Ook rare monsters op de VOC schepen worden er door verklaard (scheurbuik)
(als je reageert copieer eerst je bijdrage want deze topic zal wel geblocked worden)
quote:Tja, the voices, he, the voices....
Op donderdag 4 september 2003 20:45 schreef Schorpioen het volgende:
En alweer een kwaliteitstopic van Akkersloot.
quote:Deskundigen. Heb je weleens biologie gehad. Vitamine C heeft in ons lichaam bepaalde taken. Dat je met vitamine C gebrek allerlei waanbeelden ziet is al heel lang bekend. En ik heb het niet alleen over maria verschijningen maar ook over al die vreemde monsters die zee lui zagen toen ze maanden daar met alleen maar wat scheepsbeschuit (van bolletje) op de oceanen dobberden.
Op donderdag 4 september 2003 20:42 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
'Volgens deskundigen' .. Oke, kom maar op met je deskundigen. Naam, gepubliceerd werk en wat dies meer zij.
quote:Bron
Vitamine C (ascorbinezuur) speelt bij veel verschillende functies een rol. Bij de weerstand tegen infecties en spanningen, de groei en de ademhaling is vitamine C betrokken. Vitamine C komt voor in fruit (citrusvruchten) en verse groenten. Een tekort aan vitamine C leidt dikwijls tot een ruwe huid. Een ernstig tekort veroorzaakt inwendige bloedingen, stijve ledematen en bloedend tandvlees. Er wordt in dit geval gesproken van scheurbuik. Alcoholisten en oudere mensen die niet gevarieerd genoeg eten, lopen een verhoogd risico op een vitamine C-tekort.
quote:Bron
Een gebrek aan vitamine C komt nauwelijks meer voor, omdat het lichaam een voorraad opbouwt voor minimaal drie maanden. Een gebrek is te merken aan gewichtsverlies, verminderde weerstand, vermoeidheid, gewrichtsklachten, een slechtere genezing van verwondingen en blauwe plekken. Een extreme vorm van vitamine-C-gebrek is scheurbuik.
quote:Waar zijn die Mariaverschijningen en grote zeemonsters dan, Akkersloot? Je loopt blijkbaar gewoon uit je nek te lullen.
Symptoms and SignsIn adults, scurvy remains latent for 3 to 6 mo after the reduction of vitamin C in the diet to < 10 mg/day. Overt scorbutic symptoms are preceded by lassitude, weakness, irritability, weight loss, and vague myalgias and arthralgias. Multiple splinter hemorrhages may form a crescent near the distal ends of the nail and are more extensive than those in bacterial endocarditis. The gums become swollen, purple, spongy, and friable; they bleed readily in extreme deficiency. Secondary infection, gangrene, and loosening of teeth eventually occur. Such changes affect only the gum around natural teeth or with hidden roots. Old scars break down, new wounds do not heal, and spontaneous hemorrhages may occur in any part of the body, especially as perifollicular petechiae and ecchymoses in the skin of the lower limbs. (In old age, such changes are not necessarily scorbutic.) Bone lesions, except for subperiosteal hemorrhage, do not occur in adults.
Other symptoms and signs of scurvy include bulbar conjunctival hemorrhage, femoral neuropathy from hemorrhage into femoral sheaths, oliguria, edema of the lower extremities, impaired vascular reactivity, and arthritis resembling RA. Bleeding gums are not the most characteristic feature of scurvy. The hyperkeratotic hair follicle with surrounding hyperemia or hemorrhage is almost pathognomonic.
quote:Dat soort vage geblaat heb ik niks aan. Namen en rugnummers wil ik hebben. 'Deskundigen' kan iedereen wel roepen. En nee, ik heb geen biologie gehad.
Op donderdag 4 september 2003 20:48 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Deskundigen. Heb je weleens biologie gehad. Vitamine C heeft in ons lichaam bepaalde taken. Dat je met vitamine C gebrek allerlei waanbeelden ziet is al heel lang bekend. En ik heb het niet alleen over maria verschijningen maar ook over al die vreemde monsters die zee lui zagen toen ze maanden daar met alleen maar wat scheepsbeschuit (van bolletje) op de oceanen dobberden.
quote:K, maar was wel aardig bedoeld
Op donderdag 4 september 2003 21:01 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Het originele topic weer open na schoonmaken
Ohja, waarom zijn mijn offtopic reacties verwijderd, maar het grootste deel blijven staan?
Misschien ook dat moeilijk antwoord van die poster in zijn reactie. Dat was wel zo'n moeilijk woord. Daar kan ik echt niet op met mijn Solanum Tuberosum.
quote:Welke dan? Wat er staat is voldoende on-topic.
Op donderdag 4 september 2003 21:02 schreef Ype het volgende:[..]
K, maar was wel aardig bedoeld
Ohja, waarom zijn mijn offtopic reacties verwijderd, maar het grootste deel blijven staan?
quote:Nee. Verwijderde posts zijn weg. Die waren trouwens off-topic, die discussie voer je maar in LIT.
Op donderdag 4 september 2003 21:08 schreef Akkersloot het volgende:
Die post over 'kruistocht' en mijn antwoord vond ik wel zinvol. Ik denk niet dat daar lang discussie over hoeft te bestaan. Kan die misschien weer terug.Misschien ook dat moeilijk antwoord van die poster in zijn reactie. Dat was wel zo'n moeilijk woord. Daar kan ik echt niet op met mijn Solanum Tuberosum.
Jij bent zo contra-geloof enzo en vindt het hele geloof toch tijdverspilling?
Waarom ben je dan zoveel van je tijd aan het gebruiken om mensen ervan te overtuigen dat het geloof onzinnig is?
Ik bedoel, op dat punt ben ik het wel met je eens, maar je overtuigd toch geen gelovigen ermee.
quote:Kee
Op donderdag 4 september 2003 21:09 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Welke dan? Wat er staat is voldoende on-topic.
quote:Ik heb iets gevonden onder google Maria verschijningen verklaard door vitamine C geb
Op donderdag 4 september 2003 21:02 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[.verschijningen door vit C gebrek.]
Dat soort vage geblaat heb ik niks aan. Namen en rugnummers wil ik hebben. 'Deskundigen' kan iedereen wel roepen. En nee, ik heb geen biologie gehad.
Kan ik ook eens cirkelredeneren
Maar geen gekheid. Het is gewoon zo. Vit C gebrek leidt tot waan verschijningen. (met een beter woord lukt het misschien beter onder google)
quote:"Het is gewoon zo". Nee, vriend, zo werkt het niet.
Op donderdag 4 september 2003 21:14 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Ik heb iets gevonden onder google Maria verschijningen verklaard door vitamine C geb
Kan ik ook eens cirkelredeneren
![]()
Maar geen gekheid. Het is gewoon zo. Vit C gebrek leidt tot waan verschijningen. (met een beter woord lukt het misschien beter onder google)
quote:JIJ gooit met 'deskundigen'. Dus tenzij je nu en hier die deskundigen opvoert, beschouw ik je hele verhaal als oeverloos en hersenloos geblaat.
Op donderdag 4 september 2003 20:40 schreef Akkersloot het volgende:
Volgens deskundigen worden veel maria verschijningen (zijn na de komst van de vitamine C rijke aardappel sterk verminderd) door vitamine C gebrek.Ook rare monsters op de VOC schepen worden er door verklaard (scheurbuik)
quote:1. Als iemand gewoon in een God gelooft, in een hiernamaals of in reincarnatie. Daar hoor je mij toch niet over. Ik ga alleen maar te keer tegen religies die zeggen dat "ongelovigen" naar de hel gaan. Dat "ongelovigen" naar de hel gaan dachten die 19 "martelaren" van 11 september namelijk ook.
Op donderdag 4 september 2003 21:11 schreef Ype het volgende:
Ok Akkersloot.Jij bent zo contra-geloof enzo en vindt het hele geloof toch tijdverspilling?
Waarom ben je dan zoveel van je tijd aan het gebruiken om mensen ervan te overtuigen dat het geloof onzinnig is?
Ik bedoel, op dat punt ben ik het wel met je eens, maar je overtuigd toch geen gelovigen ermee.
2. Door te discussieren ontwikkel ik (ja ook ik zelfs) ideeen en argumenten. En ik kom ook argumenten tegen die mij dan weer goed liggen. Het lijkt mij dus wel zinvol.
quote:Misschien zit er iets achter ?
Op donderdag 4 september 2003 20:45 schreef Schorpioen het volgende:
En alweer een kwaliteitstopic van Akkersloot.
quote:Vertel.
Op donderdag 4 september 2003 21:26 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Misschien zit er iets achter ?
quote:Je hebt gezegd dat je geen biologie hebt gehad. (ik moet wel bij zeggen dat in de context je dat cynisch bedoeld hebt, mogelijk).
Op donderdag 4 september 2003 21:17 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
JIJ gooit met 'deskundigen'. Dus tenzij je nu en hier die deskundigen opvoert, beschouw ik je hele verhaal als oeverloos en hersenloos geblaat.
Ik heb in elk geval wel biologie gehad. Ik heb onder google en msn nu zitten zoeken want ik dacht dat dat toch wel algemeen bekend is.
Gebrek aan vitamine C uit zich eerst in verminderde weerstand enz. Als het heel erg wordt dan krijg je die waanvoorstellingen.
(Nu blijkt dat het niet algemeen bekend is dat vit C gebrek tot waanvoorstellingen lijdt heb ik gezocht onder google en msn. Misschien dat iemand anders het kan bevestigen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |