quote:In wat voor doosje zit het dan?
Op maandag 18 augustus 2003 00:07 schreef Khadgar het volgende:
Zo, meestervervalser Khadgar heeft zich een mooie Sonic 2 hoes geklust, met dank aan fotopapier, MS Publisher, een plaatje en een HP970cxi printer.
quote:feli!
Zo, meestervervalser Khadgar heeft zich een mooie Sonic 2 hoes geklust, met dank aan fotopapier, MS Publisher, een plaatje en een HP970cxi printer.
quote:In een normaal Megadrive doosje (soort videoband hoes, je kent ze wel). Ik heb namelijk een tijdje geleden 20 megadrive games voor 10 euro gekocht, en een aantal geef ik weg (toch baggergames) aan een patient in de geestelijke gezondheidszorg (ik als barmhartige amerikaan :p ). En van 2 heb ik besloten dat er maar geen doosjes bij zitten...
Op maandag 18 augustus 2003 00:16 schreef -giovanni- het volgende:[..]
In wat voor doosje zit het dan?
Geeft dat ding alleen maar geluiden het beeld heel erg vaag.
Ik denk ow zal wel aan de tv liggen,ik mijn andere mega cd gepakt en die deed het perfect.(bij megadrive cardridges)
die cd-drive krijg ik nog niet aan de praat Moet daar eigenlijk een lichtje gaan branden op die mega cd 1?
en waar zit trouwens die knop waarmee je die cd lade kan openen ik zou mn god niet weten hoe je die open maakt.
Als je die megadrive en die mega cd op elkaar zet moet je dan ook draden met elkaar verbinden of werken ze stand alone van elkaar?
quote:Er zit een kabel tussen neem ik aan. En je gaat die defecte maar aan mij geven :p ...
Op maandag 18 augustus 2003 00:24 schreef -giovanni- het volgende:
ver#####
had ik vandaag om 22.30 eindelijk tijd om mn mega-cd uit te testen det dat pokke ding het niet.Geeft dat ding alleen maar geluiden het beeld heel erg vaag.
Ik denk ow zal wel aan de tv liggen,ik mijn andere mega cd gepakt en die deed het perfect.(bij megadrive cardridges)die cd-drive krijg ik nog niet aan de praat Moet daar eigenlijk een lichtje gaan branden op die mega cd 1?
en waar zit trouwens die knop waarmee je die cd lade kan openen ik zou mn god niet weten hoe je die open maakt.Als je die megadrive en die mega cd op elkaar zet moet je dan ook draden met elkaar verbinden of werken ze stand alone van elkaar?
[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 18-08-2003 00:32]
quote:die cd-lade open je volgens mij gewoon in het startmenu als het ware, dus softwarematig...
Op maandag 18 augustus 2003 00:24 schreef -giovanni- het volgende:
ver#####
had ik vandaag om 22.30 eindelijk tijd om mn mega-cd uit te testen det dat pokke ding het niet.Geeft dat ding alleen maar geluiden het beeld heel erg vaag.
Ik denk ow zal wel aan de tv liggen,ik mijn andere mega cd gepakt en die deed het perfect.(bij megadrive cardridges)die cd-drive krijg ik nog niet aan de praat Moet daar eigenlijk een lichtje gaan branden op die mega cd 1?
en waar zit trouwens die knop waarmee je die cd lade kan openen ik zou mn god niet weten hoe je die open maakt.Als je die megadrive en die mega cd op elkaar zet moet je dan ook draden met elkaar verbinden of werken ze stand alone van elkaar?
maar hang me hier niet aan op, ik heb maar 1x een mega cd 1 in huis gehad van de videotheek. Zelf heb ik een mega CD 2, met een mooi klepje die open kan...
en nee, je klikt de megadrive er gewoon op, draden ben je eigenlijk niet nodig. Een mega cd werkt sowieso niet alleen, je moet er een werkende megadrive op zetten. Maakt niet uit welke (maar MD2 lijkt heel lelijk op een MCD1)
quote:Hahahaha de knutselaar komt weer in hem boven.
Op maandag 18 augustus 2003 00:24 schreef Khadgar het volgende:[..]
Er zit een kabel tussen neem ik aan. En je gaat die defecte maar aan mij geven :p ...
Maarja ik denk niet dat het een groot probleem zal zijn ik denk dat of de scart kabel kapot is of dat de megadrive vanbinnen erg smerig is.
ik snap alleen niet hoe ik nou die mega cd aan de praat moet krijgen en of er een lampje hoort te branden. eerst moet ik die cd lade eens open zien te krijgen
morgen zal ik wel een mailtje krjgen van de vorige eigenaar omdat ik enkele dingen ook aan hem had gevraagt
ik ga denk eerst maar eens ergens een handleiding vandaan rippen op internet.
quote:Het probleem is denk ik dat 'ie kapot is.
Op maandag 18 augustus 2003 00:42 schreef -giovanni- het volgende:
maar mocht iemand weten wat het probleem is bij die megadriev meld u dan
Raar geluid en vaag beeld, ik zou zeggen dat er iets mis is in het video circuit. Ik ga nu af op mijn jarenlange ervaring (kuch). Meestal zijn de hoofdprocessor en de videoprocessor gesynchroniseerd. De videoprocessor heeft het voortouw en interrumpeert de hoofdprocessor regelmatig (tijdens toegang tot het videogeheugen en bij elke beeldwissel, en mogelijk bij elke beeldlijnwissel). Well, het lijkt in dit geval alsof de videoprocessor de hoofdprocessor eeuwig interrumpteert, dwz. de hoofdprocessor voert het eerste stukje programma uit, initialiseert de videoprocessor, wordt geinterrumpeert en komt daarna nooit meer los.
Maar goed, er is een meer voor-de-hand liggend probleem, namelijk dat er ergens slecht contact wordt gemaakt. Misschien een IC in een voetje dat gecorrodeerd is, of een connector die niet helemaal lekker zit.
Oplossing uit het officieele reparatieboekje van de Atari ST: til de computer 5cm op, boven een stabiel oppervlak. Laat de computer vallen. Kijk of het probleem opgelost is. Als het probleem niet opgelost is, maar er wel iets is veranderd in het gedrag van de console, de actie herhalen. Als het probleem na 3 keer herhalen nog niet opgelost is, de computer openmaken, alle IC's goed aandrukken en alle kabels controleren op corrosie.
Dit is echt serieus .
ik denk overigens dat cd-spelers hier niet zo goed tegen kunnen, dus misschien kun je hem beter gelijk openmaken en alle IC's aandrukken...
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 11:09 schreef RetepV het volgende:Oplossing uit het officieele reparatieboekje van de Atari ST: til de computer 5cm op, boven een stabiel oppervlak. Laat de computer vallen.
quote:Een megadrive heeft zijn rom vast ook wel in voetjes zitten. Ik heb zelf een megadrive 1, ik zal hem eens openschroeven
Op maandag 18 augustus 2003 11:16 schreef Khadgar het volgende:[..]
Wat een heersende reparatietip... Maar doe maar niet met een megadrive, die heeft geen IC voetjes.
Bij de Amiga A500 computer is het trouwens een heel groot probleem dat de IC's zich door warm worden en weer afkoelen uit de voetjes werken. Als je een Amiga hebt die moeilijk doet: eerst effe alle IC's aandrukken. Maar goed, als er iets mis is met een A500 kun je ook al gelijk een nieuw setje CIA's pakken.
Leuk trouwens, ik zag dat die Audio Sonic/Radofin rond een 2650 microprocessor is opgebouwd, die zie je niet veel. Ik heb zelf ooit een paar van die processoren kunnen versieren toen ik bij Philips werkte, maar ze nooit kunnen testen. Met die Radofin moet dat nu wel lukken.
ik ben er ook achter hoe nou die cardridge werkt
Je stopt de cardridge (3rd party ) in de mega drive deze start op en speelt dan elke mega cd game af.
Wat blijkt nu de megadrive is een PAL megadrive alleen de Mega cd is NTSC
het enige probleem is dat ik nog steeds niet weet hoe die cd lade nou open is
maar dat hoor ik vanmiddag wel van de verkoper.
quote:Tja... ik had de echte cover... maar blijkbaar moest je die niet
En zelfs met Super Mario Bros. hapert ie als er wat teveel in het scherm gebeurt. Ik hoop niet dat er iets kapot is aan mijn lieve NES'je...
quote:je moet op een knop drukken op de joypad dacht ik, ik weet niet meer hoe precies.
Op maandag 18 augustus 2003 16:55 schreef -giovanni- het volgende:
Ahhhh gelukkig hij doet het
er was iets mis met de adapter die was niet helemaal jofol maar gelukkig gelukkig hij doet het !!!!!!!!!!!!!ik ben er ook achter hoe nou die cardridge werkt
Je stopt de cardridge (3rd party ) in de mega drive deze start op en speelt dan elke mega cd game af.
Wat blijkt nu de megadrive is een PAL megadrive alleen de Mega cd is NTSC
het enige probleem is dat ik nog steeds niet weet hoe die cd lade nou open is
maar dat hoor ik vanmiddag wel van de verkoper.
ff gezocht:
quote:maar wat 'the button' is word niet gezegd...
The drawer is opened by hitting the button, and closed by either hitting the pause button on controller #1 or via the CD system software CLOSE command.
quote:Dat balkje wat niet goed meeloopt heb ik ook bij Zelda II. Bij andere spellen ben ik het nog niet tegengekomen. Mijn Zelda II is wel NTSC, wat is jouw Megaman 3? Ik denk dat het daar misschien aan ligt.
Op maandag 18 augustus 2003 17:14 schreef Hooghoudt het volgende:
Ik heb een vraagje betreffende mijn NES'je. Hij lijkt namelijk nogal moeite te hebben met scrollen, als je bv. met Megaman 3 loopt dan verschijnt eerst een balkje wat niet klopt en daarna komt pas het goede stukje. Hoort dat?En zelfs met Super Mario Bros. hapert ie als er wat teveel in het scherm gebeurt. Ik hoop niet dat er iets kapot is aan mijn lieve NES'je...
De haperingen bij SMB zijn normaal, dat heeft iedere NES. Dan kan zijn processortje van minder dan 1 mhz het niet meer aan . Dat zie je ook bij veel andere spellen.
quote:1 MHz
Op maandag 18 augustus 2003 21:33 schreef Lexie het volgende:[..]
Dat balkje wat niet goed meeloopt heb ik ook bij Zelda II. Bij andere spellen ben ik het nog niet tegengekomen. Mijn Zelda II is wel NTSC, wat is jouw Megaman 3? Ik denk dat het daar misschien aan ligt.
De haperingen bij SMB zijn normaal, dat heeft iedere NES. Dan kan zijn processortje van minder dan 1 mhz het niet meer aan
. Dat zie je ook bij veel andere spellen.
those were the good ol' days
quote:Ik weet het ook niet meer precies, maar volgens mij was het minder dan 1 mhz. De SNES was rond de 3 mhz
Op maandag 18 augustus 2003 21:43 schreef HeyFreak het volgende:[..]
1 MHz
those were the good ol' days
Rectificatie: op deze site staat dat de NES 1,79 MHZ was. Is nog niet denderend veel .
Rectificatie2: SNES was dus 3,58 mhz.
quote:Gelul, daar heeft de processor niks mee te maken. Dat doet de PPU, picture processing unit, de grafische kaart zegmaar. En die word apart uit de cartridge gelezen, dus dikke kans als je beeld hapert maar je spel prima loopt dat je cart/connector gewoon goor is.
Dat balkje wat niet goed meeloopt heb ik ook bij Zelda II. Bij andere spellen ben ik het nog niet tegengekomen. Mijn Zelda II is wel NTSC, wat is jouw Megaman 3? Ik denk dat het daar misschien aan ligt.
De haperingen bij SMB zijn normaal, dat heeft iedere NES. Dan kan zijn processortje van minder dan 1 mhz het niet meer aan
quote:Hoe bedoel je dat het beeld hapert maar het spel prima loopt? Ik heb wel vaker dat delen van het beeld wegvallen als het erg druk wordt, en dat het hele spel vertraagt. Dit heb ik bij verschillende NES'sen en verschillende spellen gezien.
Op maandag 18 augustus 2003 23:06 schreef Khadgar het volgende:[..]
Gelul, daar heeft de processor niks mee te maken. Dat doet de PPU, picture processing unit, de grafische kaart zegmaar. En die word apart uit de cartridge gelezen, dus dikke kans als je beeld hapert maar je spel prima loopt dat je cart/connector gewoon goor is.
quote:Oeh! Kun je er ook een lossless tiff file van maken, dan word ie wat normaler van formaat. En dan graag naar bas.oort@NOSPAM@hccnet.nl
Op zondag 17 augustus 2003 14:59 schreef Aero het volgende:[..]
dus de cover zeg maar?... die heb ik wel voor je... 8,5mb bmp... hij is 2100 bij 1300 pixels ongeveer...
En uiteraard eventjes @NOSPAM weghalen.
quote:Mijn NES en Megaman 3 zijn pal (ik heb er in elk geval niks aan omgebouwd en verwacht ook niet dat het huisvrouwtje waar ik hem van heb gekocht er iets aan heeft gedaan).
Khadgar, als je de cart moet schoonmaken hoef je dan alleen de connector schoon te maken of moet je dan ook de hele binnenkant ontstoffen ofzo (ben noob)?
En verder heb ik nog een klein vraagje: zijn er nog losse stofhoesjes te krijgen voor de NES-spellen? Ik heb er namelijktwee zonder hoesje nu. Eén zonder hoesje ging prima, maar als je er twee zonder hoesje hebt kom je er ineens één te kort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |