quote:Daar heb ik het ook over.
Op zaterdag 9 augustus 2003 23:50 schreef milagro het volgende:[..]
Die ken ik niet
Ik zie lieve en aanhankelijk mensen hier inhet theehuisIk vind Downsyndroompje veel naarder klinken dan mongooltje
En de mongooltjes die ik ken hadden en hebben absoluut geen probleem met de benaming mongool.
Het zijn eerder de ouders of de omgeving die daar een probleem van maakt, denk ik.
quote:Met een Crohntje.
Ikz ie ook totaal niet wat er beledigend aan zou zijn.
Nee, naar de ontdekker genoemd worden.
Mag ik mij even voorstellen, milagro, een Bechterewje.
Het wordt idd door de ouders als beledigend ervaren, en daar kan ik me wel wat bij voorstellen, aangezien mongool heel vaak als scheldterm wordt gebruikt.
Dat doet pijn als je eigen kind zo is.
Om er maar eens bekende Nederlanders bij te slepen, Anne-Wil Blankers noemde haar dochter Marjolein ook een mongooltje, zo ook Anette Barlo met haar broertje
En zo zijn er zoveel ouders die de benaming absoluut niet kwetsend vinden en het betrokken kind dan dus ook niet.
Het neemt de lading mee die de ouders eraan geven
Anne-Wil toch!!!!!!!!!!
quote:Dat zijn mensen in een bepaalde maatschappelijke positie die als voorbeeld worden genomen.
Op zondag 10 augustus 2003 00:11 schreef milagro het volgende:
Dat zal best, maar ik ken net zo goed ouders die daar boven staan, hoorOm er maar eens bekende Nederlanders bij te slepen, Anne-Wil Blankers noemde haar dochter Marjolein ook een mongooltje, zo ook Anette Barlo met haar broertje :
Als ze een blinde echtgenoot hebben, en die noemen ze blinde mongool, wordt er om gelachen, en die man lacht net zo hard mee.
Als mijn achterbuurman tegen me zegt, hé kutmongool, kijk eens uit je doppen blinde. Heeft het een heel andere betekenis.
quote:da's toch altijd zo?
Op zaterdag 9 augustus 2003 23:11 schreef CybErik het volgende:
Wat anders? Achterlijke allochtoon
nee, hoor.
maarre, wel vreemde krantenkop, maar waarom is het gevonden?
waaren ze 'm kwijt?
quote:mwa, je kan me pessimist vinden maar jij gaat naar zo'n tehuis. redelijk logisch dat daar aardige mensen zijn.
Op zaterdag 9 augustus 2003 23:50 schreef milagro het volgende:[..]
Die ken ik niet
Ik zie lieve en aanhankelijk mensen hier in het theehuis
En ik zeg toch ook niet dat ze nooit eens boos, verdrietig of stront vervelend kunnen zijn?
Ze zijn over het algemeen blije mensen, heel open.Ik vind Downsyndroompje veel naarder klinken dan mongooltje
En de mongooltjes die ik ken hadden en hebben absoluut geen probleem met de benaming mongool.
Het zijn eerder de ouders of de omgeving die daar een probleem van maakt, denk ik.Ik zie ook totaal niet wat er beledigend aan zou zijn.
Mag ik mij even voorstellen, milagro, een Bechterewje.De negatieve lading is er enkel bijgekomen, doordat men het ook als scheldwoord is gaan gebruiken.
Hadden mensen met die aandoening Russische trekken gehad, dan had Rus nu een negatieve lading gehad.
ik denk dat de gequotene bedoelt op straat en zo. BUITEN.
quote:nee als het van buitenlandse afkomst is geenzins
Op zondag 10 augustus 2003 00:13 schreef elcastel het volgende:
Je mag het beestje geen naampje geven ofzo ?
Zekers je school niet afgemaakt
quote:Hij is achtergelaten door zn ouders-verzorgers
Op zondag 10 augustus 2003 02:48 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
da's toch altijd zo?
nee, hoor.
maarre, wel vreemde krantenkop, maar waarom is het gevonden?
waaren ze 'm kwijt?
quote:Ik denk dat je een beetje overdrijft. Alsof iemand met Down alleen maar lief is als hij binnen zit. Onzin.
Op zondag 10 augustus 2003 02:50 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
mwa, je kan me pessimist vinden maar jij gaat naar zo'n tehuis. redelijk logisch dat daar aardige mensen zijn.
ik denk dat de gequotene bedoelt op straat en zo. BUITEN.
quote:In plaats van 'Wheeeuuuuuh' riepen ze natuurlijk 'Yeeeuuuuh'.
Op zaterdag 9 augustus 2003 21:11 schreef WattaFakka het volgende:
Zien die er ook anders uit? Wat agressiever enzo??
Jaja, een neger met het Down syndroom. Het moet niet veel gekker worden! Die allochtonen doen ook echt *alles* om op een mens te lijken, hé.
quote:Ach, sja, voor de ouders is het natuurlijk een schande dat ze niet eens een normaal kind op de wereld kunnen zetten. Pa zal wel denken dat het komt omdat hij te veel gerukt heeft en Ma zal wel denken dat ze iets verkeerds gegeten heeft tijdens de zwangerschap.
Op zaterdag 9 augustus 2003 23:50 schreef milagro het volgende:
Het zijn eerder de ouders of de omgeving die daar een probleem van maakt, denk ik.
quote:Ik ben dan blijkbaar een lijder aan het Syndroom van God
Ik zie ook totaal niet wat er beledigend aan zou zijn.
Mag ik mij even voorstellen, milagro, een Bechterewje.
Ach, ik ken niet zo veel mongolen, maar degene die ik ken waren gewoon net mensen. Alleen ongericht in hun aandacht, langzamer van begrip en een slecht werkend geheugen.
quote:Hadden ze de kop: Allochtoontje met Downsyndroom gevonden gebruikt dan had er wel weer iemand wat over het woord allochtoontje te neuzelen gehad terwijl anderen niet wisten wat een Downsyndroom was...
Op zaterdag 9 augustus 2003 19:31 schreef Wolter het volgende:
Stond vandaag in de Telegraaf.. Vind t zelf nogal een negatief woord (mongooltje).. Maak mezelf er niet kwaad om maar begrijp wel dat mensen zich er kwaad om maken.. Komt dit ook zo negatief bij jullie over? En controleert niemand van de krant de koppen/text?
quote:Wat bedoel je precies?
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:06 schreef RetepV het volgende:[..]
In plaats van 'Wheeeuuuuuh' riepen ze natuurlijk 'Yeeeuuuuh'.
Jaja, een neger met het Down syndroom. Het moet niet veel gekker worden! Die allochtonen doen ook echt *alles* om op een mens te lijken, hé.
quote:Daar heb je helemaal gelijk in. Zelf heb ik het ook liever over Downsyndroom, heb vanuit mijn werk nog wel eens te maken met ouderverenigingen uit die hoek en die hebben een hekel aan het woord 'mongool'. Maar ja, toen ik het er thuis een keer over had begrepen ze er niks van tot ik zei dat mensen met Down ook wel mongooltjes genoemd worden. "Oh, zeg dat dan!" riep mijn pa.
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:43 schreef sjun het volgende:[..]
Hadden ze de kop: Allochtoontje met Downsyndroom gevonden gebruikt dan had er wel weer iemand wat over het woord allochtoontje te neuzelen gehad terwijl anderen niet wisten wat een Downsyndroom was...
quote:En je hebt je nooit afgevraagd wat zo'n afkorting als inf. voor de betekenis doet?
Op zaterdag 9 augustus 2003 19:38 schreef Ablaze het volgende:
het is gewoon een benaming.
www.vandale.nl:mon·gool (de ~ (m.), -golen)
1 [inf.] persoon met het downsyndroom
Anders nog zo'n "normale" kop:
Flikkers mogen nu ook in Canada trouwen
want:
quote:Niets mis mee.....
flik·ker (de ~ (m.), ~s)
1 [inf.] homoseksueel
quote:dat zeg ik niet. Milagro (of iemand anders, sorry Milagro) zegt alleen maar aardige mongooltjes te kennen. vast ook wel onaardige maar die noemt ze niet echt.
Op maandag 11 augustus 2003 09:33 schreef StormyWeather het volgende:[..]
Ik denk dat je een beetje overdrijft. Alsof iemand met Down alleen maar lief is als hij binnen zit. Onzin.
Het is wel waar dat mensen met Down soms gedragsproblemen kunnen hebben, maar meestal zijn ze heel aardig en lief. De gedragsproblemen komen nu ook veel minder voor dan vroeger, nu zijn er betere therapieen voor. Dus dat mensen met Down altijd agressief zijn is een beetje een achterhaald verhaal.
dit vind ik een beetje vreemd aangezien ik zat mongooltjes tegenkom die irritant zijn. zeggen dat ze je geld en zo willen hebben.
dan sla je ze natuurlijk niet uit fatsoen. maarrem er zijn dus wel degelijk onaardige mongooltjes.
quote:OH OH OH, nee nee nee nee nee
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:37 schreef Hammerhouse het volgende:
Preventief ruimen!
niet van die rare uitspattingen hier posten hoor, dat mag niet van mamma.
"pakt grote mod bij de hand en schreeuwt" Oh, kijk meneer de übermod. HIJ DAAR DOET NIET LIEF
quote:Wat bedoel je nu ?
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:37 schreef Hammerhouse het volgende:
Preventief ruimen!
quote:Oh ja, dat zal best wel hoor.
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:57 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
dat zeg ik niet. Milagro (of iemand anders, sorry Milagro) zegt alleen maar aardige mongooltjes te kennen. vast ook wel onaardige maar die noemt ze niet echt.
dit vind ik een beetje vreemd aangezien ik zat mongooltjes tegenkom die irritant zijn. zeggen dat ze je geld en zo willen hebben.
dan sla je ze natuurlijk niet uit fatsoen. maarrem er zijn dus wel degelijk onaardige mongooltjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |