abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12329650
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 23:50 schreef milagro het volgende:

[..]

Die ken ik niet
Ik zie lieve en aanhankelijk mensen hier inhet theehuis

Ik vind Downsyndroompje veel naarder klinken dan mongooltje
En de mongooltjes die ik ken hadden en hebben absoluut geen probleem met de benaming mongool.
Het zijn eerder de ouders of de omgeving die daar een probleem van maakt, denk ik.

Daar heb ik het ook over.
De kinderen met Downsyndroom die ik ken zijn beide 'laag niveau' zoals dat heet en hebben daar zelf helemaal geen benul van.
quote:
Ikz ie ook totaal niet wat er beledigend aan zou zijn.
Nee, naar de ontdekker genoemd worden.
Mag ik mij even voorstellen, milagro, een Bechterewje.
Met een Crohntje.

Het wordt idd door de ouders als beledigend ervaren, en daar kan ik me wel wat bij voorstellen, aangezien mongool heel vaak als scheldterm wordt gebruikt.
Dat doet pijn als je eigen kind zo is.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_12329757
Dat zal best, maar ik ken net zo goed ouders die daar boven staan, hoor

Om er maar eens bekende Nederlanders bij te slepen, Anne-Wil Blankers noemde haar dochter Marjolein ook een mongooltje, zo ook Anette Barlo met haar broertje
En zo zijn er zoveel ouders die de benaming absoluut niet kwetsend vinden en het betrokken kind dan dus ook niet.
Het neemt de lading mee die de ouders eraan geven

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 10 augustus 2003 @ 00:13:06 #28
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_12329774
Je mag het beestje geen naampje geven ofzo ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_12329801
"De Nederlandse toneelactrice Anne Wil Blankers is druk bezig het geld daarvoor bij elkaar te brengen. Vorig jaar overleed haar dochter Marjolijn op 32-jarige leeftijd.
"Ook een mongooltje", zegt ze vertederd. "Zo noem ik ze het liefst. Nooit chagrijnig. Altijd vrolijk"

Anne-Wil toch!!!!!!!!!!

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Trouwste user 2022 zondag 10 augustus 2003 @ 00:15:55 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_12329808
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 00:11 schreef milagro het volgende:
Dat zal best, maar ik ken net zo goed ouders die daar boven staan, hoor

Om er maar eens bekende Nederlanders bij te slepen, Anne-Wil Blankers noemde haar dochter Marjolein ook een mongooltje, zo ook Anette Barlo met haar broertje :

Dat zijn mensen in een bepaalde maatschappelijke positie die als voorbeeld worden genomen.

Als ze een blinde echtgenoot hebben, en die noemen ze blinde mongool, wordt er om gelachen, en die man lacht net zo hard mee.

Als mijn achterbuurman tegen me zegt, hé kutmongool, kijk eens uit je doppen blinde. Heeft het een heel andere betekenis.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_12330365
Ik werk al jaren met verstandelijk gehandicapten en heb nog nooit een mongooltje ontmoet dat aggressief was. Ze kunnen wel supereigenwijs zijn, maar zeker niet aggressief.
  zondag 10 augustus 2003 @ 02:48:46 #32
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_12331532
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 23:11 schreef CybErik het volgende:
Wat anders? Achterlijke allochtoon
da's toch altijd zo?

nee, hoor.

maarre, wel vreemde krantenkop, maar waarom is het gevonden?

waaren ze 'm kwijt?

zondag 10 augustus 2003 @ 02:50:57 #33
24184 speedfreakssj
pi_12331540
quote:

[..]

Die ken ik niet
Ik zie lieve en aanhankelijk mensen hier in het theehuis
En ik zeg toch ook niet dat ze nooit eens boos, verdrietig of stront vervelend kunnen zijn?
Ze zijn over het algemeen blije mensen, heel open.

Ik vind Downsyndroompje veel naarder klinken dan mongooltje
En de mongooltjes die ik ken hadden en hebben absoluut geen probleem met de benaming mongool.
Het zijn eerder de ouders of de omgeving die daar een probleem van maakt, denk ik.

Ik zie ook totaal niet wat er beledigend aan zou zijn.

De negatieve lading is er enkel bijgekomen, doordat men het ook als scheldwoord is gaan gebruiken.
Hadden mensen met die aandoening Russische trekken gehad, dan had Rus nu een negatieve lading gehad.

mwa, je kan me pessimist vinden maar jij gaat naar zo'n tehuis. redelijk logisch dat daar aardige mensen zijn.

ik denk dat de gequotene bedoelt op straat en zo. BUITEN.

pi_12331622
neem het ,meteen
mee in de aangifte maandag
zucht
pi_12331629
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 00:13 schreef elcastel het volgende:
Je mag het beestje geen naampje geven ofzo ?

nee als het van buitenlandse afkomst is geenzins
dat had je nu allang kunne wete..

Zekers je school niet afgemaakt

zucht
pi_12346730
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 02:48 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

da's toch altijd zo?

nee, hoor.

maarre, wel vreemde krantenkop, maar waarom is het gevonden?

waaren ze 'm kwijt?

Hij is achtergelaten door zn ouders-verzorgers en viel op doordat ie trampasagiers lastig viel.. Hij was nog erg jong.. 6 volgens mij.. Zal kijken of ik de krant nog bij t oud papier kan vinden..
pi_12350345
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 02:50 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

mwa, je kan me pessimist vinden maar jij gaat naar zo'n tehuis. redelijk logisch dat daar aardige mensen zijn.

ik denk dat de gequotene bedoelt op straat en zo. BUITEN.

Ik denk dat je een beetje overdrijft. Alsof iemand met Down alleen maar lief is als hij binnen zit. Onzin.
Het is wel waar dat mensen met Down soms gedragsproblemen kunnen hebben, maar meestal zijn ze heel aardig en lief. De gedragsproblemen komen nu ook veel minder voor dan vroeger, nu zijn er betere therapieen voor. Dus dat mensen met Down altijd agressief zijn is een beetje een achterhaald verhaal.
Oh my
pi_12374561
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 21:11 schreef WattaFakka het volgende:
Zien die er ook anders uit? Wat agressiever enzo??
In plaats van 'Wheeeuuuuuh' riepen ze natuurlijk 'Yeeeuuuuh'.

Jaja, een neger met het Down syndroom. Het moet niet veel gekker worden! Die allochtonen doen ook echt *alles* om op een mens te lijken, hé.

pi_12374681
quote:
Ach, sja, voor de ouders is het natuurlijk een schande dat ze niet eens een normaal kind op de wereld kunnen zetten. Pa zal wel denken dat het komt omdat hij te veel gerukt heeft en Ma zal wel denken dat ze iets verkeerds gegeten heeft tijdens de zwangerschap.
quote:
Ik zie ook totaal niet wat er beledigend aan zou zijn.
Ik ben dan blijkbaar een lijder aan het Syndroom van God .

Ach, ik ken niet zo veel mongolen, maar degene die ik ken waren gewoon net mensen. Alleen ongericht in hun aandacht, langzamer van begrip en een slecht werkend geheugen.

dinsdag 12 augustus 2003 @ 10:43:41 #40
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12375047
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 19:31 schreef Wolter het volgende:
Stond vandaag in de Telegraaf.. Vind t zelf nogal een negatief woord (mongooltje).. Maak mezelf er niet kwaad om maar begrijp wel dat mensen zich er kwaad om maken.. Komt dit ook zo negatief bij jullie over? En controleert niemand van de krant de koppen/text?
Hadden ze de kop: Allochtoontje met Downsyndroom gevonden gebruikt dan had er wel weer iemand wat over het woord allochtoontje te neuzelen gehad terwijl anderen niet wisten wat een Downsyndroom was...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 10:46:32 #41
52589 sjun
uit solidariteit
pi_12375108
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:06 schreef RetepV het volgende:

[..]

In plaats van 'Wheeeuuuuuh' riepen ze natuurlijk 'Yeeeuuuuh'.

Jaja, een neger met het Down syndroom. Het moet niet veel gekker worden! Die allochtonen doen ook echt *alles* om op een mens te lijken, hé.

Wat bedoel je precies?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_12375417
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:43 schreef sjun het volgende:

[..]

Hadden ze de kop: Allochtoontje met Downsyndroom gevonden gebruikt dan had er wel weer iemand wat over het woord allochtoontje te neuzelen gehad terwijl anderen niet wisten wat een Downsyndroom was...

Daar heb je helemaal gelijk in. Zelf heb ik het ook liever over Downsyndroom, heb vanuit mijn werk nog wel eens te maken met ouderverenigingen uit die hoek en die hebben een hekel aan het woord 'mongool'. Maar ja, toen ik het er thuis een keer over had begrepen ze er niks van tot ik zei dat mensen met Down ook wel mongooltjes genoemd worden. "Oh, zeg dat dan!" riep mijn pa.
Oh my
pi_12375538
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 19:38 schreef Ablaze het volgende:
het is gewoon een benaming.
www.vandale.nl:

mon·gool (de ~ (m.), -golen)
1 [inf.] persoon met het downsyndroom

En je hebt je nooit afgevraagd wat zo'n afkorting als inf. voor de betekenis doet?
Zou het heel misschien voor inferieur kunnen staan?

Anders nog zo'n "normale" kop:
Flikkers mogen nu ook in Canada trouwen
want:

quote:
flik·ker (de ~ (m.), ~s)
1 [inf.] homoseksueel
Niets mis mee.....
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_12378751
Preventief ruimen!
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 13:57:53 #45
24184 speedfreakssj
pi_12379334
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 09:33 schreef StormyWeather het volgende:

[..]

Ik denk dat je een beetje overdrijft. Alsof iemand met Down alleen maar lief is als hij binnen zit. Onzin.
Het is wel waar dat mensen met Down soms gedragsproblemen kunnen hebben, maar meestal zijn ze heel aardig en lief. De gedragsproblemen komen nu ook veel minder voor dan vroeger, nu zijn er betere therapieen voor. Dus dat mensen met Down altijd agressief zijn is een beetje een achterhaald verhaal.

dat zeg ik niet. Milagro (of iemand anders, sorry Milagro) zegt alleen maar aardige mongooltjes te kennen. vast ook wel onaardige maar die noemt ze niet echt.

dit vind ik een beetje vreemd aangezien ik zat mongooltjes tegenkom die irritant zijn. zeggen dat ze je geld en zo willen hebben.
dan sla je ze natuurlijk niet uit fatsoen. maarrem er zijn dus wel degelijk onaardige mongooltjes.

pi_12379358
Eerst was debiel, idioot en mongool gewoon een normaal begrip (zonder negatieve lading), maar het werd steeds vaker gebruikt als scheldwoord en daardoor heeft het nu een negatieve lading. Daarom wordt het nu ook vaak gewoon verstandelijk of lichamelijk gehandicapt genoemd. Of in dit geval iemand met het syndroom van Down.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 14:01:38 #47
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_12379421
Luca 2?
"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 14:07:54 #48
24184 speedfreakssj
pi_12379578
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:37 schreef Hammerhouse het volgende:
Preventief ruimen!
OH OH OH, nee nee nee nee nee

niet van die rare uitspattingen hier posten hoor, dat mag niet van mamma.

"pakt grote mod bij de hand en schreeuwt" Oh, kijk meneer de übermod. HIJ DAAR DOET NIET LIEF

pi_12379635
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:37 schreef Hammerhouse het volgende:
Preventief ruimen!
Wat bedoel je nu ?
Mongooltjes vermoorden.
Of homo's vermoorden ?
Of beiden vermoorden ?
pi_12380704
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:57 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

dat zeg ik niet. Milagro (of iemand anders, sorry Milagro) zegt alleen maar aardige mongooltjes te kennen. vast ook wel onaardige maar die noemt ze niet echt.

dit vind ik een beetje vreemd aangezien ik zat mongooltjes tegenkom die irritant zijn. zeggen dat ze je geld en zo willen hebben.
dan sla je ze natuurlijk niet uit fatsoen. maarrem er zijn dus wel degelijk onaardige mongooltjes.

Oh ja, dat zal best wel hoor.
Oh my
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')