Als ik zo eens om me heen kijk en luister dan willen vele van mijn vrienden dit doen.
Ikzelf ga emigreren, naar een lekker warm land
Hoe zit dit onder de Fokkers? Ook plannen om te emigreren?
quote:Turkije ken ik niet. Nooit geweest zal vast een mooi land zijn, twijfel ik niet over zonder het eerst te hebben gezien.
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:53 schreef Kebab het volgende:
Ja. Het liefst naar een land waar engels gesproken wordt. VS, GB, Canada of Australie. Maar het liefst naar Turkije.
quote:En waar wil je nou het liefst heen?
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:53 schreef Kebab het volgende:
Ja. Het liefst naar een land waar engels gesproken wordt. VS, GB, Canada of Australie. Maar het liefst naar Turkije.
quote:Good luck
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:53 schreef onlogisch het volgende:
stateslouisiana
quote:dan mag je onderhand wel beginnen met het aanvragen van je green card
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:58 schreef Trigger het volgende:
Over 8 jaar zit in in de VS. Waarschijnlijk in de buurt van Arizona of aan de oostkust.
quote:Heb gewoon wat met engels en Groot Brittanie
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:56 schreef Lovinho het volgende:[..]
Turkije ken ik niet. Nooit geweest zal vast een mooi land zijn, twijfel ik niet over zonder het eerst te hebben gezien.
Maar waarom naar een land waar men engels spreekt?
quote:Wel best warm daar, laatst 45 graden in Pheonix.
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:58 schreef Trigger het volgende:
Over 8 jaar zit in in de VS. Waarschijnlijk in de buurt van Arizona of aan de oostkust.
quote:Nee, ik zou eerder werk zoeken. Die Green Card komt later wel.
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:59 schreef gunhead het volgende:[..]
dan mag je onderhand wel beginnen met het aanvragen van je green card
quote:Jah, of dan ff een vrouwtje er zoeken.
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:59 schreef gunhead het volgende:[..]
dan mag je onderhand wel beginnen met het aanvragen van je green card
tropisch iig en maakt niet uit waar
edit: jamaica, bermuda, bahama's, hawai is ook goed zeg maar
[Dit bericht is gewijzigd door Freeflyer op 13-08-2003 00:02]
quote:Kun je me dan wat kebab sturen als ik in Brazilië zit? Dit goedje kennen ze daar niet maar ik ben er wel dol op.
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:59 schreef Kebab het volgende:[..]
Heb gewoon wat met engels en Groot Brittanie
. Ik ga pas naar Turkije wanneer ik voldoende geld heb. En dan leven als een miljonair. Dit is geen gelul zo is de realiteit in Turkije. Als je geld hebt kan je van een vuilnisdump een paradijs maken. En bovendien heb ik daar een stuk land en huizen. En een Turks paspoort. Tjah.....keuze is snel gemaakt
quote:Vrouwtje zoeken is idd wel gemakkelijk, maar waar het omgaat is de hoofdreden, waarom wilt men weg uit Nederland.
Op woensdag 13 augustus 2003 00:00 schreef Trigger het volgende:[..]
Jah, of dan ff een vrouwtje er zoeken.
Nee, ik doe het helemaal legaal via idd een green-card.
quote:Ik denk omdat je hier geen zelfverantwoordelijk hebt.
Op woensdag 13 augustus 2003 00:03 schreef Lovinho het volgende:[..]
Vrouwtje zoeken is idd wel gemakkelijk, maar waar het omgaat is de hoofdreden, waarom wilt men weg uit Nederland.
quote:Nou om eerlijk te zijn ben ik vegetarier. Heb in een slachterij gewerkt
Op woensdag 13 augustus 2003 00:01 schreef Lovinho het volgende:[..]
Kun je me dan wat kebab sturen als ik in Brazilië zit? Dit goedje kennen ze daar niet maar ik ben er wel dol op.
quote:Kijk en hier komen we dus op een punt, namelijk zelfverantwoordelijkheid.
Op woensdag 13 augustus 2003 00:04 schreef Trigger het volgende:[..]
Ik denk omdat je hier geen zelfverantwoordelijk hebt.
Btw, misschien ga ik er wel studeren, zit ik er nog eerder.
quote:Hahahaha, nou, Brazilië zit niet bepaalt in een economisch gunstige tijd
Op woensdag 13 augustus 2003 00:04 schreef Kebab het volgende:[..]
Nou om eerlijk te zijn ben ik vegetarier. Heb in een slachterij gewerkt
Maar brazilie is een goede keus. Klimaat is erg goed, omgeving erg goed en economisch gezien perfect. Kan je wel een beetje spaans? Je moet toch echt kunnen integreren he
Ik ken overigens geen Spaans, maar wel Portugees
Op de punten die ik belangrijk vind zijn deze 2 landen veruit prettiger dan Nederland.
Rust dwz weinig inwoners, echte natuur en wildernis, de taal, leefsfeer, westers land, cultuur, weinig criminaliteit, weinig niet westerse allochtonen zijn allen pluspunten.
In een land als Amerika zou ik bijv. nooit kunnen leven. Gatverdamme, die gedachte alleen al. De pretenties, de nepheid in de gehele samenleving, dat oorlogs- en bemoeieniszuchtige, dat in zichzelf gekeerde.... nee niks voor mij.
Pas als je langer dan een jaar weg bent uit Nederland begin je pas een beetje te begrijpen hoe anders het is in het buitenland..... Ja, daar kom je pas echt achter als je voor langere tijd weg bent (geweest), niet na een uitgebreide vakantie van 4 weken waar je voornamelijk het toeristische gedeelte van een land ziet. Vergeleken bij de Verenigde Staten is Nederland zo klein, zo sober en ja.... zo asociaal en burgerlijk!
Ik weet ook niet of ik nog echt weer in Nederland zou willen wonen. Nu ik de wereld geproeft heb zou ik liever een ander land proberen Voorlopig blijf ik echter in de USA zitten.
quote:In zichzelf gekeerde mensen? De mensen zijn daar veel openen en vriendelijker dan hier. Daar ga je gewoon bbq-en met je buren en ze helpen je met vanalles, ook in supermarkten enzo zijn de mensen aardiger.
Op woensdag 13 augustus 2003 00:13 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
In een land als Amerika zou ik bijv. nooit kunnen leven. Gatverdamme, die gedachte alleen al. De pretenties, de nepheid in de gehele samenleving, dat oorlogs- en bemoeieniszuchtige, dat in zichzelf gekeerde.... nee niks voor mij.
quote:IK wens je veel succes en hoop dat je droom werkelijkheid mag worden.
Mijn doel is om over een aantal jaar naar Zweden of Noorwegen te emigreren.Op de punten die ik belangrijk vind zijn deze 2 landen veruit prettiger dan Nederland.
Rust dwz weinig inwoners, echte natuur en wildernis, de taal, leefsfeer, westers land, cultuur, weinig criminaliteit, weinig niet westerse allochtonen zijn allen pluspunten.In een land als Amerika zou ik bijv. nooit kunnen leven. Gatverdamme, die gedachte alleen al. De pretenties, de nepheid in de gehele samenleving, dat oorlogs- en bemoeieniszuchtige, dat in zichzelf gekeerde.... nee niks voor mij.
Voor mij de hoofdreden is dat ik Nederland zat ben.
Eens was mijn gedachte om naar de VS te verkassen, gelukkig dat ik dat niet heb gedaan dus is mijn keuse op Brazilië gevallen waar ze ook een wonderschone natuur hebben
quote:eigenlijk zouden ze het eens moeten combineren: een land met de amerikaanse natuur, mensen, etc. maar met de nederlandse wetgeving. zal er wel nooit van komen helaas.
Op woensdag 13 augustus 2003 00:15 schreef maartena het volgende:
Ik ben al wegNiet zo zeer dat het leefklimaat zo slecht was in Nederland, meer omdat ik een Amerikaanse vrouw heb. Pas naderhand besefte ik hoe bekrompen de Nederlandse samenleving eigenlijk is.
Pas als je langer dan een jaar weg bent uit Nederland begin je pas een beetje te begrijpen hoe anders het is in het buitenland..... Ja, daar kom je pas echt achter als je voor langere tijd weg bent (geweest), niet na een uitgebreide vakantie van 4 weken waar je voornamelijk het toeristische gedeelte van een land ziet. Vergeleken bij de Verenigde Staten is Nederland zo klein, zo sober en ja.... zo asociaal en burgerlijk!
Ik weet ook niet of ik nog echt weer in Nederland zou willen wonen. Nu ik de wereld geproeft heb zou ik liever een ander land proberen
Voorlopig blijf ik echter in de USA zitten.
/edit: die quote is eigenlijk niet van mij, maar van een vriendin van mijn zus. die woont nou een paar jaar in san jose.
quote:Heb jij wel eens bij een Amerikaanse familie aan tafel gezeten, of baseer je dat compleet op wat je op TV ziet? Heb je wel eens wat meer van Amerika gezien buiten het "standaard toeristenrondje" in de zuid-westelijke staten?
Het valt me op dat er zoveel mensen nooooooit in Amerika zouden willen wonen, terwijl ze er nog nooit zijn geweest. Ik was ook zo'n onnozele persoon. Als je mij in 1996 vroeg of ik naar Amerika wilde had ik ook Amerika
gezegd....
Maar toen ontmoette ik in 1997 een Amerikaanse, en in 1998 was mijn eerste reis. En dan niet meteen een "toeristenrondje" maar meteen bij de familie thuis. Mijn visie is inde afgelopen 6 jaar flink veranderd en intussen woon ik er alweer bijna anderhalf jaar.
De meesten die Amerika
over dit forum spuwen zijn er trouwens nog nooit geweest. Ik ken vrijwel niemand die niet met een positieve ervaring terugkwam uit dat prachtige land.
En zet de politiek opzij! Als je de schoonheid, diversiteit van een land niet kan zien omdat er een aap in het Witte Huis zit, dan heb je echt een stel oogkleppen op.......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |