quote:IMDB
Gebaseerd op de gelijknamige roman van Laura Hillenbrand.In 1938, tijdens de Grote Depressie in Amerika, wordt het hele land op z'n kop gezet door een ondermaats paard Seabiscuit, dat de onwaarschijnlijke titel 'Racepaard van het Jaar' weet te behalen. Het menselijke verhaal achter deze overwinning schuilt in het leven van drie mannen die allemaal te lijden hebben gehad onder de economische malaise. Miljonair Charles Howard (Jeff Bridges) is vrijwel alles kwijt wat hij bezat. De halfblinde Johnny 'Red' Pollard (Tobey Maguire) moet zijn kostje als jockey zien te verdienen in de racewereld. En cowboy Tom Smith (Chris Cooper) zit al maanden zonder werk. De samenwerking tussen de drie mannen leidt tot een knap staaltje van doorzettingsvermogen.
Een mooie waargebeurde film over drie mannen die door tragische gebeurtenissen in hun leven elkaars pad kruisen door het paard Seabiscuit.
Dit is tussen al de CGI en actie pulp die tegenwoordig in Hollywood uitkomt een leuke en frisse afwisseling.
De drie hoofpersonen zijn zijn qua acteerprestaties aan elkaar gewaagd, imo zouden ze alle drie een Oscarnominatie kunnen verdienen.
William H. Macy vertolkt op geweldige wijze in de film een sportcommentator, hij zorgt hierin voor de komische noot.
De film duurt wel een dikke 2 uur, dat komt vooral omdat de regisseur alles op een rustig tempo verteld en hij je de hoofdpersonen rustig laat leren kennen.
De film staat nu in Amerika op 83mil. dus die heeft zijn kosten er al uit.
Dikke aanrader
Maar ja, ik houd niet zo van paarden, maar als het een beetje mooi is uitgevoerd en ik wat reacties van mensen heb gelezen, dan ga ik er misschien wel heen. Als hier hier komt.
quote:Nee
Op maandag 18 augustus 2003 19:30 schreef TimmyAsd het volgende:
oprah gekeken?
Wanneer was die Oprah show dan?
quote:volgens mij een paar dagen geleden, toen werd die film besproken...
Op maandag 18 augustus 2003 19:32 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Nee
Wanneer was die Oprah show dan?
quote:Hij moest juist mager zijn, jockeys zijn altijd supermager en klein.
Op maandag 18 augustus 2003 19:33 schreef RedDevil085 het volgende:
Heb gehoord dat Spidey flink wat kilootjes is aangekomen voordat ze deze film opnamen... is dat ook een beetje te zien?
quote:Inmiddels staat de teller al op $104.4m
Op maandag 18 augustus 2003 19:26 schreef Duiveltja het volgende:De film staat nu in Amerika op 83mil. dus die heeft zijn kosten er al uit.
als je in de search Seabiscuit intikt is het topique niet te vinden?
quote:Dat komt omdat er direct na filmtitel een ":" staat
Op zaterdag 6 september 2003 17:13 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Inmiddels staat de teller al op $104.4m
als je in de search Seabiscuit intikt is het topique niet te vinden?
quote:Scherp opgemerkt :
Op zaterdag 6 september 2003 17:51 schreef Lambiekje het volgende:[..]
Dat komt omdat er direct na filmtitel een ":" staat
Modje indahouse?
Verander maar in:
Seabiscuit met J.Bridges, T.Maguire en C.Cooper
[Dit bericht is gewijzigd door Duiveltja op 06-09-2003 18:23]
Uiteindelijk vond ik het een zeer geslaagde film en zeker geen spijt dat ik hem gezien heb. Cooper vind ik in een aantal films zwaar tegenvallen, maar in de film vond ik hem sterk acteren, net als de gehele cast overigens.
Zeker aangeraden door mij dus. (niet dat dat iets wil zeggen ofzo;) )
Ik vond 'm dus te standaard om echt te boeien.
quote:Zit wel een kern van waarheid in, maar ik vind dat deze film zich onderscheid van een waargebeurde RTL4 film door het spel van de uitstekende acteurs.
Op dinsdag 18 november 2003 18:44 schreef Mike het volgende:
Mja, mooie film wel...maar dit verhaal hebben we al wel tig keer voorbij zien komen: iemand heeft succes, raakt daarna in de problemen om er daarna alleen weer sterker uit te komen.Ik vond 'm dus te standaard om echt te boeien.
quote:Ja, spel is uiteraard beter. Maar ik geloof dat ik sowieso elk sport al een of meerdere keren voorbij heb zien komen in zo'n verhaal.
Op vrijdag 21 november 2003 14:28 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Zit wel een kern van waarheid in, maar ik vind dat deze film zich onderscheid van een waargebeurde RTL4 film door het spel van de uitstekende acteurs.
Het verhaal is waargebeurd en dus kan er verder niet teveel aangesleuteld worden.
Het was me gewoon wat te voorspelbaar...neemt niet weg dat die races erg mooi gefilmd waren, hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |