abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12756796
Okay, goed lezen:
Het is geen "Val jij op ......... ?"
zoals je 'm in R&P of SEX tegen zou komen.
(ook geen ONZ "Val jij om?" )

Het is gewoon "Val jij op?"

wat ik me dus afvraag:

Stel je loopt over straat,
Alleen, of met vrienden/ vriendinnen, dat moet je zelf weten
Maar val jij dan op bij andere mensen?

en natuurlijk het hoe en waarom erbij he...
het is natuurlijk moeilijk te zeggen of je opvalt bij andere mensen,
maar een beetje zelfkennis en inlevingsvermogen zou al een hoop op moeten leveren

TS begint:

* Chillz denkt op straat wel op te vallen...

niet door expliciet opvallende kleding of iets dergelijks,
alhoewel ze me soms als ik mn gele shirt aan heb al van ver aan zien komen

meer door gedrag, wanneer ik met vrienden over straat ga, zijn we erg spraakzaam over allerlei (ook persoonlijke) onderwerpen, waar we soms ook lukraak mensen bij betrekken. Gewoon spontaan (positieve) opmerkingen tegen onbekenden (en winkelmedewerkers) maken of een vraag stellen gebeurd vaak. Meestal wordt het aangezien als 'overdreven' aardig...
Wanneer ik in mijn eentje rondloop is het houden van gesprekken met vrienden natuurlijk niet mogelijk. Ik probeer dan vaak wel te glimlachen, ook echt richting anderen, of korte opmerkingen te plaatsen waardoor je genegenheid uitlokt (bv "Gezondheid" zeggen tegen onbekende in plaats van voor je uit blijven staren)...

van toepassing is natuurlijk wel dat je eigen stemming behoorlijk meespeelt. Als ik me slecht voel, dan heb ik weinig zin om vrolijk tegen iedereen (en vooral tegen onbekenden) te gaan lopen doen, dus dan val ik ook minder op in de 'crowd'...

[Dit bericht is gewijzigd door Chillz op 27-08-2003 15:04]

pi_12756832
Uiterlijk valt veel meer op dan je karakter.

Maar het karkater zegt zelf meer over je.

pi_12756845
Nee, ik ben geloof ik bijzonder onopvallend.
Waanzin zou mij waarschijnlijk pas bevrijden, maar voor waanzin mis ik de moed.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 14:43:10 #4
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_12756889
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:40 schreef Chillz het volgende:
Het is gewoon "Val jij op?"
Ik val meestal om...

[edit]
Sorry, ik waande mij in ONZ.
Ik denk dat ik voor sommige mensen wel zal opvallen.
Ik heb lang haar en woon in een christelijk en klein dorpje...
Ik hoor nog wel eens met regelmaat:
"Heej mamma, zie je dat? Een JONGEN met lang haar.... gek he?"
"Stttt" zegt moeders dan "Het is misschien wel een crimineel"

[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Jereon op 27-08-2003 14:45]

Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_12756937
De fraaie schoenen van Solitarias wekken overal in het land brede bewondering op!
pi_12756965
Ik weet wel zeker dat ik opval...

en hoe ik dat weet? Doordat ik zie dat mensen naar me kijken en doordat ik toch wel regelmatig aangesproken wordt op straat

woensdag 27 augustus 2003 @ 14:48:56 #7
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_12757044
Meestal val ik op door m'n 'lengte' (ben nog geen 1.70m), voor de rest ben ik erg onopvallend.

[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 27-08-2003 14:49]

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_12757048
Het gaat over uitstraling en zelfverzekerheid. charme ! ! !

