heb een jaar m'n rijbewijs en sinds kort zelfs een eigen auto, maar stadiontouren..... ho maar!
Probleem zal vooral zijn dat ik niet echt zin heb om in m'n eentje zo'n dag onderweg te zijn, en in m'n kennissenkring zijn helaas geen stadionfanaten te vinden... En tóch wil ik nog eens naar die oude verrotte stadions toe voordat ze gesloopt zijn! De Wageningse Berg wordt waarschijnlijk het eerste monument, want dat ligt nog redelijk dichtbij!
[Dit bericht is gewijzigd door Yeahinho op 03-11-2003 23:41]
quote:Ik zou ook graag eens naar Verona gaan(ook naar aanleiding van het boek). Paar weken terug Fiorentina-Verona bezocht, nu nog andersom
Op maandag 3 november 2003 22:35 schreef Reanimatie.com het volgende:[..]
heb mezelf voorgenomen nog eens terug naar Florence te gaan om mijn zonde recht te zetten. Hetzelfde geld voor Siena, een hele dag op dat plein in de zon bier zitten drinken met de scharrels van school, maar niet naar Artemio Franchi Stadion geweest. Nu ik het boek van Tim Parks aan het lezen ben (thnx Dylan Dog) moet ik ook naar het Bentegodi....
quote:Kan je beter het Ruhrgebied nemen.
Op maandag 3 november 2003 23:41 schreef Yeahinho het volgende:
Overigens heb ik ook al een jaar of 3 plannen om een keer op een vrije dag een soort stadiontour te gaan houden. 's Morgens vol goede moed de wagen in, op naar België ofzo en dan een dagje met de digicam langs een stadion of 5 rijden. Leek me toen een leuk plan, en met het vooruitzicht dat ik op m'n 18e m'n rijbewijs zou gaan halen kon het bijna niet meer fout gaan. Nu ben ik dus al bijna 20, heb een jaar m'n rijbewijs en sinds kort zelfs een eigen auto, maar stadiontouren..... ho maar!
Beginnen bij Koln,Leverkusen en zo naar het noorden naar Wattenscheid,Duisburg,Dortmund,Schalke en nou zal ik er nog wel vergeten
quote:Alberstribune ¤14
Op zaterdag 1 november 2003 16:41 schreef methodmich het volgende:
Da's wel waar. Enig idee wat je tegenwoordig bij Excelsior betaalt? Ik weet wel dat je begin jaren '90 voor een rijksdaalder op de eretribune zat daar. Daar ging ik nog wel eens kijken, ook al omdat Steve Wasiman destijds mijn trainer was in de ASWH-jeugd.
quote:Dan vergeet je er idd nog een aantal ja.
Op dinsdag 4 november 2003 00:39 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Kan je beter het Ruhrgebied nemen.
Beginnen bij Koln,Leverkusen en zo naar het noorden naar Wattenscheid,Duisburg,Dortmund,Schalke en nou zal ik er nog wel vergeten
Aachen, Monchengladbach, Krefeld, Bochum, Bielefeld, Wuppertal, Paderborn, Essen......
quote:hoe kan ik BMG nou vergeten
Op dinsdag 4 november 2003 14:27 schreef zjroentje het volgende:[..]
Dan vergeet je er idd nog een aantal ja.
Aachen, Monchengladbach, Krefeld, Bochum, Bielefeld, Wuppertal, Paderborn, Essen......
quote:Daar ga ik dus nooit van m'n leven meer naartoe!!
Op dinsdag 4 november 2003 14:28 schreef DutchGooner het volgende:[..]
hoe kan ik BMG nou vergeten
Ik vind België trouwens fijner om te bezoeken dan het Rühr-gebied. Ten eerste is het in ons zuiderlijke buurland niet zo druk op de weg, praten de mensen (soms ) verstaanbaar en je kunt als je wilt bij elk stadion zo het veld op lopen!
mijn groundhop-lijst blijft dus nog zoals hij is.
1. Sportpark de Braak
2. De amsterdam ArenA
3. Stadion van Emmen
4. Stadion van Volendam
5. Stadion van den Bosch
6. Stadion van Cambuur Leeuwarden
7. Stadion van Top oss
8. Stadion van Eindhoven
9. Philips Stadion
10. Stadion van MVV
11. Stadion de Koel
12. Stadion van RBC Roosendaal
13. Mandemakers stadion, RKC Waalwijk
14. de Adelaarshorst
15. stadion van FC Zwolle
16. Stadion van HFC Haarlem
17. Stadion van Stormvogels Telstar
18. Stadion van Dessel Sport (bel)
19. Ruhrstadion (VFL Bochum)
20. De langeleegte
21. het Kasteel
22. Stadion van Dordrecht '90
23. Nou Camp, FC Barcelona
24. Veronica Stadion
25. Zuiderpark stadion
26. Berg en Bos (AGOVV)
quote:HOOLIGAN!!
Op dinsdag 4 november 2003 15:00 schreef Yeahinho het volgende:bij elk stadion zo het veld op lopen!
![]()
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 00:52 schreef Bertjeweethet het volgende:
Giant stadion in NY tijdens een MLS wedstrijd tussen de metro stars en colubus crew.
Capaciteit: 100,000
op dat moment aanwezig: 5,000
Binnenland:
1.Abe Lenstra stadion oud-Heerenveen
2.Abe Lenstra stadion nieuw-Heerenveen
3.Cambuur stadion-Leeuwarden
4.Oosterpark-Groningen
5.Vijverberg-Doetinchem
6.Nieuw Galgenwaard-Utrecht
7.Philips Stadion-PSV
8.De Kuip-Feyenoord
9.De Meer-Ajax
10.De Arena-Ajax
11.Stadion Schoonerberg-Telstar
12.Veronica Stadion-Volendam
Buitenland:
13.Highbury-Arsenal
14.Anfield Road-Liverpool(hier ben ik nu 2x geweest, maar dat zal zeker meer worden. Komend seizoen ben ik van plan Anfield weer met een bezoekje te vereren. Schitterend gewoon. Daar kijk ik nu alweer naar uit )
15.Stamford Bridge-Chelsea(omheen gelopen tijdens Chelsea-Liverpool, maar ik had geen ticket )
16.Camp Nou-Barca(geen wedstrijd)
17.Delle Alpi-Juventus(geen wedstrijd)
18.Stade Delemont-Delemont(In Zwitserland, hier hadden we een jeugdtoernooi in 2001)
mijn huidige lijst;
inclusief wedstrijden;
01. Abe Lenstra-Stadion (Heerenveen)
02. Adelaarshorst (Ga Ahead Eagles)
03. Arena (Ajax)
04 Arke Stadion (FC Twente)
05. Braak (Helmond Sport)
06. Cambuur Stadion (Cambuur Leeuwarden)
07. Eneco-Stadion / Het Kasteel (Sparta)
08. De Kuip (Feyenoord)
09. De Luyten (RBC Roosendaal, gesloopt)
10. Fujifilm-Stadion (NAC)
11. Galgenwaard (FC Utrecht)
12. Gelredôme (Vitesse)
13. Geusselt (MVV)
14. Goffert (NEC)
15. Jan Louwers-Stadion (FC Eindhoven)
16. Luiten (RBC Roosendaal)
17. Mandemakers-Stadion (RKC Waalwijk)
18. Olympisch Stadion (Concert Andre Hazes, maar die vind ik ook meetellen
19. Oosterpark (FC Groningen)
20. Parkstad Limburg-Stadion (Roda JC)
21. Philips-Stadion (PSV)
22. Polman-Stadion (Heracles Almelo)
23. TOP Oss-Stadion (Top Oss)
24. Sportpark Meerdijk (Emmen)
25. Vast & Goed Stadion (RBC Roosendaal)
26. Vijverberg (de Graafschap)
27. Wagner & Partners-Stadion (Fortuna Sittard)
28. Willem II Stadion (Willem II)
29. Woudenstein (Excelsior)
aangeraakt of binnen gedropt:
30. Zuiderpark (Ado Den Haag)
31. Wageningse Berg (FC Wageningen)
32. San Siro (AC Milan / Inter Milan)
33. Stade de Louis II (Monaco)
34. Stade du France (Parijs)
Wie maakt er even een bijgewerkte lijst?
Binnenkort kan ik Berg en Bos aan mijn lijstje toevoegen, als ik de nu al legendarische Gouden Gids Divisie-wedstrijd AGOVV-VVV ga bezoeken
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 18:12 schreef Reanimatie.com het volgende:
http://www.reanimatie.com/01.avi
"We lopen.... en we zien..... een gat!.... *gerommel* .... en we zijn binnen in stadion De Wageningse Berg!"
Stapt ie zo droog over dat omgevallen hekje heen, en ik over een 2 meter hoog hek (andere kant van het stadion) klimmen toen ik daar vorig jaar was!
Enigszins offtopic: heb je er meer foto's/filmpjes van? (scheelt weer een mail )
ja, maar ik moet de foto's nog even aan elkaar brouwen in photosoep.
Heb van beiden tribunes 180graden foto's gemaakt. Je weet wel, waar sommige bedrijven veel geld voor vragen.
quote:
Op zaterdag 22 november 2003 20:07 schreef Reanimatie.com het volgende:[..]
ja, maar ik moet de foto's nog even aan elkaar brouwen in photosoep.
Heb van beiden tribunes 180graden foto's gemaakt. Je weet wel, waar sommige bedrijven veel geld voor vragen.
*brabbelt iets over voetbaltempels.nl*
-edit- tikfoutje enzo
[Dit bericht is gewijzigd door Yeahinho op 23-11-2003 00:26]
1. De Meer
2. Olympisch Stadion
3. Amsterdam Arena
4. De Kuip
5. Het Kasteel
6. Woudestein
7. Mandemakers Stadion
8. Galgenwaard
9. Oosterpark