quote:Kijk eens of ie hier tussenstaat..
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:24 schreef Astronaut_Jones het volgende:
hoe is deze film? is het blind-buy-waardig? is ie 50 jaar na dato nog steeds op actiegebied interessant of moet ik m kopen om een betere reden?
quote:haha
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:27 schreef SODA het volgende:[..]
Kijk eens of ie hier tussenstaat..
quote:Fantastisch.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:24 schreef Astronaut_Jones het volgende:
[afbeelding]
ik zag net dat deze film nummer 1 staat in de imdb actie top tien lijst. nu heb ik al vaker van deze film gehoord en de regisseur, maar nog nooit er iets van gezien.
hoe is deze film? is het blind-buy-waardig? is ie 50 jaar na dato nog steeds op actiegebied interessant of moet ik m kopen om een betere reden?
vertel mij!
Alleen als ik hem opzet op een filmavondje wordt ie na 10 minuten weggestemd TE TRAAG! DUURT TE LANG! ZWART WIT! Dus wees gewaarschuwd
Vond het zelf een erg goede film, maar trek er wel een avond voor uit want hij duurt ongeveer 3 1/2 uur.
Edit. er is wel een regio 1 versie, Criterion, schijnt een mooie uitgave te zijn. Maarja, wel regio 1 nodig.
Voor die tijd is het een hoogstandje. Maar wat hij zo hoog in de IMDB top-100 doet weet ik niet. Ik geef hem een 7tje.
Wel lang, maar dat is wat anders
Verder erg leuk verhaal, perfect uitgewerkt (het idee van een aantal huurlingen die een dorpje moeten helpen is wel vaak gekopieerd natuurlijk, maar deze blijft onovertroffen).
Die scene ook op het einde van Mifune in de modder/regen
quote:Toshirô Mifune is sowieso erg goed/leuk in die film als Kikuchiyo. Binnenkort eens de Criterion Collection DVD van deze film aanschaffen
Op zaterdag 8 november 2003 18:02 schreef Posdnous het volgende:Die scene ook op het einde van Mifune in de modder/regen
Ik zag trouwens dat zelfs de Criterion Edition 4:3 is? Is deze film niet als breedbeeld verkrijgbaar?
quote:Hij is in 4:3 geschoten.
Op zaterdag 8 november 2003 18:59 schreef Strolie75 het volgende:
Geweldige film! Zeker de moeite waard!!!Ik zag trouwens dat zelfs de Criterion Edition 4:3 is? Is deze film niet als breedbeeld verkrijgbaar?
quote:Seven Samurai is zeker een goede film, die ondanks zijn lengte toch nog lekker wegkijkt.
Op zaterdag 8 november 2003 19:03 schreef Asap het volgende:
De amerikaanse remake is echt veel slechter.
En de remake (The Magnificent Seven) zit ook in mijn lijstje met beste actiefilms.
Heb me ook, hoewel de film toch erg lang duurt en er niet zo'n vaart achter zit als bij de films van tegenwoordig, geen moment op mijn horloge zitten kijken. Echt genoten. Erg leuk verteld. Dat stukje met die landkaart bijvoorbeeld vind ik echt schitterend gedaan. Of die Samurai die een geweer gaat halen terugkomt en gaat slapen. Of die ene gast die even laat zien dat ie wel kan paardrijden, achter een schuurtje verdwijnt en dan.....Geweldig!!
Ook leuk is dat zo duidelijk te zien is dat ze elkaar niet echt steken. Vind dat de film wel wat extra's geven.
Echt een film die iedereen een keer gezien moet hebben!
quote:Nee je gaat films kijken omdat je ze haat.
Op zaterdag 8 november 2003 18:00 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Mooie film, maar je moet wel van films houden.
quote:Kijktip voor mensen zoals jij, houd het bij Hollywood blockbusters. Heb je lekker om de haverklap explosies, voor alle consumenten met short attention span.
Beetje traag, maar wat wil je, het is een echte oosterse film.
quote:Hier heb ik zo een tyfushekel aan!
Voor die tijd is het een hoogstandje.
quote:Ik sta paf.
Maar wat hij zo hoog in de IMDB top-100 doet weet ik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |