abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12307510

ik zag net dat deze film nummer 1 staat in de imdb actie top tien lijst. nu heb ik al vaker van deze film gehoord en de regisseur, maar nog nooit er iets van gezien.
hoe is deze film? is het blind-buy-waardig? is ie 50 jaar na dato nog steeds op actiegebied interessant of moet ik m kopen om een betere reden?
vertel mij!
pi_12307551
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:24 schreef Astronaut_Jones het volgende:
hoe is deze film? is het blind-buy-waardig? is ie 50 jaar na dato nog steeds op actiegebied interessant of moet ik m kopen om een betere reden?
Kijk eens of ie hier tussenstaat..
:{
pi_12307569
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:27 schreef SODA het volgende:

[..]

Kijk eens of ie hier tussenstaat..

haha
pi_12307599
Goed.
Ja.
Ja.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 18:32:53 #5
29170 aakab
Karanliktan Aydinliga
pi_12307636
Valt die nog te downloaden?
pi_12307699
Ja.
2CD versie
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 18:41:09 #7
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_12307780
De film is een klassieker net als Rashomon en Jojimbo van dezelfde regisseur.
Ik hem hem nml zelf.
Helaas moet je dit soort films in de importzaken kopen.
Probeer het maar niet bij de Free Record Shop of zo, Die verkopen alleen films voor proleten....
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_12307816
een maat van me heeft 'm bij Van Pierre in Eindhoven p dvd gekocht. De film zelf schijnt echt heel cool te zijn. Moet 'm nog steeds een keer kijken.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_12307831
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:24 schreef Astronaut_Jones het volgende:
[afbeelding]
ik zag net dat deze film nummer 1 staat in de imdb actie top tien lijst. nu heb ik al vaker van deze film gehoord en de regisseur, maar nog nooit er iets van gezien.
vertel mij!
Fantastisch.
Ja.
Ja.

Alleen als ik hem opzet op een filmavondje wordt ie na 10 minuten weggestemd TE TRAAG! DUURT TE LANG! ZWART WIT! Dus wees gewaarschuwd

It's better to be late in this world than to be early in the next.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 18:54:04 #10
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_12308000
JA!
JA!
KOPEN!
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_12308001
wat is er zo goed aan?
pi_12311236
Laat ik het zo stellen: het is een film voor de liefhebber

Vond het zelf een erg goede film, maar trek er wel een avond voor uit want hij duurt ongeveer 3 1/2 uur.

pi_12314622
In Utrecht bij de Ear&Eye verkopen ze hem, daar verkopen ze een groot aantal import DVD's. Verwacht daar geen lage prijs, die tent is altijd duur. Zelf heb ik hem van Play.com (22 euro ong.) zonder NL ondertiteling. Met NL ondertiteling is niet verkrijgbaar, alleen de bovengenoemde Bfi versie.

Edit. er is wel een regio 1 versie, Criterion, schijnt een mooie uitgave te zijn. Maarja, wel regio 1 nodig.

New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_12314676
Heb hem gezien, hij boeide me voor de volle 200 minuten, dat zegt wel genoeg denk ik.
.
pi_14485315
Gezien!! Mooie film, maar je moet wel van films houden. Beetje traag, maar wat wil je, het is een echte oosterse film.

Voor die tijd is het een hoogstandje. Maar wat hij zo hoog in de IMDB top-100 doet weet ik niet. Ik geef hem een 7tje.

zaterdag 8 november 2003 @ 18:02:48 #16
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_14485349
Zo traag vind ik 'm niet.

Wel lang, maar dat is wat anders
Verder erg leuk verhaal, perfect uitgewerkt (het idee van een aantal huurlingen die een dorpje moeten helpen is wel vaak gekopieerd natuurlijk, maar deze blijft onovertroffen).

Die scene ook op het einde van Mifune in de modder/regen

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zaterdag 8 november 2003 @ 18:57:26 #17
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_14486375
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 18:02 schreef Posdnous het volgende:

Die scene ook op het einde van Mifune in de modder/regen

Toshirô Mifune is sowieso erg goed/leuk in die film als Kikuchiyo. Binnenkort eens de Criterion Collection DVD van deze film aanschaffen .
  zaterdag 8 november 2003 @ 18:57:42 #18
3604 MightyV
Just Breathe
pi_14486381
Toevallig... heb em echt een weekje geleden gedowned, maar nog niet gezien. Volgens mij heb ik em vroeger ooit op de BBC gezien, maar toen was ik echt 10 ofzo. Ben zeer benieuwd, ook door de hoge rating op imdb de de bijna goddelijke status vna Kurosawa in filmland.
pi_14486429
Geweldige film! Zeker de moeite waard!!!

Ik zag trouwens dat zelfs de Criterion Edition 4:3 is? Is deze film niet als breedbeeld verkrijgbaar?

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_14486537
Hij is echt super, zeker de moeite waard om te bekijken en te kopen.
Van Kurosawa is het zeker een van zijn topfilms. De amerikaanse remake is echt veel slechter.
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_14486654
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 18:59 schreef Strolie75 het volgende:
Geweldige film! Zeker de moeite waard!!!

Ik zag trouwens dat zelfs de Criterion Edition 4:3 is? Is deze film niet als breedbeeld verkrijgbaar?

Hij is in 4:3 geschoten.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zaterdag 8 november 2003 @ 19:08:56 #22
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_14486685
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 19:03 schreef Asap het volgende:
De amerikaanse remake is echt veel slechter.
Seven Samurai is zeker een goede film, die ondanks zijn lengte toch nog lekker wegkijkt.
Ik vind het trouwens ook apart hoe die samurai rennen (zonder hun armen te gebruiken).

En de remake (The Magnificent Seven) zit ook in mijn lijstje met beste actiefilms.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_14488498
Goddelijke film van grootmeester Kurosawa! Kopen!
  zaterdag 8 november 2003 @ 23:03:58 #24
4180 Hare
Come fly with me!
pi_14491887
Geweldige film. Wordt wel gezien als grondlegger voor het actiegenre .

Heb me ook, hoewel de film toch erg lang duurt en er niet zo'n vaart achter zit als bij de films van tegenwoordig, geen moment op mijn horloge zitten kijken. Echt genoten. Erg leuk verteld. Dat stukje met die landkaart bijvoorbeeld vind ik echt schitterend gedaan. Of die Samurai die een geweer gaat halen terugkomt en gaat slapen. Of die ene gast die even laat zien dat ie wel kan paardrijden, achter een schuurtje verdwijnt en dan.....Geweldig!!

Ook leuk is dat zo duidelijk te zien is dat ze elkaar niet echt steken. Vind dat de film wel wat extra's geven.

Echt een film die iedereen een keer gezien moet hebben!

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_14492767
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 18:00 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Mooie film, maar je moet wel van films houden.
Nee je gaat films kijken omdat je ze haat.
quote:
Beetje traag, maar wat wil je, het is een echte oosterse film.
Kijktip voor mensen zoals jij, houd het bij Hollywood blockbusters. Heb je lekker om de haverklap explosies, voor alle consumenten met short attention span.
quote:
Voor die tijd is het een hoogstandje.
Hier heb ik zo een tyfushekel aan!
Een film is of goed of slecht! Tijd speelt geen rol!
quote:
Maar wat hij zo hoog in de IMDB top-100 doet weet ik niet.
Ik sta paf.

For being Rude is the only way
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')