abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 10:41:59 #1
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_12450736
quote:
AMSTERDAM - Schoolboekenuitgeverij Wolters Noordhoff moet 5000 biologieboeken van de onderwijsmethode Nectar overdrukken, omdat een aantal reformatorische middelbare scholen heeft geëist dat de hoofdstukken waarin de menselijke seksualiteit wordt behandeld, direct geschrapt worden. De afbeeldingen zouden te aanstootgevend zijn, zo bericht De Telegraaf.

De reformatorische scholen in de regio Apeldoorn, Kampen en Amersfoort willen een gekuiste versie van het biologieboek. De afbeeldingen in de originele druk zou te confronterend zijn voor de leerlingen van de onderbouw. Een scholengemeenschap in Kampen is bezig eigenhandig de hoofdstukken over voortplanting en seksualiteit te herschrijven.

Volgens de scholen moet de inhoud van het boek de toets van Gods woord doorstaan. Wolters Kluwer heeft echter laten weten dat de scholen zelf voor de kosten van de herdruk opdraaien.

Bron: Nu.nl

Wat zijn er hier voor een stel mafkezen in dit land? Moeten we van alles een geheim maken en het verhullen en er doekjes omheen winden? Een kind van een jaar of 13 weet echt wel hoe een piemel en een vagina eruit zien, en zo niet dan word het tijd dat ie het leert want het is namelijk basis ontwikkeling..

Ik snap niet dat zulke scholen niet verplicht worden deze boeken gewoon te gebruiken, als andere scholen dat ook kunnen waarom die refo scholen dan niet?

Wat een bekrompen geest en gezichtsveld hebben die mensen zeg, ik ben blij dat ik niet gelovig ben want dan zou het echt te saai voor woorden worden in het leven

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_12450767
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:41 schreef thaduck het volgende:

Wat een bekrompen geest en gezichtsveld hebben die mensen zeg, ik ben blij dat ik niet gelovig ben want dan zou het echt te saai voor woorden worden in het leven

Het gaat hier om zwarte kousen gelovigen, de zware reformatorische stromingen. De meeste gelovigen zijn niet zo bang voor een beetje bloot
pi_12450820
Dit lijkt inderdaad weer helemaal nergens op. Iedereen heeft toch geslachtsdelen, waarom moet dat nu weer verhuld worden. En dat zeggen ze dat de Islam een achterlijk geloof is
pi_12450836
Belachelijk gedoe idd. In mijn tijd stond er al geen bloot in het boek, zal nu wel niet veel beter zijn. Die mensen zouden eens wat vaker een bio boek moeten lezen.

Dat Fokt! (sorry fokken doen wij) neukt maar aan!! Waar komt de overbevolking toch vandaan.

Overbekrompen gedoe, welcome in the real world.

vrijdag 15 augustus 2003 @ 10:48:00 #5
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_12450867
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:41 schreef thaduck het volgende:

Ik snap niet dat zulke scholen niet verplicht worden deze boeken gewoon te gebruiken, als andere scholen dat ook kunnen waarom die refo scholen dan niet?

Waarom zouden ze? Als ze daar enorme bezwaren tegen hebben (al snap ik dat niet) en ze willen op hun kosten daar iets aan gaan doen dan mogen ze dat toch lekker doen. Hun leerlingen zullen hetzelfde eindexamen moeten maken (behalve mbt evolutie dan).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_12450877
............................................................
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 10:50:18 #7
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_12450909
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:45 schreef DTM het volgende:
Dit lijkt inderdaad weer helemaal nergens op. Iedereen heeft toch geslachtsdelen, waarom moet dat nu weer verhuld worden. En dat zeggen ze dat de Islam een achterlijk geloof is
Verhullen maakt een geheim ergens van en dus spannend. En aangezien ze geen rubbers mogen gebruiken en geen pillen krijg je dus of aids of kinderen.

Om nog maar niet te spreken van het misbruik in de kerk

Maar wat ik niet snap, maybe dat er hier iemand is die het met het nieuwsbericht eens is op basis van geloof, waarom moet alles altijd zo weggemoffeld worden???

vrijdag 15 augustus 2003 @ 10:51:20 #8
11923 I.R.Baboon
pi_12450922
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:50 schreef thaduck het volgende:

Om nog maar niet te spreken van het misbruik in de kerk

Dat waren volgens mij toch de katholieken.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 10:51:46 #9
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_12450926
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:48 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Waarom zouden ze? Als ze daar enorme bezwaren tegen hebben (al snap ik dat niet) en ze willen op hun kosten daar iets aan gaan doen dan mogen ze dat toch lekker doen. Hun leerlingen zullen hetzelfde eindexamen moeten maken (behalve mbt evolutie dan).

Volgens mij was er een universeel iets bedacht voor scholen zodat iedereen uit hetzelfde lesmateriaal les krijgt..

Stel je voor dat ze op het centraal examen iets vragen wat deze scholen geschrapt hebben, dat kan toch niet?

pi_12451129
Ze moesten die zwarte kousen helemaal niet leren hoe je je moet voortplanten! Dat zou de heer bij die mensen moeten verbieden, voortplanten.
Te veel van dat soort Christentuig (nou nou nou...) in ons land en er mag helemaal niets meer.
Waar komen die kleine zwarte kousjes dan vandaan? heeft papa toch ect zijn plasser in mama's spleetje gestoken en een kwak zaad naar binnen gespoten. En als mama niet wil, nou dan pakt papa dochterlief wel.
Als in die gemeenschappen sexualiteit nu bespreekbaar was, compleet met plaatjes in het biologieboek, dan werd de werled een stukje beter.
pi_12451314
Regelmatig zijn die "extreme golovigen" (als ik ze zo mag noemen) mensen drukker met de mening die andere kerkgangers over hun hebben dan dat ze rationeel zijn.

Ik bedoel kom op he Ces't la VIE

-- Sylvester --
pi_12451377
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:48 schreef Fully het volgende:
Dubbel?
Christelijke scholen doen biologieboek in de ban
De discussie daar ontwikkelt zich in een iets andere richting.
pi_12451448
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:14 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De discussie daar ontwikkelt zich in een iets andere richting.

I see, niet echt het meest serieuse topic dat ik ooit gezien heb
-- Sylvester --
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 11:20:49 #14
11923 I.R.Baboon
pi_12451487
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 10:51 schreef thaduck het volgende:

[..]

Volgens mij was er een universeel iets bedacht voor scholen zodat iedereen uit hetzelfde lesmateriaal les krijgt..

Stel je voor dat ze op het centraal examen iets vragen wat deze scholen geschrapt hebben, dat kan toch niet?

Het gaat over de onderbouw. Neem aan dat dat later nog wordt ingehaald. En zo niet dan misschien ze een paar punten op het examen en moeten ze dus de rest beter doen.
  Forum Admin vrijdag 15 augustus 2003 @ 11:20:54 #15
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_12451489
ik zou wel eens willen weten wat de toets van god's woord inhoud. En op welke pagina's er in de bijbel staat dat men hun kinderen niet mag voorlichten.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_12451737
Oh wat zijn we weer zielig. Doet me denken aan de tijd dat ik in spakenburg woonde. De grootse criminelen van het dorp (inclusief de dealers) zaten op zondag in de kerk, maar de politie mocht dan niks doen 't was immers zondag.

Heb een keer gehoord dat een paar agenten op zondag eens wat parkeerboetes hadden uitgeschreven, stond maandag de burgemeester op het buro want dat hoort niet.

Heeft wolters-noordhoff niet eerder de evolutieleer uit de 'refo-versie' van Biologie voor jouw gehaald. Konden ze daar nog lekker het scheppingsverhaal indoctrineren. God schiep aarde 2000 jaar voor christus maar de oudste menselijke beschavingen liepen meer dan 10.000 jaar eerder al met speertjes naar mamoeten te gooien.

Trouwens de meeste religies zijn volslagen achterlijk christen/katholieken, joden en islam voorop. "Jij gelooft anders dus moet jij dood." En dat doen/deden ze alledrie. Kunnen ze niet eens een voorbeeld nemen aan het boedisme: een beetje leven en laten leven.

pi_12451780
en zoveel bijzonders staat er geeneens in dat boek...ik heb ook Nectar als biologieboeken..en staat echt nix schokkends in
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 14:28:03 #18
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_12456026
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 11:36 schreef Jan-Ton het volgende:
en zoveel bijzonders staat er geeneens in dat boek...ik heb ook Nectar als biologieboeken..en staat echt nix schokkends in
Kun jij dan niet even een scan maken?
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 14:35:26 #19
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_12456242
Hallo
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:20:36 #20
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12457556
quote:
Volgens de scholen moet de inhoud van het boek de toets van Gods woord doorstaan.
- Onderzoekt alles en behoudt het goede.
- Alles is geoorloofd doch niet alles bouwt op.

Wat is er nu precies mis met het boek volgens de uitleg van Gods Woord door enkele Gereformeerde gelovigen?

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 17:54:20 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_12461764
Heerlijk de bekrompen calvinistische mentaliteit in Nederland. Zoiets verwacht je toch eigenlijk alleen van de Amish in Wisconsin ofzo
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 18:01:49 #22
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_12461894
Die kinderen moeten er toch ooit achterkomen.

Wat maakt het nou uit of dat op 13 of 20 jarige leeftijd is?

vrijdag 15 augustus 2003 @ 20:57:19 #23
63898 MeShell
verwonder jezelf!
pi_12465577
Zoals ik ook in mijn reactie op de frontpage schreef:
Ongelovelijk wat een ongenuanceerdheid hier!!!
Niet elke christen denkt en doet dit. Net zoals niet elke Marokkaan met een mes de politie te lijf gaat. Het is natuurlijk altijd leuk om een bevolkingsgroep af te zeiken, wanneer er een incident plaats vind.
De groep gelovige mensen waar het hier om gaat is een zeer kleine groep! Ze gedragen zich inderdaad als een soort sekte. De meeste gereformeerden denken er heel anders over, en daar ben ik er 1 van.

Tot slot: geloof is als een stok om op te steunen, niet om mee te slaan!

AMOR TUSSISQUE NON CELATUR - Liefde kun je evenmin verbergen als hoest - (Erasmus)
pi_12466643
Ik heb medelijden met de kinderen die op dat soort scholen zitten. Ten eerst is dat het teken dat je 'scheet-laten-tijdens-eten?-naar-het-kolenhok ouders hebt, ten tweede hebben ze geen TV om de tijd te doden (laat staan i-net) en ten derde worden ze van educatieve informatie onthouden.

* slaakt zucht

Trouwste user 2022 vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:43:57 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_12466843
Dus de gereformeerde jeugd blijft afhankelijk van internet.

Wat een raar beeld van sexualiteit zullen die wel niet krijgen.

Mama wat is incest ?

*Pets* straks hoort papa het nog.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')