quote:bron
Slechts in zes seconden streeploos bruin; dat klinkt aanlokkelijk. Niet meer dat eindeloos gewentel op een handdoek om die begeerde egale kleur te krijgen. Niet meer thuis dat gedoe met een tube en geen UV-stralen die je huid beschadigen. Niet voor niets is deze manier van bruin worden erg geliefd onder Hollywood-sterren zoals Jennifer Lopez, Penélope Cruz en Jennifer Aniston, die het niet in hun hoofd halen hun rimpelloze huid bloot te stellen aan de zon.Zij stappen dan ook met regelmaat in een zogenaamde bruiningscabine. Zon twee jaar geleden werd de eerste Instant Tan in Los Angeles geintroduceerd. Het was meteen een doorslaand succes. Engeland, Duitsland en Frankrijk volgden en de opmars is niet meer te stuiten. Sinds kort staat de eerste in Amsterdam. Tijd om deze 'bruiningssensatie' te testen.
Scrubben
Volgens de instructies dien je jezelf de avond van tevoren thuis helemaal van gezicht tot tenen te scrubben en in te smeren met een vochtinbrengende bodylotion. Op die manier pakt het middel het best. Make-up kan beter niet worden opgebracht maar kan in het centrum ook worden verwijderd.
Als deze voorbereidingen zijn getroffen, stap je met slechts een douchekapje op in de roestvrijstalen cabine. Je steekt een soort creditkaart, die ' 25 voor twee sessies kost, in een gleuf, haalt diep adem en gaat de volgende ruimte in die de afmeting heeft van een telefooncel. Plotseling dalen uit diverse benevelaars de DHA, bronzer en een voedende crème met daarin vitaminen A, E en C als een fijne mist op je neer. Je kunt net twee keer een halve draai maken met je handen in de lucht, de zogenaamde 'tan dans' en alle lichaamsdelen worden geraakt. De zes seconden zijn alweer voorbij.
Vervolgens wordt een blower aangezet. Een halve minuut en je bent voldoende droog om niet meer af te geven, maar op verzoek wil Tanja Muller, de Zuid-Afrikaanse die samen met zusje Ursula Scharneck's Tanning & Beauty runt, het ding ook wel vijf minuten laten lopen. Nog even de binnenkant van je handen goed wassen en je kunt weer in je kleren.
Controleren
Na zes uur, zo is beloofd, krijgt je huid een egale goudbruine tint. Uiteraard kun je het niet nalaten om je buik regelmatig te controleren en zowaar op precies de toegezegde tijd, kleurt je body gelijk een toverbal van zo goed als wit in egaal karamel. Gelukkig kun je tegen die tijd ook onder de douche want al ben je absoluut niet ouderwets oranje, je huid stinkt wel naar de zelfbruiners van weleer.
Voor een diepere kleur bruin kun je twee sessies achter elkaar nemen, maar beter is het om een dag of twee te wachten. Het resultaat is dan mooier. Hoewel je dan dus wel een teint hebt alsof je er net een tropische vakantie op hebt zitten, is je huid niet beschermd tegen de zon. Insmeren dus als je het resultaat op het strand wilt showen. Al moet daarbij worden aangetekend dat de Hollywooddames, -heren en andere aanhangers van dit systeem juist in de cabine stappen om bruin te worden zonder de zon. Die is namelijk debet aan 90 procent van alle zichtbare verouderingstekenen.
Klinkt geweldig, en binnenkort dus ook in Amsterdam.
Ik heb het trouwens niet nodig .
Dat vind ik ook niet mooi bruin.Doet me ook wel aan Silvie Meis denken .
quote:'t lijkt mij idd een soort van spuitstraat voor mensen
Op woensdag 27 augustus 2003 14:40 schreef Jerruh het volgende:
wat ik me afvraga: da kleurtje is dus wel voor een tijd blijvend? of is het een soort van verf dat erop wordt gespoten?
quote:Rimpelloos? Right.
die het niet in hun hoofd halen hun rimpelloze huid bloot te stellen aan de zon.
quote:Ik denk voor drie maanden ofzo.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:40 schreef Jerruh het volgende:
wat ik me afvraga: da kleurtje is dus wel voor een tijd blijvend? of is het een soort van verf dat erop wordt gespoten?
quote:hoe lang duurt het eigenlijk voordat een normaal zongebruinde huid weer langzaam richting wit terugkeert?
Op woensdag 27 augustus 2003 14:46 schreef schatje het volgende:[..]
Ik denk voor drie maanden ofzo.
quote:Ik wou het al zeggen...kan me herinneren dat je een mooie donkerbruine teint hebt.
Op woensdag 27 augustus 2003 14:34 schreef schatje het volgende:[..]
Ik heb het trouwens niet nodig.
Of het stuk tussen kin en nek?
quote:Als je gaat zonnen wordt dat toch ook niet echt bruin??
Op woensdag 27 augustus 2003 17:06 schreef imago het volgende:
Maar dan wordt de onderkant van je borsten bijvoorbeeld toch nooit bruin?Of het stuk tussen kin en nek?
quote:Nouja, het zijn plekken die uit zichzelf niet snel kleuren, maar als ze in de zon komen vangen ze wel straling op en er gebeurt wel íéts qua kleur. Je ziet in ieder geval geen duidelijke overgang toch?
Op woensdag 27 augustus 2003 17:08 schreef schatje het volgende:Als je gaat zonnen wordt dat toch ook niet echt bruin??
Ik kan me zo voorstellen dat je borsten en je kin echt als afdakje werken en de plekken recht daaronder dan totaal geen kleur krijgen. Als je van jezelf heel licht bent en de rest van je huid is wel gekleurd, dan moet dat toch een gek gezicht zijn?
Ja ik weet het ook niet hoor, maar zo stel ik me dat dan voor
Ik vind het wel mooi, ik ga het zeker eens proberen als het in mijn contreien mogelijk wordt
Gewoon voor een feest, foto, weet ik veel.. ff onder de zonnedouche!
Lijkt me wel wat..
Maarja, HOELANG blijft het zitten? Ik ga ff zoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |