Hoe heb jij 4VWO ervaren? Was het een opluchting dat je eindelijk je eigen vakkenpakket mocht samenstellen en deed je het daarom veel beter of zat je elke dag tot holnacht huiswerk te maken?
Vertel!
In de 4e waren mijn cijfers het slechtst en ik denk dat het jaar ook wel het moeilijkst is omdat je van de makkelijke onderbouw overgaat tot het echte werk. Maar als je gewoon meedoet lukt het allemaal prima hoor.
Tering da's nog eens lang geleden
Was volgens mij niet echt veel verschil met de andere jaren geloof ik, wel relaxed
Als je iemand bent die hard kunt werken is het geen probleem. Het is niet zo dat de stof moeilijker wordt, het is gewoon ontzettend veel. Zijn handelingsdelen nog verplicht trouwens?
quote:je bedoelt gymnasium
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:45 schreef Heliospan het volgende:
In VWO4 bleef naar schatting 30% van de klas zitten en 10% besloot uit zichzelf op te stappen. Na 3 jaar niks doen op het Atheneum (waarom het geen VWO heet is me nog niet helemaal duidelijk. Alleen om Latijns en Grieks?) werd iedereen plots verrast door een ontzettende hoeveelheid werk, wat we nog nooit hadden hoeven doen.Als je iemand bent die hard kunt werken is het geen probleem. Het is niet zo dat de stof moeilijker wordt, het is gewoon ontzettend veel. Zijn handelingsdelen nog verplicht trouwens?
quote:Schat, VWO bestaat uit Atheneum (geen oude talen) en Gymnasium (wel oude talen)
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:45 schreef Heliospan het volgende:
In VWO4 bleef naar schatting 30% van de klas zitten en 10% besloot uit zichzelf op te stappen. Na 3 jaar niks doen op het Atheneum (waarom het geen VWO heet is me nog niet helemaal duidelijk. Alleen om Latijns en Grieks?) werd iedereen plots verrast door een ontzettende hoeveelheid werk, wat we nog nooit hadden hoeven doen.
quote:Maar hier heb ik dus niet zoveel aan. Dat jij nou goed was aan school heeft natuurlijk niks met 4VWO te maken
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:45 schreef Thijster het volgende:
eitje, nix zo makkelijk als school, geen hol gedaan boeken lagen hele jaar in mn kast en gewoon gehaald met 6en en 7s dus gewoon onzin dat jaartje, kan je bter overslaan
Ik had in de onderbouw al basisvorming maar in de bovenbouw nog oude stijl. Pas een jaar later werden de vakken aangepast aan de basisvorming.
[Dit bericht is gewijzigd door PeterRabbit op 23-08-2003 19:49]
*zucht*
Die goeie ouwe tijd...
Direct wiskunde en natuurkunde uit mijn vakkenpakket gegooid en mijn cijferlijsten zagen er meteen weer pico-bello uit.
Maak je niet te druk hoor; er wordt elk schooljaar gezegd dat "dit jaar écht heel zwaar gaat worden". In mijn opinie was 't meer bangmakerij om je een beetje scherp te houden.
Ik vond m'n eindexamenjaar zwaarder; niet alleen die tentamenweken en mondelings maar ook de gedachte aan het feit dat je het jaar daarna op jezelf zou wonen, in een vreemde stad, op een grote universiteit etc...
Geen idee of dat nu nog zo is, maar toen had je in de 4e nog een heleboek vakken die je eigenlijk niet meer wilde, maar nog moest doen omdat je ze pas na de overgang naar de vijfde klas kon laten vallen.
Het was het jaar met de meeste vakken, de meeste boeken en de meeste onzin imo.
Voor mij was het een ramp-jaar, op alle talen (en dat waren er nogal wat op het gym ) én op aardrijkskunde en geschiedenis een 5
Anyway, aan mijn post heb je dus weinig, maar succes
En het nieuwe vak ANW is echt pure bagger.
[Dit bericht is gewijzigd door __Saviour__ op 23-08-2003 19:48]
Wij waren toen de proefkonijnen van de 2e Fase. (De 2e Fase staking was pas toen ik al in de 5e zat). Ik had dus helemaal niks aan de verlichtingen die na die staking waren ingevoerd.
Voor iemand die slecht is in talen (ik dus) was de 4e klas een ramp.. vooral vanwege verplicht Frans en Duits.
Maar ik denk niet dat het voor jou zo zwaar zal zijn, ivm de eerder genoemde verlichtingen.
Als je ècht geïnteresseerd bent in mijn verhaal, moet je maar even zoeken in SES of GC (als SES toen nog niet bestond) op mijn vorige username en sleutelwoorden 'Frans' en 'blijven zitten'.
edit:
voor alle duidelijkheid: vakken zoals Natuurkunde, SK, Wis B etc zijn dus wel supersimpel IMHO. Alleen de talen waren kut. En we hadden gewoon TEVEEL Practische Opdrachten.
[Dit bericht is gewijzigd door klnvntrbyt op 23-08-2003 19:51]
Verder heb ik niet echt veel moeite met bepaalde vakken, als ze maar niet opeens ladingen huiswerk op gaan geven.
quote:Het was een lange dag. Dankje
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:46 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Schat, VWO bestaat uit Atheneum (geen oude talen) en Gymnasium (wel oude talen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |