Het lijkt me dat die eenheid ook wel op andere manieren te verkrijgen is.
Hoe denken jullie erover? En hebben jullie goede, menselijke alternatieven voor de ontgroening?
Ik leef wel met je mee hoor.
Persoonlijk heb ik er bewust voor gekozen geen lid te worden van een vereniging. Heb wel twijfels of deze keus goed is geweest.
Ga bij n normale studievereniging en meld je aan bij t sportcentrum of bijbaantje
en daar vind je wel 'normale' vrienden
ik op die koorballetjes
[Dit bericht is gewijzigd door Alfa_Drifter op 01-09-2003 21:58]
quote:Het gaat hier om een christelijke studentenvereniging, die van te voren aan had gegeven dat het een 'normale'ontgroening zou worden. Ook zouden ze er rekening mee houden dat ik pfeiffer heb, wat ze totaal niet gedaan hebben. Het was voor mij dus niet vol te houden, hoe ik ook mijn best deed. En dát vind ik belachelijk.
Op maandag 1 september 2003 17:56 schreef lammegiraf het volgende:
dit had je kunnen verwachten alvorens je jezelf inschreef...dat je het nu niet afmaakt geeft aan dat je je niet goed voorbereid had of dat je mentaliteit te wensen over laat.
quote:Ben ik inmiddels ook achter
Op maandag 1 september 2003 18:01 schreef Alfa_Drifter het volgende:
Ohja en er zijn vast wel leuke verenigingen zonder zo'n ontgroening.
quote:Dat is idd belachelijk. Het gaat zeker niet overal zo.
Op maandag 1 september 2003 18:01 schreef Cathalijn het volgende:[..]
Het gaat hier om een christelijke studentenvereniging, die van te voren aan had gegeven dat het een 'normale'ontgroening zou worden. Ook zouden ze er rekening mee houden dat ik pfeiffer heb, wat ze totaal niet gedaan hebben. Het was voor mij dus niet vol te houden, hoe ik ook mijn best deed. En dát vind ik belachelijk.
quote:Oh ja, wat is er dan mis met gezelligheid en de mogelijkheid jezelf te kunnen ontplooien binnen verenigingsverband?
Studentenverenigingen zijn soiwieso voor losers
Waarom zou je geen vrienden kunnen maken bij een studentenvereniging? Spreek je uit eigen ervaring?
Bovendien zitten de zogenaamde koorballetjes bij de corpora; en die zijn echt niet representatief voor het overgrote meerendeel van de studentenverenigingen.
Om welke vereniging (en in welke plaats) gaat het??
quote:Wil helemaal geen naam noemen van de vereniging. Ben zelf een christen, en het leek me leuk om bij een christelijke vereniging te gaan.
Op maandag 1 september 2003 18:04 schreef KingKai het volgende:
Waarom zou je je aansluiten bij een Christelijke studenten vereniging???
Om welke vereniging (en in welke plaats) gaat het??
Maar zijn er alternatieven??
quote:Ik vind het gewoon onzin...
Op maandag 1 september 2003 17:54 schreef Cathalijn het volgende:
Na een week ontgroening van een studentenvereniging ben ik gestopt met die onzin. Is met eten bekogeld worden, 3 uur lang staan, 7 uur achter elkaar lopen, om 4 uur op appél staan 's ochtends, geen normaal eten krijgen, enz, enz, enz, nou écht dé manier om van een groep een eenheid te maken?Het lijkt me dat die eenheid ook wel op andere manieren te verkrijgen is.
Hoe denken jullie erover? En hebben jullie goede, menselijke alternatieven voor de ontgroening?
quote:Zat. Probeer de vereniging van je studie. Gelijk allemaal peoples met de zelfde interesses
Op maandag 1 september 2003 18:05 schreef Cathalijn het volgende:[..]
Wil helemaal geen naam noemen van de vereniging. Ben zelf een christen, en het leek me leuk om bij een christelijke vereniging te gaan.
Maar zijn er alternatieven??
[Dit bericht is gewijzigd door Cathalijn op 01-09-2003 18:10]
quote:
Op maandag 1 september 2003 17:57 schreef DeWaasheid het volgende:
Studentenverenigingen zijn soiwieso voor losersGa bij n normale studievereniging en meld je aan bij t sportcentrum of bijbaantje
en daar vind je wel 'normale' vrienden
ik
op die koorballetjes
quote:Leuk
Op maandag 1 september 2003 18:09 schreef Cathalijn het volgende:
Ik heb ook al gehoord dat een vereniging een week lang met z'n allen in een verzorgingstehuis gingen werken. Dan doe je nog iets nuttigs
quote:Groningen
Op maandag 1 september 2003 18:10 schreef KingKai het volgende:
Oke, je wilt niet zeggen welke vereniging, maar om welke plaats/universiteit gaat het??
quote:Mentaliteit te wensen over laat? Het lijkt mij eerder dat t eigenwaardigheidsgevoel terug tot een normaal niveau stijgt.
Op maandag 1 september 2003 17:56 schreef lammegiraf het volgende:
dit had je kunnen verwachten alvorens je jezelf inschreef...dat je het nu niet afmaakt geeft aan dat je je niet goed voorbereid had of dat je mentaliteit te wensen over laat.
...
Ik persoonlijk wil niet zoiets doen om er bij te horen (eigenlijk wil ik helemaal niks doen, maar dat is hier niet ter sprake)
Het doel is van ontgroening, correct me if i'm wrong, de samenhorigheid vergroten. Dit kan volgens mij ook bereikt worden door bijvoorbeeld een challenge parcour af te leggen waarin je moet vertrouwen op anderen en samenwerken.
quote:Ha, dank je. Eindelijk eens iemand die het snapt zoals ik het bedoel!
Op maandag 1 september 2003 18:11 schreef Nevellineke het volgende:[..]
Mentaliteit te wensen over laat? Het lijkt mij eerder dat t eigenwaardigheidsgevoel terug tot een normaal niveau stijgt.
Ik persoonlijk wil niet zoiets doen om er bij te horen (eigenlijk wil ik helemaal niks doen, maar dat is hier niet ter sprake)
Het doel is van ontgroening, correct me if i'm wrong, de samenhorigheid vergroten. Dit kan volgens mij ook bereikt worden door bijvoorbeeld een challenge parcour af te leggen waarin je moet vertrouwen op anderen en samenwerken.
quote:Ik dacht altijd dat het was om de "meerderjaars" een kans te geven de nieuwe feuten te behandelen zoals zij ooit als feut behandeld zijn. Maar het blijft zielig.
Op maandag 1 september 2003 18:11 schreef Nevellineke het volgende:
[..]
quote:Vicieuze cirkel
Op maandag 1 september 2003 18:19 schreef KingKai het volgende:[..]
Ik dacht altijd dat het was om de "meerderjaars" een kans te geven de nieuwe feuten te behandelen zoals zij ooit als feut behandeld zijn. Maar het blijft zielig.
quote:Het is best wel leuk om lid te zijn van een "normale" (niet corporale) studenten vereniging. Je komt mensen tegen van een gelijkwaardig niveau. Ok, die kan je ook elders tegen komen.
Op maandag 1 september 2003 18:14 schreef OldJeller het volgende:
Ontgroening is klote..
Ook al zegt iedereen dat het 'leuk' is om bij een studentenvereniging te zitten, zou ik echt nooit aan zo'n klote ontgroening doen..
Verder zie ik geen voordelen voor mij om bij een studentenvereningen te zitten..
At EZ
Maar er is toch echt wel een heel groot voordeel om lid te zijn van zo'n vereniging:
GOEDKOOP BIER!!!
quote:Ook wijn..?
Op maandag 1 september 2003 18:24 schreef KingKai het volgende:GOEDKOOP BIER!!!
![]()
![]()
![]()
Toegegeven, ook wij hebben een redelijk zware intro, maar zullen nooit mensen verplicht alcohol laten drinken en zorgen ervoor dat ze genoeg te eten krijgen en een uurtje of 4 slaap per nacht. Je bent als feut na die week wel helemaal dood, maar de meesten hebben er na de week geen spijt van.
Dus, ik zou zeggen, zoek een vereniging die bij jezelf past en die jij leuk vind. Ik zou ook in opstand komen tegen de pratijken die jij omschreef...
quote:Wou ook niet zeggen dat alle verenigingen zo zijn hoor
Op maandag 1 september 2003 18:38 schreef Larry101 het volgende:
Wat je hier verteld, dat kan natuurlijk niet! Dit zijn echt de verenigingen die het voor de rest verpesten. Ik zit zelf in het bestuur van mijn studentenvereniging en ik vind het behoorlijk irritant om steeds maar uit te moeten leggen dat wij niet zo zijn, zoals in de media wordt weergegeven.Toegegeven, ook wij hebben een redelijk zware intro, maar zullen nooit mensen verplicht alcohol laten drinken en zorgen ervoor dat ze genoeg te eten krijgen en een uurtje of 4 slaap per nacht. Je bent als feut na die week wel helemaal dood, maar de meesten hebben er na de week geen spijt van.
Dus, ik zou zeggen, zoek een vereniging die bij jezelf past en die jij leuk vind. Ik zou ook in opstand komen tegen de pratijken die jij omschreef...
quote:Ik zou zo zeggen, kom een keer bij ons langs in Zwolle!
Op maandag 1 september 2003 18:42 schreef Cathalijn het volgende:[..]
Wou ook niet zeggen dat alle verenigingen zo zijn hoor
Het ging bij ons alleen wat te ver. Ben ook niet tegen een ontgroening, denk alleen dat er vaak wel een andere invulling aan gegeven kan worden.
quote:Heb je daar tandheelkunde? Maar aardig aangeboden
Op maandag 1 september 2003 18:43 schreef Larry101 het volgende:[..]
Ik zou zo zeggen, kom een keer bij ons langs in Zwolle!
quote:Vind je het gek. Mensen een drankje laten drinken waar ze van gaan overgeven lijkt mij niet echt normaal.
Op maandag 1 september 2003 18:41 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Trouwens, hier in Utrecht mogen de studentenverenigingen (of iig enkele) echt niks meer tijdens de ontgroening. Zelfs schreeuwen mag niet meer of levertraan laten drinken. Pffffffffff.
On topic, zelfs al zou je bij een studentenvereniging zijn gegaan waarvan het algemeen bekend is dat de ontgroening zwaar is, dan nog is het toch niet raar als het anders uitpakt dan je had verwacht. Je weet toch pas hoe het is als je meedoet, als je het verschrikkelijk tegen vindt vallen en je denkt: dit is het toch niet voor mij, is het toch gewoon je goed recht om er mee te stoppen?
Er zijn in de meeste studentensteden wel alternatieven zonder ontgroening en ook als je niet lid wordt van een vereniging kun je een prima studentenleven hebben.
Geen goed woord voor dat volk!
quote:Met vriendelijke dank voor deze nutteloze mededeling... Ga iemand anders vervelen.... Zou me niet verbazen als jij nog niet eens 18 bent...
Op maandag 1 september 2003 19:06 schreef ThaBanco het volgende:
Studenten vereningen, daar walg ik van!!
gadverdamme, wat een vieze balletjes zijn dat!
Met hun gestreepte polo's, kakkers..Geen goed woord voor dat volk!
Ook die ontgroening....
Die lui schelden iedereen de huid vol, en dan voelen ze zich de man! nou poeh hee!! wat ben je dan stoer.
Je zegt ze 1 sterk woord terug, en ze hebben niets meer te melden.
Ja oke ze zeggen dan nog 1 ding en dat is: je mag me niet tegen spreken...Nou poeh hee wat heb je dan een sterk argument!!
Stelletje zeikers!
quote:Volgens mijn opa tenminste.
Op maandag 1 september 2003 19:19 schreef sizzler het volgende:
Kan je beter bij het Amsterdamse Corps gaan. Daar hoef je alleen een half uur te punniken als ontgroening!
quote:Dat lijkt me wel gezellig
Op maandag 1 september 2003 19:19 schreef sizzler het volgende:
Kan je beter bij het Amsterdamse Corps gaan. Daar hoef je alleen een half uur te punniken als ontgroening!
En al die mensen die zeiken over 't Corps, laat ze toch lekker, als mensen dat nou leuk vinden, je hoeft niet hoor... Ik heb zelf niks tegen verenigingen en zeker niet tegen de Corpora, ik wil zelf alleen geen lid worden om andere redenen, klaar
quote:Ach, dit jaar is het in ieder geval korter dan vorig jaar.
Op maandag 1 september 2003 19:25 schreef sonnie het volgende:
HAhahaha half uurtje punniken. Je opa heeft het goed mis Sizzler.
Onze ontgroening duurt 6 weken waarvan 1 week voor het ASC en dan nog 5 weken voor het dispuut. Dit zijn echt geen 5 weken pret maken dat verzeker ik je.
Hoe beviel het nachtelijk naaktzwemmen in het IJ?
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 01-09-2003 19:47]
quote:Lol lig hier even in een deuk. Dat er nog mensen zijn die dit gewoon pikken. Wij hebben onze leiders toen gezegt dat ze de pot op konden. Normaal feest of geen feest. Je laat toch niet meer in de zeik nemen. Hoe oud ben je nou?
Op maandag 1 september 2003 17:54 schreef Cathalijn het volgende:
Na een week ontgroening van een studentenvereniging ben ik gestopt met die onzin. Is met eten bekogeld worden, 3 uur lang staan, 7 uur achter elkaar lopen, om 4 uur op appél staan 's ochtends, geen normaal eten krijgen, enz, enz, enz, nou écht dé manier om van een groep een eenheid te maken?Het lijkt me dat die eenheid ook wel op andere manieren te verkrijgen is.
Wat voor fun is er nou aan om in de zeik te worden genomen? Ik zou de heer die denkt leuk te zijn persoonlijk neer hoeken. Ontgroening is geen humor meer.
Maar die van jou slaat nergens op imo. Ik zie ze meer als een stel frusto-kakkers die jaren lang zelf afgezeken zijn en nu hun gram halen bij anderen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |