abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12414662
Ik heb drie bijbaantjes naast mijn studie, op dit moment. Correspondent voor een krant, bellen bij de Rabo en bellen bij unive. Over het laatste gaat dit topic.

Afgelopen weken is er dus vakantie geweest en ik ben de enige van het overgebleven team die door is blijven werken tijdens de vakantie. Er was wel een uitzendkracht, die al vaker was geweest, die mee kwam werken. Het service centrum gaat weg (bezuinigingen) en er is een hele andere sfeer. We hebben een andere (tijdelijke) chef die van inbound komt. Normaal hebben we twee keer 10 min. pauze maar we kletsten de hele tijd door en dan namen we steeds twee keer een half uur. Tussendoor vertelde ze over haar scheiding, dat ze in curacao woonde en dat ze dus met een kind en twee koffers op schiphol stond. Dan luister ik daarnaar en dan ga ik niet door bellen, omdat ik het aso vind staan, als ik midden in zo'n gesprek een klant aan de lijn krijg en dan abrupt onderbreek.
Ik loop over de afdeling voor bijv een vraag en dan wordt er aan mij gevraagd, ga je nog op vakantie, hoe is het bij de Rabobank, wat doe je zoal deze dagen, goh je schrijft voor een krant wat is dat en hoe gaat dat, ga je op stage, ga je afstuderen dit jaar, wie is er eigenlijk al van outbound weg, wie zijn er overgebleven, weet je wat zij allemaal doen enz enz enz. Dat kost allemaal tijd. De norm is 68 belpogingen per avond, ik zat constant half in de dertig, rond de 40. De hele vakantie lang, vanaf 17 juli. Dieptepunt vorige week: 26 op een avond.
Nu kreeg ik een papier voor me, en zei mijn manager (heel aardig de hele tijd) dat we het er morgen nog wel over hebben. Nu heb ik het gevoel dat ik enorm de lul ben en dat hij mij dumpt. ,,We hebben het er morgen nog wel over", verder helemaal niet bot ofzo.

Ik weet dat het mijn eigen fout is, ik ben 24 en verantwoordelijk voor mijn eigen werk. Echter, als die andere manager ZELF ook meebabbelt en zelf het gesprek op gang houdt, en er zelf bij blijft staan en lacht als we bij inbound naar mpeg filmpjes van de mail kijken en mopjes en plaatjes die erin staan... tja, wie ben ik dan? Als ik het zelfs aangeef en zij zegt "och...", wie ben ik dan?

Kijk, als ik gedumpt word, heb ik mijn rabo baantje nog en mijn zus zei me al, "is dat nou jouw toekomst dan? carriere maken bij unive? Het is gewoon fabriekswerk alleen dan met de telefoon, je moet er zoveel per uur en afhandelen, klaar."

Ivm mijn studie en omdat unive toch stopt (Service centrum is wegbezuinigd), denk ik naja, klaar, nog een paar weken en ik ga weg. Maar dan toch liever op een leuke manier ipv dat hij misschien morgen wel zegt, ga maar weg, pak je spullen maar, doei. Na twee jaar werk...

Hoe gaan jullie met een geval als dit om? Ik hoop dat het duidelijk is, voel me er best opgefokt bij (oftewel: normaal schrijf ik beter). Vinden jullie dat die andere manager ook verantwoordelijk is hiervoor, gezien haar gedrag? Meer info: normaal zaten we met 9 mensen op een avond te bellen, nu met zijn 2'en plus een manager. Dat het hele service centrum weggaat uit Zwolle is natuurlijk talk of the town, en er wordt gewoon veel over gesproken, veel motivatie is weg. En vergeet de hoge temperaturen van de afgelopen weken niet.

pi_12414888
Ik zou me niet al te druk maken. Als er een probleem was geweest had je manager het eerder aan moeten kaarten, hij krijgt die cijfers iedere dag op zn bureau.

Ik denk dat je een kleine berisping krijgt; gewoon ff ja en amen zeggen en alles is weer chill.

Big dick.
pi_12415357
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 21:55 schreef HassieBassie het volgende:
Ik zou me niet al te druk maken. Als er een probleem was geweest had je manager het eerder aan moeten kaarten, hij krijgt die cijfers iedere dag op zn bureau.

Ik denk dat je een kleine berisping krijgt; gewoon ff ja en amen zeggen en alles is weer chill.

mja ik weet niet eens of ik dat hier in het verhaal heb gezet, maar hij werkt al sinds maandag en ik vertelde dat hem dus, dat ik afgelopen week heeelll slecht heb gewerkt, en vandaag legde hij die papieren voor mijn neus, vandaag uitgeprint (stond een datum en tijd op), dus ik heb een slapende hond wakker gemaakt (ben veel te eerlijk). Dat vind ik wel minder.
En ik ga sowieso snel weg, want 3 banen EN nog studeren is me echt te veel, maar dan liever op een leuke, chill manier dan dat ik morgen weg moet ofzo...
  woensdag 13 augustus 2003 @ 22:50:21 #4
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_12416296
je hoort iig. eerst een reprimande te krijgen, dat zul je ook wel krijgen.

en is het niet interessanter hoeveel effectieve pogingen je hebt gedaan?
Je kan ook 20x naar een ongeldig nr bellen

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_12416412
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 22:50 schreef Reddiablo het volgende:
je hoort iig. eerst een reprimande te krijgen, dat zul je ook wel krijgen.

en is het niet interessanter hoeveel effectieve pogingen je hebt gedaan?
Je kan ook 20x naar een ongeldig nr bellen

ja joh, maak me ff bang ofzo.....
  woensdag 13 augustus 2003 @ 22:56:46 #6
25957 Reddiablo
pi_12416462
niets aan de hand met een reprimande, en je geeft aan dat je toch wel weg wil.. dus wat lul je nou?!

Staande voet zou belachelijk zijn, maar je manager HOORT ook wel aan te geven van hey... je beltempo ligt te laag. Daar moet je iets aan doen.

ok.. dat was het. Werk ze. Zoiets.

www.3voor12denhaag.nl
pi_12416543
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 22:56 schreef Reddiablo het volgende:
niets aan de hand met een reprimande, en je geeft aan dat je toch wel weg wil.. dus wat lul je nou?!

Staande voet zou belachelijk zijn, maar je manager HOORT ook wel aan te geven van hey... je beltempo ligt te laag. Daar moet je iets aan doen.

ok.. dat was het. Werk ze. Zoiets.

ja ik hoop het... het was wel een maand lang zo, en ik hoop dat hij de situatie realiseert en hij is op de hoogte dat die andere manager dus erg veel praat enz. Maar het is waar dat ik schandalig heb gewerkt... Ik had sowieso nog 3 wk werk in gedachten, hoop dat ik dat nog af kan maken... En nogmaals, ik ga liever op een leuke manier weg dan zo gedwongen. En aangezien ik via het uitzendbureau werk, kan hij me zo wegkicken (maar na twee jaar...?)

[edit]

quote:
Beroep: Receivables Management Consultant
Morgen, half vijf, station Zwolle?

[/edit]

pi_12416651
Als je zelf al weet dat je je norm niet haalt en dat dat komt doordat je teveel lult dan vind ik het terecht dat je daar op aangesproken wordt. Maar ga eerst dat gesprek maar voeren en zie dan waar deze manager het over wil hebben. Ik neem aan dat het een gesprek is, wat inhoud dat jij ook uitleg kan geven. Echter vind ik dat het argument dat je moet luisteren naar je collega geen goed argument. Tuurlijk moet je openstaan voor "problemen" van collega's, maar als je werk daar onder gaat leiden moet je daar toch een oplossing voor zoeken. Ga voor of na werktijd met elkaar praten of gebruik de pauzes daarvoor. En geef dan aan je collega's aan dat je tijdens werktijd gewoon moet bellen. Dan kunnen ze tenminste begrijpen waarom je het gesprek moet onderbreken.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 23:07:07 #9
25957 Reddiablo
pi_12416726
oh, heb een nieuwe functie - ook maar eens bijwerken.

Zwollywood? Lang niet geweest, wanneer is het weer Bierweek?

www.3voor12denhaag.nl
pi_12417935
Ja maar toch, als de manager en een collega staan te kletsen en te kijken, dan ga ik echt niet naar mijn comp om betweterig aan het werk te gaan, dan is het gezellig en dan onderbreek IK dat weer, dan zou ik me een spelbreker voelen, zeg maar... en om dan nog maar te zwijgen over de verhalen die we elkaar vertellen tijdens het werk, over het stoppen van Unive in Zwolle, de vakantie, mijn studie, stage, werk bij de Rabo waar ik net begonnen ben... enz enz enz
pi_12417967
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 23:07 schreef Reddiablo het volgende:
oh, heb een nieuwe functie - ook maar eens bijwerken.

Zwollywood? Lang niet geweest, wanneer is het weer Bierweek?

Bierweek in Zwolle?? Ohhh ja van de ZHTC begin van het studiejaar toch? kom weer eens langs in deze fan-tas-ti-sche 'studenten' stad ( ).
pi_12418069
Het lijkt me normaal als ze je eerst de mogelijkheid geven om er wat aan te doen voordat ze je zonder meer ontslaan.
Voor wie niet weet waar hij naartoe wil, zijn alle wegen goed.
pi_12418189
ik ben er wel zenuwachtig voor hoor... word al nerveus als ik hier naar een nieuwe reactie kijk, als er dan staat "hey eikel doe gvd gewoon je werk, groot gelijk als ze je dumpen loser" ik heb geen idee wat voor reprimande ik morgen krijg, maar ben bang dat mijn altijd aardige manager morgen een uitbrander van hier tot tokyo geeft en hij een wolf in schaapskleren blijkt te zijn en ik dik in de penarie zit... Maar als ik weg moet hebben ze er nog maar 5 over (van de bijna 20 in het verleden) en dus bijna geen mensen die er vast werken. En ze nemen niemand anders meer aan, misschien nog uitzendkrachten voor korte tijd... ik hoop dat ik iig die drie weken nog af mag maken...
pi_12418899
Er valt nu toch niets aan te doen, afwachten wat er morgen gebeurt. En een beetje redelijkheid vragen. Succes, en lig er niet wakker van.
Voor wie niet weet waar hij naartoe wil, zijn alle wegen goed.
  donderdag 14 augustus 2003 @ 09:35:44 #15
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_12422592
Je zou op een ministerie moeten gaan werken. Daar kletsen ze ook wat af.

Maarre... je kan best zeggen dat je nu even moet werken om je norm te halen. Gezellig kwekken is geen excuus daarvoor. Dat een manager daaraan meedoet is ook geen excuus. Je norm is 68 belpogingen, dus zorg dat je dat haalt, en ga daarna ouwehoeren.

Maar maak je geen zorgen, ik denk niet dat je manager je daar voor op straat zet. Hij zal er wat van zeggen (dat is zijn werk, niets persoonlijks dus), jij zegt dat je beter je best zult gaan doen (jij speelt de berouwvolle zondaar) , en daarmee is dit afgehandeld.

pi_12446783
nou moe... hij is er helemaal (nog?) niet over begonnen ik moet zaterdag weer werken, is de kans groot, gezien jullie eventuele werkervaring, dat hij er dan nog over begint...?
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 05:27:16 #17
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_12448795
Denk ut nie...Blijkbaar wil hij ook geen herrie schoppen de laatste weken. Hij zag waarschijnlijk ook dat jij je al schuldig voelde, en niemand wil toch in een slechte sfeer afscheid nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')