quote:Juistem, nu weer ontopic of ik ga posts deleten, notes uitdelen en bij Yvonne huilen!
Op maandag 1 september 2003 17:34 schreef Khadgar het volgende:
En nou optiefen met dat gezeik over kopieren uit m'n topic! Pronken met je kopieen is not done. Maar zeiken erover ook niet. Dus gewoon nokken, ook eventuele wannabe mods.
quote:Ben nieuw op Fok, dus ken nog niet alle regels. Zag dat 'Notorious' wat van mijn berichten (reacties op andere) heeft gedelete. Jammer, vond mezelf niet onredelijk, maar begrijp types als '...' worden uitgelokt om daar weer vervelend op te reageren, so no hard feelings.
Op maandag 1 september 2003 17:34 schreef Khadgar het volgende:
- Edit, nee, niet pronken met je kopien
- En nou optiefen met dat gezeik over kopieren uit m'n topic! Pronken met je kopieen is not done. Maar zeiken erover ook niet. Dus gewoon nokken, ook eventuele wannabe mods.
Khadgar, aan de andere kant als je dingen gaat roepen als optiefen e.d., tja dat is roepen om wrijving tussen de kandidaten. Je bent 21 heb ik begrepen, dus nog maar een broekie, rustig aan.
En als je het over 'pronken' wilt hebben, helft van deze topic is behangen met plaatjes van eigendommen, iemand zelfs z'n hele kast uitgestald! Ik heb alleen een beschrijving gegeven. Maar was jij trouwens ook niet degene die geïntereseerd was en zelfs vroeg het te doneren aan je?. Daarom zeker zo'n heftige reaktie? Heeft niks met pronken te maken, geef alleen details zodat iemand me kan helpen met het beschreven probleem, dus wie zit er nou te zeiken?!
Notorious, wijzig dus maar weer, met je 'nee', of laat je het staan?, ik daag je uit. Ik heb een eigen mening, respecteer dat a.u.b. Ik ben nooit grof en ben fair, dus waarom niet...
Roger
quote:Lees de FAQ dan maar eens
Op maandag 1 september 2003 18:39 schreef RogervD het volgende:[..]
Ben nieuw op Fok, dus ken nog niet alle regels.
quote:Offtopic reacties worden ge-edit of verwijderd in sommige gevallen. Dit topic gaat over het verzamelen en repareren van je (ouwe) consoles en games
Zag dat 'Notorious' wat van mijn berichten (reacties op andere) heeft gedelete. Jammer, vond mezelf niet onredelijk, maar begrijp types als '...' worden uitgelokt om daar weer vervelend op te reageren, so no hard feelings.
quote:Hier word gepronkd met dingen die we verzamelen ja. Niet met kopien! Dat is een heel verschil. 99 % van de users hier koopt alles origineel en koestert zijn games en collectie. We houden niet van kopieren, en het is tegen de FOK! policy.
Khadgar, aan de andere kant als je dingen gaat roepen als optiefen e.d., tja dat is roepen om wrijving tussen de kandidaten. Je bent 21 heb ik begrepen, dus nog maar een broekie, rustig aan.
En als je het over 'pronken' wilt hebben, helft van deze topic is behangen met plaatjes van eigendommen, iemand zelfs z'n hele kast uitgestald! Ik heb alleen een beschrijving gegeven. Maar was jij trouwens ook niet degene die geïntereseerd was en zelfs vroeg het te doneren aan je?. Daarom zeker zo'n heftige reaktie? Heeft niks met pronken te maken, geef alleen details zodat iemand me kan helpen met het beschreven probleem, dus wie zit er nou te zeiken?!
quote:Eigen meningen, nix mis mee. Maar niet in dit topic. We hebben een apart topic voor warez discussies. En ik kan de reacties nu niet meer terug editen, en al zou ik het kunnen, ik doe het niet ivm de hierboven gemelde reden.
Notorious, wijzig dus maar weer, met je 'nee', of laat je het staan?, ik daag je uit. Ik heb een eigen mening, respecteer dat a.u.b. Ik ben nooit grof en ben fair, dus waarom niet...
Roger
Verder kan al je commentaar op het modereer beleid van Games en Consoles in dit topic:
Ben het met je eens de originele spellen het leukst zijn om te hebben.
Zal een ander forum (andere website) opzoeken waar ik dit wel kan bespreken, met mensen die geen moeite hebben met de copybox.
Bedankt voor de uitleg (again no hard feelings)
quote:nee, ik ken die dingen nog niet. Even wachten tot de mijne arriveert
Op dinsdag 2 september 2003 07:35 schreef SaturN het volgende:
Oke genoeg gezeur weet iemand nou al wat m'n fokking virtual boy mankeert???![]()
quote:Effe toch op een detail doorgaan... Als je oude computers verzameld, merk je pas hoeveel oude software er zomaar 'verdwijnt', dwz. roms die kapot gaan, floppies die het ineens niet meer doen, mensen die hun dozen met software weggooien omdat ze denken dat toch niemand er op zit te wachten. Persoonlijk vind ik dat heel erg, zelfs de originele makers hebben ZELF niet eens meer kopieen van wat ze ooit allemaal gemaakt hebben.
Op maandag 1 september 2003 12:31 schreef RetepV het volgende:
Antwoord op Kopien van RogervD
Daarom mijn verhaaltje over het conserveren van die oude software. Er is een groot spanningsveld tussen 'illegaal kopieeren' en 'conserveren' van software. Bedrijven vertellen wel leuk wanneer je iets NIET mag kopieeren, maar als ze zelf niet meer geinteresseerd zijn in hun produkt, vertellen ze er niet even bij dat je het WEL mag kopieeren. Vaak is dat om de onredelijke reden dat het ze totaal niets kan schelen wanneer je kopieen maakt, totdat blijkt dat het produkt een revival of iets dergelijks meemaakt, waarna ze met hun copyright beginnen te wapperen en op die manier toch een graantje mee proberen te pikken.
Daar is wel wat voor te zeggen, tenslotte heeft dat bedrijf die software gemaakt. Maar de kans dat zo'n produkt op het platform van destijds ineens een revival meemaakt is natuurlijk 1 op 1,[vul maar 10 of meer nullen in].
Computerverzamelaars verzamelen de oude hardware, maar natuurlijk is een computer zonder software niet meer dan een doos oude techniek die je in een kast kan zetten. Alsof je oude racewagens spaart zonder inhoud.
In feite is dit simpelweg een gat in de copyright wetgeving die gedicht zou moeten worden. Maar dat gebeurt niet, want bedrijven hebben geen interesse om moeite te steken in het dichten van dat gat, terwijl verzamelaars niet verenigd genoeg zijn om voldoende druk uit te oefenen om die wetgeving aan te passen.
Dus het resultaat is dat er allerlei software uitsterft omdat er geen originelen meer zijn terwijl kopieen illegaal zijn.
Ik vind dat je hier best over kunt discussieren. Mag dat niet, dan zie ik dat eigenlijk als het inperken van het recht op vrije meningsuiting. Het gat in de wet is een feit, maar als je niet over dat gat in de wet mag spreken, hoe kan er dan ooit georganiseerd worden dat dat gat gedicht wordt? Dat ruikt naar censuur: het empowered bedrijven, maar het maakt de gewone burger monddood.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik denk dat een discussie hierover een eigen thread verdient. Maar ik durf wel te stellen dat zo'n nieuwe thread binnen 10 seconden dichtgegooid wordt omdat de Fok! regels lekker zwart/wit zijn om het de moderators makkelijk te maken. Uit ervaring weet ik dat er in de klaagtopics toch al niet naar argumenten wordt geluisterd, dus doe ik het zo. Mocht dit verhaaltje alweer snel wegge-edit worden, dan zou ik er wel graag een officieele reden voor willen horen, ik heb daar gewoon recht op.
quote:Helemaal mee eens. Speciaal op het gebied van bijvoorbeeld MAME is het doodzonde om te zien dat er van sommige spellen geen goeie dumps zijn en deze er waarschijnlijk ook nooit zullen komen. Als deze roms dan ook nog eens worden bestreden door allerhande copyrightfirma's is dat jammer want dan verdwijnt er gewoonweg "kennis" die eigenlijk geconserveert zou moeten worden.
Op dinsdag 2 september 2003 11:31 schreef RetepV het volgende:
Lees dit effe helemaal, moderators...
[..]
quote:Echte verzamelaars zitten niet te wachten op kopien... Echt niet
Op dinsdag 2 september 2003 11:31 schreef RetepV het volgende:
Lees dit effe helemaal, moderators...
[..]Effe toch op een detail doorgaan... Als je oude computers verzameld, merk je pas hoeveel oude software er zomaar 'verdwijnt', dwz. roms die kapot gaan, floppies die het ineens niet meer doen, mensen die hun dozen met software weggooien omdat ze denken dat toch niemand er op zit te wachten. Persoonlijk vind ik dat heel erg, zelfs de originele makers hebben ZELF niet eens meer kopieen van wat ze ooit allemaal gemaakt hebben.
Daarom mijn verhaaltje over het conserveren van die oude software. Er is een groot spanningsveld tussen 'illegaal kopieeren' en 'conserveren' van software. Bedrijven vertellen wel leuk wanneer je iets NIET mag kopieeren, maar als ze zelf niet meer geinteresseerd zijn in hun produkt, vertellen ze er niet even bij dat je het WEL mag kopieeren. Vaak is dat om de onredelijke reden dat het ze totaal niets kan schelen wanneer je kopieen maakt, totdat blijkt dat het produkt een revival of iets dergelijks meemaakt, waarna ze met hun copyright beginnen te wapperen en op die manier toch een graantje mee proberen te pikken.
quote:Originelen zullen ECHT niet zomaar verdwijnen... Tegenwoordig gebeurd dat niet meer... Alleen de ALLEROUDSTE software misschien
Computerverzamelaars verzamelen de oude hardware, maar natuurlijk is een computer zonder software niet meer dan een doos oude techniek die je in een kast kan zetten. Alsof je oude racewagens spaart zonder inhoud.
In feite is dit simpelweg een gat in de copyright wetgeving die gedicht zou moeten worden. Maar dat gebeurt niet, want bedrijven hebben geen interesse om moeite te steken in het dichten van dat gat, terwijl verzamelaars niet verenigd genoeg zijn om voldoende druk uit te oefenen om die wetgeving aan te passen.Dus het resultaat is dat er allerlei software uitsterft omdat er geen originelen meer zijn terwijl kopieen illegaal zijn.
quote:Ben ik het mee eens, op zich. Er moeten duidelijkere wetten komen, en dan vooral ook op oudere software inderdaad.
Ik vind dat je hier best over kunt discussieren. Mag dat niet, dan zie ik dat eigenlijk als het inperken van het recht op vrije meningsuiting. Het gat in de wet is een feit, maar als je niet over dat gat in de wet mag spreken, hoe kan er dan ooit georganiseerd worden dat dat gat gedicht wordt? Dat ruikt naar censuur: het empowered bedrijven, maar het maakt de gewone burger monddood.
quote:Dat topic bestaat al in de vorm van het Warez Discussie topic.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik denk dat een discussie hierover een eigen thread verdient. Maar ik durf wel te stellen dat zo'n nieuwe thread binnen 10 seconden dichtgegooid wordt omdat de Fok! regels lekker zwart/wit zijn om het de moderators makkelijk te maken. Uit ervaring weet ik dat er in de klaagtopics toch al niet naar argumenten wordt geluisterd, dus doe ik het zo. Mocht dit verhaaltje alweer snel wegge-edit worden, dan zou ik er wel graag een officieele reden voor willen horen, ik heb daar gewoon recht op.
Verder wil ik er nog aan toevoegen dat dit topic hier niet geschikt voor is, maar het centrale feedback topic (bovenste topic in GAM).
En ik wil toevoegen dat het hier vooral ging om het kopieren van honderden SNES games, die NIET in eigen bezit waren! Kopien voor eigen gebruik zijn in principe toegestaan. Op Fok erover praten niet, omdat we vanuit hier niet kunnen controleren of iemand het origineel heeft. Dankzij het illegaal kopieren zijn de "goeien" dus weer de dupe. As usual.
quote:*Natuurlijk* niet, maar je moet het doen met de dingen die er nog zijn. Ik zal een voorbeeldje geven. Ik heb nog 3 Sharp MZ-800 computers liggen, uit 1984. Ik heb zegge en schrijve 1 bandje (origineel ja
Op dinsdag 2 september 2003 13:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
Echte verzamelaars zitten niet te wachten op kopien... Echt niet
Dit is dus conserveren, *niemand* is meer geinteresseerd in die software. Maar volgens de wet is het een illegale kopie maken, en ben ik in feite strafbaar. Zelfs al is het bedrijf dood en ligt iedereen die er ooit mee te maken heeft gehad 6 voet onder het gras. Niemand is in dat geval met de straf gebaat, behalve mogelijk de politiek die denkt dat ze er geld uit kunnen slaan in de vorm van boetes, of gewoon boetes uitdelen in naam van 'het principe', wat in feite betekent dat het voorgeprogrammeerde robots zijn die alleen zwart/wit kunnen denken.
Ik zal het er verder hier niet meer over hebben, maar mijn post ging in feite over twee verschillende dingen (dit was het tweede, het eerste was de afkeuring voor zoveel illegale games), en beide dingen zijn weggemod. Voor de eerste was de reden wel duidelijk, maar voor het tweede vond ik dat je wel wat uitleg verschuldigd was. Ik had dat andere topic niet gezien, je hebt gelijk dat het daar in hoort (hoewel ik een gruwelijke hekel heb aan het idee van een [centraal] topic omdat het onleesbaar wordt omdat iedereen door elkaar antwoorden schrijft )
Edit:
Khadgar, als dit topic gesloten wordt, dan ga ik persoonlijk in het klaagtopic smeken om het weer te openen .
Edit2:
Ik verzamel trouwens die oude computers om er nog eens mee te kunnen spelen als ik in een nostalgische bui ben. Spelletjes hebben is dan toch echt een vereiste hoor .
Edit3:
Notorious_Roy, het ontgaat je nog steeds dat een illegale kopie ook ooit gemaakt is door iemand die het origineel had. Als iemand mij gaat vragen om software voor de Sharp MZ-800 krijgt hij een kopie van mijn bandje. Die kopie gaat vast een eigen leven leiden, maar het helpt wel andere verzamelaars. En zo zijn er andere verzamelaars die MIJ illegale kopieen van die software gaan geven, zodat ik ook geholpen ben en die leuke games van toen op het platform van toen kan spelen. Toch is het zwaar illegaal. Het geval van de SNES vind ik het zelf dubieus omdat dat systeem nog niet eens 10 jaar bestaat.
Wat ik in feite bedoel: in het geval van echt antieke computers vind ik dat het moet kunnen om over kopieen van software te praten. Wie dan gaat bepalen wat antiek is, sja, daar ligt dan wel een probleem... Hoe ver denk je dat Fok! daarin kan gaan?
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 02-09-2003 13:47]
quote:Ik heb geen Virtual Boy, maar ik kan wel wat proberen te beredeneren. Er zitten bewegende delen in, en ik zou als eerste alle kabeltjes nakijken. Je krijgt wel strepen, dus ik neem aan dat het deflectiegebeuren (spiegeltjes) wel werkt. Dus blijkbaar wordt er rotzooi naar de LED's gestuurd. Klinkt echt als een rot contact.
Op maandag 1 september 2003 10:58 schreef SaturN het volgende:
Zodra ik dat ding aan zet en een spel wil spelen dan krijg ik netjes de waarschuwing te zien en vervolgens het alignment scherm.
Maar als dan daadwerkelijk het spel begint dan is het rechter scherm dus gewoon helemaal vaag. Het ziet er uit als gewoon storing, vage streepjes, geknipper. Dat is dus niet de bedoeling, terwijl het linker venster wel gewoon goed werkt.
Ik zou hem open maken en aanzetten, en daarna voorzichtig elk kabeltje dat er in zit bewegen om te zien of er iets bij de ledjes gebeurt.
Ik heb ook ooit een setje plastic 'chopsticks' (chinese eetstokjes) gekocht. Als je die wat bijvijlt kun je ze heel goed gebruiken om specifieke of moeilijk bereikbare dingen in het binnenwerk te manipuleren. Doe dat niet met een metalen schroevendraaier .
Doe erg voorzichtig als je hem opent en dan aan zet. Volgens mij is het allemaal nogal kwetsbaar en als de Virtual Boy omvalt terwijl hij open staat zal er vast wel iets ontregeld raken of zelfs stuk gaan. Zorg dat je een goed en schoon werkblad hebt. Ik gebruik vaak een paar boeken om iets stabiel neer te kunnen zetten . De boeken zo neerleggen dat als je het apparaat neerlegt hij op meer dan 1 plek ondersteund wordt.
Edit:
Ik zag bij het zoeken op inet al dat het wel vaker voorkomt dat er gebroken draadjes zijn in de Virtual Boy.
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 02-09-2003 14:05]
quote:Dude, dat systeem is uitgebracht in 1991, Europa 1992 ofzo
Op dinsdag 2 september 2003 13:36 schreef RetepV het volgende:Het geval van de SNES vind ik het zelf dubieus omdat dat systeem nog niet eens 10 jaar bestaat.
quote:Als ik het me goed herinner staat er op het startscherm van Super Mario World (
Op dinsdag 2 september 2003 14:03 schreef StarGazer het volgende:[..]
Dude, dat systeem is uitgebracht in 1991, Europa 1992 ofzo
Dat spel was zoooo stoer
quote:Waar ben je dat tegen gekomen? Ik kan niet zo snel iets daar over vinden. Wel vervelend dat er misschien contacten of draadjes "los" zitten. Virtual boy is cool maar dan moet ie het wel goed doen en niet half
Op dinsdag 2 september 2003 14:01 schreef RetepV het volgende:[..]
...virtual boy verhaal...Ik zag bij het zoeken op inet al dat het wel vaker voorkomt dat er gebroken draadjes zijn in de Virtual Boy.
quote:LOL, ik ging op Yahoo zoeken naar Virtual Boy en half de results waren homo sites
Op dinsdag 2 september 2003 20:25 schreef SaturN het volgende:
Waar ben je dat tegen gekomen? Ik kan niet zo snel iets daar over vinden. Wel vervelend dat er misschien contacten of draadjes "los" zitten. Virtual boy is cool maar dan moet ie het wel goed doen en niet half
Anyway, ik kwam dit tegen: http://www.icarusindie.com/teenproductions/hmd003.html
Daar bouwen ze een VB om naar een head-mounted display. Dwz. ze strippen alles zo veel mogelijk om het lichter te maken zodat je hem op je hoofd kan dragen i.p.v. het statief te gebruiken.
In de FAQ staat dat de display wires niet echt duurzaam zijn en dat je ze zo los trekt, zelfs als je voorzichtig bent. Ik verwacht dus dat ze ook wel los kunnen gaan als je bijvoorbeeld de VB een keer laat vallen of er per ongeluk tegenaan schopt. En misschien laten ze wel los als gevolg van ouderdom. De display wires zitten gelijmd met speciale lijm en lijm blijft niet eeuwig zitten.
Ik gok echt op een losse connectie ergens. Als het dat trouwens niet is, dan wordt het wel heel erg moeilijk om de VB nog te repareren. Hij zit stampvol met speciale Nintendo IC's die je vast nergens meer kunt krijgen. Daarentegen zijn losse connecties of slechte soldeerverbindingen zo'n 80% van de keren het probleem als iets electronisch' kapot is gegaan, dus is het op zich al een veilige gok .
quote:Nog steeds
Op dinsdag 2 september 2003 16:40 schreef The_Great_Cornholio het volgende:[..]
Als ik het me goed herinner staat er op het startscherm van Super Mario World (
) Copyright Nintendo (c) 1990, 1991. SMW was een van de launchtitels hier in Europa...
Dat spel was zoooo stoer
Maar toch vind ik Mario bros 3 gaver
quote:Oke thnx, hij doet en nu eigenlijk wel weer redelijk goed, geen storingen meer. Af en toe wil het nog wel eens voorkomen. Heb er een paar keer flink op lopen slaan
Op woensdag 3 september 2003 12:21 schreef RetepV het volgende:Ik gok echt op een losse connectie ergens. Als het dat trouwens niet is, dan wordt het wel heel erg moeilijk om de VB nog te repareren. Hij zit stampvol met speciale Nintendo IC's die je vast nergens meer kunt krijgen. Daarentegen zijn losse connecties of slechte soldeerverbindingen zo'n 80% van de keren het probleem als iets electronisch' kapot is gegaan, dus is het op zich al een veilige gok
.
En als ik dat ding sowieso open wil maken moet ik weer die speciale bit schroevedraaiertjes ergens vandaan halen...
[Dit bericht is gewijzigd door SaturN op 03-09-2003 13:18]
Maar ik zou dus graag een indicatie willen hebben wat men hiervoor zou willen geven per console dan?
Het gaat om het volgende:
Snes:
- Console + 2 controllers +
- Games: Zelda: Link to the Past, Mario World, Street Fighter 2, Mario All Stars, Killer Instinct en Art of Fighting.
- Opbergdoos voor games
Nes:
- Console + 3 controllers (1x offi. Nintendo turbo? contr.) + NES Four Score
- Games: Turtles 1, Megaman 2, Mario 1+Duckhunt.
Megadrive (goud kleurige "16bit"):
- Console + 1 controller
- Games: Trouble Shooter, Sonic The Hedgehog, 2x Sonic The Hedgehog 2, Dungeons and Dragons en M-1 Abrams Battle Tank.
Sega Master system II:
- Console + 2 controllers
Gameboy:
- Console
Atari Lynx 1:
- Console (waarvan adapteraansluiting amper te gebruiken is)
- Games: Lemmings, Shadow of the Beast, Turbo Sub, Todd's Adventure in Slime World, Switchblade II, Dirty Larry: Renegade Cop, Gates of Zendocon, California Games, Rampage, Checkered Flag, Hockey, Crystal Mines II en Scrapyard Dog.
- Opbergtas voor console + games + evt adapter
Commodore 64:
- Console
- Games: Lots of them
Vanzelfsprekend zitten alle benodigde kabels bij elke console
Ps: Mocht ik dit verkopen, dan komen er ook nog een Gamecube met 5 games + 2 controllers, Dreamcast met 7 games en 2 controllers en een GBA met 3 games bij. Maar dat is nu nog niet van belang.
Heel graag hoor ik een indicatie van mensen Dank!
quote:
Op woensdag 3 september 2003 22:06 schreef twijfel het volgende:
Ik wil MISSCHIEN mijn gamescollectie verkopen, maar ik heb geen flauw idee wat ik ervoor zou kunnen vragen.Snes:
- Console + 2 controllers +
- Games: Zelda: Link to the Past, Mario World, Street Fighter 2, Mario All Stars, Killer Instinct en Art of Fighting.
- Opbergdoos voor gamesVanzelfsprekend zitten alle benodigde kabels bij
Heel graag hoor ik een indicatie van mensen Dank!
Roger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |