abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12756656
quote:
Slechts in zes seconden streeploos bruin; dat klinkt aanlokkelijk. Niet meer dat eindeloos gewentel op een handdoek om die begeerde egale kleur te krijgen. Niet meer thuis dat gedoe met een tube en geen UV-stralen die je huid beschadigen. Niet voor niets is deze manier van bruin worden erg geliefd onder Hollywood-sterren zoals Jennifer Lopez, Penélope Cruz en Jennifer Aniston, die het niet in hun hoofd halen hun rimpelloze huid bloot te stellen aan de zon.

Zij stappen dan ook met regelmaat in een zogenaamde bruiningscabine. Zon twee jaar geleden werd de eerste Instant Tan in Los Angeles geintroduceerd. Het was meteen een doorslaand succes. Engeland, Duitsland en Frankrijk volgden en de opmars is niet meer te stuiten. Sinds kort staat de eerste in Amsterdam. Tijd om deze 'bruiningssensatie' te testen.

Scrubben
Volgens de instructies dien je jezelf de avond van tevoren thuis helemaal van gezicht tot tenen te scrubben en in te smeren met een vochtinbrengende bodylotion. Op die manier pakt het middel het best. Make-up kan beter niet worden opgebracht maar kan in het centrum ook worden verwijderd.
Als deze voorbereidingen zijn getroffen, stap je met slechts een douchekapje op in de roestvrijstalen cabine. Je steekt een soort creditkaart, die ' 25 voor twee sessies kost, in een gleuf, haalt diep adem en gaat de volgende ruimte in die de afmeting heeft van een telefooncel. Plotseling dalen uit diverse benevelaars de DHA, bronzer en een voedende crème met daarin vitaminen A, E en C als een fijne mist op je neer. Je kunt net twee keer een halve draai maken met je handen in de lucht, de zogenaamde 'tan dans' en alle lichaamsdelen worden geraakt. De zes seconden zijn alweer voorbij.
Vervolgens wordt een blower aangezet. Een halve minuut en je bent voldoende droog om niet meer af te geven, maar op verzoek wil Tanja Muller, de Zuid-Afrikaanse die samen met zusje Ursula Scharneck's Tanning & Beauty runt, het ding ook wel vijf minuten laten lopen. Nog even de binnenkant van je handen goed wassen en je kunt weer in je kleren.

Controleren
Na zes uur, zo is beloofd, krijgt je huid een egale goudbruine tint. Uiteraard kun je het niet nalaten om je buik regelmatig te controleren en zowaar op precies de toegezegde tijd, kleurt je body gelijk een toverbal van zo goed als wit in egaal karamel. Gelukkig kun je tegen die tijd ook onder de douche want al ben je absoluut niet ouderwets oranje, je huid stinkt wel naar de zelfbruiners van weleer.
Voor een diepere kleur bruin kun je twee sessies achter elkaar nemen, maar beter is het om een dag of twee te wachten. Het resultaat is dan mooier. Hoewel je dan dus wel een teint hebt alsof je er net een tropische vakantie op hebt zitten, is je huid niet beschermd tegen de zon. Insmeren dus als je het resultaat op het strand wilt showen. Al moet daarbij worden aangetekend dat de Hollywooddames, -heren en andere aanhangers van dit systeem juist in de cabine stappen om bruin te worden zonder de zon. Die is namelijk debet aan 90 procent van alle zichtbare verouderingstekenen.

bron

Klinkt geweldig, en binnenkort dus ook in Amsterdam.

Ik heb het trouwens niet nodig .

pi_12756693
Gatverdamme lekker rznig vind ik het altijd zo'n vies zongebrand huidje. Maarja als ze zich daar lekkerder bij voelen...
pi_12756754
Deze foto van J-Lo stond ook bij het artikel:

Dat vind ik ook niet mooi bruin.Doet me ook wel aan Silvie Meis denken .

FOK!fotograaf woensdag 27 augustus 2003 @ 14:38:48 #4
18921 freud
Who's John Galt?
pi_12756760
Mja, amsterdam is wat ver, anders zou ik best eens een Fok! review willen doen in die telefooncel.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 27 augustus 2003 @ 14:39:47 #5
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_12756788
Wie wil me scrubben en insmeren?
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  woensdag 27 augustus 2003 @ 14:40:58 #6
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_12756828
wat ik me afvraga: da kleurtje is dus wel voor een tijd blijvend? of is het een soort van verf dat erop wordt gespoten?
put
your
clothes
on!
pi_12756856
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:40 schreef Jerruh het volgende:
wat ik me afvraga: da kleurtje is dus wel voor een tijd blijvend? of is het een soort van verf dat erop wordt gespoten?
't lijkt mij idd een soort van spuitstraat voor mensen
  woensdag 27 augustus 2003 @ 14:43:26 #8
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_12756896
Leuk...alle plekken waar je vouwtjes hebt komen dan ook mooi wit uit...daar raakt die troep je immers niet?!?!?!
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_12756917
quote:
die het niet in hun hoofd halen hun rimpelloze huid bloot te stellen aan de zon.
Rimpelloos? Right.
pi_12756968
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:40 schreef Jerruh het volgende:
Ik denk voor drie maanden ofzo.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 14:48:57 #11
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_12757045
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:46 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik denk voor drie maanden ofzo.

hoe lang duurt het eigenlijk voordat een normaal zongebruinde huid weer langzaam richting wit terugkeert?
put
your
clothes
on!
pi_12757133
Je moet bij die cremes altijd heel erg hard je handpalmen schrobben na het smeren, want van die geel/bruine handen is verschrikkelijk, net als oranje randen rond ej nagels. Maar zo'n verneveling komt daar dan toch ook en wordt daar dan toch ook drooggeblazen? Krijg je bruine handen... huh.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_12757162
Ik denk geen drie maanden hoor, zo lang is het toch ook niet met zelfbruiners?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_12757367
3 maanden, denk eerder 3 weken ofzo...of 3 dagen
pi_12757556
Een maandje dan .
  woensdag 27 augustus 2003 @ 15:07:19 #16
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_12757566
Oeh dat zou geknipt voor me zijn. Ik word helemaal niet bruin in de zon en trouwens zonnen is ongezond. Maar ik wil wel van dat in-en in witte kleurtje af. Gewoon een ietsje bruiner tintje zal al mooi zijn. Ik hoef er overigens niet uit te zien zoals tosti-lo.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 15:10:04 #17
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_12757660
Ik heb hier laatst iets over gezien op tv. Als je gelijk erna naar buiten gaat en het regent, loop je uit Degene bij wie ze dat hadden gedaan moest dus verplicht schuilen...
Geluk is een richting, geen punt
  woensdag 27 augustus 2003 @ 16:18:55 #18
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_12759577
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:34 schreef schatje het volgende:

[..]
Ik heb het trouwens niet nodig .

Ik wou het al zeggen...kan me herinneren dat je een mooie donkerbruine teint hebt.
Ik ben zelf ook erg tevreden met mijn teint, maar ben wel benieuwd hoe dit tewerk gaat...
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  woensdag 27 augustus 2003 @ 16:57:07 #19
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_12760742
in slechts 6 seconden streeploos bruin?
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_12760908
mm, lijkt mij eigenlijk wel wat!
Normaal moet ik erg veel moeite doen, om een beetje bruin te worden.
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_12761020
Maar dan wordt de onderkant van je borsten bijvoorbeeld toch nooit bruin?

Of het stuk tussen kin en nek?

Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_12761081
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:06 schreef imago het volgende:
Maar dan wordt de onderkant van je borsten bijvoorbeeld toch nooit bruin?

Of het stuk tussen kin en nek?

Als je gaat zonnen wordt dat toch ook niet echt bruin??
pi_12761194
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:08 schreef schatje het volgende:

Als je gaat zonnen wordt dat toch ook niet echt bruin??

Nouja, het zijn plekken die uit zichzelf niet snel kleuren, maar als ze in de zon komen vangen ze wel straling op en er gebeurt wel íéts qua kleur. Je ziet in ieder geval geen duidelijke overgang toch?

Ik kan me zo voorstellen dat je borsten en je kin echt als afdakje werken en de plekken recht daaronder dan totaal geen kleur krijgen. Als je van jezelf heel licht bent en de rest van je huid is wel gekleurd, dan moet dat toch een gek gezicht zijn?

Ja ik weet het ook niet hoor, maar zo stel ik me dat dan voor

Iedere droom moet je in een potje vangen.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 17:18:28 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_12761360
hehehe, ik wilde dit topic ook al openen maar je was me weer eens voor Schatje

Ik vind het wel mooi, ik ga het zeker eens proberen als het in mijn contreien mogelijk wordt

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_12761485
Cool!

Gewoon voor een feest, foto, weet ik veel.. ff onder de zonnedouche!

Lijkt me wel wat..

Maarja, HOELANG blijft het zitten? Ik ga ff zoeken.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')