abonnement Unibet Coolblue
pi_12868029
Mijn huisarts raad mij de Nuva ring aan. Heeft iemand ervaringen met dit anti-conceptiemiddel? Zo ja wat voor?
Alvast bedankt
Als je niet doet wat je doen wilt en je raakt je dromen kwijt, als je niet doet wat je doen wilt is dat zonde van je tijd.
  maandag 1 september 2003 @ 12:27:39 #2
8885 moralia
Grip op je zak
pi_12868501
Ja, ik gebruik nu twee maanden de NuvaRing en het bevalt uitstekend. Ik vind het erg handig, en heb er absoluut geen last of zo van en mijn partner ook niet. Ik kan m je ook aanraden dus. Maar waarom raadt je huisarts eigenlijk specifiek de NuvaRing aan? Kun je niet tegen de pil?
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  maandag 1 september 2003 @ 12:30:42 #3
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_12868576
heb je wel eens nagedacht over het eruit hengelen vanzo'n ring
het is geen tamponny, enne straks blijft hij achter je vent hangen, of heeft hij zo'n lange dat je er niet meer bij komt
  maandag 1 september 2003 @ 12:35:19 #4
8885 moralia
Grip op je zak
pi_12868680
quote:
Op maandag 1 september 2003 12:30 schreef joosd het volgende:
heb je wel eens nagedacht over het eruit hengelen vanzo'n ring
Over gedacht én gedaan zelfs.......en het is niet moeilijk. Iedereen die met tampons om kan gaan, kan ook met de Nuvaring omgaan. Geen probleem.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_12868896
quote:
Op maandag 1 september 2003 12:27 schreef moralia het volgende:
Ja, ik gebruik nu twee maanden de NuvaRing en het bevalt uitstekend. Ik vind het erg handig, en heb er absoluut geen last of zo van en mijn partner ook niet. Ik kan m je ook aanraden dus. Maar waarom raadt je huisarts eigenlijk specifiek de NuvaRing aan? Kun je niet tegen de pil?
Ik kan inderdaad slecht tegen de pil. De huisarts raadde mij de NuvaRing aan omdat hij er positieve ervaringen mee had. Het inbrengen en eruithalen lijkt me alleen heel lastig. Of valt dat mee? En heb jij voor de NuvaRing ook de pil geslikt? En wat zijn de voor en nadelen ten opzichte van de pil?
Bedankt trouwens
Als je niet doet wat je doen wilt en je raakt je dromen kwijt, als je niet doet wat je doen wilt is dat zonde van je tijd.
pi_12869423
Ik heb de nuvaring ook 3 maanden gebruikt. Ik had er op zich goede ervaringen mee, maar ik ben toch weer overgestapt op de pil (mede omdat de nuvaring wat duurder is en ik ook geen slechte ervaringen heb met de pil). Het enige nadeel wat ik aan de nuvaring vond zitten was dat hij bij mij af en toe de neiging had om eens stukje naar buiten te komen. Dat was wel wat lastig aangezien je hem dan voelt zitten. Maar verder nergens last van gehad, ook mijn vriend heeft er niks van gemerkt.
En het inbrengen en uithalen is echt geen enkel probleem. Het uithalen vond ik zelf makkelijker, omdat je dan gewoon je vinger er achter kunt haken. Met inbrengen moet je wat meer moeite doen, omdat je moet duwen, en dan wil die ring wel eens van je vinger wegschieten.

Hee, maar heel veel succes ermee in ieder geval. Het is zeker het proberen waard

distorted eyes... when everything is clearly dying
  maandag 1 september 2003 @ 13:16:55 #7
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_12869500
Ik vraag me trouwens af hoe 't ding zich houdt tijdens (heftige) sex. Voel je 'm zitten? Voelt je partner 'm zitten? Gaat ie niet aan de wandel?

En de hoeveelheid hormonen? Ze hebben het erover dat 't een stuk minder is dan bij de pil.. maar dat zeggen ze van Implanon en de nieuwe pleister ook..
Welke geeft relatief de minste hormonen af?

en sorry, zit nu op m'n werk.. ff geen tijd om te gaan zoeken en snuffen op 't net

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_12869839
quote:
Op maandag 1 september 2003 13:16 schreef E.T. het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe 't ding zich houdt tijdens (heftige) sex. Voel je 'm zitten? Voelt je partner 'm zitten? Gaat ie niet aan de wandel?

En de hoeveelheid hormonen? Ze hebben het erover dat 't een stuk minder is dan bij de pil.. maar dat zeggen ze van Implanon en de nieuwe pleister ook..
Welke geeft relatief de minste hormonen af?
Nuvo ring bevat 15 microgram oestrogeen en 120 mg etonogestel per dag. Ik weet dat je met een lichte pil op 20mg oestrogeen en tussen de 100 en 150 mg etonogestel zit. (handig zo'n gebruiksaanwijzing

en sorry, zit nu op m'n werk.. ff geen tijd om te gaan zoeken en snuffen op 't net


Als je niet doet wat je doen wilt en je raakt je dromen kwijt, als je niet doet wat je doen wilt is dat zonde van je tijd.
  maandag 1 september 2003 @ 14:50:32 #9
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_12871866
quote:
Op maandag 1 september 2003 13:16 schreef E.T. het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe 't ding zich houdt tijdens (heftige) sex. Voel je 'm zitten? Voelt je partner 'm zitten? Gaat ie niet aan de wandel?
Ik gebruik hem nu 3 maanden en heb er meestal geen last van tijdens (heftige) sex. Denk ik dat ie vervelend is, haal ik hem er voor de zekerheid gewoon eventjes uit (max 3 uur) Mijn partner en ik voelen hem beide niet zitten.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 1 september 2003 @ 14:54:54 #10
8885 moralia
Grip op je zak
pi_12871959
quote:
Op maandag 1 september 2003 13:16 schreef E.T. het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe 't ding zich houdt tijdens (heftige) sex. Voel je 'm zitten? Voelt je partner 'm zitten? Gaat ie niet aan de wandel?
Haha, ehm nou wij hebben best een soort van heftige seks en nee we voelen hem dan allebei absoluut niet zitten. Bij mij glijdt de ring er ook niet uit, hij blijft drie weken zitten waar ie zit. Zo zeer zelfs dat ik af en toe controleer of hij er echt nog wel in zit.
Het grootste nadeel is eigenlijk de prijs, het is ongeveer 20 euro bijbetalen voor 3 ringen en ik weet niet wat dat gaat worden als de pil uit t ziekenfonds is.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_12890491
quote:
Op maandag 1 september 2003 14:54 schreef moralia het volgende:

[..]

Haha, ehm nou wij hebben best een soort van heftige seks en nee we voelen hem dan allebei absoluut niet zitten. Bij mij glijdt de ring er ook niet uit, hij blijft drie weken zitten waar ie zit. Zo zeer zelfs dat ik af en toe controleer of hij er echt nog wel in zit.
Het grootste nadeel is eigenlijk de prijs, het is ongeveer 20 euro bijbetalen voor 3 ringen en ik weet niet wat dat gaat worden als de pil uit t ziekenfonds is.


LOL Moralia

ik kan me hier helemaal bij aanluiten, ik gebruik nuvaring nu denk ik 5 maanden ofzo en heb nergens last van; sex gaat prima, geen moodswings en andere shit die ik bij de pil wel had, makkelijk inbrengen en uithalen etc...prima ding...alleen beetje duur, maar then again, de pil gaat ook uit het ziekenfonds...

fighting for peace is like fucking for virginity!!
and this little masochist is lifting up her dress
  vrijdag 5 september 2003 @ 22:13:12 #12
8885 moralia
Grip op je zak
pi_12971860
Idd Ses (we have to stop meeting this way )
De pil wordt ook duur, dus ms maakt de prijs straks niks meer uit.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_13007362
Geen nadelen dus ... ik heb heel erg veel last van Migraine's en denk zelf dat dit is gekomen door de pil. Maar om te gaan overstappen naar iets anders tsja elk iets heeft een nadeel. Mijn dokter had er zelf niet zoveel ervaringen mee dus heel erg fijn dat deze topic is gestart dus als ik het zo lees is alleen de prijs een nadeel ???

hmmm ja en de pil gaat ook uit het ziekenfonds dus inprincipe eigenlijk toch weer geen nadeel... ok

TOP !!!

pi_13014175
Ik werk in het bedrijf waar ze de ringen maken, maar het ding geeft op een of andere manieer snel hormonen af. Het is een plastic ring met daarin ontleede hormonen. Dat ding is zo groot dat je niet ehct handig kan gaan visse ernaar als man, en eruit vallen zal ook wel meevallen vanwege de diameter...

en knappe vent die hem precies door het gaatje geramt krijgt en dan ook nog eens naar buiten vist... lijkt me sterk. In amerika zijn ze heel positief over NuvaRing.. Nederland nog niet echt...


En wie wil weten wat de hormoon huishouding van NuvaRing + Implanon is: Check de site van de fabrikant eens: Organon. En dar staatie ergens onder products...

pi_13145465
Ook ik zit erover te denken de Nuva ring te gaan gebruiken.
Een vriendin van mij had ook erg veel last van huilbuien enz, nadat ze had gelezen dat dit door de pil zou kunnen komen heeft ze een alternatief gezocht.
Ze kwam uit op de Nuva ring, gebruikt dit nu een maand of 4 en is zeer tevreden.

Link naar de site over de Nuva ring: http://www.organon.nl/products/Products/contraception/Nuvaring.asp?ComponentID=25310&SourcePageID=29680#1

en een plaatje!

Grtx Ferret

pi_13145933
Mn huisarts zei dat de nieuwe anticonceptiemiddelen niet zo betrouwbaar zijn als wordt beweerd... het beste kun je Diane 35 of Mycrogynon30 gebruiken, dat zijn twee vrijoude die nog steeds het beste zijn...
Ik zou dus geen Nuvaring gebruiken want die is tcoh niet helemaal betrouwbaar... (ik ben net overgestapt van Diane naar Mycrogynon, vandaar)
I had a signature once. It was awful.
  maandag 15 september 2003 @ 09:30:28 #17
8885 moralia
Grip op je zak
pi_13174726
En waar baseert je huisarts die mening op dan? Had hij daar ook onderzoeksresultaten van? Want ik kan me niet voorstellen dat de ring niet getest en getest en getest is tot ze er groen van zagen.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  maandag 15 september 2003 @ 09:35:33 #18
64428 Artistic
"Together alone"
pi_13174794
quote:
Op maandag 15 september 2003 09:30 schreef moralia het volgende:
En waar baseert je huisarts die mening op dan? Had hij daar ook onderzoeksresultaten van? Want ik kan me niet voorstellen dat de ring niet getest en getest en getest is tot ze er groen van zagen.
Klinkt smerig in deze context , maar ben 't met je eens. Bij dit soort producten wordt er echt niet over een nacht ijs gegaan.
"Life's a bitch ... but hey, look at the bright side, so's your mother!!!"
  maandag 15 september 2003 @ 09:54:56 #19
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_13174981
Mijn huisarts waarschuwde mij er ook al voor, maar volgens mij komt deze onzin door het geval Implanon. Sommige artsen weten niet hoe dat ding goed geplaatst moet worden en dan gaat het soms mis inderdaad... Het zegt niets over de kwaliteit van nieuwe voorbehoedsmiddelen, ze willen zichzelf alleen maar veilig stellen door je te waarschuwen zodat als het misgaat ze kunnen zeggen 'niet mijn verantwoording, ik heb je gewaarschuwd!'
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_13186343
Ik heb er niet echt over doorgevragd omdat ik er persoonlijk niet in geïnteresseerd was maar je kunt natuurlijk de resultaten pas echt goed hebben als duizenden vrouwen ze jaren aan een stuk dragen... ach, ik hou het denk ik toch maar gewoon bij de gewone pil (microgynon 30)
I had a signature once. It was awful.
pi_13249119
Ik heb hem nu 6 maanden en het bevalt me super. Ben korter ongesteld, hoef niet meer bang te zijn als ik weer eens aan de diaree ben (heb lastige darmen) of boven de pot hang (heb lastige darmen).

Geen stoot met hormonen meer zoals bij de pil, en de volgende dag weer zo'n stoot. Nee, netjes 3 weken lang 24 uur wat hormonen die door je bloed heen gaan.

Meer zin in seks, minder hoofdpijn, gewicht ging gelijk wat omlaag zonder er wat voor te doen... echt alleen maar positieve ervaringen.

Bij mij zitten de eigen kosten van 19 euro in de aanvullende verzekering, dus ik heb geen last van de eigen bijdrage.

Dan de rare vraag over het eruit hengelen. Ik weet niet wat je denkt, maar de ring gaat echt niet netjes rond in de vagina zitten. Het zit er maar een klein stukje in. Dus je hoeft alleen je vingertopje er maar in te doen en er omheen te haken en je hebt hem.
En ga nou niet beweren dat het eng is om je vinger in je doos te doen.

De vraag van ET en heftige seks: met vingeren voel je hem wel, als dit als lastig ervaren wordt dan kan je hem eruit halen. Hij moet er wel binnen 3 uur weer in want anders zit je te lang zonder hormonen en is het minder betrouwbaar. Met beffen of de penetratie voel je hem niet. Althans... wij niet. Er zijn mannen die beweren dat ze hem wel voelen, dan zou je hem er weer uit kunnen halen.

Aan de wandel??? Neuh... nog nooit gemerkt. Heb ik ook nog nooit gehad met een tampon. Het maakt niet uit hoe diep je hem inbrengt... hij mag er ook nog maar net inzitten. Je kan hem echt wel pakken. Het schijnt dat er vrouwen zijn die hem weleens verliezen, maar ik zou echt niet weten hoe.

In dit topic Microgynon 30
stond deze vraag:

quote:
Op dinsdag 16 september 2003 15:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een vraagje voor de mensen die de nuvaring gebruiken. Hoe zit dat ding in je lichaam? Als je dan ongesteld bent heb je dus EN die ring en een tampon in je vagina zitten. En met sex zit dat ding dus ook in de weg lijkt mij? Valt dit in de praktijk mee?
Daar kan ik nog aan toevoegen dat je zelden ongesteld bent en de ring gebruikt. Je wordt ongesteld in je ringvrije week. En de ongesteldheid is bij de meeste vrouwen korter en minder heftig, dus zal het weinig voorkomen dat je een week later nog ongesteld bent. Is het wel het geval, dan kan je gewoon een ring inbrengen en daarna een tampon indoen. No problemo.

Als je wil zien hoe de ring wordt ingebracht en in het lichaam zit dan kan je kijken op www.nuvaring.nl

  woensdag 17 september 2003 @ 22:28:35 #22
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_13249360
Hm klinkt interessant, ik ben me aan het orienteren op een ander middel dan de pil. Ik heb eerder al een topic geopend over de anticonceptiepleister, maar dit lijkt me ook wel wat.
edit:
Ok, ik heb het filmpje bekeken en er word me al veel meer duidelijk. Ik dacht altijd dat je de ring om je baarmoederhals moest schuiven, het klonk me al zo moelijk in de oren, maar dat hoeft dus helemaal niet.
Maar goed, toch zou je denken dat ie tijdens de sex wel eens naar buiten zou kunnen komen. Dat is echter niet zo, zo te horen..

[Dit bericht is gewijzigd door Aventura op 17-09-2003 22:36]

  donderdag 18 september 2003 @ 09:09:09 #23
8885 moralia
Grip op je zak
pi_13255400
Nee hij komt echt niet spontaan naar buiten, en ook niet tijdens het seksen hoor. Wij merken er gewoon helemaal niks van.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_13458882
Ik ben net bij de huisarts geweest, zij had nog geen patienten die de Nuva ring gebruiken, maar ze had hem wel al eens aanbevolen.
Hij was niet op voorraad, maar ik kan hem maandag ophalen (3 stuks)
Mijn huisarts (=vrouw) was er erg enthousiast over en vertelde mij dat als de ring niet betrouwbaar genoeg zou zijn hij ook nooit op de markt was gekomen.....
Ook moet ik haar over een maand of 2 bellen om mijn ervaring te vertellen, zodat zij dat weer aan andere vrouwen kan vertellen en ze was erg benieuwt.
Er zat bij de huisarts een stagaire, we hebben er met zn 3en over gebabbeld.

Ik verheug me er nu al op haha

pi_13625838
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:35 schreef Ferret1983 het volgende:
Ik ben net bij de huisarts geweest, zij had nog geen patienten die de Nuva ring gebruiken, maar ze had hem wel al eens aanbevolen.
Hij was niet op voorraad, maar ik kan hem maandag ophalen (3 stuks)
Mijn huisarts (=vrouw) was er erg enthousiast over en vertelde mij dat als de ring niet betrouwbaar genoeg zou zijn hij ook nooit op de markt was gekomen.....
Ook moet ik haar over een maand of 2 bellen om mijn ervaring te vertellen, zodat zij dat weer aan andere vrouwen kan vertellen en ze was erg benieuwt.
Er zat bij de huisarts een stagaire, we hebben er met zn 3en over gebabbeld.

Ik verheug me er nu al op haha


Ben vandaag ook naar de huisarts geweest, en we kwamen ook op de nuvaring uit. Hij heeft 2 patienten die het al gebruiken en wil me ook over 3 maanden spreken om te horen hoe het bevalt en wat mijn ervaringen ermee zijn.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')