Ik denk het volgende rijtje:
1. Kodiak beer
2. Zoutwaterkrokodil
3. IJsbeer
4. Nijlkrokodil
5. Siberische tijger
6. Afrikaanse leeuw
Zijn er eigenlijk gevallen bekend waarbij bepaalde roofdieren in een zwaar gevecht verwikkeld raakten met elkaar? Ik kan er niks over vinden op internet.
De meeste roofdieren hierboven leven nogal een eindje uit elkaar, dus de kans is niet groot dat er een conflict zou komen.
Voor zeeroofdieren ligt het anders.
1. Potvis
2. Zwaardwalvis (Orca)
3. Zeeluipaard
4. Witte haai
Als de Kraak echt bestaat zou die boven de Orca staan.
[Dit bericht is gewijzigd door julekes op 14-08-2003 17:09]
En is de reuzeninktvis niet wat voor je onderste rijtje??
quote:Die staat toch ook bekend als Kraak?
Op donderdag 14 augustus 2003 17:09 schreef Misanthroopia het volgende:
Ik kan nauwelijks roofdieren bedenken die elkaar zouden willen opeten. Misschien orka's en haaien,,,En is de reuzeninktvis niet wat voor je onderste rijtje??
quote:Dan heb jij nog nooit een Kodiak beer gezien.
Op donderdag 14 augustus 2003 17:13 schreef GoodspeeD het volgende:
Ik zou de Afrikaanse leeuw eerder op nummer 1 zetten dan de rest in je lijstje.
1 klap en weg is leeuwtje.
quote:Nog maar een poging dan
Op donderdag 14 augustus 2003 21:14 schreef Georges het volgende:
Zijn er geen (aankomend) biologen hier?
Vraag me af als er een onderlinge confrontatie is tussen een Haai en een zoutwaterkrokodil wie er zou winnen.
Ikzelf geef de krokodil een grote kans, door zijn pantser
Doen we ook geen insekten ?
quote:Een Grizzly Beer schat ik ongeveer net zo hoog in als een IJsbeer, had er wel ff tussen gekund. Maar er zijn zoveel sterke beren.
Op maandag 18 augustus 2003 21:43 schreef HPoi het volgende:
en een Grizzly Beer dan?!
Volgens mij is een confrontatie tussen een zoutwaterkrokodil en een haai vrij kansloos voor de haai. Zo'n krokodil is veel zwaarder en idd dat pantser.
Haai versus krokodil bijvoorbeeld: een haai is er op toegrust om een mogelijke prooi al van verre te detecteren. Bij een krokodil is het toch meer het korte-afstandswerk (uit rivier drinkende dieren te grazen nemen e.d.)
Dus: als een goed formaat witte haai vanuit het niets een verrassingsaanval op een krokodil uitvoert, dan denk ik dat de eerste klap een dader waard is. Ik bedoel, dit hieronder kan best wel door krokodilleleer heenbijten vermoed ik.
Het zou me niet verbazen als er weleens een hongerige haai is die iets dergelijks probeert. In het noorden van Australië heb je de zogenaamde "salties", zoutwaterkrokodillen, dus in theorie is een confrontatie zeker mogelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 18-08-2003 22:06]
Je zou die beesten toch eens tegenover elkaar moeten zetten
quote:Alles schijt in zen "broek" van een nijlpaard
Op maandag 18 augustus 2003 22:06 schreef BAZZA het volgende:
Krokodil?
die schijten in hun "broek" voor nijlpaarden joh, stellen niks voor.![]()
De ijsbeer is het grootste en het zwaarste van de beren etc dus daar zou ik mijn centen op zetten
Zouden de tanden van een haai niet gewoon afbreken op een krokodil ?
Want zo stevig zijn die niet
Kan iemand misschien even op internet zoeken naar de bijtkrahct van beide dieren ?
De kracht dat er wordt uitgeoefend per 1cm² (ofzo)
ik weet alleen niet meer welke soort haai het was
Onderschat in elk geval geen 1 roofdier...ze blijven stuk voor stuk fascinerend...
quote:Ja wat een
Op maandag 18 augustus 2003 22:10 schreef ASSpirine het volgende:
Alles schijt in zen "broek" van een nijlpaard
Heb je die tanden al gezien ?
Die doorboren gewoon de pantser van een krokodil zonder moeite
quote:De Kodiakbeer is zwaarder en groter dacht ik. FF bron zoeken.
Op maandag 18 augustus 2003 22:06 schreef BAZZA het volgende:
Krokodil?
die schijten in hun "broek" voor nijlpaarden joh, stellen niks voor.![]()
De ijsbeer is het grootste en het zwaarste van de beren etc dus daar zou ik mijn centen op zetten
quote:Bijtkracht is imo niet het belangrijkste.
Op maandag 18 augustus 2003 22:10 schreef ASSpirine het volgende:
Kan iemand misschien even op internet zoeken naar de bijtkrahct van beide dieren ?De kracht dat er wordt uitgeoefend per 1cm² (ofzo)
Snelheid, de eerste zijn die de ander verwondt, daar gaat het m.i. veel meer om.
LET OP: beetje een GORE FOTO hieronder...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ik denk dat een haai een end komt als hij zijn scherpe tanden in een krokodil zet. Een (witte) haai heeft geen enkele moeite om een hap uit een surfbord te nemen of om een been doormidden te bijten. Dat doet-ie echt zo effe.
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 22:30 schreef ASSpirine het volgende:
Zoek even een foto van iemand die ene krokodillen aanval heeft overleefd ?![]()
I.t.t. krokodillen, die hun slachtoffer meteen mee naar beneden slepen, nemen haaien vaak eerst een "hapje" van hun beoogde slachtoffer. Dit doen ze met een hit and run-actie. Bevalt de smaak, dan komen ze terug. Mensen zijn niet het lievelingseten van haaien. Daarom worden relatief veel mensen "slechts" aangevreten bij een attack (helaas is ook dat soms al genoeg voor een dodelijke afloop).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |