abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 september 2003 @ 17:54:39 #1
21366 Cathalijn
Blijf geloven...
pi_12876111
Na een week ontgroening van een studentenvereniging ben ik gestopt met die onzin. Is met eten bekogeld worden, 3 uur lang staan, 7 uur achter elkaar lopen, om 4 uur op appél staan 's ochtends, geen normaal eten krijgen, enz, enz, enz, nou écht dé manier om van een groep een eenheid te maken?

Het lijkt me dat die eenheid ook wel op andere manieren te verkrijgen is.
Hoe denken jullie erover? En hebben jullie goede, menselijke alternatieven voor de ontgroening?

Het is beter te huilen dan te lachen, want bij verdriet spreekt het hart.
pi_12876145
Niet per se dé manier, wel een manier.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_12876152
Is ontgroening nog van deze tijd?

Ik leef wel met je mee hoor.

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_12876158
dit had je kunnen verwachten alvorens je jezelf inschreef...dat je het nu niet afmaakt geeft aan dat je je niet goed voorbereid had of dat je mentaliteit te wensen over laat.

Persoonlijk heb ik er bewust voor gekozen geen lid te worden van een vereniging. Heb wel twijfels of deze keus goed is geweest.

it's better to burn out than to fade away...
pi_12876173
Trieste bedoening.
[b]Op zondag 21 september 2003 00:58 schreef Ype het volgende:[/b][br]Wijn is voor Rechtse CorpsBallen.
  maandag 1 september 2003 @ 17:57:42 #6
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_12876180
Studentenverenigingen zijn soiwieso voor losers

Ga bij n normale studievereniging en meld je aan bij t sportcentrum of bijbaantje

en daar vind je wel 'normale' vrienden

ik op die koorballetjes

/-=]
|o-0
~~~`
pi_12876219
Volgens mij hangt het erg van de studentenvereniging af. Maar wat je boven schrijft, komt erg corporaal over. Ach ja, corps-balletjes verdienen het wel om zo behandeld te worden.
De lucht is groen... Het gras is blauw... Ik ben niet stoned... Wat lul je nou???
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=
- - - - war is peace - - - - freedom is slavery - - - - ignorance is strength - - - -
pi_12876223
Mensen met een ziekelijke neiging tot sadisme. Hun eigen frustraties op anderen projecteren. Geen eigen mening hebben en daardoor hetzelfde hebben meegemaakt. En er zijn nog serieus mensen die denken dat het 'goed' voor je is.
Da's toch nie normaal, das abnormaal, tis gewoon nie te gleuven!!!
pi_12876238
Ohja en er zijn vast wel leuke verenigingen zonder zo'n ontgroening. De slechten verpesten het zoals altijd weer voor de goeden.

[Dit bericht is gewijzigd door Alfa_Drifter op 01-09-2003 21:58]

Da's toch nie normaal, das abnormaal, tis gewoon nie te gleuven!!!
  maandag 1 september 2003 @ 18:01:11 #10
21366 Cathalijn
Blijf geloven...
pi_12876239
quote:
Op maandag 1 september 2003 17:56 schreef lammegiraf het volgende:
dit had je kunnen verwachten alvorens je jezelf inschreef...dat je het nu niet afmaakt geeft aan dat je je niet goed voorbereid had of dat je mentaliteit te wensen over laat.
Het gaat hier om een christelijke studentenvereniging, die van te voren aan had gegeven dat het een 'normale'ontgroening zou worden. Ook zouden ze er rekening mee houden dat ik pfeiffer heb, wat ze totaal niet gedaan hebben. Het was voor mij dus niet vol te houden, hoe ik ook mijn best deed. En dát vind ik belachelijk.
  maandag 1 september 2003 @ 18:02:26 #11
21366 Cathalijn
Blijf geloven...
pi_12876253
quote:
Op maandag 1 september 2003 18:01 schreef Alfa_Drifter het volgende:
Ohja en er zijn vast wel leuke verenigingen zonder zo'n ontgroening.
Ben ik inmiddels ook achter
pi_12876259
quote:
Op maandag 1 september 2003 18:01 schreef Cathalijn het volgende:

[..]

Het gaat hier om een christelijke studentenvereniging, die van te voren aan had gegeven dat het een 'normale'ontgroening zou worden. Ook zouden ze er rekening mee houden dat ik pfeiffer heb, wat ze totaal niet gedaan hebben. Het was voor mij dus niet vol te houden, hoe ik ook mijn best deed. En dát vind ik belachelijk.

Dat is idd belachelijk. Het gaat zeker niet overal zo.
pi_12876263
quote:
Oh ja, wat is er dan mis met gezelligheid en de mogelijkheid jezelf te kunnen ontplooien binnen verenigingsverband?

Waarom zou je geen vrienden kunnen maken bij een studentenvereniging? Spreek je uit eigen ervaring?

Bovendien zitten de zogenaamde koorballetjes bij de corpora; en die zijn echt niet representatief voor het overgrote meerendeel van de studentenverenigingen.

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 1 september 2003 @ 18:04:07 #14
31120 KingKai
of the North
pi_12876287
Waarom zou je je aansluiten bij een Christelijke studenten vereniging???

Om welke vereniging (en in welke plaats) gaat het??

De lucht is groen... Het gras is blauw... Ik ben niet stoned... Wat lul je nou???
- - - - war is peace - - - - freedom is slavery - - - - ignorance is strength - - - -
  maandag 1 september 2003 @ 18:04:38 #15
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_12876300
Alleen mensen die op de middelbare school geen vrienden of aanzien hadden (de eenlingen zeg maar) gaan bij 't koor. Normale mensen gaan lekker bij een gezelligheidsvereniging. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je echt geweldige dingen meemaakt
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  maandag 1 september 2003 @ 18:05:31 #16
3967 Orac
So far so Good
pi_12876320
Feut
Realiteit is wat ik zie
  maandag 1 september 2003 @ 18:05:47 #17
21366 Cathalijn
Blijf geloven...
pi_12876326
quote:
Op maandag 1 september 2003 18:04 schreef KingKai het volgende:
Waarom zou je je aansluiten bij een Christelijke studenten vereniging???
Om welke vereniging (en in welke plaats) gaat het??
Wil helemaal geen naam noemen van de vereniging. Ben zelf een christen, en het leek me leuk om bij een christelijke vereniging te gaan.

Maar zijn er alternatieven??

pi_12876339
quote:
Op maandag 1 september 2003 17:54 schreef Cathalijn het volgende:
Na een week ontgroening van een studentenvereniging ben ik gestopt met die onzin. Is met eten bekogeld worden, 3 uur lang staan, 7 uur achter elkaar lopen, om 4 uur op appél staan 's ochtends, geen normaal eten krijgen, enz, enz, enz, nou écht dé manier om van een groep een eenheid te maken?

Hoe denken jullie erover? En hebben jullie goede, menselijke alternatieven voor de ontgroening?

Ik vind het gewoon onzin...
Je kunt er toch ook een gezellige week van maken door met elkaar naar een pretpark te gaan en samen te gaan BBQ.. dan heb je teminste nog lol en je leert elkaar vanzelf wel kennen
  maandag 1 september 2003 @ 18:09:06 #19
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_12876410
quote:
Op maandag 1 september 2003 18:05 schreef Cathalijn het volgende:

[..]

Wil helemaal geen naam noemen van de vereniging. Ben zelf een christen, en het leek me leuk om bij een christelijke vereniging te gaan.

Maar zijn er alternatieven??

Zat. Probeer de vereniging van je studie. Gelijk allemaal peoples met de zelfde interesses op dat gristelijke na dan
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  maandag 1 september 2003 @ 18:09:47 #20
21366 Cathalijn
Blijf geloven...
pi_12876435
Ik heb ook al gehoord dat een vereniging een week lang met z'n allen in een verzorgingstehuis ging werken. Dan doe je nog iets nuttigs

[Dit bericht is gewijzigd door Cathalijn op 01-09-2003 18:10]

maandag 1 september 2003 @ 18:10:14 #21
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_12876442
quote:
Op maandag 1 september 2003 17:57 schreef DeWaasheid het volgende:

Ga bij n normale studievereniging en meld je aan bij t sportcentrum of bijbaantje

en daar vind je wel 'normale' vrienden

ik op die koorballetjes

Je leeft maar één keer...
pi_12876448
quote:
Op maandag 1 september 2003 18:09 schreef Cathalijn het volgende:
Ik heb ook al gehoord dat een vereniging een week lang met z'n allen in een verzorgingstehuis gingen werken. Dan doe je nog iets nuttigs
Leuk
  maandag 1 september 2003 @ 18:10:55 #23
31120 KingKai
of the North
pi_12876451
Oke, je wilt niet zeggen welke vereniging, maar om welke plaats/universiteit gaat het??
  maandag 1 september 2003 @ 18:11:33 #24
21366 Cathalijn
Blijf geloven...
pi_12876464
quote:
Op maandag 1 september 2003 18:10 schreef KingKai het volgende:
Oke, je wilt niet zeggen welke vereniging, maar om welke plaats/universiteit gaat het??
Groningen
pi_12876473
quote:
Op maandag 1 september 2003 17:56 schreef lammegiraf het volgende:
...
Mentaliteit te wensen over laat? Het lijkt mij eerder dat t eigenwaardigheidsgevoel terug tot een normaal niveau stijgt.

Ik persoonlijk wil niet zoiets doen om er bij te horen (eigenlijk wil ik helemaal niks doen, maar dat is hier niet ter sprake)

Het doel is van ontgroening, correct me if i'm wrong, de samenhorigheid vergroten. Dit kan volgens mij ook bereikt worden door bijvoorbeeld een challenge parcour af te leggen waarin je moet vertrouwen op anderen en samenwerken.

maandag 1 september 2003 @ 18:13:29 #26
21366 Cathalijn
Blijf geloven...
pi_12876508
quote:
Op maandag 1 september 2003 18:11 schreef Nevellineke het volgende:

[..]

Mentaliteit te wensen over laat? Het lijkt mij eerder dat t eigenwaardigheidsgevoel terug tot een normaal niveau stijgt.

Ik persoonlijk wil niet zoiets doen om er bij te horen (eigenlijk wil ik helemaal niks doen, maar dat is hier niet ter sprake)

Het doel is van ontgroening, correct me if i'm wrong, de samenhorigheid vergroten. Dit kan volgens mij ook bereikt worden door bijvoorbeeld een challenge parcour af te leggen waarin je moet vertrouwen op anderen en samenwerken.

Ha, dank je. Eindelijk eens iemand die het snapt zoals ik het bedoel!
pi_12876525
Ontgroening is klote..
Ook al zegt iedereen dat het 'leuk' is om bij een studentenvereniging te zitten, zou ik echt nooit aan zo'n klote ontgroening doen..
Verder zie ik geen voordelen voor mij om bij een studentenvereningen te zitten..
At EZ
  maandag 1 september 2003 @ 18:19:34 #28
31120 KingKai
of the North
pi_12876623
quote:
Op maandag 1 september 2003 18:11 schreef Nevellineke het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat het was om de "meerderjaars" een kans te geven de nieuwe feuten te behandelen zoals zij ooit als feut behandeld zijn. Maar het blijft zielig.
pi_12876637
quote:
Op maandag 1 september 2003 18:19 schreef KingKai het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat het was om de "meerderjaars" een kans te geven de nieuwe feuten te behandelen zoals zij ooit als feut behandeld zijn. Maar het blijft zielig.

Vicieuze cirkel
  maandag 1 september 2003 @ 18:22:19 #30
28169 Johnson_Lopez
30 maakt je buurt weer prettig
pi_12876676
Ik zou ook zoiezo niet aan zoon ontgroening mee willen doen...
Die vage dingen die je moet doen
Zonder zoiets doms te moeten doen hoor je er zeker niet bij ?
80 maakt je buurt weer prachtig
  maandag 1 september 2003 @ 18:24:31 #31
31120 KingKai
of the North
pi_12876721
quote:
Op maandag 1 september 2003 18:14 schreef OldJeller het volgende:
Ontgroening is klote..
Ook al zegt iedereen dat het 'leuk' is om bij een studentenvereniging te zitten, zou ik echt nooit aan zo'n klote ontgroening doen..
Verder zie ik geen voordelen voor mij om bij een studentenvereningen te zitten..
At EZ
Het is best wel leuk om lid te zijn van een "normale" (niet corporale) studenten vereniging. Je komt mensen tegen van een gelijkwaardig niveau. Ok, die kan je ook elders tegen komen.

Maar er is toch echt wel een heel groot voordeel om lid te zijn van zo'n vereniging:
GOEDKOOP BIER!!!

maandag 1 september 2003 @ 18:30:49 #32
21366 Cathalijn
Blijf geloven...
pi_12876879
quote:
Op maandag 1 september 2003 18:24 schreef KingKai het volgende:

GOEDKOOP BIER!!!

Ook wijn..?
  maandag 1 september 2003 @ 18:38:12 #33
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_12877065
Wat je hier verteld, dat kan natuurlijk niet! Dit zijn echt de verenigingen die het voor de rest verpesten. Ik zit zelf in het bestuur van mijn studentenvereniging en ik vind het behoorlijk irritant om steeds maar uit te moeten leggen dat wij niet zo zijn, zoals in de media wordt weergegeven.

Toegegeven, ook wij hebben een redelijk zware intro, maar zullen nooit mensen verplicht alcohol laten drinken en zorgen ervoor dat ze genoeg te eten krijgen en een uurtje of 4 slaap per nacht. Je bent als feut na die week wel helemaal dood, maar de meesten hebben er na de week geen spijt van.

Dus, ik zou zeggen, zoek een vereniging die bij jezelf past en die jij leuk vind. Ik zou ook in opstand komen tegen de pratijken die jij omschreef...

Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
pi_12877124
Bij een andere studentenvereniging gaan waar ze geen ontgroening hebben...
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
pi_12877152
Trouwens, hier in Utrecht mogen de studentenverenigingen (of iig enkele) echt niks meer tijdens de ontgroening. Zelfs schreeuwen mag niet meer of levertraan laten drinken. Pffffffffff.
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
  maandag 1 september 2003 @ 18:42:34 #36
21366 Cathalijn
Blijf geloven...
pi_12877174
quote:
Op maandag 1 september 2003 18:38 schreef Larry101 het volgende:
Wat je hier verteld, dat kan natuurlijk niet! Dit zijn echt de verenigingen die het voor de rest verpesten. Ik zit zelf in het bestuur van mijn studentenvereniging en ik vind het behoorlijk irritant om steeds maar uit te moeten leggen dat wij niet zo zijn, zoals in de media wordt weergegeven.

Toegegeven, ook wij hebben een redelijk zware intro, maar zullen nooit mensen verplicht alcohol laten drinken en zorgen ervoor dat ze genoeg te eten krijgen en een uurtje of 4 slaap per nacht. Je bent als feut na die week wel helemaal dood, maar de meesten hebben er na de week geen spijt van.

Dus, ik zou zeggen, zoek een vereniging die bij jezelf past en die jij leuk vind. Ik zou ook in opstand komen tegen de pratijken die jij omschreef...

Wou ook niet zeggen dat alle verenigingen zo zijn hoor Het ging bij ons alleen wat te ver. Ben ook niet tegen een ontgroening, denk alleen dat er vaak wel een andere invulling aan gegeven kan worden.
  maandag 1 september 2003 @ 18:43:53 #37
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_12877200
quote:
Op maandag 1 september 2003 18:42 schreef Cathalijn het volgende:

[..]

Wou ook niet zeggen dat alle verenigingen zo zijn hoor Het ging bij ons alleen wat te ver. Ben ook niet tegen een ontgroening, denk alleen dat er vaak wel een andere invulling aan gegeven kan worden.

Ik zou zo zeggen, kom een keer bij ons langs in Zwolle!
  maandag 1 september 2003 @ 18:44:47 #38
21366 Cathalijn
Blijf geloven...
pi_12877223
quote:
Op maandag 1 september 2003 18:43 schreef Larry101 het volgende:

[..]

Ik zou zo zeggen, kom een keer bij ons langs in Zwolle!

Heb je daar tandheelkunde? Maar aardig aangeboden
  maandag 1 september 2003 @ 18:47:33 #39
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_12877284
nee, geen tandheelkunde, sorry, maar wel leuke mensen en s.v.'s
pi_12877517
quote:
Op maandag 1 september 2003 18:41 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Trouwens, hier in Utrecht mogen de studentenverenigingen (of iig enkele) echt niks meer tijdens de ontgroening. Zelfs schreeuwen mag niet meer of levertraan laten drinken. Pffffffffff.
Vind je het gek. Mensen een drankje laten drinken waar ze van gaan overgeven lijkt mij niet echt normaal.

On topic, zelfs al zou je bij een studentenvereniging zijn gegaan waarvan het algemeen bekend is dat de ontgroening zwaar is, dan nog is het toch niet raar als het anders uitpakt dan je had verwacht. Je weet toch pas hoe het is als je meedoet, als je het verschrikkelijk tegen vindt vallen en je denkt: dit is het toch niet voor mij, is het toch gewoon je goed recht om er mee te stoppen?

Er zijn in de meeste studentensteden wel alternatieven zonder ontgroening en ook als je niet lid wordt van een vereniging kun je een prima studentenleven hebben.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_12877719
Studenten vereningen, daar walg ik van!!
gadverdamme, wat een vieze balletjes zijn dat!
Met hun gestreepte polo's, kakkers..

Geen goed woord voor dat volk!

You Need People,................. Like Me!!
  maandag 1 september 2003 @ 19:07:53 #42
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_12877759
quote:
Op maandag 1 september 2003 19:06 schreef ThaBanco het volgende:
Studenten vereningen, daar walg ik van!!
gadverdamme, wat een vieze balletjes zijn dat!
Met hun gestreepte polo's, kakkers..

Geen goed woord voor dat volk!

Met vriendelijke dank voor deze nutteloze mededeling... Ga iemand anders vervelen.... Zou me niet verbazen als jij nog niet eens 18 bent...
pi_12877902
Zie die studentjes dan es trots omlopen,
Echt het zijn allemaal van die lui die vroeger zijn gepest opschool en nu die tijd willen inhalen door anderen in de zeik te zetten!

Ook die ontgroening....
Die lui schelden iedereen de huid vol, en dan voelen ze zich de man! nou poeh hee!! wat ben je dan stoer.
Je zegt ze 1 sterk woord terug, en ze hebben niets meer te melden.
Ja oke ze zeggen dan nog 1 ding en dat is: je mag me niet tegen spreken...Nou poeh hee wat heb je dan een sterk argument!!

Stelletje zeikers!

You Need People,................. Like Me!!
  maandag 1 september 2003 @ 19:17:22 #44
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_12877945
Is er nog iemand anders die wel iets nuttigs heeft toe te voegen aan deze discussie, anders mag ie van mij op slot....
pi_12877985
Kan je beter bij het Amsterdamse Corps gaan. Daar hoef je alleen een half uur te punniken als ontgroening!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_12877998
quote:
Op maandag 1 september 2003 19:19 schreef sizzler het volgende:
Kan je beter bij het Amsterdamse Corps gaan. Daar hoef je alleen een half uur te punniken als ontgroening!
Volgens mijn opa tenminste.
  maandag 1 september 2003 @ 19:21:04 #47
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_12878026
quote:
Op maandag 1 september 2003 19:19 schreef sizzler het volgende:
Dat lijkt me wel gezellig
pi_12878109
HAhahaha half uurtje punniken. Je opa heeft het goed mis Sizzler.
Onze ontgroening duurt 6 weken waarvan 1 week voor het ASC en dan nog 5 weken voor het dispuut. Dit zijn echt geen 5 weken pret maken dat verzeker ik je.
  maandag 1 september 2003 @ 19:34:17 #49
34929 Aien
Dat moet je ook niet doen...
pi_12878290
hmm, wat kut voor je dat het zo is uitgepakt. Een vriendin van mij heeft ook een ontgroening doorlopen (corps) en ja het was zwaar, maar wat ze vertelde hielden ze daar dus wel rekening met ziektes en mensen die echt niet meer konden etc.

En al die mensen die zeiken over 't Corps, laat ze toch lekker, als mensen dat nou leuk vinden, je hoeft niet hoor... Ik heb zelf niks tegen verenigingen en zeker niet tegen de Corpora, ik wil zelf alleen geen lid worden om andere redenen, klaar

It is not about the things that happen, but about how we decide how to handle them.
pi_12878327
quote:
Op maandag 1 september 2003 19:25 schreef sonnie het volgende:
HAhahaha half uurtje punniken. Je opa heeft het goed mis Sizzler.
Onze ontgroening duurt 6 weken waarvan 1 week voor het ASC en dan nog 5 weken voor het dispuut. Dit zijn echt geen 5 weken pret maken dat verzeker ik je.
Ach, dit jaar is het in ieder geval korter dan vorig jaar.

Hoe beviel het nachtelijk naaktzwemmen in het IJ?

maandag 1 september 2003 @ 19:46:40 #51
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_12878565
Eerlijk gezegd vind ik ontgroening maar een trieste bedoeling. Groot gelijk dat je er de brui aan hebt gegeven.

[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 01-09-2003 19:47]

(Un)masking for the greater good.
  maandag 1 september 2003 @ 19:49:01 #52
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_12878621
quote:
Op maandag 1 september 2003 17:54 schreef Cathalijn het volgende:

Lol lig hier even in een deuk. Dat er nog mensen zijn die dit gewoon pikken. Wij hebben onze leiders toen gezegt dat ze de pot op konden. Normaal feest of geen feest. Je laat toch niet meer in de zeik nemen. Hoe oud ben je nou?

Wat voor fun is er nou aan om in de zeik te worden genomen? Ik zou de heer die denkt leuk te zijn persoonlijk neer hoeken. Ontgroening is geen humor meer.

If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_12878888
Ben blij dat niet alle verenigingen zo zijn, in de grotere studentensteden volgens mij ook meer dan in de kleinere studentensteden. Bijvoorbeeld in Arnhem, bij ons doen ze zeker niet aan ontgroening en bij de anderen in Arnhem valt het zeker mee. En de opluchting toen ze zagen dat er echt niks was zorgde dat ervoor dat het feest alleen maar groter werd. Ik heb het vorig jaar ook ervaren als een week voor feest en veel mensen leren kennen. Als ik wist dat er ergens wel echte ontgroening was zou ik er al nooit naar toegaan, weet nu al dat ik zou tegen werken en dan wordt je nog meer gepakt, heeft geen zin omdat de leden dus gewoon vervelend zijn en elk jaar iedereen nog erger willen pakken.
pi_12879095
een beetje ontgroening is niet erg: het volkslied zingen wanneer het aller eerste fust bier geopend word. raar truitje aan of zo. Dat gaat allemaal nog wel, het hoort er bij.

Maar die van jou slaat nergens op imo. Ik zie ze meer als een stel frusto-kakkers die jaren lang zelf afgezeken zijn en nu hun gram halen bij anderen

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_12879286
Nou, ik heb me vorige week geweldig vermaakt met het 'integreren' met de nieuwe leden. Maar goed, ik schreeuw en blaat dan ook niet, maar vind het vooral leuk om te vragen of ze bijv. even de wereldgeschiedenis willen samenvatten in 5 minuten, of even van mijn das de zogenaamd in braille bedrukte jaarclubnaam af willen lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')