abonnement Unibet Coolblue
pi_12754857
Ik had net een discussie over accupunctuur en afvallen (wat ik doe) en zomaar opeens was het topic gesloten dus ik dacht: ik maak een topic aan met alle info en reageer er verder niet op

Onderstaande is uit persoonlijke ervaring, misschien niet standaard procedure
-----------------------------------------------------------------------------------
Hoe werkt het?

Je gaat naar een accupuncturist en krijgt een intake gesprek, hierbij geef je je streefgewicht op, je eventuele fysieke ziektes (astma, hartstoornissen etc), dan wordt er gekeken of het mogelijk is om te doen bij jou. Zo ja, krijg je een flink aantal naalden in je oren! Dit is om het hongergevoel weg te nemen.

Accupunctuur is op zich best duur, maar de meeste verzekeringen vergoeden dit tot een bepaald bedrag.

Dan krijg je te horen dat je de eerste week absoluut _NIETS_ mag eten.
Dan denk je: mmm kan dat? is dat gezond?
Antwoord: ja!

Je krijgt speciale vitamine- en mineralenpillen voorgeschreven die je kan ophalen/bestellen bij de drogist.

Deze pillen zijn best prijzig, maar als je bedenkt dat je geen geld uitgeeft aan eten, is het in vergelijking goedkoop.

Verder moet je tijdens de hele kuur 3x per dag kippenbouillon (uit zo'n zakje van Unox bv) drinken. Hierin zit zout wat het vocht in je lichaam voldoende vasthoudt zodat je niet uitdroogt.

Elke dag moet je minstens 2 liter vocht drinken (water en light frisdranken (ook koffie en thee (geen suiker/melk)))

2 pillen 's ochtends en 1 pil 's avonds

Dit blijf je doen gedurende de hele kuur (de tijd wordt bepaald met de accupuncturist)

Na de eerste week komt er wat bij (anders zou het niet gezond zijn)

Elke ochtend 150 gram magere kwark (nee das niet veel idd) en een eetlepel zonnebloem- of maisolie.

Dit is ongeveer de beschrijving van het dieët.

De eerste 2 weken ontslakt je lichaam, waardoor je een minimum aan gifstoffen in je lichaam hebt waardoor je je fitter voelt.

In die eerste 2 weken wordt je koolhydraatverbranding omgezet in vetverbranding, waardoor je blijft afvallen en eigenlijk geen dood punt hebt waardoor je opeens niets meer afvalt. Het blijft maar gaan

Vooral de eerste week gaat heel hard en kan je tot 8-9 kilo afvallen.
Dit is natuurlijk hartstikke motiverend omdat je kleren bijna meteen een maat kleiner zijn. Omdat het zo motiverend is zal je ook niet snel snoepen of iets anders omdat je het dan helemaal verpest!

Ik zeg niet dat je het moet doen, maar als je al bijna elke dieët geprobeerd hebt en je denkt dat niets meer werkt of dit lijkt je gewoon wat kan je natuurlijk best wel eens informeren bij een accupuncturist.

Ik ken ondertussen flink wat mensen (die bij dezelfde praktijk lopen) waarmee het heel goed gaat. Geen een ervan heeft last van zijn gezondheid, maar dat is ook niet te verwachten, want je krijgt al je vitaminen en mineralen binnen.

Dit was dacht ik ongeveer alle info over het onderwerp. Mocht ik nog iets vergeten zijn edit ik mijn post wel.

Reacties met: "dit is echt niet gezond!" zijn nutteloos, want het is wetenschappelijk bewezen dat het niet zo is. Het is een van de gezondste dieëten die er bestaan, ook al lijkt het niet zo

Het is heel vreemd om niets te eten, daarom kan ik me voorstellen dat veel mensen het maar ongezond vinden, maar bijvoorbeeld: met het atkins dieët eet je alleen maar vetten. Lijkt ook ongezond, maar steeds meer onderzoeken wijzen uit dat het niet zo is.

Dit is slechts een post FYI Mocht een FOK-ker eraan beginnen, veel succes!

Groeten, th0r

quote:
Wat ik me afvraag: hoe zit het met het weer opbouwen van je voedselpatroon? Ik neem aan dat je daar ook bij begeleidt wordt, anders krijg je ongelovelijk last van het jojo-effect, toch?
Er is een uitstekende begeleiding qua eten na de 'kuur'. Ook is het zo dat je 1x per week (later 1x in de 2 weken) terugkomt voor een check-up en weer ff naalden zetten

[Dit bericht is gewijzigd door th0r op 27-08-2003 13:32]

pi_12754919
Wat ik me afvraag: hoe zit het met het weer opbouwen van je voedselpatroon? Ik neem aan dat je daar ook bij begeleidt wordt, anders krijg je ongelovelijk last van het jojo-effect, toch?
  woensdag 27 augustus 2003 @ 13:32:12 #3
51296 I_AM_BACK
extreem rechtshandig
pi_12754986
ik vint nix.....lijkt wel op spammen trouwens gnagna
Een 6 karaat straat-agaat aan een draad in je naad...Dat staat
pi_12755117
Lijkt me niet gezond.
Je lichaam krijgt weinig binnen. Wel vitames enzo, maar dus geen eiwitten, koolhydraten en vetten. Die heb je echt wel nodig om te functioneren. Dus je bent 2 weken lang duf als een konijn.
Na die 2 weken ga je weer eten als vroeger. En ja hoor, je lichaam slaat veel stoffen op voor het geval dat er weer een "magere" periode aankomt.
Het gevolg: je komt weer aan en meestal iets meer dan dat je oorspronkelijk afgevallen was.
En als je niet eet val je zowiezo wel af, daar heb je geen naalden voor nodig. Maar het is dus niet gezond.
De beste manier om af te vallen blijft je eet en beweeg gewoontes te veranderen. Dan ga je met weinig problemen naar een gezond gewicht en hou je dat gewicht ook vast.

Dat is mijn mening. Bij sommige mensen zal zoiets helpen..
Die kilo's gaan er echt wel af. Maar daarna...

pi_12755185
wie zei der iets over 2 weken? zijn mensen bij die praktijk die het al 6 maanden doen

en lichaam is niet zuinig omdat het nauwelijks wat binnen krijgt.
stel je doet een 1000 calorie-dieët went je lichaam daaran, als mensen daarna meer gaan eten komen ze aan, zo werkt het niet met dit dieët

en die naalden zijn om je hongergevoel weg te nemen, dat maakt het makkelijker, tuurlijk kan het op wilskracht, maar steeds honger hebben lijkt me niet fijn

[Dit bericht is gewijzigd door th0r op 27-08-2003 13:41]

pi_12755191
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:26 schreef th0r het volgende:
Reacties met: "dit is echt niet gezond!" zijn nutteloos, want het is wetenschappelijk bewezen dat het niet zo is. Het is een van de gezondste dieëten die er bestaan, ook al lijkt het niet zo
Wat is wetenschappelijk bewezen? Dat het dieet gezond is of dat acu helpt? Ennuh, geef er maar gelijk een referentie van of een url waar we dit wetenschappelijk bewijs kunnen lezen.

Maar blijft natuurlijk wel: als mensen er baat bij hebben:

[url=http://www.shortfused.nl]desuF trohS[/url]
pi_12755474
joh dat werkt wel ja.. 3 eten niks eten.. dan zijn die naalden nergens voor nodig
pi_12755476
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:40 schreef th0r het volgende:
wie zei der iets over 2 weken? zijn mensen bij die praktijk die het al 6 maanden doen

en lichaam is niet zuinig omdat het nauwelijks wat binnen krijgt.
stel je doet een 1000 calorie-dieët went je lichaam daaran, als mensen daarna meer gaan eten komen ze aan, zo werkt het niet met dit dieët

en die naalden zijn om je hongergevoel weg te nemen, dat maakt het makkelijker, tuurlijk kan het op wilskracht, maar steeds honger hebben lijkt me niet fijn


Ok verkeerd gelezen. Langer dan 2 weken. Lijkt me nog minder goed. Maar ja, zo denkt bijna iedereen in de dieetclub erover.
Je lichaam heeft een grens van zo'n 1200 calorien. Als je daaronder gaat zitten gaat je lichaam denken dat er voedseltekort is. Als je dan ophoud, slaat het lichaam al het voedsel wat je binnenkrijgt weer op.
Dat vetverbranden ipv koolhydraten is een noodoplossing van je lichaam. Zit je nog steeds met het gevolg als je stopt.
Maar ik zal maar niet verder zeuren. Als jij denkt dat dit werkt. Dan probeer je het. En ik hoop voor je dat het werkt. Een gezond gewicht is altijd beter.
Maar IMHO ga ik liever respectvol om met mijn lichaam. En hou mij lichaam in een goed evenwicht...

edit: ik lees net dat je vetbranding lager wordt als je geen koolhydraten meer binnenkrijgt. En uit vetverbranding krijg je al minder snel energie. Je prestaties worden dus 15 tot 60 % lager...

[Dit bericht is gewijzigd door Deepfreeze op 27-08-2003 13:55]

pi_12755572
werkt zeker 2,5 week 15 kilo

maar als je alleen maar kan zwartkijken is goed

  woensdag 27 augustus 2003 @ 13:56:55 #10
30759 Huitzilopochtli
FASCIST AGAINST RACISM
pi_12755645
Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met dik zijn, acupunctuur en afvallen, dus ik denk niet dat ik je verder kan helpen.
Groetjes,

Sweder

[b]OFF THE BEATEN PATH I REIGN[/b]In the beaten slut I came
  woensdag 27 augustus 2003 @ 15:05:55 #11
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_12757526
Is er ook een einde van dit dieet? Of moet je altijd met die naalden blijven lopen en heeeeel weinig eten?
Ik geloof gelijk als je zegt dat het perfect werkt. Maar als je lichaam eenmaal gewend is aan die 3x bouillon en 1x yoghurt, wat dan? Nooit meer een boterham met (smeer)kaas? Nooit meer uit eten?
Hoe moet ik dit voor me zien?
Geluk is een richting, geen punt
  woensdag 27 augustus 2003 @ 15:07:52 #12
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_12757582
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:26 schreef th0r het volgende:Verder moet je tijdens de hele kuur 3x per dag kippenbouillon (uit zo'n zakje van Unox bv) drinken. Hierin zit zout wat het vocht in je lichaam voldoende vasthoudt zodat je niet uitdroogt.
Leuk voor de vegetariers!
pi_12886544
aan het einde van de kuur, als jij denkt dat je genoeg afgevallen bent eetje gewoon weer 3x per dag, je kan hoogstens 2 a 3 kilo aankomen, maar dit is slechts darminhoud, geen vet

jojo effect komt eigenlijk niet voor als je daarna gezond en normaal gaat eten, aangezien dit toch de enige manier is om slank te blijven

pi_12888720
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:54 schreef th0r het volgende:
werkt zeker 2,5 week 15 kilo
Lijkt me ontzettend ongezond om zoveel af te vallen in zo weinig tijd.
Maar goed wel logisch als je niks of nauwelijks eet.
Die acupunctuur tja, t is hardstikke duur, tenminste ik weet niet wat je ervoor betaald. Ik ben bij een acupuncturist geweest voor mn hooikoorts (helaas met weinig effect) en gelukkig hoefde ik niet elke week want ik was in no time bankroet geweest. M'n verzekering betaalde een klein deeltje mee en daar zat dan ook nog een maximum aan.

Ik vind het fijn voor je dat het werkt, ik heb er zo mn twijfels bij of het gezond is. Maar goed als jij je er goed bij voelt, prima.

Mama van 2 lieve meiden :)
pi_12889276
accupunctuur is zeker duur
maar mijn verzekering vergoed zo'n 350 euro per kalenderjaar en een behandeling kost zo'n 40 euro, 1x in de 2 weken
dus kan je zo'n 3 maanden mee vooruit

en dat is lang zat ;x

pi_13265930
Afvallen is toch niet zo moeilijk? Je hoort vaak zat dat op gewicht blijven nog veel lastiger is. De meeste mensen worden niet voor niks dik. wie zegt je dat je je na je kuur strak aan 3 gezonde maaltijden per dag gaat houden?
Ik ken een aantal mensen die idd ook veel zijn afgevallen mbv acupunctuur, maar die zaten allemaal een jaar later weer op hun oude gewicht!
Jammer dat je niet met links komt van dat wetenschappelijke bewijs trouwens, ik ben best nieuwsgierig.
pi_13280742
quote:
Op donderdag 18 september 2003 16:07 schreef wendy-tje het volgende:
Afvallen is toch niet zo moeilijk? Je hoort vaak zat dat op gewicht blijven nog veel lastiger is. De meeste mensen worden niet voor niks dik. wie zegt je dat je je na je kuur strak aan 3 gezonde maaltijden per dag gaat houden?
Ik ken een aantal mensen die idd ook veel zijn afgevallen mbv acupunctuur, maar die zaten allemaal een jaar later weer op hun oude gewicht!
Jammer dat je niet met links komt van dat wetenschappelijke bewijs trouwens, ik ben best nieuwsgierig.
afvallen (vooral een groot aantal kilo's) is heel zwaar. der zijn zat mensen die zo'n 5 kilo willen afvallen etc, maar dat valt ook wel mee, maar wat dacht je van zo'n 30 kilo? of misschien nog wel meer?

daar is dit een uitkomst voor. en idd, als je daarna op je gewicht wil blijven, moet je zelf wel de knop omzetten dat je je etenspatroon verandert, niet iedereen kan dat.

pi_13282022
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:54 schreef th0r het volgende:
werkt zeker 2,5 week 15 kilo
Ik zat me toch even wat af te vragen. Wat is de haast van dit afvallen?
En sport je hier dan nog bij of wordt dat afgeraden?

Het werkt voor jou dus dan moet je het vooral doen Ik zou het niet doen met name de tijd na de accupuntuur. Je lichaam krijgt dan weer meer voedingsstoffen binnen waardoor het mij lijkt dat je aankomt. Ik ben dus vooral benieuwd hoe het daarna gaat en/of het goed gaat.

  vrijdag 19 september 2003 @ 09:47:58 #19
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_13282051
Als je een week helemaal niks eet val je wel af ja.
Daar hebben die naaldjes dan niks mee te maken.
pi_13282128
ik zit nu op 6 weken en bijna 30 kilo deraf.

ik moet zeggen dat mijn trek naar zoete spullen (M&M's) en frituur
helemaal weg is. Als ik iets mocht kiezen om te eten zou het
een ciabatta/pistolet met filet americain zijn.

als het afgelopen is (tenzij je weer terugvalt in je oude eetpatroon) zijn de enige kilo's die erbij komen je darminhoud, niet kilo's die je ziet
dit kan 2 tot 3 kilo zijn.

ik heb nu waarschijnlijk nog 4 weken te gaan en ik kan het goed volhouden.

  vrijdag 19 september 2003 @ 10:45:44 #21
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_13282986
Accupunctuur? Gaatjes prikken in accu's?
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_13291090
Waar ik nieuwsgierig naar ben...heb je je die eerste week niet ook ontzettend slap of duizelig gevoeld??

Als het afvallen bij mij niet meer zo snel gaat, neem ik mss ook wel een accupuncturist in overweging

#geen
pi_13542607
Nou, ik ben 3 weken geleden ook met acupunctuur begonnen om af te vallen. Ik ben nu 3,5 kilo kwijt. Ik mag ALLES eten behalve suiker en alcohol. Daarnaast mag ik wel light frisdranken en ik moet minimaal 1,5 liter water per dag eten. Dus niks geen crash dieet en pillen maar gewoon opletten. Het gaat misschien wel minder snel. Maar het lijkt toch wel ook wat verantwoorder!!
pi_13542761
brems, dat klinkt meer als atkins
en als je alles mag eten heb je ook geen accupunctuur nodig?
pi_13743995
Nou, de acupunctuur bevordert de vetverbranding. ipv je energie die je dagelijks nodig hebt uit suikers te halen, verbrandt je daar dus extra vet voor. vandaar ook dat je geen suiker mag, en geen alcohol (wordt omgezet in suikers). Na ja, weet het ook niet precies... Maar weet wel dat het werkt. Atkins is toch die koolhydraten goeroe of niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')