Als je zo loopt over straat zal je al meer opvallen dan je half-voorovergebogen-en-blikken-negerend over straat loop.

soms zie ik een niet eens zo knappe meid, maar ze valt wel op. hoe kan dat??? 2 woorden uitstraling en zelfverzekerheid. terwijl je zo veel mensen tegenkom vallen aantal je maar echt op.

er zijn ook mensen die overdrijven, maar die krijgen wel aandacht maar op de verkeerde manier, no offence maar heb ik het hier over mensen met punk haar, in de kleuren geel ,blauw, knalrood.
of alternatief gekleed enz..
deze mensen vallen wel op, en krijgen aandacht. maar zulke aandacht is niet van "wow leuke meid/jongen" eerder. "hoe krijg je dit in hemelsnaam aan".

ik zelf ben altijd wel prominent aanwezig,

greetz

woensdag 27 augustus 2003 @ 14:51:06 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12757110
Ja, geloof dat ik wel redelijk opval.
Waarom? Omdat ik zelfverzekerd ben en ook zo rondstap. Omdat ik ervan houd andere (onbekende) mensen aan te kijken of te groeten of soms een semi-komische opmerking te plaatsen in een omgeving waar men dat niet verwacht. Ben altijd wel aanwezig, zeg maar.
En ook qua uiterlijk. Heb (van horen zeggen en ben zelf ook niet blind)grote, sprekende ogen (die ik dus ook flink de kost geef) die erg opvallen. Ben redelijk petite, maar wel voloptueus (vin'k zo'n mooi woord).
(Dit zeggende met de wetenschap in mijn achterhoofd nu van eigendunk en arrogantie beticht te kunnen worden, so be it...)
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 27 augustus 2003 @ 14:53:11 #10
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_12757157
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:51 schreef Copycat het volgende:
Ja, geloof dat ik wel redelijk opval.
Waarom? Omdat ik zelfverzekerd ben en ook zo rondstap. Omdat ik ervan houd andere (onbekende) mensen aan te kijken of te groeten of soms een semi-komische opmerking te plaatsen in een omgeving waar men dat niet verwacht. Ben altijd wel aanwezig, zeg maar.
En ook qua uiterlijk. Heb (van horen zeggen en ben zelf ook niet blind)grote, sprekende ogen (die ik dus ook flink de kost geef) die erg opvallen. Ben redelijk petite, maar wel voloptueus (vin'k zo'n mooi woord).
(Dit zeggende met de wetenschap in mijn achterhoofd nu van eigendunk en arrogantie beticht te kunnen worden, so be it...)
Nou, ik zou zeggen maak aan dat fotoboek, dus bij deze:
"Maak aan dat fotoboek"

[edit]
Oeps... ik heb er zelf ook geen he....
[/edit]

Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_12757260
Ik ben ook byzonder onopvallend. Maar ik draag redelijk opvallende kleding. Ook loop ik vaak met een skateboard onder mijn arm. Of scheur ik op (volgens anderen ) onverantwoordelijke wijze in mijn auto rond.

Ik ben 35 en ben anti-burgerlijk/inslapen/huisje-boompje-beestje (niet anti-gezin of anti-kinderen ofzo, alleen anti-alles-wat-iemand-tot-een-modelburger-maakt).

Dus meestal val ik wel op jah .

Edit:

Hoe weet ik dat ik opval? Omdat mensen me regelmatig aankijken terwijl ik me eigenlijk niet bewust van ben dat ik hun aandacht had getrokken.

pi_12757350
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:43 schreef Jereon het volgende:
Ik heb lang haar en woon in een christelijk en klein dorpje...
Hey, daar heb ik ook gewoond!

Ik viel in mijn christelijke-dorp tijd voornamelijk op omdat ik lang haar had en op zondag gewoon fietste.

pi_12757378
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:45 schreef Solitarias het volgende:
De fraaie schoenen van Solitarias wekken overal in het land brede bewondering op!
* afvraagd wat voor schoenen Solitarias dan wel niet heeft...???
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:46 schreef ramses het volgende:
Ik weet wel zeker dat ik opval...
en:
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:49 schreef GC het volgende:
ik zelf ben altijd wel prominent aanwezig,
De vraag is dus: Hoe komt het dat jij wel/ niet opvalt?

wat doe je ervoor?
ligt het aan je uiterlijk of innerlijk, en hoe dan?

pi_12757444
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:49 schreef GC het volgende:
er zijn ook mensen die overdrijven, maar die krijgen wel aandacht maar op de verkeerde manier, no offence maar heb ik het hier over mensen met punk haar, in de kleuren geel ,blauw, knalrood.
of alternatief gekleed enz..
deze mensen vallen wel op, en krijgen aandacht. maar zulke aandacht is niet van "wow leuke meid/jongen" eerder. "hoe krijg je dit in hemelsnaam aan".
Hmm, maar jij begrijpt het niet. Het soort punk dat jij hier beschrijft is de punk die wil opvallen, maar WEL met rust gelaten wil worden. Hij/zij wil zelf kiezen met wie ze omgaan en zitten niet te wachten tot iemand naar ze toeloopt van 'wat ben jij een leuke jongen/meiske, zeg? Nueken?"

You snap? Je slaat de spijker recht op zijn kop, niks geen offence aan...

Edit:

Ik kan me bijna met Copycat vereenzelvigen, behalve dat ik man ben, 1.80m lang, euh 60Kg weeg (redelijk mager dus, misschien val ik daarom wel op) en eigenlijk verbaal nooit de aandacht trek. Ik kan nogal slecht over koetjes en kalfjes praten, tijdens dat soort gesprekken denk ik altijd 'waar HEBBEN we het nou eigenlijk over!!?!?', en dan heb ik grote moeite om mijn aandacht erbij te houden .

Edit2:

Misschien is het wel dat ik rechtop loop. Ik heb wat last van RSI in mijn nek en schouders, dus loop ik expres erg rechtop. Maar uit mezelf heb ik eigenlijk nogal een zoutzakhouding. Gevolg van al 20 jaar achter computers zitten. Trouwens, zelfvertrouwen heb ik genoeg, maar daardoor ga ik niet rechter op lopen ofzo. Mensen aankijken doe ik alleen als ik niet gehaast ben .

[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 27-08-2003 15:11]

pi_12757455
* Chillz stemt even met Jereon in
* en vind dat CopyCat maar eens heel snel een fotoboek aan moet maken

en nu weer Back To Topic...

pi_12757529
Het feit dat je opvalt ligt dus aan je uiterlijk en innerlijk.

Rechtop lopen en mensen aankijken zorgt er al voor dat de mensen jou ook zien.

O ja een meisje valt al snel op als ze slank is en lang blond haar heeft. Als een man daar langs achter voorbij loopt dan zie je hem altijd even omkijken om te zien hoe het meisje er precies uitziet. Dus ja, uiterlijk telt ook mee.

En waarom ik dan wel opval? Omdat ik er goed uitzie en dat weet ik
(no reason being modest)

woensdag 27 augustus 2003 @ 15:10:29 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12757671
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 15:01 schreef Chillz het volgende:

De vraag is dus: Hoe komt het dat jij wel/ niet opvalt?

wat doe je ervoor?
ligt het aan je uiterlijk of innerlijk, en hoe dan?

Doe er nix voor, behalve dan gewoon mijn -o zo leuke- zelf zijn
Ga echt niet op straat lopen met het idee 'zo, nu ga ik eens een uurtje lekker opvallen!'

Ligt denk ik aan een combinatie van uiterlijk en innerlijk, waarbij het innerlijk mi prevaleert.
Als ik me goed voel, is dat aan alles af te lezen: ik loop met een nog 'jumpy' pas dan normaal, maak soms een huppeltje, lach (in mezelf en naar anderen), zie er gewoon vrolijk uit.

Doe bijvoorbeeld hetzelfde als jij: iemand niest en ik roep (een gemeend) proost of gezondheid.
Begin een praatje met de man/vrouw naast me in het bushokje. Maak een geintje met de vakkenvuller in de supermarkt.
Kortom, maak contact met mensen.
(Vooral oudere mensen vinden het heerlijk als je ze vanuit het niets groet. Dat vind ik weer prachtig en hup, weer een straalmomentje.)

Ben heel erg van het principe 'wie goed doet, goed ontmoet' negen van de tien mensen die ik ontmoet bevestigen voor mijn gevoel dat het werkt. En het is ook een veel leukere manier van in het leven staan.

Uiterlijk werkt natuurlijk wel mee. Maar als het innerlijk niet goed zit, dan heb je aan je mooie uiterlijk ook weinig.

woensdag 27 augustus 2003 @ 15:12:14 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12757734
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 15:03 schreef Chillz het volgende:

* en vind dat CopyCat maar eens heel snel een fotoboek aan moet maken

en nu weer Back To Topic...

Chillz, ben al lang blij dat ik überhaupt posten kan
Maar wie weet... en anders gelegenheid bij het eerstkomende N*E*R*D concert...
pi_12757834
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 15:06 schreef ramses het volgende:
En waarom ik dan wel opval? Omdat ik er goed uitzie en dat weet ik
(no reason being modest)
Same here. Ik zie er niet onaardig uit met m'n lange bruine haar en superslanke lijf maar dat is op zich best 13 in een dozijn. Ik denk dat ik vooral op val en ook herkenbaar ben door m'n hoofdtelefoon die ik vaak op heb.
pi_12757883
Misschien is een goede vraag ook wel 'waarom valt iemand je op als je hem/haar op straat ziet'.

Meestal vallen mij de mensen op die vrolijk zijn en energiek doen. Ook als ze langer dan 3 of 4 seconden naar me kijken, dan voel ik dat vaak en kijk ik terug.

Ook vallen de mensen die er niet vrolijk uit zien mij heel erg op. Ik kan niet goed snappen waarom sommige mensen van mijn leeftijd er al zo vreselijk oud en afgeleefd uit zien. Mensen van 35 waar de sjachereinigheid in het gezicht gegrift staat. Terwijl ik zeker weet dat ik niet minder ellende heb meegemaakt dan andere mensen. Ik heb wel veel in het buitenland gewoond in mijn jeugd, misschien dat ik daardoor wat makkelijker relativeer en er daardoor jonger en opener uit blijf zien?

pi_12758168
Ik had gister nieuwe schoenen gekocht. Van reef (weet nie of iemand dat merk kent) en iedereen zat naar mijn schoenen te kijke.

Ik vind dat ik wel opval, vooral als ik met vrienden ben. Ik denk dat het komt door mijn uitstraling en ook doordat we dan ook heel spraakzaam zijn enz. Dus ook andere mensen betrekken bij je gesprek.

Born to be W I L D !
pi_12758369
ja, ik val wel op, ik draag vaak kleding die niemand anders hier draagt, en daar kijken mensen op straat vaak naar of dan komen ze een praatje maken.
pi_12758531
Hmmz let me think.

Felgele dunne broek met rood hawaii shirt met blauwe draken die gele vlammen spugen en rode sneakers, lichtblauw reflecterende wijde spijkerbroek met een oranje houthakkers motief shirt, oranje wijde rib broek met groen batik shirt, etc.

Daarnaast ben ik vaak redelijk aanwezig. Loop rechtop over straat, kijk graag naar mensen, spreek vrij snel iemand aan. Mocht ik in de aanwezigheid zijn van anderen huppel ik vaak in de rondte en achterstevoren voor de groep uit etc. terwijl ik druk praat

Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
  woensdag 27 augustus 2003 @ 15:43:48 #24
35530 klaus_beyer
immer grade waus
pi_12758571
Ik ruik homo's hier. Klopt dat?
Die Glatze Arschlog
  woensdag 27 augustus 2003 @ 15:48:44 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_12758705
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 15:43 schreef klaus_beyer het volgende:
Ik ruik homo's hier. Klopt dat?
't zal je bovenlip wel zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')