abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 11:21:55 #101
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_12545696
Vraagje:

Heeft iemand een pinlayout of guide om scartkabel te maken voor een Sega MD 1 en MD 2?

Alles boven de rivieren is kut.
pi_12545785
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 11:21 schreef Michaeltjuh het volgende:
Vraagje:

Heeft iemand een pinlayout of guide om scartkabel te maken voor een Sega MD 1 en MD 2?

Natuurlijk:

Bron op GamesX.com

dinsdag 19 augustus 2003 @ 11:32:40 #103
14125 Michaeltjuh
Brabant Power!
pi_12545917
Bedankt. Maar meot daar nergens wat weerstanden tussen?

Enne de sync heb je die nodig?

Of te wel: heb je een n00b how-to voor dummies.

Alles boven de rivieren is kut.
pi_12546073
Sync is voor jou niet nodig dacht ik. Weerstanden ook niet. Gewoon overknopen naar scart wat overeenkomt.

En voor de rest: GOOGLE

pi_12546569
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 21:33 schreef Lexie het volgende:
De haperingen bij SMB zijn normaal, dat heeft iedere NES. Dan kan zijn processortje van minder dan 1 mhz het niet meer aan . Dat zie je ook bij veel andere spellen.
Bij Zelda II is één level waar 'ie het *echt* niet meer trekt. Ik geloof een kamer waar je naar een stel putten gezogen wordt . De hele boel gaat naar slow-motion.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 12:07:44 #106
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_12546753
Ik heb nu m'n NES en de carts die ik via E-bay binnen heb gehad flink schoongemaakt, er is enorm veel troep vanaf gekomen..

Ik heb lopen raggen over de cart connectoren met een in alcohol gedipt shirt, met een mes en 70% alcohol gedipt shirt tussen de NES connector schoongemaakt, maar niet alle spellen zijn nog optimaal.., hoewel er een behoorlijke verbetering is..

Double dragon flikkert veel, Maniac mansion is het bovenste deel van het beeld bevroren.., en zo nog een paar van m'n carts die het net niet helemaal doen..

Een aantal doen het perfect, dus ik vroeg me af of er nog wat aanvullende tips zijn waar ik de NES en/of carts mee kan behandelen ?

pi_12546856
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 12:07 schreef Wunk het volgende:
Ik heb nu m'n NES en de carts die ik via E-bay binnen heb gehad flink schoongemaakt, er is enorm veel troep vanaf gekomen..

Ik heb lopen raggen over de cart connectoren met een in alcohol gedipt shirt, met een mes en 70% alcohol gedipt shirt tussen de NES connector schoongemaakt, maar niet alle spellen zijn nog optimaal.., hoewel er een behoorlijke verbetering is..

Double dragon flikkert veel, Maniac mansion is het bovenste deel van het beeld bevroren.., en zo nog een paar van m'n carts die het net niet helemaal doen..

Een aantal doen het perfect, dus ik vroeg me af of er nog wat aanvullende tips zijn waar ik de NES en/of carts mee kan behandelen ?

Carts en nes openmaken. Glassex Rode Fles (keukenreiniger ultra ontvettend weet ikhet hoe het heet) op de connectoren spuiten, even laten inwerken en alle bagger er af vegen.
pi_12547070
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 11:39 schreef Khadgar het volgende:
Sync is voor jou niet nodig dacht ik. Weerstanden ook niet. Gewoon overknopen naar scart wat overeenkomt.
Composite Sync heb je wel nodig als je RGB wilt gebruiken, en dan heb je ook een schakelsignaal nodig om tegen de TV te zeggen dat je RGB wilt. Dat doe je door de 5V via een weerstandje aan pennetje 16 op de SCART aan te sluiten.

Als je pennetje 16 aan GND hangt (of laat zweven), dan zal de TV alleen de composite video ingang van de SCART connector gebruiken. Als je er 1-3V op zet zal de TV de RGB ingang van de SCART gebruiken, je hebt dan een weerstandje nodig van volgens mij zo'n 68ohm tussen 5V en pen 16 op de SCART. Bij 12V is het weerstandje 150ohm.

http://www.proav.de/index.html?http&&&www.proav.de/data/cables/scart-pinout.html.

Maar als je zonder RGB kan hoef je in feite alleen maar Comp. Video, Ground en Audio Mono aan te sluiten, et voila. Persoonlijk zou ik dat hele RGB gebeuren achterwege laten, veels te veel moeite en je speelt toch niet lang genoeg achter elkaar om voordeel uit RGB te halen.

Als je een NTSC machine hebt en je TV kan geen NTSC aan (je krijgt dan een zwart/wit beeld of zelfs een lopend beeld), kan RGB wel weer handig zijn. Als je TV een zwart/wit beeld geeft bij NTSC, dan zul je kleur krijgen als je een RGB SCART gebruikt. Als je beeld loopt, dan is de kans eigenlijk klein dat je het goed krijgt, maar je zou dan ook een RGB SCART verbinding kunnen proberen.

Je TV moet natuurlijk wel RGB op de SCART ondersteunen, veel TV's en video's doen dat niet, effe de boekjes doorlezen, daar staat het wel in.

Nog even duidelijk maken: persoonlijk zou ik dus helemaal niets met RGB doen, tenzij het nodig is. Weerstandjes en gedoe heb je dus helemaal niet nodig. Gewoon Comp. Video, Audio en GND aansluiten. 3 draadjes zijn al genoeg (of 4 als je stereo hebt ).

dinsdag 19 augustus 2003 @ 13:19:17 #109
28309 Wunk
pi_12548449
quote:
Carts en nes openmaken. Glassex Rode Fles (keukenreiniger ultra ontvettend weet ikhet hoe het heet) op de connectoren spuiten, even laten inwerken en alle bagger er af vegen.
Hm.., moet ik toch maar eens op zoek naar zo'n special bit schroevendraaier..
pi_12549479
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 01:08 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Mijn NES en Megaman 3 zijn pal (ik heb er in elk geval niks aan omgebouwd en verwacht ook niet dat het huisvrouwtje waar ik hem van heb gekocht er iets aan heeft gedaan).

Khadgar, als je de cart moet schoonmaken hoef je dan alleen de connector schoon te maken of moet je dan ook de hele binnenkant ontstoffen ofzo (ben noob)?

En verder heb ik nog een klein vraagje: zijn er nog losse stofhoesjes te krijgen voor de NES-spellen? Ik heb er namelijktwee zonder hoesje nu. Eén zonder hoesje ging prima, maar als je er twee zonder hoesje hebt kom je er ineens één te kort.

Ik ben die originele stofhoesjes wel vaker tegengekomen op ebay. Ze zijn niet zo extreem duur, 1 of 2 euro per stuk. Vind ik op zich wel de prijs waard om je spel compleet te hebben. Af en toe worden er ook een hoop tegelijk aangeboden, die dan extra voordelig zijn.
pi_12554329
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 23:38 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Oeh! Kun je er ook een lossless tiff file van maken, dan word ie wat normaler van formaat. En dan graag naar bas.oort@NOSPAM@hccnet.nl

En uiteraard eventjes @NOSPAM weghalen.

Als ik er een tif van maak wordt ie zelfs een paar kb groter...

mare, als ik um zip wordt ie 7mb...

ik hoor wel van je of je um nog steeds wil

pi_12563673
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:19 schreef Wunk het volgende:

[..]

Hm.., moet ik toch maar eens op zoek naar zo'n special bit schroevendraaier..

Als je vrijdag naar de GameOn expo komt, neem ik m'n schroevendraaier mee...
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:54 schreef Aero het volgende:

[..]

Als ik er een tif van maak wordt ie zelfs een paar kb groter...

mare, als ik um zip wordt ie 7mb...

ik hoor wel van je of je um nog steeds wil

Pleur er maar in hoor
  donderdag 21 augustus 2003 @ 11:09:11 #113
28309 Wunk
pi_12599110
Gaat niet werken, ik moet namelijk gewoon werken

Ik probeer wel even zonder 't uit elkaar halen van de cart met wat van die meuk er op smeren en in laten trekken.., anders boor ik wel een oud bitje uit..

pi_12599274
*verzamelupdate*

Gister voor 12,- Donkey kong country aangeschaft met doos, die nog in prima staat verkeert

'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_12608974
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:51 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Pleur er maar in hoor

Done...
pi_12616806
Ik ga een gedeelte van mijn verzameling toch weer van de hand doen. Puur omdat ik er niets mee doe.

Ik heb een incomplete powerglove en een incomplete R.O.B. Maar misschien dat ik die R.O.B. toch hou. Hij staat wel leuk naast de tv...

in de plaats daarvan wil ik een N64 zodat ik mijn Nintendo Console verzameling compleet heb

donderdag 21 augustus 2003 @ 22:40:47 #117
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_12616969
Zet hem in V&A ok? Dan maak je misschien wat fok vrienden blij
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_12617495
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 22:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zet hem in V&A ok? Dan maak je misschien wat fok vrienden blij
Bij deze: [tk] Incomplete Nintendo powerglove
pi_12657214
Zo, mijn logic analyser is in aanbouw! Tis veel soldeerwerk en het kost wat, maar dan heb je ook een apparaat om een tijdje mee te kunnen werken!

Wat een logic analyser is vraag je? Het is een apparaat om een aantal(in mijn geval 4x9=36) digitale signalen (enen en nullen) in de gaten te houden wat ze doen.

Tis een ideaal stukje gereedschap om computersystemen en dus ook arcadegames te fixen. Je kunt zo vrij eenvoudig defecte adresbitjes vinden en bijvoorbeeld hele lappen logica in één keer doormeten.

Wat er nog ontbreekt aan de print zelf zijn de 4 connectoren van de meetaansluitingen en natuurlijk alle ICs nog (de voetjes zitten er al wel).

Het aantal solderingen bedraagt nu al ruim 400 en er komen er nog minimaal 80 bij.

pi_12663566
Hellow..

Naast me M82, zou ik ook graag me eigen NES gewoon willen gebruiken.. Maar die 72 Pins Connector is kapoet.. Nu moet ik em maken.. Maar HOE?
Ik krijg dat ding niet eens los van moederboard, zit heel erg vast.. En Moederboard zit aan zo'n kastje int hoekie ge soldeerd..

Heeeeelp

Mitch-Hell, A Killer not Burried, But Dead :s
pi_12663665
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:03 schreef Khadgar het volgende:
Zo, mijn logic analyser is in aanbouw! Tis veel soldeerwerk en het kost wat, maar dan heb je ook een apparaat om een tijdje mee te kunnen werken!
Well, veel plezier! Ik heb er ook wel eens over gedacht om die te kopen, maar ik heb eigenlijk al een werkende logic analyser, dus vond ik het zonde van het geld. Ik ben benieuwd hoe je hem straks in het gebruik vindt.

Dit is mijn logic analyser . In wezen een draagbare () CP/M computer op basis van een Z80 processor. Hij is nog best goed, kan singalen aan tot 50MHz, en hij heeft zelfs een special 100MHz mode, maar die is beperkt tot het meten van flanken geloof ik. Maar goed, het grootste probleem van dat ding is dus de bediening: hij is *traag* en ze wisten toen blijkbaar nog niks van user-interfaces . Plaatje van mijn werkbank, de analyser is een Nicolet NPC-700:

Ze hadden blijkbaar de pijltjestoetsen nog niet eens uitgevonden .

Het apparaat is wel van een verbazingwekkende kwaliteit, moet ik zeggen. Volgens mij is 'ie wel 15 jaar oud, hij doet het nog prima. Hij zal ook wel niet dag en nacht aangestaan hebben.

Edit:

Het grootste nadeel van een logic analyser is dat je al die draadjes moet aansluiten. Vaak kost dat meer tijd dan het meten zelf .

pi_12665577
iemand hier trouwens ook weles gehoord van de Philips G7000 console ? Die is vet maf haha
pi_12667197
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:38 schreef Mitch-Hell het volgende:
Hellow..

Naast me M82, zou ik ook graag me eigen NES gewoon willen gebruiken.. Maar die 72 Pins Connector is kapoet.. Nu moet ik em maken.. Maar HOE?
Ik krijg dat ding niet eens los van moederboard, zit heel erg vast.. En Moederboard zit aan zo'n kastje int hoekie ge soldeerd..

Heeeeelp

He wat raar? Nog nooit meegemaakt zo'n soort nes. Kun je wat high res foto's maken?
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:43 schreef RetepV het volgende:

[..]

Well, veel plezier! Ik heb er ook wel eens over gedacht om die te kopen, maar ik heb eigenlijk al een werkende logic analyser, dus vond ik het zonde van het geld. Ik ben benieuwd hoe je hem straks in het gebruik vindt.

Dit is mijn logic analyser . Edit:

Het grootste nadeel van een logic analyser is dat je al die draadjes moet aansluiten. Vaak kost dat meer tijd dan het meten zelf .

Wow wat een ding! Retecool, maar idd ook retetraag. In principe heb ik nou hetzelfde ding, alleen door een pc aangestuurd... En een maatje kleiner, dit ding past in een kastje van 10x20x3cm...

Draadjes aansluiten... Daar heb ik al 2 dingen voor bedacht: Een soort tussen-in IC voet, dus die in de voet gaat en daar het IC (Eprom oid) in, en gewoon een IC knijper (soort mega-wasknijper met aansluitingen).

Oh en als het CP/M is, dan is ie ouder dan 15 jaar... 20 jaar eerder, misschien nog meer.

En zie ik daar rechts op de foto een ZX-Spectrum 128 (of een 48 met beter keyboard)?

pi_12667289
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 22:10 schreef Mitch-Hell het volgende:
iemand hier trouwens ook weles gehoord van de Philips G7000 console ? Die is vet maf haha
Gewoon een videopac toch? Vet maf haha??? Sneue gast... Respect voor videopac.
pi_12674543
ja die spellen zijn lagguh man.. bijv basketbal, moet je door je tegenstander heen lopen om de bal te krijgen hehe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')