Ik heb mijn oog laten vallen op de Magnat Motion reeks, en wel de volgende configuratie:
Motion 144 (2x front)
Configuratie: 3- weg standluidspreker, "dubbel-bass" bassreflex. Power handling: 170 / 340 watt. Impedance: 4-8 Ohms. Frequentie bereik: 19 – 35.000 Hz. Crossover: 800/3.500Hz. Aanbevolen versterker: 40-340 Watt SPL: 91dB. Maten: (BxHxD) 220 x 950 x 293 mm.
Motion 11 (2x rear)
Configuratie: 2- weg compactluidspreker, bassreflex. Power handling: 60 / 110 watt. Impedance: 4-8 Ohms. Frequentie bereik: 38 – 32.000 Hz. Crossover: 4.000Hz. Aanbevolen versterker: 20-120 Watt SPL: 90dB. Maten: (BxHxD) 196 x 330 x 235 mm.
Motion Centre 1
Configuratie: 2- weg, centeruidspreker, "dubbel-bass". Power handling: 55 / 110 watt. Impedance: 4-8 Ohms. Frequentie bereik: 36 – 23.000 Hz. Crossover: 4.000Hz. Aanbevolen versterker: >20 Watt SPL: 90dB. Maten: (BxHxD) 360 x 150 x 136 mm.
en kwa sub twijfel ik tussen de 130 en 120, weet gewoon niet of die paar hz eronder het waard zijn...
Motion Sub 130 A[b]
[img]http://www.magnat.nl/magnat-home/pictures/sub130a.jpg[/img
Configuratie: Actieve bassreflex Subwoofer. Power handling: 90 / 160 watt. Frequentie bereik: 16 – 200 Hz. Maten: (BxHxD) 355 x 445 x 395 mm.
[b]Motion Sub 120 A
Configuratie: Actieve bassreflex Subwoofer. Power handling: 50 / 100 watt. Frequentie bereik: 20 – 200 Maten: (BxHxD) 265 x 370 x 350 mm.
Eisen die ik aan de Reciever stel is dat ze een zuiver doch vol geluid kunnen geven, er een digitale (optische!) ingang opzit omdat mijn Xbox als DVD speler gaat fungeren, dat het de bekende standaarden ondersteunt en de boxen dus EN kan trekken EN toch niet opblaast...
Mijn budget zit tussen de 300 en 500 euro...
Misschien nuttig om te weten, mijn kamer (kelder ) is 3,5m bij 8m, maar mijn hele 5.1 gebeuren staat op een plek aan het ene eind van mijn kamer, ongeveer 2m breed, 3,5 lang dus, waar de front en bank (rear) dus aan de 2m einden staan. Links zit dicht (30 CM beton) rechts zit de rest van mijn kamer...
[Dit bericht is gewijzigd door Skull-splitter op 19-08-2003 23:51]
Ik heb mijn Yamaha 630 uit Duitsland gehaald destijds. Scheelde echt megaveel met de prijzen hier in Nederland. Dan kan je dat geld voor wat anders gebruiken of je kan een hoger model nemen met nog meer poespas erop en eraan. Mediacheckpoint.de heeft goede service en kon ik onder rembours betalen.
Denon en Yamaha heb ik (nog) geen ervaring mee
quote:Damn die zijn eigenlijk BEST goedkoop...
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:49 schreef 3rr0r het volgende:
Nou, voor 300-500 euro kan je een hele leuke receiver krijgen hoor.
Mediacheckpoint.de heeft goede service en kon ik onder rembours betalen.
Mjah, die NAD's zijn idd ook wel ERG ok van wat ik ervan begrepen heb...
Dit wordt echter wel mijn 1e ECHTE HiFi set, dus ik zoek me eerst te pletter...
Klank is voor mij belangrijker dan puur vermogen, al moet ie wel een behoorlijk luid geluid eruit weten te trekken... Ik ben mijn Sony DAV setje MEER dan zat op dat gebied
Ik zal hier in Tilburg eens een leuke zaak zoeken om een paar combi's te beluisteren...
Net als deze
De reciever moet alleen wel goed met dolby enzo om kunnen gaan, nix is fustrerender dan het kopen van een reciever en daar dan een tamelijk vlak geluid uit te krijgen...
quote:er is toch niks beter dan naar een goede audio-zaak gaan, vragen aan de verkoper welke receivers er in je prijsklasse zitten, ev beluisteren, vergelijken, ev 's avonds nog wat reviews vergelijken, en dan kopen, ik heb het zo gedaan, en het is veel beter dan uren kijken op het internet en ze nog nooit gehoord gezien of gevoeld hebben (ik vind het belangrijk hoe hij eruitziet, en of de knoppen stevig voelen ipv plastiekachtig) en ik vind di tweede receiver qua vermogen serieus minder dan di eerste, alhoewel hij stukken duurder is...
Op woensdag 20 augustus 2003 09:28 schreef Skull-splitter het volgende:
Deze leek me ook wel watNet als deze
De reciever moet alleen wel goed met dolby enzo om kunnen gaan, nix is fustrerender dan het kopen van een reciever en daar dan een tamelijk vlak geluid uit te krijgen...
quote:Klopt... Ik denk ook dat ik mijn idee op tafel gooi, en vraag aan hen met mijn budget (1350 voor toute) een alternatief systeem samen te stellen (als ze mijn idee afwijzen oid), en dan ga ik beide beluisteren...
Op zaterdag 23 augustus 2003 22:16 schreef Killa_Bee het volgende:[..]
er is toch niks beter dan naar een goede audio-zaak gaan, vragen aan de verkoper welke receivers er in je prijsklasse zitten, ev beluisteren, vergelijken, ev 's avonds nog wat reviews vergelijken, en dan kopen, ik heb het zo gedaan, en het is veel beter dan uren kijken op het internet en ze nog nooit gehoord gezien of gevoeld hebben (ik vind het belangrijk hoe hij eruitziet, en of de knoppen stevig voelen ipv plastiekachtig) en ik vind di tweede receiver qua vermogen serieus minder dan di eerste, alhoewel hij stukken duurder is...
Moet nog wel DVD's uitzoeken en muziek cd's samenstellen om te kunnen testen... 1 nummer wat ZEKER getest gaat worden is Massive Attack's Angel
Maar idd ZEKER langsgaan om te luisteren... Mochten ze dan alsnog te duur zijn dan kan ik altijd nog gewoon bestellen
En welke vond je nou mooier? De Yamaha of de Marantz?
Maar ze zijn vaak nog goedkoper dan mediacheckpoint.de
Op www.kieskeurig.nl staat ook een pricewatch voor NL
En www.miepkniep.nl doet ook zoekopdrachten.
Dag!
quote:Sony design is mooi, Marantz (in het zwart weliswaar) is mooier, strakker... Sony is opzich niet verkeerd, maar gezien mijn huidige ervaring zal het even duren voordat Sony mijn vertrouwen terugheeft...
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:27 schreef Killa_Bee het volgende:
ik vind de sony str-db780 veeel mooierik heb hem aangeschaft, echt super, en voor 380 niet echt boven je budget é, hij levert 5*100 echt zuivere watts en hij ziet er echt mooi uit...
Marantz klinkt wel ONTZETTEND geil in combi met goede boxen...
Ik zal straks even een opstelling voor je verzinnen, want die rears zo dichtbij is gewoon eng Zal ik ook laten zien wat mijn opstelling nu is/later gaat worden.
quote:allé, kben echt benieuwd
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:12 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Sony design is mooi, Marantz (in het zwart weliswaar) is mooier, strakker... Sony is opzich niet verkeerd, maar gezien mijn huidige ervaring zal het even duren voordat Sony mijn vertrouwen terugheeft...
Marantz klinkt wel ONTZETTEND geil in combi met goede boxen...
Ik zal straks even een opstelling voor je verzinnen, want die rears zo dichtbij is gewoon eng
Zal ik ook laten zien wat mijn opstelling nu is/later gaat worden.
en zoals mijn kamer eruit komt te zien:
Rode bolletjes zijn de logische opstellingen voor de nieuwe speakers, de blauwe zijn de alternatieven, de groene zijn mijn PC speakers...
quote:sony heeft geen thx certificatie
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:44 schreef Skull-splitter het volgende:
THX?
quote:Mjah, Huidige oplossing is kwa indeling van mijn kamer makkelijker, zal er fotos van maken, waar jij de deur tekende zit een muurtje links, en een trap naar boven (zit immers in een kelder...) Die achter-speakers komen dan idd achter me te hangen, momenteel staan mijn speakers in de blauwe punten in de hoek. Dan zit je toch echt net zo in het midden als in die opstelling die jij net schetste
Op woensdag 27 augustus 2003 11:49 schreef Killa_Bee het volgende:[..]
sony heeft geen thx certificatie
maar wat doet dat ertoe als hij super klinkt?
over di opstelling...ik kan mijn boxen moeilijk naast di kasten zetten, want di gaan ander niet meeropen...naast m'n bed zou mss nog juist gaan...en bij jou..ga je di speakers ophangen boven je bed of zo? Mss is het beter om het zo
[afbeelding]
op te stellenzit je er lekker middenin
Ik begin binnenkort eerst met een totale verbouwing/decoratie van mijn kamer voor ik de volgende set ga aanschaffen, dus dat betreft heb ik nog wel even tijd...
En over die THX: ik vond het alleen nogal opvallend voor een reciever die voor minder dan 700 over de toonbank vliegt... Vandaar het vraagteken...
Ik wil alleen geen Sony meer
Het ding vormt nu met mijn Philips 82cm breedbeeld, setje Heco boxen en Medion dvd speler mijn (budget) home cinema setje. Kijkt en luistert perfect
Ik twijfel persoonlijk ERG tussen de Marantz en de Yamaha van hierboven, maar ik ga morgen met een maat van me luisteren naar een stel speakers bij audiowolff Tilburg. In iedergeval probeer ik het bovenstaande eens te testen, en als het niet denderend klinkt of als ze het me afraden dan mogen ze voor mijn budget een leuke andere set samenstellen (zowieso eigenlijk, ter referentie met het bovenstaande.)
quote:mag ik ff vragen welke sony dat dan was? *nieuwsgierig is
Op woensdag 27 augustus 2003 13:12 schreef Skull-splitter het volgende:
Mjah, Sony heeft het voor mij betreft gewoon verneukt met mijn huidige set, ding gaf zelfs stroom langs het metalen frontje toen ie op de grond stond.Ik twijfel persoonlijk ERG tussen de Marantz en de Yamaha van hierboven, maar ik ga morgen met een maat van me luisteren naar een stel speakers bij audiowolff Tilburg. In iedergeval probeer ik het bovenstaande eens te testen, en als het niet denderend klinkt of als ze het me afraden dan mogen ze voor mijn budget een leuke andere set samenstellen (zowieso eigenlijk, ter referentie met het bovenstaande.)
Tekorten voor de speler in zijn prijsklasse:
-geen Optical of uberhaupt digital in
-Sub knettert als ie echt aan het werk moet zijn, en soms kan ie het niet echt aan
-Sattelietjes zijn van middelmatige kwaliteit...
Een leek of iemand die het ding gewoon in zijn huiskamer heeft staan als all-rounder heeft er vast geen last van, maar ik stoor me er soms behoorlijk aan... Je mist iets, geluid klinkt een beetje kunstmatig als je goed luisterd...
Met CD's heb ik er overigens minder last van dan met DVD, maar nog steeds merkbaar.
Ben pas bij 2 zaken geweest, we hebben er in Tilburg een stuk of 4/5 die goed spul verkopen, dus wordt nog wel het een en ander testen....
Die magnat's wil ik iig horen voor ik die Monitor Audio zomaar bestel, aangezien het toch een duur grapje is...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |