abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12420541
Nu zie ik net op het nieuws dat immigranten over de zeik gaan, dat ze hun familie niet naar/in Nederland kunnen halen/houden ivm dat de verblijfsvergunningen te duur zijn.
Ik vind dit helemaal belachelijk. (kosten rond (200/450 euro)
..insanity runs in the family
  donderdag 14 augustus 2003 @ 02:15:02 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_12420553
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:14 schreef -Frank- het volgende:
Ik vind dit helemaal belachelijk.
En waarom vind je dat belachelijk?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_12420559
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:15 schreef static het volgende:

[..]

pi_12420568
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:15 schreef static het volgende:

[..]

jij dan niet?
pi_12420589
tjsa, aan de ene kant hebben ze gelijk: vergeleken met de omringende landen zijn de tarieven torenhoog.

aan de andere kant: voor verblijfsvergunningen geldt minimaal een inkomensminimum. en dan kan ik me niet voorstellen dat die paar honderd euro een probleem zijn. een vliegticket is al een veelvoud.

pi_12420590
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:14 schreef -Frank- het volgende:
Nu zie ik net op het nieuws dat immigranten over de zeik gaan, dat ze hun familie niet naar/in Nederland kunnen halen/houden ivm dat de verblijfsvergunningen te duur zijn.
Ik vind dit helemaal belachelijk. (kosten rond (200/450 euro)
Jij vind het dus belachelijk dat ze dat niet willen/kunnen dokken?
Ik vind het belachelijk dat ze daarvoor geld vragen.
  donderdag 14 augustus 2003 @ 02:19:11 #7
15080 static
pi_12420598
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:16 schreef -Frank- het volgende:

[..]

jij dan niet?

Dat was de vraag niet, jij poneert een stelling waarvan ik graag de achterliggende gedachte zou willen weten.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_12420627
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:18 schreef 60000 het volgende:

[..]

Jij vind het dus belachelijk dat ze dat niet willen/kunnen dokken?
Ik vind het belachelijk dat ze daarvoor geld vragen.

En wij maar werken en onze tax betalen....
pi_12420641
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:21 schreef -Frank- het volgende:

[..]

En wij maar werken en onze tax betalen....

Precies, immigranten werken niet en betalen geen belasting!

Maar even serieus... ze mogen mij wel is gaan uitleggen waarvoor ze die ¤450,- nodig hebben? Paspoort + administratie komt in verre niet bij die ¤450,- of zou Nederland het doen om de kas te spekken?

pi_12420648
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:19 schreef static het volgende:

[..]

Dat was de vraag niet, jij poneert een stelling waarvan ik graag de achterliggende gedachte zou willen weten.

Sorry hoor!
Neen, ik vind het niet normaal. De mensen die dit niet kunnen betalen hebben geen werk, (oorlogs/honger vluchtelingen uitgezonderd)
pi_12420656
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:23 schreef 60000 het volgende:

[..]

Maar even serieus... ze mogen mij wel is gaan uitleggen waarvoor ze die ¤450,- nodig hebben? Paspoort + administratie komt in verre niet bij die ¤450,- of zou Nederland het doen om de kas te spekken?

mja, echt netjes is het niet, maar je kunt ook zeggen: mensen die in onvoorziene omstandigheden niet eens een paar honderd euro kunnen lappen willen we hier eigenlijk niet hebben.
pi_12420667
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:23 schreef 60000 het volgende:

[..]

Inburgerings cursussen?
pi_12420681
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:24 schreef gunhead het volgende:

[..]

mja, echt netjes is het niet, maar je kunt ook zeggen: mensen die in onvoorziene omstandigheden niet eens een paar honderd euro kunnen lappen willen we hier eigenlijk niet hebben.

Dan slaat het nog nergens op... ze kunnen beter die mensen checken bankrekening etc. ipv. een dom set-up bedrag te laten betalen. Want dat vind ik meer "de kas spekken".
  donderdag 14 augustus 2003 @ 02:26:53 #14
15080 static
pi_12420682
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:24 schreef -Frank- het volgende:

[..]

Neen, ik vind het niet normaal.

Aha. 1 euro dan maar?
quote:
De mensen die dit niet kunnen betalen hebben geen werk, (oorlogs/honger vluchtelingen uitgezonderd)
Hebben die wel werk dan?

Ik begrijp je gedachtengang niet zo eigenlijk.

pi_12420723
Ik vind dat er een verschil gemaakt moet worden tussen immigranten en vluchtelingen...
Ik vind dat vluchtelingen gewoon in kampen moeten en zodra het veilig is weer terug moeten keren. En als het nooit veilig word dan word het gewoon een immigrant..
En immigranten moet toezicht op worden gehouden, als ze niets kunnen laat je ze bij een staatsbedrijf werken waar ze een vak gaan leren. (Staatsbedrijven via het NN programma)
(Overigens worden alle mensen die niet werken in Nederland aan het werk gezet met het NN programma)
  donderdag 14 augustus 2003 @ 02:31:49 #16
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_12420738
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:24 schreef gunhead het volgende:

m.a.w: zolang ze financieel niet aantrekkelijk zijn, mogen ze best verhongeren in hun eigen land? Het zijn o.a vluchtelingen hoor, die mag je best helpen zonder er zelf beter van te worden.
Later word ik mijzelf in het groot.
  Redactie Frontpage donderdag 14 augustus 2003 @ 02:32:26 #17
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12420744
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:30 schreef 60000 het volgende:

Ik vind dat vluchtelingen gewoon in kampen moeten

Mee eens. Is goed voor de werkgelegenheid, komen er kampwachten en kampbeulen en er wordt meer prikkeldraad en kogels en wachttorens besteld. En de vluchtelingen die willen vluchten worden doodgeschoten, komt de kistenmakerij en de doodgravers weer ten goede.
pi_12420765
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:31 schreef deurmat het volgende:

[..]

m.a.w: zolang ze financieel niet aantrekkelijk zijn, mogen ze best verhongeren in hun eigen land? Het zijn o.a vluchtelingen hoor, die mag je best helpen zonder er zelf beter van te worden.

dit gaat helemaal niet om vluchtelingen. dit gaat om mensen die naar nederland komen voor studie of gezin ofzo.
vluchtelingen die toegelaten worden hebben nog nooit voor hun verblijfsvergunning betaald, ook niet die paar tientjes van vroeger.

verder zeg ik niet dat ik het er mee eens ben, maar het zou best kunnen

donderdag 14 augustus 2003 @ 02:35:34 #19
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_12420777
quote:
Mee eens. Is goed voor de werkgelegenheid, komen er kampwachten en kampbeulen en er wordt meer prikkeldraad en kogels en wachttorens besteld. En de vluchtelingen die willen vluchten worden doodgeschoten, komt de kistenmakerij en de doodgravers weer ten goede.
We hebben nog vier of vijf SS-veteranen rondlopen zag ik bij Netwerk.
  donderdag 14 augustus 2003 @ 02:39:25 #20
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_12420832
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:34 schreef gunhead het volgende:

dit gaat helemaal niet om vluchtelingen. dit gaat om mensen die naar nederland komen voor studie of gezin ofzo.
vluchtelingen die toegelaten worden hebben nog nooit voor hun verblijfsvergunning betaald, ook niet die paar tientjes van vroeger.

Volgens mij ging het ook om asielzoekers die toegelaten zijn, maar de vergunning vervolgens niet kunnen betalen.

Maar dat kan ik dan mis hebben. In ieder geval lijkt het mij vooral een dekkmantel voor de migratiestop. Een soort van ontmoediging.

pi_12420833
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:35 schreef deurmat het volgende:

[..]

We hebben nog vier of vijf SS-veteranen rondlopen zag ik bij Netwerk.

dan nemen we het hele zootje meteen op op film, dat spaart ook weer kosten uit voor berlusconi's projectje
pi_12420863
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:39 schreef deurmat het volgende:

[..]

Volgens mij ging het ook om asielzoekers die toegelaten zijn, maar de vergunning vervolgens niet kunnen betalen.

als dat zo is, is het schandalig. vraag ik me alleen af hoe ze vroeger hun vergunning betaalden. neem aan dat die mensen hier platzak aankomen
quote:
Maar dat kan ik dan mis hebben. In ieder geval lijkt het mij vooral een dekkmantel voor de migratiestop. Een soort van ontmoediging.
mja, in principe is het hele visum/vergunningenbeleid een ontmoediging. en dat moet op zich ook wel, want anders hebben we morgen 4 miljard inwoners.
pi_12420896
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:39 schreef deurmat het volgende:

[..]

Ten eerste gaat het hier over immigranten (resident permit) die hier wonen. Deze hebben een verblijfsvergunning dat ze mogen werken.
Asielzoekers hebben deze vergunning niet. (Asielzoekers hebben helemaal geen vergunning tot ze uit geprocedeerd zijn)

[Dit bericht is gewijzigd door -Frank- op 14-08-2003 02:49]

donderdag 14 augustus 2003 @ 02:48:36 #24
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_12420916
Bron: NOS

Staat gedaagd om vreemdelingenleges

De Nederlandse staat is door 25 organisaties voor de rechter gedaagd om de prijs van een verblijfsvergunning weer goedkoper te maken. In korte tijd is die met honderden euro's gestegen.

Dat treft zeker 60.000 mensen, onder wie buitenlandse studenten, vluchtelingen en mensen die wegens gezinshereniging naar ons land komen. De leges ging omhoog van 56 naar 430 euro. Een verlenging, vroeger gratis,kost nu 285 euro. In buurlanden gelden bedragen van 10 tot 70 euro.

Deze bedragen zijn voor veel mensen niet te betalen. Hen rest dan niets dan de illegaliteit of terug te gaan naar hun eigen land, zeggen de organisaties.

donderdag 14 augustus 2003 @ 02:52:17 #25
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_12420938
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 02:45 schreef -Frank- het volgende:

Ten eerste gaat het hier over immigranten (resident permit) die hier wonen. Deze hebben een verblijfsvergunning dat ze mogen werken.
Asielzoekers hebben deze vergunning niet. (Asielzoekers hebben helemaal geen vergunning tot ze uit geprocedeerd zijn)

Maar als de asielzoeker nou te horen krijgt dat hij mag blijven?
Dat is dan 430 euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')