quote:Als het onderwerp mij aanspreekt wil ik zeker wel doen.
Op donderdag 25 september 2003 17:10 schreef Natalie het volgende:
Quasar! Ziet er heel goed uit! Geweldig gedaanWie weet dat je dit vaker op deze manier wil doen bij toekomstige tournaments in C&H?
quote:Jouw kolom heb ik onbewust niet mee laten tellen omdat je schreef in je lijst dat je nog niet helemaal tevreden was met de indeling ervan.
Op donderdag 25 september 2003 17:22 schreef Trence het volgende:WOW!
Ik heb alleen helaas heel erg slecht nieuws
het klopt niet......
Users 22 (Ikzelf) en 24 zijn de kolommen niet van ingevuld, van mezelf is het absoluut niet belangrijk, mijn lijst heeft geen invloed op de top vlgns mij, maar die van Dian-Wei, daar staat Jezus op 1 en Hitler op 7...
Jezus wint dus....
Neemt niet weg dat het een verbluffend staaltje werk is, deze brand ik op CD weg voor de zekerheid.
Het lijstje van Dian-Wei is mij totaal ontglipt.
Ik heb het nu gelijk aangepast.
quote:Plato heb ik per ongeluk bij Gellius neergezet. Hij heeft dus 2x 13 punten. Puntentelling blijft dus wel gelijk.
Op donderdag 25 september 2003 17:38 schreef pyl het volgende:[..]
Ja, dat vrees ik ook. Ik heb alleen mijn eigen lijstje gecheckt: Donatello (plaats 15), Monteverdi (plaats 13) en zelfs Plato (plaats 3) zijn niet verwerkt. Tja, wat zegt dat dan over de rest?
Veel bewondering voor je werk, Quasar, maar je zult het toch over moeten doen....
Sorry, soms glippen er een paar de verkeerde kant op.
Ik heb het excelbestand reeds bijgewerkt en Notorious Roy zal hem verwisselen met het oude excelbestand.
Perfect dat je er ook nog nazorg aan levert , ik ben echt onder de indruk van het bestand!
Je beseft dat je nu natuurlijk wel een standaard hebt neergezet voor mensen die ook zo'n soortgelijk tournament willen opzetten? .
En dat terwijl hij toch ttt tot de belangrijkste man in de 20. eeuw werd benoemd.
Na ja , men moet kunnen verliezen.
Ik heb van de top 15 geloof ik alleen JC , Mohammed en Plato aangegeven .
quote:Dat laatste lijkt me natuurlijk fantastisch, maar je moet er wel de tijd voor hebben en het leuk vinden om te doen natuurlijk. En het was leuk om te organiseren.
Op vrijdag 26 september 2003 09:47 schreef Trence het volgende:
Zoals ik al zei, mijn telling vond ik niet zo heel belangrijk, kan gebeuren enzo, die van Dian-Wei was echter wel van invloed anders had ik het niet eens gemeld.Perfect dat je er ook nog nazorg aan levert
, ik ben echt onder de indruk van het bestand!
Je beseft dat je nu natuurlijk wel een standaard hebt neergezet voor mensen die ook zo'n soortgelijk tournament willen opzetten?
.
Ik heb intussen ook jouw lijstje mee laten tellen waardoor er 3 nieuwe personen meedoen.
Notorious Roy zal het aangepaste bestand waarschijnlijk vanmiddag nog online zetten.
quote:
Op donderdag 25 september 2003 21:55 schreef Ryan3 het volgende:
Mooie presentatie, mijn complimenten! Leuk om iin de legenda te zien hoe een klein kutlandje Nederland is trouwens. O, ja ik zag er ook mijn maat tussen....
Ik vond het wel een leuk idee om de gebruikersicoontjes te gebruiken in de lijst. Zo heb ik die van jou gebruikt (Clinton), die van Beeer (Koning Frederick II), Uncle Sam en Herostratos (Nietzsche) en die van Freud (Sigmund Freud)
quote:Voor ons op dit moment wel, maar denk je echt dat ze over 1000 jaar nog zoveel van hem weten ? Ik *denk* dat hij dan helemaal vervaagd is, in tegenstelling tot personen die op dit moment al een aantal eeuwen geschiedenis zijn.
Op vrijdag 26 september 2003 11:44 schreef pro_jeex het volgende:
Hitler vind ik toch erg invloedrijk geweest, voor mij op nummer 1.
quote:het gaat om de gehele wereldgeschiedenis...niet de laatste eeuw....Hitler is wat dat betreft niks, vergeleken met een Napoleon, een Julius Caesar of een Alexander de Grote...om van een aantal religieuze leiders of wetenschappers maar te zwijgen...
Op vrijdag 26 september 2003 11:44 schreef pro_jeex het volgende:
Hitler vind ik toch erg invloedrijk geweest, voor mij op nummer 1.
snap niet echt waarom hij op 1 staat
quote:Klopt, maar het eigenlijk onterecht dat Hitler op 1 staat, maar ja 'het volk heeft gesproken'
Op vrijdag 26 september 2003 13:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
Omdat Hitler één van de weinige historische mensen is waar HEEL VEEL info over te vinden is. Iedereen kent hem ook enzo.
De nieuwe vereterde lijst is onderweg trouwens, word zo geupload
quote:Dat hoop ik toch niet eerlijk gezegd. De man die met het idee kwam om een gehele geloofsbevolking uit te roeien moet je je altijd blijven herrineren.
Op vrijdag 26 september 2003 13:03 schreef Dian-Wei het volgende:Voor ons op dit moment wel, maar denk je echt dat ze over 1000 jaar nog zoveel van hem weten ? Ik *denk* dat hij dan helemaal vervaagd is, in tegenstelling tot personen die op dit moment al een aantal eeuwen geschiedenis zijn.
Caligula wordt ook nog herrinerd vanwege zijn extreme uitspattingen. Als de mensheid een type als Hitler zou vergeten, dan kunnen we de mensheid maar beter afschaffen
quote:Met alle respect, denk ik dat de joden daar wel voor zorgen.
Op vrijdag 26 september 2003 13:03 schreef Dian-Wei het volgende:[..]
Voor ons op dit moment wel, maar denk je echt dat ze over 1000 jaar nog zoveel van hem weten ? Ik *denk* dat hij dan helemaal vervaagd is, in tegenstelling tot personen die op dit moment al een aantal eeuwen geschiedenis zijn.
quote:Er zijn veel meer volkeren moorden gepleegd ( oke in het geval van de joden was het wel extreem ) en daar hoor je eigenlijk niet veel meer over, simpelweg omdat er veel informatie verloren is gegaan.
Op vrijdag 26 september 2003 13:12 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat hoop ik toch niet eerlijk gezegd. De man die met het idee kwam om een gehele geloofsbevolking uit te roeien moet je je altijd blijven herrineren.
Caligula wordt ook nog herrinerd vanwege zijn extreme uitspattingen. Als de mensheid een type als Hitler zou vergeten, dan kunnen we de mensheid maar beter afschaffen
Volkert staat er tenslotte ook in, wat ik ook persoonlijk niet kan begrijpen.
Ja ontiegelijk veel doden , maar als dat het Criteria is, moet voor Hitler Tschemudschin aka Dschingis Khan, Stalin of als geestelijke vader van alle vermoorde mensen onder het communisme Marx staan.
Een body Count vind ik te weinig voor een plaats in de geschiednis.
Heeft Hitler de geschiednis doorslaggevend veranderd?
Ik zie hem meer als een katalisator, die in een heel klein tijdvenstertje ervoor zorgde , dat de international orde overhoop werd gegooid.
Is er iets over van Hitler zijn ideen? Heben zijn ideen de wereld veranderd?
Heeft hij iets revolutionairs uitgevonden. Iets wat op slag de wereld veranderde?
Allemaal veel te veel eer, voor deze sukkel.
(Ik ga hier maar even aan twee andere probleem voorbij: hoe kun je als vroeg-eenentwintigste eeuwers beoordelen of iemand uit de twintigste eeuw invloedrijk, laat staan het invloedrijkst, was/is in de geschienis? En: heeft niet iedereen die op Hitler heeft gestemd last van bijziendheid, namelijk door de eigentijdse geschiedenis te belangrijk te vinden? Begrijpelijk, dat wel, maar daarmee nog niet juist. Net zo begrijpelijk overigens als het Europacentrisme dat uit de lijstjes blijkt - en waaraan ik me ook 'schuldig' heb gemaakt.)
01. Jezus Christus
02. Mohammed
03. Napoleon Bonaparte
04. Adolf Hitler
05. Mao TseTung
06. Albert Einstein
07. Karl Marx
08. Joseph Stalin
09. Charles Darwin
10. Julius Ceasar
11. William Shakespeare
12. Isaac Newton
13. Bill Gates
14. Leonardo da Vinci
15. John F. Kennedy
quote:Je weet dat het toernooi al is afgelopen he?
Op vrijdag 26 september 2003 14:28 schreef Cynix ® het volgende:
Inclusief volgorde:
Ik begrijp ook niet waarom in Godsnaam JFK in lijstjes voor kan komen
Wat heeft JFK voor deze wereld betekend , behalve dat we GVD 50 jaar na zijn dood nog steeds zeiken door wie hij al dan niet werd vermoord.
Ik wil natuurljk niemand kritiseren en iedereen zal wel zijn reden hebben waarom hij/zei iemand nomineerde, maar ik vraag me toch af, of het niet een
"meest Bekende" lijst bij vele is geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |