abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 21:28:57 #1
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_12561163
Eind dit jaar wil ik eindelijk ECHT geluid aanschaffen voor mijn DVD-kijk en CD luister praktijken...

Ik heb mijn oog laten vallen op de Magnat Motion reeks, en wel de volgende configuratie:

Motion 144 (2x front)

Configuratie: 3- weg standluidspreker, "dubbel-bass" bassreflex. Power handling: 170 / 340 watt. Impedance: 4-8 Ohms. Frequentie bereik: 19 – 35.000 Hz. Crossover: 800/3.500Hz. Aanbevolen versterker: 40-340 Watt SPL: 91dB. Maten: (BxHxD) 220 x 950 x 293 mm.

Motion 11 (2x rear)

Configuratie: 2- weg compactluidspreker, bassreflex. Power handling: 60 / 110 watt. Impedance: 4-8 Ohms. Frequentie bereik: 38 – 32.000 Hz. Crossover: 4.000Hz. Aanbevolen versterker: 20-120 Watt SPL: 90dB. Maten: (BxHxD) 196 x 330 x 235 mm.

Motion Centre 1

Configuratie: 2- weg, centeruidspreker, "dubbel-bass". Power handling: 55 / 110 watt. Impedance: 4-8 Ohms. Frequentie bereik: 36 – 23.000 Hz. Crossover: 4.000Hz. Aanbevolen versterker: >20 Watt SPL: 90dB. Maten: (BxHxD) 360 x 150 x 136 mm.

en kwa sub twijfel ik tussen de 130 en 120, weet gewoon niet of die paar hz eronder het waard zijn...

Motion Sub 130 A[b]

[img]http://www.magnat.nl/magnat-home/pictures/sub130a.jpg[/img

Configuratie: Actieve bassreflex Subwoofer. Power handling: 90 / 160 watt. Frequentie bereik: 16 – 200 Hz. Maten: (BxHxD) 355 x 445 x 395 mm.

[b]Motion Sub 120 A

Configuratie: Actieve bassreflex Subwoofer. Power handling: 50 / 100 watt. Frequentie bereik: 20 – 200 Maten: (BxHxD) 265 x 370 x 350 mm.

Eisen die ik aan de Reciever stel is dat ze een zuiver doch vol geluid kunnen geven, er een digitale (optische!) ingang opzit omdat mijn Xbox als DVD speler gaat fungeren, dat het de bekende standaarden ondersteunt en de boxen dus EN kan trekken EN toch niet opblaast...

Mijn budget zit tussen de 300 en 500 euro...

Misschien nuttig om te weten, mijn kamer (kelder ) is 3,5m bij 8m, maar mijn hele 5.1 gebeuren staat op een plek aan het ene eind van mijn kamer, ongeveer 2m breed, 3,5 lang dus, waar de front en bank (rear) dus aan de 2m einden staan. Links zit dicht (30 CM beton) rechts zit de rest van mijn kamer...

[Dit bericht is gewijzigd door Skull-splitter op 19-08-2003 23:51]

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_12561753
Nou, voor 300-500 euro kan je een hele leuke receiver krijgen hoor.
Je moet eigenlijk zelf gaan luisteren of je liever een Yamaha, Marantz, Denon wilt hebben. Elk hun eigen karakteristieken. Maar uiteindelijk zijn het vooral je speakers ook die de klank bepalen.

Ik heb mijn Yamaha 630 uit Duitsland gehaald destijds. Scheelde echt megaveel met de prijzen hier in Nederland. Dan kan je dat geld voor wat anders gebruiken of je kan een hoger model nemen met nog meer poespas erop en eraan. Mediacheckpoint.de heeft goede service en kon ik onder rembours betalen.

dinsdag 19 augustus 2003 @ 21:51:20 #3
12888 Skull-splitter
pi_12561805
We hebben hier thuis een oude Marantz staan, is mijn voorkeur op het moment ook, maar die digitale ingang is werkelijk HEEL belangrijk voor me

Denon en Yamaha heb ik (nog) geen ervaring mee

pi_12561900
Kijk ook eens bij NAD. Het is ontzettend goed spul, en hun instapmodellen zijn al erg goed. De C730 of C740 hebben prachtige karakteristieken, zijn stabiel en betrouwbaar. Het is niet iets als je van veel lampjes houdt, de kasten zijn heel rustig en strak.
(www.nad.co.uk)
An' harm it none, do as you will
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 21:57:45 #5
12888 Skull-splitter
pi_12561978
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:49 schreef 3rr0r het volgende:
Nou, voor 300-500 euro kan je een hele leuke receiver krijgen hoor.
Mediacheckpoint.de heeft goede service en kon ik onder rembours betalen.
Damn die zijn eigenlijk BEST goedkoop...

Mjah, die NAD's zijn idd ook wel ERG ok van wat ik ervan begrepen heb...
Dit wordt echter wel mijn 1e ECHTE HiFi set, dus ik zoek me eerst te pletter...

pi_12563066
Ga eens kijken naar de Denon AVR-1603 vrij nieuw type receiver en Denon heeft toch net iets meer kracht als NAD. Daarin tegen is NAD een stuk muziekaler als Denon. Maar in Home Theather zou ik eerder gaan voor een Denon receiver. Suc6 en laat ons ff weten wat je hebt gekocht.
Dare to slack
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 22:40:50 #7
12888 Skull-splitter
pi_12563328
KAN nog wel even duren, ik verwacht voor december nog niets te kunnen kopen (kan niet zomaar 1200 uit mijn reet trekken immers )

Klank is voor mij belangrijker dan puur vermogen, al moet ie wel een behoorlijk luid geluid eruit weten te trekken... Ik ben mijn Sony DAV setje MEER dan zat op dat gebied

Ik zal hier in Tilburg eens een leuke zaak zoeken om een paar combi's te beluisteren...

woensdag 20 augustus 2003 @ 09:28:54 #8
12888 Skull-splitter
pi_12570212
Deze leek me ook wel wat

Net als deze

De reciever moet alleen wel goed met dolby enzo om kunnen gaan, nix is fustrerender dan het kopen van een reciever en daar dan een tamelijk vlak geluid uit te krijgen...

zaterdag 23 augustus 2003 @ 22:16:29 #9
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_12665712
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 09:28 schreef Skull-splitter het volgende:
Deze leek me ook wel wat

Net als deze

De reciever moet alleen wel goed met dolby enzo om kunnen gaan, nix is fustrerender dan het kopen van een reciever en daar dan een tamelijk vlak geluid uit te krijgen...

er is toch niks beter dan naar een goede audio-zaak gaan, vragen aan de verkoper welke receivers er in je prijsklasse zitten, ev beluisteren, vergelijken, ev 's avonds nog wat reviews vergelijken, en dan kopen, ik heb het zo gedaan, en het is veel beter dan uren kijken op het internet en ze nog nooit gehoord gezien of gevoeld hebben (ik vind het belangrijk hoe hij eruitziet, en of de knoppen stevig voelen ipv plastiekachtig) en ik vind di tweede receiver qua vermogen serieus minder dan di eerste, alhoewel hij stukken duurder is...
biggest revolution since the microchip
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 22:30:01 #10
12888 Skull-splitter
pi_12666043
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 22:16 schreef Killa_Bee het volgende:

[..]

er is toch niks beter dan naar een goede audio-zaak gaan, vragen aan de verkoper welke receivers er in je prijsklasse zitten, ev beluisteren, vergelijken, ev 's avonds nog wat reviews vergelijken, en dan kopen, ik heb het zo gedaan, en het is veel beter dan uren kijken op het internet en ze nog nooit gehoord gezien of gevoeld hebben (ik vind het belangrijk hoe hij eruitziet, en of de knoppen stevig voelen ipv plastiekachtig) en ik vind di tweede receiver qua vermogen serieus minder dan di eerste, alhoewel hij stukken duurder is...

Klopt... Ik denk ook dat ik mijn idee op tafel gooi, en vraag aan hen met mijn budget (1350 voor toute) een alternatief systeem samen te stellen (als ze mijn idee afwijzen oid), en dan ga ik beide beluisteren...

Moet nog wel DVD's uitzoeken en muziek cd's samenstellen om te kunnen testen... 1 nummer wat ZEKER getest gaat worden is Massive Attack's Angel

Maar idd ZEKER langsgaan om te luisteren... Mochten ze dan alsnog te duur zijn dan kan ik altijd nog gewoon bestellen

En welke vond je nou mooier? De Yamaha of de Marantz?

dinsdag 26 augustus 2003 @ 13:27:49 #11
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_12728162
ik vind de sony str-db780 veeel mooier ik heb hem aangeschaft, echt super, en voor 380 niet echt boven je budget é, hij levert 5*100 echt zuivere watts en hij ziet er echt mooi uit...
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 13:31:19 #12
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_12728255
als je weet wat je wilt hebben doe dan ook een prijscheck bij www.richersounds.com Ze hadden een winkel in Amsterdam maar die is nu weg, je kunt wel gewoon online bestellen nog, wel even omrekenen die ponden!

Maar ze zijn vaak nog goedkoper dan mediacheckpoint.de

Op www.kieskeurig.nl staat ook een pricewatch voor NL

En www.miepkniep.nl doet ook zoekopdrachten.

Dag!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 13:35:09 #13
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_12728376
en nu ik de dimensies van je kamer lees....ik heb juist hetzelfde prob in oostende (waar m'n studentenkot is) dit is een tekening ervan

welkom, broeder
alleen is het bij mij 6 m breed en 3 m smal, mr voor de rest hetzelfde prob iig...zeg me dan es hoe je het oplost e bij mij is het goed nu ik de zwaarst boxen (200 watt, freq 25-22500 Hz) vooraan heb gezet (onder of boven bureau, twijfel nog een beetje wat nu het beste zou zijn...) en dan nog twee zuiluidsprekers van 120 watt, met een freq bereik van 40 tot 20000 Hz (ze kunnen serieus hoog, hoger iig dan de voorste, ik denk dus dat dat niet helemaal klopt ) en nu klinkt het echt super...zelfs in een kamer waar surround volgens critici onmogelijk is
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 15:12:24 #14
12888 Skull-splitter
pi_12731186
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:27 schreef Killa_Bee het volgende:
ik vind de sony str-db780 veeel mooier ik heb hem aangeschaft, echt super, en voor 380 niet echt boven je budget é, hij levert 5*100 echt zuivere watts en hij ziet er echt mooi uit...
Sony design is mooi, Marantz (in het zwart weliswaar) is mooier, strakker... Sony is opzich niet verkeerd, maar gezien mijn huidige ervaring zal het even duren voordat Sony mijn vertrouwen terugheeft...

Marantz klinkt wel ONTZETTEND geil in combi met goede boxen...

Ik zal straks even een opstelling voor je verzinnen, want die rears zo dichtbij is gewoon eng Zal ik ook laten zien wat mijn opstelling nu is/later gaat worden.

dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:27:23 #15
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_12737518
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:12 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Sony design is mooi, Marantz (in het zwart weliswaar) is mooier, strakker... Sony is opzich niet verkeerd, maar gezien mijn huidige ervaring zal het even duren voordat Sony mijn vertrouwen terugheeft...

Marantz klinkt wel ONTZETTEND geil in combi met goede boxen...

Ik zal straks even een opstelling voor je verzinnen, want die rears zo dichtbij is gewoon eng Zal ik ook laten zien wat mijn opstelling nu is/later gaat worden.

allé, kben echt benieuwd ik zi zelf niet zo heel veel mogelijkheden, mr alle tips zijn welkom
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:27:47 #16
12888 Skull-splitter
pi_12737539
Als beloofd:

en zoals mijn kamer eruit komt te zien:

Rode bolletjes zijn de logische opstellingen voor de nieuwe speakers, de blauwe zijn de alternatieven, de groene zijn mijn PC speakers...

dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:44:29 #17
12888 Skull-splitter
pi_12738060
  woensdag 27 augustus 2003 @ 11:49:35 #18
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_12752579
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:44 schreef Skull-splitter het volgende:
THX?
sony heeft geen thx certificatie maar wat doet dat ertoe als hij super klinkt?
over di opstelling...ik kan mijn boxen moeilijk naast di kasten zetten, want di gaan ander niet meeropen...naast m'n bed zou mss nog juist gaan...en bij jou..ga je di speakers ophangen boven je bed of zo? Mss is het beter om het zo

op te stellen zit je er lekker middenin
  woensdag 27 augustus 2003 @ 12:42:22 #19
12888 Skull-splitter
pi_12753779
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 11:49 schreef Killa_Bee het volgende:

[..]

sony heeft geen thx certificatie maar wat doet dat ertoe als hij super klinkt?
over di opstelling...ik kan mijn boxen moeilijk naast di kasten zetten, want di gaan ander niet meeropen...naast m'n bed zou mss nog juist gaan...en bij jou..ga je di speakers ophangen boven je bed of zo? Mss is het beter om het zo
[afbeelding]
op te stellen zit je er lekker middenin

Mjah, Huidige oplossing is kwa indeling van mijn kamer makkelijker, zal er fotos van maken, waar jij de deur tekende zit een muurtje links, en een trap naar boven (zit immers in een kelder...) Die achter-speakers komen dan idd achter me te hangen, momenteel staan mijn speakers in de blauwe punten in de hoek. Dan zit je toch echt net zo in het midden als in die opstelling die jij net schetste

Ik begin binnenkort eerst met een totale verbouwing/decoratie van mijn kamer voor ik de volgende set ga aanschaffen, dus dat betreft heb ik nog wel even tijd...

En over die THX: ik vond het alleen nogal opvallend voor een reciever die voor minder dan 700 over de toonbank vliegt... Vandaar het vraagteken...

Ik wil alleen geen Sony meer

woensdag 27 augustus 2003 @ 12:57:32 #20
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_12754143
Ik heb een paar maandjes terug bij de mediamarkt een Sony STR-DB780 vandaan gehaald (MM Nordhorn). Ben er erg tevreden over en hij krijgt op kieskeurig.nl goede reviews. Heb er 400 euro voor betaald. Zitten heel veel in- en uitgangen op, van optisch geluid tot allerlei s-video poorten voor het beeld.

Het ding vormt nu met mijn Philips 82cm breedbeeld, setje Heco boxen en Medion dvd speler mijn (budget) home cinema setje. Kijkt en luistert perfect

Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 27 augustus 2003 @ 13:12:47 #21
12888 Skull-splitter
pi_12754530
Mjah, Sony heeft het voor mij betreft gewoon verneukt met mijn huidige set, ding gaf zelfs stroom langs het metalen frontje toen ie op de grond stond.

Ik twijfel persoonlijk ERG tussen de Marantz en de Yamaha van hierboven, maar ik ga morgen met een maat van me luisteren naar een stel speakers bij audiowolff Tilburg. In iedergeval probeer ik het bovenstaande eens te testen, en als het niet denderend klinkt of als ze het me afraden dan mogen ze voor mijn budget een leuke andere set samenstellen (zowieso eigenlijk, ter referentie met het bovenstaande.)

donderdag 28 augustus 2003 @ 12:44:07 #22
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_12780154
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:12 schreef Skull-splitter het volgende:
Mjah, Sony heeft het voor mij betreft gewoon verneukt met mijn huidige set, ding gaf zelfs stroom langs het metalen frontje toen ie op de grond stond.

Ik twijfel persoonlijk ERG tussen de Marantz en de Yamaha van hierboven, maar ik ga morgen met een maat van me luisteren naar een stel speakers bij audiowolff Tilburg. In iedergeval probeer ik het bovenstaande eens te testen, en als het niet denderend klinkt of als ze het me afraden dan mogen ze voor mijn budget een leuke andere set samenstellen (zowieso eigenlijk, ter referentie met het bovenstaande.)

mag ik ff vragen welke sony dat dan was? *nieuwsgierig is *
  donderdag 28 augustus 2003 @ 14:07:13 #23
12888 Skull-splitter
pi_12782156
Sony DAV S-300.

Tekorten voor de speler in zijn prijsklasse:
-geen Optical of uberhaupt digital in
-Sub knettert als ie echt aan het werk moet zijn, en soms kan ie het niet echt aan
-Sattelietjes zijn van middelmatige kwaliteit...

Een leek of iemand die het ding gewoon in zijn huiskamer heeft staan als all-rounder heeft er vast geen last van, maar ik stoor me er soms behoorlijk aan... Je mist iets, geluid klinkt een beetje kunstmatig als je goed luisterd...

Met CD's heb ik er overigens minder last van dan met DVD, maar nog steeds merkbaar.

vrijdag 29 augustus 2003 @ 00:37:38 #24
12888 Skull-splitter
pi_12797695
Magnat Motion nog niet gehoord, van de overigen merken was ik het meest onder de indruk van de Monitor Audio B4 als zuil, een 5 speakerset zou op 999,- komen hier in Tilburg... Heb ik alleen nog geen sub en geen reciever...

Ben pas bij 2 zaken geweest, we hebben er in Tilburg een stuk of 4/5 die goed spul verkopen, dus wordt nog wel het een en ander testen....

Die magnat's wil ik iig horen voor ik die Monitor Audio zomaar bestel, aangezien het toch een duur grapje is...

pi_12890294
ik heb zelf die Yamaha 540 Reciever, en die bevalt me erg goed, ik heb nog geen 6.1 speakerset, maar doe het nog met mijn Infinity´s uit de reference serie. geen idee welk type, heb ze ooit 2de hands gekocht, maar klinken leuk. ik heb voor dereciever overigens 400 euro betaald bij de media markt, dus hij zit ruimschoots in je prijsklasse.
2825cc Single Turbo Beast
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')