quote:Bron: Nu.nl
AMSTERDAM - Schoolboekenuitgeverij Wolters Noordhoff moet 5000 biologieboeken van de onderwijsmethode Nectar overdrukken, omdat een aantal reformatorische middelbare scholen heeft geëist dat de hoofdstukken waarin de menselijke seksualiteit wordt behandeld, direct geschrapt worden. De afbeeldingen zouden te aanstootgevend zijn, zo bericht De Telegraaf.De reformatorische scholen in de regio Apeldoorn, Kampen en Amersfoort willen een gekuiste versie van het biologieboek. De afbeeldingen in de originele druk zou te confronterend zijn voor de leerlingen van de onderbouw. Een scholengemeenschap in Kampen is bezig eigenhandig de hoofdstukken over voortplanting en seksualiteit te herschrijven.
Volgens de scholen moet de inhoud van het boek de toets van Gods woord doorstaan. Wolters Kluwer heeft echter laten weten dat de scholen zelf voor de kosten van de herdruk opdraaien.
Wat zijn er hier voor een stel mafkezen in dit land? Moeten we van alles een geheim maken en het verhullen en er doekjes omheen winden? Een kind van een jaar of 13 weet echt wel hoe een piemel en een vagina eruit zien, en zo niet dan word het tijd dat ie het leert want het is namelijk basis ontwikkeling..
Ik snap niet dat zulke scholen niet verplicht worden deze boeken gewoon te gebruiken, als andere scholen dat ook kunnen waarom die refo scholen dan niet?
Wat een bekrompen geest en gezichtsveld hebben die mensen zeg, ik ben blij dat ik niet gelovig ben want dan zou het echt te saai voor woorden worden in het leven
quote:Het gaat hier om zwarte kousen gelovigen, de zware reformatorische stromingen. De meeste gelovigen zijn niet zo bang voor een beetje bloot
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:41 schreef thaduck het volgende:Wat een bekrompen geest en gezichtsveld hebben die mensen zeg, ik ben blij dat ik niet gelovig ben want dan zou het echt te saai voor woorden worden in het leven
Dat Fokt! (sorry fokken doen wij) neukt maar aan!! Waar komt de overbevolking toch vandaan.
Overbekrompen gedoe, welcome in the real world.
quote:Waarom zouden ze? Als ze daar enorme bezwaren tegen hebben (al snap ik dat niet) en ze willen op hun kosten daar iets aan gaan doen dan mogen ze dat toch lekker doen. Hun leerlingen zullen hetzelfde eindexamen moeten maken (behalve mbt evolutie dan).
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:41 schreef thaduck het volgende:Ik snap niet dat zulke scholen niet verplicht worden deze boeken gewoon te gebruiken, als andere scholen dat ook kunnen waarom die refo scholen dan niet?
quote:Verhullen maakt een geheim ergens van en dus spannend. En aangezien ze geen rubbers mogen gebruiken en geen pillen krijg je dus of aids of kinderen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:45 schreef DTM het volgende:
Dit lijkt inderdaad weer helemaal nergens op. Iedereen heeft toch geslachtsdelen, waarom moet dat nu weer verhuld worden. En dat zeggen ze dat de Islam een achterlijk geloof is
Om nog maar niet te spreken van het misbruik in de kerk
Maar wat ik niet snap, maybe dat er hier iemand is die het met het nieuwsbericht eens is op basis van geloof, waarom moet alles altijd zo weggemoffeld worden???
quote:Dat waren volgens mij toch de katholieken.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:50 schreef thaduck het volgende:Om nog maar niet te spreken van het misbruik in de kerk
quote:Volgens mij was er een universeel iets bedacht voor scholen zodat iedereen uit hetzelfde lesmateriaal les krijgt..
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:48 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Waarom zouden ze? Als ze daar enorme bezwaren tegen hebben (al snap ik dat niet) en ze willen op hun kosten daar iets aan gaan doen dan mogen ze dat toch lekker doen. Hun leerlingen zullen hetzelfde eindexamen moeten maken (behalve mbt evolutie dan).
Stel je voor dat ze op het centraal examen iets vragen wat deze scholen geschrapt hebben, dat kan toch niet?
Ik bedoel kom op he Ces't la VIE
quote:De discussie daar ontwikkelt zich in een iets andere richting.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:48 schreef Fully het volgende:
Dubbel?
Christelijke scholen doen biologieboek in de ban
quote:I see, niet echt het meest serieuse topic dat ik ooit gezien heb
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:14 schreef Kozzmic het volgende:[..]
De discussie daar ontwikkelt zich in een iets andere richting.
quote:Het gaat over de onderbouw. Neem aan dat dat later nog wordt ingehaald. En zo niet dan misschien ze een paar punten op het examen en moeten ze dus de rest beter doen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:51 schreef thaduck het volgende:[..]
Volgens mij was er een universeel iets bedacht voor scholen zodat iedereen uit hetzelfde lesmateriaal les krijgt..
Stel je voor dat ze op het centraal examen iets vragen wat deze scholen geschrapt hebben, dat kan toch niet?
Heb een keer gehoord dat een paar agenten op zondag eens wat parkeerboetes hadden uitgeschreven, stond maandag de burgemeester op het buro want dat hoort niet.
Heeft wolters-noordhoff niet eerder de evolutieleer uit de 'refo-versie' van Biologie voor jouw gehaald. Konden ze daar nog lekker het scheppingsverhaal indoctrineren. God schiep aarde 2000 jaar voor christus maar de oudste menselijke beschavingen liepen meer dan 10.000 jaar eerder al met speertjes naar mamoeten te gooien.
Trouwens de meeste religies zijn volslagen achterlijk christen/katholieken, joden en islam voorop. "Jij gelooft anders dus moet jij dood." En dat doen/deden ze alledrie. Kunnen ze niet eens een voorbeeld nemen aan het boedisme: een beetje leven en laten leven.
quote:Kun jij dan niet even een scan maken?
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:36 schreef Jan-Ton het volgende:
en zoveel bijzonders staat er geeneens in dat boek...ik heb ook Nectar als biologieboeken..en staat echt nix schokkends in
quote:- Onderzoekt alles en behoudt het goede.
Volgens de scholen moet de inhoud van het boek de toets van Gods woord doorstaan.
Wat is er nu precies mis met het boek volgens de uitleg van Gods Woord door enkele Gereformeerde gelovigen?
Wat maakt het nou uit of dat op 13 of 20 jarige leeftijd is?
Tot slot: geloof is als een stok om op te steunen, niet om mee te slaan!
* slaakt zucht
Wat een raar beeld van sexualiteit zullen die wel niet krijgen.
Mama wat is incest ?
*Pets* straks hoort papa het nog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |