abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:43:36 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12466833
"Natuurlijk hebben de aanslagen van 11 september met de armoede in de derde wereld te maken" zei mevr Roddick (body shop) vooraanstaand figuur uit de anti-globaliseringswereld.

Eerst dacht iedereen natuurlijk dat de aanslagen van 11 september iets met de Amerikaanse steun aan Israel te maken hadden maar gezien de rethoriek van Bin Laden was het iedereen al snel duidelijk, de Islam hoort te strijden tegen de "ongelovigen". Alleen de anti-globalisten is het natuurlijk nog niet duidelijk. Het ligt volgens hen aan de armoede in de derde wereld die dan weer veroorzaakt worden door het bestaan van handelsbarrieres of juist het niet voldoende bestaan van handelsbarrieres. (Wat is mij nog steeds niet duidelijk. Maar ook weinig stenen en moletov-cocktails gezien met een tekst er op)

Wat ik nou zo "leuk" vind is dat ze zeggen dat de aanslagen van 11 september een politiek doel dienden ("tegen de armoede in de derde wereld", waar ik dus absoluut niet mee eens ben). Maar als ze nu zeggen dat de islam gebruikt wordt voor politieke doeleinden mogen we dan ook niet de vraag stellen ofdat de islam van het prille begin af aan een politiek doel dient.

Een waarlijk teken voor lieden die aandachtig zijn.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:45:35 #2
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12466882
Ben overigens twee weken geblokkeerd geweest. Waarschijnlijk vanwegen mijn post dat ik nu geplaatst heb onder "Geloof, bijbel Centraal) .
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:46:08 #3
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12466899
En om nou te zeggen dat je ervan geleerd hebt, nee...
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_12467034
Ik begrijp geen moer van je post...dat je dat maar weet..
pi_12467054
Slaat nergens op. De aanslagen werden gepleegd door RIJKE Saoediers. Mensen die gehersenspoeld zijn, die denken hun geloof te dienen maar juist het tegengestelde ermee bereikt hebben.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:00:34 #6
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12467259
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 21:46 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
En om nou te zeggen dat je ervan geleerd hebt, nee...
Nog bedankt overigens, mod.

Ik laat mij overigens niet hersenspoelen dat "Het staat een gelovige niet dat hij een andere doodt" en "ongelovigen brengen verderf" geen fascisme is. "verkeerd geinterpreteerd" "je moet heel de koran lezen" ha ha.

En helemaal leuk "een beetje meer respect" Voor een doctrine die zegt dat ik als "ongelovige" brandt in de hel.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:07:19 #7
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_12467392
net een maand hier en dan al zo bijdehand ... ik denk dat je snel een ip ban heb
raise up !!
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:08:44 #8
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_12467428
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:00 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nog bedankt overigens, mod.

Ik laat mij overigens niet hersenspoelen dat "Het staat een gelovige niet dat hij een andere doodt" en "ongelovigen brengen verderf" geen fascisme is. "verkeerd geinterpreteerd" "je moet heel de koran lezen" ha ha.

En helemaal leuk "een beetje meer respect" Voor een doctrine die zegt dat ik als "ongelovige" brandt in de hel.


en bans worden niet op het forum besproken n00b
raise up !!
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:14:52 #9
63550 paradoks
tis allemaal wa
pi_12467580
Het is in ieder geval duidelijk dat je geen enkel benul hebt mbt de dingen waar je over roept..
Er zijn twee soorten waarheid.. De oppervlakkige waarheid waarvan het tegendeel duidelijk onwaar is, en de diepgaande waarheid.. waarvan het tegendeel evenzeer waar is!
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:16:33 #10
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12467611
Behalve die groepering die denkt, of alleen maar zegt, dat de aanslagen van 11 september met de armoede in de derde wereld te maken hebben zijn er ook nog mensen die denken dat het met het Israel beleid van de VS te maken heeft.

Dan zouden ook de 100.000 slachtoffers van de fundamentalistische moslims in Algerije met Israel te maken hebben.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:18:21 #11
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12467653
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:16 schreef Akkersloot het volgende:
Behalve die groepering die denkt, of alleen maar zegt, dat de aanslagen van 11 september met de armoede in de derde wereld te maken hebben zijn er ook nog mensen die denken dat het met het Israel beleid van de VS te maken heeft.

Dan zouden ook de 100.000 slachtoffers van de fundamentalistische moslims in Algerije met Israel te maken hebben.


Deze wijze woorden zeggen genoeg:
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:14 schreef paradoks het volgende:
Het is in ieder geval duidelijk dat je geen enkel benul hebt mbt de dingen waar je over roept..
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:20:38 #12
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12467695
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:14 schreef paradoks het volgende:
Het is in ieder geval duidelijk dat je geen enkel benul hebt mbt de dingen waar je over roept..
Deze post lijkt mij toch mijn visie te ondersteunen
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 21:52 schreef BabeWatcher het volgende:
Slaat nergens op. De aanslagen werden gepleegd door RIJKE Saoediers. Mensen die gehersenspoeld zijn, die denken hun geloof te dienen maar juist het tegengestelde ermee bereikt hebben.
Paradoks geloof je echt dat de aanslagen van 11 september met de armoede in de derde wereld te maken hebben. De bomaanslag in Bali valt dat ook onder de strijd tegen de armoede in de derde wereld ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_12467743
Ik hoor moslims altijd praten over dat je niet zomaar iemand wat aan mag doen, maar : oog om oog, tand om tand.

Dus in dat opzicht zijn de aanslagen goed te praten vanuit de islam. Het wordt dan gecontrasteerd met het "gebruiken" met de uitgebuitte moslimlanden (olie e.d.).

Vanuit dat opzicht, zoiets dus. En dat maakt de islam geen politieke beweging, want ze reageren op die manier tegen misbruik van macht en uitbuiting, oog om oog, tand om tand.

Dat dus voor dat deel, maar ik meen dat ik Bin Laden ook een verband hoorde maken met de Palestijnse kwestie. Het is natuurlijk een kwestie die op meerdere manieren kan worden geinterpreteerd, maar anti-globalistisch ? Nee, dat is niet de directe achtergrond denk ik.

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:26:30 #14
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12467843
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:18 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Deze wijze woorden zeggen genoeg:
[Op vrijdag 15 augustus 2003 22:14 schreef paradoks het volgende:
Het is in ieder geval duidelijk dat je geen enkel benul hebt mbt de dingen waar je over roept]
Nou, moderator Wile E Coyote, om dan toch misschien enigzins in discussie te komen waar zijn dan volgens jou de aanslagen van 11 september aan te danken ?

a. aan de armoede in de derde wereld
b. aan de islam (dat wat het gevolg is van het boek de koran)
c. het israel beleid van de VS.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:27:46 #15
63550 paradoks
tis allemaal wa
pi_12467877
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:26 schreef Akkersloot het volgende:

[..]
a. aan de armoede in de derde wereld
b. aan de islam (dat wat het gevolg is van het boek de koran)
c. het israel beleid van de VS.


D. > none of the above!
Er zijn twee soorten waarheid.. De oppervlakkige waarheid waarvan het tegendeel duidelijk onwaar is, en de diepgaande waarheid.. waarvan het tegendeel evenzeer waar is!
pi_12467931
a en c
(Niet ANC nee en ook niet C&A)
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:34:09 #17
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12468017
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:22 schreef elcastel het volgende:
Het wordt dan gecontrasteerd met het "gebruiken" met de uitgebuitte moslimlanden (olie e.d.).
Zou het dan niet verstandiger zijn om als democraten de macht in het eigen land over te nemen om over de eigen olie te beslissen. Ik heb Bin Laden nog niet horen zeggen van "Ik ben democraat maar ..."
quote:
maar ik meen dat ik Bin Laden ook een verband hoorde maken met de Palestijnse kwestie. Het is natuurlijk een kwestie die op meerdere manieren kan worden geinterpreteerd,
Iedereen moet natuurlijk wel begrijpen dat iedereen die maar iets tegen de VS heeft zich met de Palestijen kwestie, vooral in het moslimse, zich heel erg populair maakt.
quote:
maar anti-globalistisch ? Nee, dat is niet de directe achtergrond denk ik.
bedankt.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:36:37 #18
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12468076
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:27 schreef paradoks het volgende:
D. > none of the above!
Laat mij delen in uw wijsheid. a.u.b.

Het prijsniveau van de putoptie Daxx ?

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:37:24 #19
63550 paradoks
tis allemaal wa
pi_12468101
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:30 schreef elcastel het volgende:
a en c
(Niet ANC nee en ook niet C&A)
Denk je echt a en c ? ..
Ik denk dat a een gevolg is van kapitalisme
en dat c slechts een symptoom is van waar het om draait..
de opstanding tegen de totale ontwaarding van de wereld, tegen de wegwerp maatschappij en dat soort dingen, waar Amerika nou toevallig de meest extreme vertegenwoordiger van is.
Er zijn twee soorten waarheid.. De oppervlakkige waarheid waarvan het tegendeel duidelijk onwaar is, en de diepgaande waarheid.. waarvan het tegendeel evenzeer waar is!
pi_12468160
Je kunt natuurlijk niet om de politieke overmacht van de VS heen, zeker in de olierijke landen, daar worden anti-VS idealen gewoon afgekocht m.b.v. die olie. Daar heerst natuurlijk een frustratie over.

Daarnaast natuurlijk die Palestijnse kwestie, hoe je het ook went of keert, de VS heeft er een flinke vinger in de pap en doet er (in veler ogen) niks te weinig aan.

Omdat die "verkeerd gebruikte" macht een hot-item is bij 9/11, zien anti-globalisten dat misschien ook wel als hun zaak, ik zie dat duidelijk niet (direct) zo.

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:48:09 #21
63550 paradoks
tis allemaal wa
pi_12468294
juist, de politieke overmacht..
maar is dat de essentie [zover je daar over kan praten bij zoiets complex] ik heb het idee dat die macht van de VS 'alleen maar' DE grootste frustratie is.. zowieso het soort machtsvertoon die gebaseerd is op 'domme' kracht en overwicht.
Kurt Vonnegut schreef eens:
De hele wereld kent verhalen over een arme man die ondanks zijn arm zijn tóch een zeer bewonderenswaardig man was. Behalve Amerika, daar haten de armen zichzelf omdat ze per definitie waardeloos zijn zonder geld.
Er zijn twee soorten waarheid.. De oppervlakkige waarheid waarvan het tegendeel duidelijk onwaar is, en de diepgaande waarheid.. waarvan het tegendeel evenzeer waar is!
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 22:55:32 #22
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12468485
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:48 schreef paradoks het volgende:
juist, de politieke overmacht..
En wordt islam dus (zogenaamd )gebruikt voor een politiek doel (volgens de theorie dat de aanslagen van 11 september iets met onderdrukking van de derde wereld te maken hebben)
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_12468557
Wat de antiglobalisten zeggen is dat armoede (idd in stand gehouden door o.a. handelsbarrières en kutbeleid van het IMF) een prima omgeving creëert voor het recruteren van terroristen. En dat is ook zo.
It is much easier to be critical than to be correct.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 23:01:28 #24
63792 0d1n
Introvert iNtuitive raTional
pi_12468607
Ik heb maar alte vaak het idee dat het belangrijker is iemand als moordenaar aan te wijzen dan dat de goeie persoon in de bak komt simpelweg ter verzadiging. (komt voor laten we het zo stellen, er zitten absoluut voordelen aan)

Als er een duidelijk idee achter zat zou men dan niet op een bepaalde manier aangeven waar zij op doel(d)en? Anders is het pure amerikanen haat, of een voorbereiding op iets groters.

Dan kan ik nog veel over het hoofd zien. had ik maar alle feiten voor me neus..

Mundus vult decipi
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 23:09:16 #25
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_12468776
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:58 schreef Meneer_Aart het volgende:
Wat de antiglobalisten zeggen is dat armoede (idd in stand gehouden door o.a. handelsbarrières en kutbeleid van het IMF) een prima omgeving creëert voor het recruteren van terroristen. En dat is ook zo.
Je woont op een toeristen eiland (Bali) en dan ga je een bomaanslag plegen. Heeft dat iets met armoede te maken ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')