Las ik zo net op Teletekst,
vanmiddag botste Chris Götte met zijn motor tegen een kerende auto.
De automobilist uit Twello is aangehouden.
Dat lees je dan eventjes tussen neus en lippen door.
Het is niet mijn favoriete muziek, maar tsjezus wat is op zo'n moment alles vergankelijk,
zelfs je muzieksmaak.
Klote zooi!
maar damned, waarom moet zoiets nou weer zo kort en jong zijn.
motoren zijn kwetsbaarder okee, maar een kerende auto is vrij langzaam..
Damned, life's too short.
Ik zie een jonge gast van midden dertig,
met een open gezicht,
en een glimlach.
SHIT ZOOI!!
Condoleances aan de rest van de band en familie/vrienden...
[Dit bericht is gewijzigd door pluche op 18-03-2001 00:08]
quote:"jan" speelde dan ook niet in een band die in heel nederland bekend was.....
Op 18 maart 2001 12:14 schreef Theeboon het volgende:
't Is allemaal heel erg hoor maar voor 't zelfde geld was 't een Jan uit Rotterdam en dan had het de nieuwspagina's niet gehaald. Dat vind ik dan weer niet eerlijk op een of andere manier.
'k Heb net het condoleanceregister op www.blof.nl getekend..
quote:Ik heb dat ook getekend, en met ons vele andere. Heb Blof een paar keer gezien en dat maakt het toch dat het iets dichterbij komt... En inderdaad wat Fannetje zegt: het had net zo goed een bandlid van een van mij favorite bands kunnen zijn... Daarnaast was het een man van pas 38 jaar...
Op 18 maart 2001 12:53 schreef Fannetje het volgende:
Ik hoorde het vanmorgen op de radio, een rilling ging door me heen. Het eerste waar ik aan moest denken is dat het net zo goed de drummer of ieder ander bandlid van een van mijn favoriete bands had kunnen zijn...'k Heb net het condoleanceregister op www.blof.nl getekend..
quote:Daar ben jij wel goed in hè?
Op 18 maart 2001 12:14 schreef Theeboon het volgende:
't Is allemaal heel erg hoor maar voor 't zelfde geld was 't een Jan uit Rotterdam en dan had het de nieuwspagina's niet gehaald. Dat vind ik dan weer niet eerlijk op een of andere manier.
quote:
Op 17 maart 2001 21:41 schreef tong80 het volgende:
Is vanmiddag overleden.Las ik zo net op Teletekst,
vanmiddag botste Chris Götte met zijn motor tegen een kerende auto.De automobilist uit Twello is aangehouden.
Dat lees je dan eventjes tussen neus en lippen door.
Het is niet mijn favoriete muziek, maar tsjezus wat is op zo'n moment alles vergankelijk,
zelfs je muzieksmaak.
Klote zooi!
Veel sterkte voor de Familie!
quote:
Hallo daar,
Aangezien je mijn naam hebt "aangeklikt", ben je min of meer geïnteresseerd in wie er bij de optredens van Bløf vaak verscholen zit achter de trommels en bekkens.In het kader van de algehele "perestrojka" volgt nu mijn bijdrage. Ik zal het een en ander over mezelf vertellen en om daarmee ook uit te leggen hoe je in hemelsnaam een geel drumstel kan uitkiezen.
Ik ben Chris Gøtte, ik woon in Kapelle (vlak bij Goes) en ik ben als enige bandlid niet in Zeeland geboren. Ik kom oorspronkelijk uit Haarlem maar ik woon hier al weer ruim 18 jaar. Ik was 17 toen ik naar Zeeland verhuisde. (Raad mijn leeftijd en maak kans op een geheel verzorgde reis naar het plaatsje Zeeland in Brabant, alwaar "Aan De Kust" ook het nieuwe Zeeuwse volkslied is geworden, ondanks dat ze in de verre omtrek geen water hebben…) En derhalve ben ik ook de oudste en de "verstandigste" van het stel. Dit wordt in interviews nog wel eens in twijfel getrokken maar ik kan veel hebben en dus doet me die kritiek "bijna" niets.
Het levensverhaal van negen van de tien drummers is oersaai. Ik ben geen uitzondering. Ook ik was een hypernerveuze zenuwpees die aan de ontbijttafel iedereen tot wanhoop dreef met (in mijn geval) zeer ritmisch getik op jam-, Nutella-, pindakaas- en hagelslagpotjes. Ik creëerde met van die kartonnen wasmiddeltrommels een heus drumstel. Iedereen vond het (let op het woord!) enig. Alleen kreeg mijn moeder mijn behoefte aan wasmiddeltrommels niet meer aangewassen en dus kreeg ik van mijn opa en oma een echte trommel cadeau en zo is het gekomen… Op mijn 17e had ik eindelijk een compleet drumstel bijelkaar en kon ik bij mijn eerste band beginnen "The EDGE". Met die band heb ik zelfs nog een single opgenomen in de oefenruimte van… Henk Tjoonk. Bløf’s eerste drummer. Verder heb ik ook nog in veel coverbands gespeeld. Een van die bands begeleidde ook veel artiesten en zo komt het dat ik al gedrumd heb met o.a.: Hou je vast, nu komt het… Albert West, The Blue Diamonds, Donna Lynton (wie?) Donna Lynton! en ook onze Vlaamse vriend Helmut Lotti. Tja en ik moet zeggen, het was toen vaak nog leuk ook! Maar je begrijpt dat dat niet te vergelijken valt met hetgeen ons nu allemaal overkomt! (Ik kan jullie verhalen vertellen! Mijn kleinkinderen gaan smullen…)
Bas en Paskal heb ik ontmoet via Franklin Schieman, de saxofonist die ook op Naakt Onder De Hemel en Helder meespeelt. Hij had mij gevraagd voor een optreden samen met Jack & Daniels (schnabbel bandje van Bas en Paskal), in een strandtent in Dishoek. Ondanks het feit dat we niet gerepeteerd hadden, werd het toch een prima optreden. Peter was degene die me belde om te vragen of ik bij Bløf wilde komen spelen. Ik lag toen op het strand, aan de kust. De Zeeuwse kust. Een mooi moment was dat.
Tja, en mijn hobby’s. Ik moet altijd even nadenken als iemand naar mijn hobby’s vraagt. Ik verzamel geen sigarenbandjes en ik zit ook niet op Jazzballet maar je mag me bijvoorbeeld niet storen als er op zondag Formule 1 op TV is. Verder ga ik graag op vakantie, (Welke kluns niet!) en zit ik de laatste tijd steeds meer achter de computer te internetten. Erg leuk!
Overigens, de spullen die ik gebruik zijn van de volgende merken:
www.sonor.de | www.paiste.com | www.meinl.de | www.remo.com | www.promark-stix.com
Ik zie je bij een optreden!
Chris
quote:Ja idd dat had heel makkelijk gekunt daarom voel ik me er toch mee 'verbonden' zegmaar gewoon als muziekliefhebber. Al zou ik liegen als ik zou zeggen dat ik er evenveel mee zou zitten als het de drummer van een van mijn favoriete bands...
Op 18 maart 2001 12:53 schreef Fannetje het volgende:
Ik hoorde het vanmorgen op de radio, een rilling ging door me heen. Het eerste waar ik aan moest denken is dat het net zo goed de drummer of ieder ander bandlid van een van mijn favoriete bands had kunnen zijn...'k Heb net het condoleanceregister op www.blof.nl getekend..
Ik heb daar ook getekend maar kon m'n bericht niet meer terugvinden zo snel werden er berichten toegevoegd...
quote:Waarom ben jij zo'n bal?
Op 18 maart 2001 13:52 schreef tong80 het volgende:
Daar ben jij wel goed in hè?
Open deuren in trappen.
En om nog maar eens mijn standpunt te verduidelijken citeer ik iemand anders (Kaap) die het m.i. zeer goed verwoord heeft:
quote:
heel zonde hoor...voor de fans, familie en band.
voor de rest doet het me persoonlijk niks, ik ben een echte zeeuw maar vindt de muziek niks.
waar ik wel van baal is dat voor zo iemand bijna gelijk een algemene staat van rouw voor nederland afgekondigd moet worden.
hier in vlissingen ook, iedereen door het lint etc etc, lokale omroepen op tilt jaaaaaah daaaaaaaag
alsof die gozer 1 ruk meer waard is dan mijn maatje die vorig jaar dood ging bij een auto-ongeluk, dacht het niet.
de commercie rond zo iemand zijn dood vind ik zo zwaar triest dat ik me er echt kwaad om kan maken.
de net op icq, de eerst urls komen al door hoor, en ik kan het niet waarderen.
das mijn mening, voor de blof fans hier, gecondoleerd, heel oprecht.
[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 18-03-2001 19:07]
Ik wens alle familieleden, vrienden, kenissen, bandleden, ander bandpersoneel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.
quote:zo kan je blijven redeneren he.
Op 19 maart 2001 09:30 schreef Antikal het volgende:
Als 'ie in een auto had gezeten had 'ie misschien nog geleefd. Het blijven toch linke dingen die motoren...
"als ie 2x had moeten niezen net voordat ie wegging was ie 5 seconden later daar geweest en was het misschien nooit gebeurd".
quote:Toch gaan ze er vanuit dat het niet zijn schuld was. Daarnaast denk ik niet dat dit de manier van redeneren is op zo een moment. Hij probeerde zijn nieuwe motor uit en tja dan ben je breekbaarder. Je denkt er toch ook niet steeds aan van de trap te vallen en je nek te breken iedere keer als je naar boven loopt?
Op 19 maart 2001 09:30 schreef Antikal het volgende:
Als 'ie in een auto had gezeten had 'ie misschien nog geleefd. Het blijven toch linke dingen die motoren...
Dus fokkers: ik ben niet pro of anti motor of auto. Maar naar mijn mening moet je gewoon over een gezond stel hersens en een goede instelling beschikken als je op zo'n tweewieler stapt. Nog meer dan in een auto. Want behalve dat je uiteraard altijd afhankelijk zal zijn van het gedrag van je mede weggebruikers kan ook een persoonlijke (inschattings) fout het verschil tussen leven, dood of invalide betekenen.
Dit is zo triest, Bløf is een van de weinige Nederlandstalige bands die ik goed vind en dan dit.
quote:klopt.
Op 19 maart 2001 12:29 schreef Dr_Crouton het volgende:
Die gozer had gewoon niet moeten keren, punt.
quote:
De bewoners van het rijtje huizen kijken uit op de plek van het ongeluk, waar Götte inreed op een auto die keerde op de weg. De automobilist reed op de A58 vanuit de richting Goes en nam de afslag Arnestein/Veere. Hij keerde op de weg, omdat hij niet naar Middelburg maar hoogstwaarschijnlijk naar Nieuw- en Sint Joosland of Vlissingen wilde. ,,Het is een heel riskante weg. We zien hier de gevaarlijkste dingen voor onze ogen gebeuren``, zegt Rob Maaskant, die de gevoelens van de buurt vertolkt.Angst
Maaskant heeft vaker met angst gekeken naar vrachtwagencombinaties die bijna voor zijn deur draaiden omdat ze naar wegrestaurant de Rooie Leeuw in Nieuw- en Sint Joosland wilden. Er is een doorgetrokken witte streep, het is verboden, maar lang niet alle weggebruikers houden zich er aan. ,,De combinaties kunnen niet in een keer draaien en staan midden op de weg stil. Motoren of auto`s die onder het viaduct doorkomen, denken ruim zicht te hebben. Dat is maar schijn.`` De Middelburger was zaterdag thuis toen het ongeluk gebeurde. Het moment staat hem helder voor de geest. ,,De klap, het geschreeuw, de motor die in brand vloog, mensen die naar de motorrijder renden, auto`s die stopten en een vrouw die verdwaasd rondliep. We wisten meteen dat de motorrijder dood was.`` Wie het ook geweest was, de dood is afschuwelijk. ,,Zo ongeveer dacht ik dat ik ook op dit ongeluk zou reageren. Maar er gebeurt toch iets met je als het een bekend persoon is.``
Hij hoorde een dag later dat het Chris van Bløf was. ,,Ik ken hem niet persoonlijk en ik ben ook geen fanatieke Bløf-fan. Maar toch kreeg het ongeluk hierdoor een andere draai. Dat vond ik typisch, een beetje onbegrijpelijk van mezelf. Of beter gezegd: ik had deze reactie niet van mezelf verwacht. Ik luister naar de uitzendingen van Omroep Zeeland, terwijl ik absoluut geen trouwe luisteraar ben. Heb de site van Bløf bekeken, lees erover in de krant. Ik wil meer over dit ongeluk horen. Trouwens, ik heb ook met de bestuurder en zijn vrouw te doen.``Vreemd
Een dag na het ongeluk zag Maaskant hoe drie cameraploegen `bezig waren om hun nieuwsitem te maken`. ,,Ik dacht nog: dat gaat heel ver. Zou Chris deze aandacht gewild hebben? Waarom zou iedereen willen weten wat mensen beweegt om hier bloemen neer te leggen of wat de dood van Chris betekent. Nu doe ik het zelf ook. Vreemd.``
,,Zondag zag ik op de plek mensen in elkaars armen vallen. Volgens mij kenden ze elkaar niet eens. Er onstaat daar een saamhorigheidsgevoel. Mensen willen verdriet delen.``
De 38-jarige bestuurder van de auto uit Twello, die Götte raakte, is na verhoor zondagochtend vrijgelaten. Hij heeft bekend dat hij op de Nieuwlandseweg wilde keren. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Hem wordt dood door schuld ten laste gelegd. Justitie bekijkt of de zaak voor de rechter moet komen. Volgens politiewoordvoerder J. van Mourick heeft de overleden drummer van Bløf niet overdreven hard gereden.
quote:Ik wil niet suggestief zijn, maar als zoiets gezegd wordt, betekent het meestal wel dat hij te hard reed voor de verkeerssituatie aldaar. Anders zou er staan: hij heeft niet te hard gereden.
Op 20 maart 2001 14:04 schreef madcap het volgende:
Volgens politiewoordvoerder J. van Mourick heeft de overleden drummer van Bløf niet overdreven hard gereden.
Mijn vader had het er ook over dat ie in een programma vertelde over z'n reuma dat ie toen kaal was.
quote:In dat programma was het niet Chris maar een percussionist (ken hem verder niet) die tijdens hun tour meespeelde..
Op 20 maart 2001 22:04 schreef Machiel het volgende:
Mijn vader had het er ook over dat ie in een programma vertelde over z'n reuma dat ie toen kaal was.
[Dit bericht is gewijzigd door hoe-die-nie op 20-03-2001 22:17]
quote:Ik ken het stuk waar het ongeluk gebeurd is en ik moet zeggen dat het een mooie lange bocht is ....waar je je motor even lekker plat kan gooien en best wat snelheid kan maken.....
Op 20 maart 2001 20:37 schreef Goldtop het volgende:
Ik wil niet suggestief zijn, maar als zoiets gezegd wordt, betekent het meestal wel dat hij te hard reed voor de verkeerssituatie aldaar. Anders zou er staan: hij heeft niet te hard gereden.
Dit doet overigens niets af aan het feit dat dit onzettend erg is voor nabestaanden en vrienden, en traumatiserend voor de bestuurder van de auto.
Iedereen die het nodig heeft sterkte!
Grtzz, Downer
quote:En als Blof een drumcomputer had gebruikt, dan ook niet.
Op 19 maart 2001 10:54 schreef Tokus het volgende:
zo kan je blijven redeneren he."als ie 2x had moeten niezen net voordat ie wegging was ie 5 seconden later daar geweest en was het misschien nooit gebeurd".
quote:Vandaar...
Op 20 maart 2001 22:17 schreef hoe-die-nie het volgende:
In dat programma was het niet Chris maar een percussionist (ken hem verder niet) die tijdens hun tour meespeelde..
quote:pffff...die heeft nog niemand gehoord denk ik
Op 02 april 2001 18:02 schreef Buddha_Monk het volgende:
Hij ging veel harder dan hij hebben kon...
quote:En toen dacht je "die kennen ze hier nog nie dus post ik hem ff
Op 02 april 2001 23:21 schreef Buddha_Monk het volgende:
jah ik had em ook al vaak gehoord maar nog niet hier op FoK!Forum...
btw, hoorde vanavond dat Blöf officieel heeft medegedeeld wel gewoon door te gaan, maar uiteraard pas over hele tijd.
Moet toch een hele moeilijke opgaaf zijn voor hun, steeds herinneringen en andere drummer strax.
Ook al ben ik wel Zeeuwse maar geen Blöffan hoop ik echt voor hun dat het lukt om weer hun enthousiastme terug te vinden.
quote:Anders ben je gewoon ff lelijk...
Op 03 april 2001 00:33 schreef Downer het volgende:
En toen dacht je "die kennen ze hier nog nie dus post ik hem ff
Dat ze doorgaan ben ik blij mee, ze zijn een van de beste Nederlandse bands dus die wil ik niet missen.
en by the way het is Bløf, met streepje en niet met puntjes..
quote:Sorry Maggie! Je hebt gelijk, kzal het nooooit meer vergeten
Op 04 april 2001 11:14 schreef Maggie het volgende:en by the way het is Bløf, met streepje en niet met puntjes..
quote:Toch typisch Nederlands he? Posten in een forum, jezelf 'zogenaamd' verdrietig voelen over de dood van die of die, en dan lopen drammen als iemand een geintje post...,
Op 04 april 2001 00:18 schreef Machiel het volgende:
Dit zijn geen leuke grappen Budha...
Hoeveel van jullie zijn ECHT verdrietig? Of is het gewoon 'zo erg dichtbij' dat het je raakt?
Tuurlijk,..je roept veel emoties op als je loopt te Fokken over een onderwerp als deze, maar geintjes moeten kunnen,...ten alle tijden!
Ik heb Pascal (zanger) een persoonlijk mailtje gestuurd waarin ik mijn sympathie mededeel. Wees dan een kerel/wijf, en doe dat dan ook als je je zo 'aangegrepen' voelt. Maar ga niet lopen janken als iemand ietwat laconieker reageerd!
6788 doden in Bangladesh door honger en overstromingen vorig jaar ? Nooit een topic, omtrent deze, gezien hier...
Dat bedoel ik!
quote:Das dan duidelijk en jouw mening. En zoals jij het nodig vond om dit hier neer te planten zo voelde ik ff de behoefte om op zijn post te reageren.
Op 06 april 2001 23:12 schreef Rocknet.nl het volgende:
Toch typisch Nederlands he? Posten in een forum, jezelf 'zogenaamd' verdrietig voelen over de dood van die of die, en dan lopen drammen als iemand een geintje post...,Hoeveel van jullie zijn ECHT verdrietig? Of is het gewoon 'zo erg dichtbij' dat het je raakt?
Tuurlijk,..je roept veel emoties op als je loopt te Fokken over een onderwerp als deze, maar geintjes moeten kunnen,...ten alle tijden!
Ik heb Pascal (zanger) een persoonlijk mailtje gestuurd waarin ik mijn sympathie mededeel. Wees dan een kerel/wijf, en doe dat dan ook als je je zo 'aangegrepen' voelt. Maar ga niet lopen janken als iemand ietwat laconieker reageerd!
6788 doden in Bangladesh door honger en overstromingen vorig jaar ? Nooit een topic, omtrent deze, gezien hier...
Dat bedoel ik!
quote:Ik vond het grapje ook wel erg fl
Op 06 april 2001 23:52 schreef Downer het volgende:Das dan duidelijk en jouw mening.
[knip]
Ten tweede vind ik er nix geinigs aan, maar das mijn mening.
Ieder z'n mening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |