abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 17:10:09 #1
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_12384552
Dit topic gaat over alle games die je met een blauw plastieken pistool op je PS2 speelt: De G-Con 2 games!

Dit is een Japanse pagina, speciaal over de G-Con 2.

de ultieme G-Con 2 game is volgens mij nog steeds Time Crisis 2, en binnenkort krijgen we een vervolg hierop!

Andere lightgun-games:

• Vampire Night
  • Ninja Assault
  • Virtua Cop Elite Edition
  • Endgame
  • Resident Evil Gun Survivor 2
  • Dino Stalker
  • Resident Evil: Dead Aim
  • Iemand opmerkingen/aanvullingen?

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
    pi_12384838
    Nou ik vraag me eigenlijk af of dat ding nou echt goed werkt?
    Mijn games
    He jij daar! ja jij! Doorlopen nu!
    pi_12384986
    De gun werkt erg goed ja. Heb vampire night en time crisis. Heb op vakantie point and blank gespeeld en ben er verslaafd aan geraakt . Dus ff snel kopen in de winkel!
    pi_12385096
    werkt ie stiekem ook niet met Silent Scope (2)?
      dinsdag 12 augustus 2003 @ 17:35:56 #5
    10785 Smots
    pi_12385164
    quote:
    Op dinsdag 12 augustus 2003 17:32 schreef thaWarhead het volgende:
    werkt ie stiekem ook niet met Silent Scope (2)?
    weet ik niet.. kan 't wel een X proberen!
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
    pi_12385600
    quote:
    Op dinsdag 12 augustus 2003 17:27 schreef speedrazor3 het volgende:
    De gun werkt erg goed ja. Heb vampire night en time crisis. Heb op vakantie point and blank gespeeld en ben er verslaafd aan geraakt . Dus ff snel kopen in de winkel!
    Lijkt me moeilijk met zo'n ding mikken op een teevee..
    Mijn games
    pi_12385681
    Ik keek pas op de doos van Virtua cop 2, maar er stond dat het alleen met analog controllers werkten ofzo . Op de doos van TC2 staat aangegeven dat je het ook met gun kan spelen . Dus doet dat spel het nou of niet ??
    pi_12385914
    Ik heb Vampire night en time crisis 2, allebei leuk maar kort, ik heb een gcon 2 maar voor mijn 100hz tv gebruik ik de scorpion 3...
      woensdag 13 augustus 2003 @ 11:20:55 #9
    10785 Smots
    pi_12400710
    quote:
    Op dinsdag 12 augustus 2003 17:57 schreef Captain-Retardo het volgende:
    Ik keek pas op de doos van Virtua cop 2, maar er stond dat het alleen met analog controllers werkten ofzo . Op de doos van TC2 staat aangegeven dat je het ook met gun kan spelen . Dus doet dat spel het nou of niet ??
    Virtua Cop 2?
    Bedoel je Virtua Cop elite edition?

Die is gewoon met Gun te spelen, volgens mij.
    (hij ligt trouwens bij de Media markt A'dam voor 19 Euro)
      woensdag 13 augustus 2003 @ 11:21:55 #10
    10785 Smots
    pi_12400726
    quote:
    Op dinsdag 12 augustus 2003 18:09 schreef Evil_Jur het volgende:
    Ik heb Vampire night en time crisis 2, allebei leuk maar kort, ik heb een gcon 2 maar voor mijn 100hz tv gebruik ik de scorpion 3...
    hoe bevalt die Scorpion 3?
    Heb je wat info/plaatje/site?
    pi_12401672
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2003 11:21 schreef Smots het volgende:

[..]

hoe bevalt die Scorpion 3?
    Heb je wat info/plaatje/site?

Bevalt me prima, hij was wel kleiner dan ik had verwacht, maar niet te. De precisie is minder dan de GCON 2 maar ik ben al blij dat ik een lightgun hebt die werkt met mijn 100hz tv. Hij is ook erg gevoelig voor zonlicht op het scherm enzo, maar als je daar rekening mee houd is het geen probleem. Het leukste is de laser, behalve dat je hem niet uit kan zetten.

Volgens mij zijn er nog geen andere 100hz guns, dus veel concurrentie heeft ie niet. En het is best een leuke gun, dus ik raad hem aan wanneer je een 100hz gun zoekt.

woensdag 13 augustus 2003 @ 13:34:47 #12
    10785 Smots
    pi_12403822
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2003 12:08 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Bevalt me prima, hij was wel kleiner dan ik had verwacht, maar niet te. De precisie is minder dan de GCON 2 maar ik ben al blij dat ik een lightgun hebt die werkt met mijn 100hz tv. Hij is ook erg gevoelig voor zonlicht op het scherm enzo, maar als je daar rekening mee houd is het geen probleem. Het leukste is de laser, behalve dat je hem niet uit kan zetten.

Volgens mij zijn er nog geen andere 100hz guns, dus veel concurrentie heeft ie niet. En het is best een leuke gun, dus ik raad hem aan wanneer je een 100hz gun zoekt.
    [afbeelding]

te gek!
    bedankt
    pi_12426044
    Hier nog een plaatje van een scorpion

Mijn games
    pi_12427256
    Hmm smots.. je hebt een irritant icoon las ik

Verzamel hier alle irritante fok!-icoontjes!

Mijn games
      vrijdag 15 augustus 2003 @ 13:27:41 #15
    13921 BdR
    nu ook in ultra-lowres!
    pi_12454318
    quote:
    Op dinsdag 12 augustus 2003 17:27 schreef speedrazor3 het volgende:
    Heb op vakantie point and blank gespeeld en ben er verslaafd aan geraakt . Dus ff snel kopen in de winkel!
    Point Blank!! jammer dat die GunCon geen terugslag geeft (dacht ik) o.a. dat maakt die arcade versie ook zo cool. En trouwens is Point Blank (deel 1 t/m 3) ook op de PS2 te spelen met die GunCon2? (want Point Blank is een PSX spel) of kan je gewoon alle PSX guncon-games ook op de PS2 spelen met die GunCon2?
    tv not rot brain..
    Life is something to do when you can't get to sleep..
    The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
      vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:53:41 #16
    10785 Smots
    pi_12458455
    quote:
    Op vrijdag 15 augustus 2003 13:27 schreef BdR het volgende:

[..]

Point Blank!! jammer dat die GunCon geen terugslag geeft (dacht ik) o.a. dat maakt die arcade versie ook zo cool. En trouwens is Point Blank (deel 1 t/m 3) ook op de PS2 te spelen met die GunCon2? (want Point Blank is een PSX spel) of kan je gewoon alle PSX guncon-games ook op de PS2 spelen met die GunCon2?

volgens mij niet.
    ik heb namelijk een PSX-game 'Moorhuhn' waarmee je met de Gcon kunt spelen, maar op mijn PS2 doet dat spel nix met mijn Gcon 2
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 11:10:10 #17
    13921 BdR
    nu ook in ultra-lowres!
    pi_12625692
    gister ff zo'n Scorpion3 opgehaald en Time Crisis Project Titan erbij gekocht Kheb geen 100hz tv maar is wel handig, mocht ik een nieuwe tv kopen, plus hij was slechts 8 euro duurder dan de Scorpion2. En Point Blank 2 is ook wel een cool spel.
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2003 12:08 schreef Evil_Jur het volgende:
    Het leukste is de laser, behalve dat je hem niet uit kan zetten.
    om de lazer aan/uit te zetten druk op D + Select, staat in de handleiding (le-zen) Ik vond die lazer maar irritant, maakt de spellen te makkelijk. Wel leuk gedaan trouwens dat die lazer alleen aangaat als je em op de tv richt.
    tv not rot brain..
    Life is something to do when you can't get to sleep..
    The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
    pi_12626463
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 11:10 schreef BdR het volgende:
    gister ff zo'n Scorpion3 opgehaald en Time Crisis Project Titan erbij gekocht Kheb geen 100hz tv maar is wel handig, mocht ik een nieuwe tv kopen, plus hij was slechts 8 euro duurder dan de Scorpion2. En Point Blank 2 is ook wel een cool spel.
    [..]

om de lazer aan/uit te zetten druk op D + Select, staat in de handleiding (le-zen) Ik vond die lazer maar irritant, maakt de spellen te makkelijk. Wel leuk gedaan trouwens dat die lazer alleen aangaat als je em op de tv richt.

Ow, goed dat je het zegt. Het is namelijk idd wel erg makkelijk met de laser
      maandag 29 december 2003 @ 16:47:12 #19
    10785 Smots
    pi_15799129
    Wiehoe!
    time crisis 3
      dinsdag 30 december 2003 @ 11:33:03 #20
    29440 ajay
    Professor in de idioterie
    pi_15819866
    quote:
    Op dinsdag 12 augustus 2003 17:10 schreef Smots het volgende:
    Dit topic gaat over alle games die je met een blauw plastieken pistool op je PS2 speelt: De G-Con 2 games!
    [afbeelding]
    Dit is een Japanse pagina, speciaal over de G-Con 2.

de ultieme G-Con 2 game is volgens mij nog steeds Time Crisis 2, en binnenkort krijgen we een vervolg hierop!

Andere lightgun-games:

• Vampire Night
  • Ninja Assault
  • Virtua Cop Elite Edition
  • Endgame
  • Resident Evil Gun Survivor 2
  • Dino Stalker
  • Resident Evil: Dead Aim
  • Iemand opmerkingen/aanvullingen?

Op RE:DA na heb ik ze allemaal. Ook ik heb Scorpion3. Ja, Ik heb ook PointBlanc 3 voor de PSX en die werkt prima. VirtuaCop Elite werkt ook zonder problemen. Verder heb ik ook Outlaw (II?), welke een western-kloon is van Virtua-Cop.

Persoonlijk vind ik niks aan 100Hz. Ik heb een 100 Hz Breedbeeld Phillips, maar ik vind echt dat de accuracy leidt eronder. Op een Hitachi 50~60Hz speelt het echt stukken beter.

Die Scorpion3 zijn lekkere en lichte guns, maar ik heb grote problemen met de triggers van beide guns. Na Ninja Assault doen beide triggers het heel slecht. Alsof ze verschoven zijn ofzo, maar het zit te los. Jammer, want de gun ziet er voor de rest wel solide uit, helemaal vergeleken met de Bioguns die ik voor de DC heb, waarvan ik zelf de trigger heb moeten vervangen omdat de switch ervan kaputt was gegaan.

Helaas zijn er weinig kwaliteitspellen op de PS2. Ik vind Confidential Mission en House of the Dead II op de DC leuker. Het enige wat wel leuk is, is om de trainingen met een aantal mensen te doen. Dat geeft nog wat extra gameplay.

Het wachten is nu op eens een leuke game, waar de vijanden nou eens vanuit random locations komen. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn te programmeren?

Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
      dinsdag 30 december 2003 @ 12:10:42 #21
    10785 Smots
    pi_15820967
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2003 11:33 schreef ajay het volgende:

[..]

Op RE:DA na heb ik ze allemaal. Ook ik heb Scorpion3. Ja, Ik heb ook PointBlanc 3 voor de PSX en die werkt prima. VirtuaCop Elite werkt ook zonder problemen. Verder heb ik ook Outlaw (II?), welke een western-kloon is van Virtua-Cop.

Bedoel je niet Gunfighter II van Ubisoft? Zo niet: dan ben ik erg benieuwd over welke game je het hebt!
    quote:
    Persoonlijk vind ik niks aan 100Hz. Ik heb een 100 Hz Breedbeeld Phillips, maar ik vind echt dat de accuracy leidt eronder. Op een Hitachi 50~60Hz speelt het echt stukken beter.
    Ik zou het niet weten. Heb nog nooit met een lightgun gespeeld op een 100hz TV.
    quote:
    Die Scorpion3 zijn lekkere en lichte guns, maar ik heb grote problemen met de triggers van beide guns. Na Ninja Assault doen beide triggers het heel slecht. Alsof ze verschoven zijn ofzo, maar het zit te los. Jammer, want de gun ziet er voor de rest wel solide uit, helemaal vergeleken met de Bioguns die ik voor de DC heb, waarvan ik zelf de trigger heb moeten vervangen omdat de switch ervan kaputt was gegaan.
    Hmm, dat klinkt niet best. Ik heb twee G-Con 2 guns en daar ben ik nog steeds dik tevreden mee.
    quote:
    Helaas zijn er weinig kwaliteitspellen op de PS2. Ik vind Confidential Mission en House of the Dead II op de DC leuker. Het enige wat wel leuk is, is om de trainingen met een aantal mensen te doen. Dat geeft nog wat extra gameplay.
    Time Crisis 3 is anders een afgrijselijk vette game, hoor. En house of the dead 3 op de Xbox is ook best sexy.
    quote:
    Het wachten is nu op eens een leuke game, waar de vijanden nou eens vanuit random locations komen. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn te programmeren?
    YES! Dat zou cool zijn....
      dinsdag 30 december 2003 @ 12:47:10 #22
    29440 ajay
    pi_15821966
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2003 12:10 schreef Smots het volgende:

[..]

Bedoel je niet Gunfighter II van Ubisoft? Zo niet: dan ben ik erg benieuwd over welke game je het hebt!

Klopt, je hebt gelijk. Laat ik het zo zeggen, dat was zo een bagger-spel dat ik de titel maar niet in mijn kop kan krijgen

[..]

Ik zou het niet weten. Heb nog nooit met een lightgun gespeeld op een 100hz TV.

Ik raad het af. Ik denk dat de techniek voor 100Hz-guns nog in kindersschoenen staat. En ik denk dat er misschien meer aangepaste guns en games voor moeten komen. Wel denk ik dat de accuracy omhoog gaat, mits de gun in een keer goed calibreert. En dat is erg afhankelijk van de beeldbuis, contrast en lichtinval.

[..]

Hmm, dat klinkt niet best. Ik heb twee G-Con 2 guns en daar ben ik nog steeds dik tevreden mee.

Ik was er ook best wel teleurgesteld over. Ik vind dat ik behoorlijk wat betaal voor guns en dan wordt je afgescheept met een rammelbak. Dat vind ik trouwens voor alle joysticks e.d. wel. Behalve de 'officiële' controllers is alles best wel bagger, maar je betaald nog steeds de hoofdprijs. Toe die triggers het nog goed deden was ik er wel tevreden over, maar een gun moet het langer goed blijven doen dan ca. 3 uur.

[..]

Time Crisis 3 is anders een afgrijselijk vette game, hoor. En house of the dead 3 op de Xbox is ook best sexy.

Ik weet het niet. Het stoort mij dat je tegen tijd speelt en reload = duck. Ik weet niet meer of je TC 3 met z'n tweëen kunt spelen. HotD3 vond ik in de arcade niet echt leuk. Was ook weer een triggerhappy game geworden. In HotD 2 kon je tenminste met goede accuracy en headshots goed weg komen, nu moet je allemaal kogels pompen. Plus in de arcade was die gun loeizwaar, pfff. En dan pull-back reloading.

[..]

YES! Dat zou cool zijn....

Ja, waarom doen ze dat niet gewoon? Nu is het spel na twee keer uitspelen niet meer leuk, omdat je de vijanden kunt voorspellen. En omdat schietspellen meestal maar 3 levels hebben en binnen een uurtje zijn uitgespeeld vind ik het echt een aanslag op je portemonnaie. Een beetje replayability kan hier best wel werken om gungames wat meer populair te maken.

dinsdag 30 december 2003 @ 13:05:42 #23
    10785 Smots
    pi_15822405
    quote:
    Op dinsdag 30 december 2003 12:47 schreef ajay het volgende:

Ik weet het niet. Het stoort mij dat je tegen tijd speelt en reload = duck. Ik weet niet meer of je TC 3 met z'n tweëen kunt spelen.

Dat kun je zeker! Ik heb het afgelopen weekend samen met mijn vriendin lekker zitten knallen in de huiskamer. twee PS2's aan elkaar gelinkt en vlammen maar. Heeeeeeeerlijk!
    quote:
    HotD3 vond ik in de arcade niet echt leuk. Was ook weer een triggerhappy game geworden. In HotD 2 kon je tenminste met goede accuracy en headshots goed weg komen, nu moet je allemaal kogels pompen. Plus in de arcade was die gun loeizwaar, pfff. En dan pull-back reloading.
    Het grootste nadeel aan HotD op de Xbox vind ik de afgrijselijk lelijke lightgun die er wordt verkocht. Zo'n bizarre groene klont van Madcatz!
    quote:
    Ja, waarom doen ze dat niet gewoon? Nu is het spel na twee keer uitspelen niet meer leuk, omdat je de vijanden kunt voorspellen. En omdat schietspellen meestal maar 3 levels hebben en binnen een uurtje zijn uitgespeeld vind ik het echt een aanslag op je portemonnaie. Een beetje replayability kan hier best wel werken om gungames wat meer populair te maken.
    Tja...
      dinsdag 30 december 2003 @ 13:10:10 #24
    29440 ajay
    pi_15822534
    Vraagje dan over TC3: Moet je persé 2 PS2 hebben? Kun je dus niet schieten op een scherm? Moet je dus ook twee exemplaren van TC3 hebben? En twee tv's + link?
    pi_15823335
    Ik heb een GCon 2, en die werkt prima op m'n 100 Hz TV, sterker nog, toen ik hem kocht, was het de enige gun die op 100 Hz werkte. Ik heb inmiddels Gunfighter 2, Vampire Night, Time Crisis 3 en Silent Scope 2 ermee gespeeld, en het speelt heerlijk, ik merk ook geen achteruitgang in accuracy t.o.v. 50 Hz TV's.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')