quote:Er zat ooit eens bij de Flair een boekje van de WW in. Daarin staat het volgende:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:42 schreef Kroeltroel het volgende:
Is bij iemand van jullie misschien bekend hoe het 3e-en-meer-stuks fruit per dag worden berekend bij de WW? Ik heb zelf zo'n CD, maar kan hier niks over vinden, terwijl ik wel weet dat dit zo werkt bij de WW.
quote:en:
Fruit en groenten mag je onbeperkt eten (niet met saus of uit blik (op siroop), maar kakelvers natuurlijk). Behalve deze uitzonderingen:
[en dan komt er een lijstje]
quote:Dus ze noemen we de maximaal-3-producten, maar hier valt fruit daar niet onder.
In de weekmenu's op de volgende vladzijden, zijn niet alleen de punten aangegeven, maar kom je ook geregeld een of meer sterretjes ( * ) tegen. Deze duiden dranken en ingrediėnten aan waarvoor je 0 punten rekent, maar waarvan je er per dag maximaal 3 kunt gebruiken. Dat zijn dingen als bloem, jam, groentesap, suiker (1 theelepel), olijven (2 groene), geraspte kaas (1 theelepel).
[Dit bericht is gewijzigd door imago op 27-08-2003 09:31]
Mijn update: 80,5 Nog maar 7,5 te gaan in totaal, en nog maar een halve voor de 'volgende fase'
Tips om op gewicht te blijven
want voor de meeste mensen is jojoen toch het grootste probleem? Heeft iemand hier het ei van columbus ?
[Dit bericht is gewijzigd door Elanor op 27-08-2003 15:18]
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 08:44 schreef YPPY het volgende:
Stemmen voor de nieuwe naam tot nu toe:
- Slank voor de feestdagen 3
quote:
Je bespaart me inderdaad werk Lurky.Het lijkt wel of je kunt toveren met je gewicht.
![]()
quote:Ha, nou het was echt niet zo dat ik voedsel verving door alcohol: ik ging niet smiddags pimpelen. Het was een glaasje aperetief-wijn elke dag. Op zich is dat zelfs gezond voor de spijsvertering.
Op dinsdag 26 augustus 2003 16:08 schreef Elanor het volgende:
Lurky, hoop dat dit ook gaat werken dan!Ik denk zowiezo dat het goed werkt om alcohol te vervangen door "echt voedsel" want dat helpt ook bij de spijsvertering enzo.
quote:En wat is vlak voor? dat je weer vocht gaat ophopen vanaf een week na je menstruatie dus twee weken vooraf?
En ik houd ook vocht vast vlak voor de menstruatie en niet tijdens.
quote:Misschien spieren als nieuw aangekomen gewicht? Niks mis mee lijkt me. Misschien is het ook voor jou verstandiger om op de manier waarop je kleren gaan zitten te letten dan op je gewicht.
Op woensdag 27 augustus 2003 08:51 schreef wendy-tje het volgende:
Ik snap er trouwens weinig meer van, ik eet niet meer dan anders, maar lijk toch aan te komen
Ik ben dus wel weer fanatiek aan het sporten,
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 27-08-2003 15:21]
quote:Zo bedoelde ik het niet hoor! Ik bedoelde puur op kcal gelet dat ik denk dat je ze beter kunt gebruiken voor "vast voedsel" dan voor alcohol.
Op woensdag 27 augustus 2003 15:20 schreef Lurky het volgende:Ha, nou het was echt niet zo dat ik voedsel verving door alcohol: ik ging niet smiddags pimpelen. Het was een glaasje aperetief-wijn elke dag. Op zich is dat zelfs gezond voor de spijsvertering.
quote:Ik merk het meestal in de week voor ik ongesteld ben, en als ik het dan ben gaat het er langzaam weer af.
En wat is vlak voor? dat je weer vocht gaat ophopen vanaf een week na je menstruatie dus twee weken vooraf?
quote:Dat mis ik dus ook. Ik zit zelf nog 2 kilo van mijn streefgewicht. Dus in 2 weken ben ik zeg maar "klaar".
Op woensdag 27 augustus 2003 15:09 schreef Elanor het volgende:
Wat ik een beetje mis zijnTips om op gewicht te blijven
want voor de meeste mensen is jojoen toch het grootste probleem? Heeft iemand hier het ei van columbus
?
En dan ??
quote:Het ei van columbus heb ik niet... ik denk dat het er op neer komt dat je uit moet zoeken hoeveel calorieen je lichaam normaal gesproken nodig heeft, en wat jij daarbij kunt eten. Dat is voor iedereen toch weer anders lijkt me. Heel belangrijk is het om je weegschaal en je kleding in de gaten te houden, na een tijdje weet je wel ongeveer wat je kunt hebben en wat niet toch?
Op woensdag 27 augustus 2003 15:09 schreef Elanor het volgende:Tips om op gewicht te blijven
want voor de meeste mensen is jojoen toch het grootste probleem? Heeft iemand hier het ei van columbus
?
quote:Wat wendy-tje zegt, zo denk ik er ook over.
Op donderdag 28 augustus 2003 09:34 schreef wendy-tje het volgende:
Het ei van columbus heb ik niet... ik denk dat het er op neer komt dat je uit moet zoeken hoeveel calorieen je lichaam normaal gesproken nodig heeft, en wat jij daarbij kunt eten. Dat is voor iedereen toch weer anders lijkt me. Heel belangrijk is het om je weegschaal en je kleding in de gaten te houden, na een tijdje weet je wel ongeveer wat je kunt hebben en wat niet toch?
Het belangrijkste is volgens mij om wel op je eten te blijven letten, ook al lijn je niet meer, want als je dat niet doet, en terugvalt in je oude eetpatroon, zit je zo weer op je oude gewicht, en ga je dus jojo'en...
Ik snap trouwens niet waarom bananen zo worden afgeraden, want ze hebben maar 20 kcal meer dan appels en ik zit er meteen vol van, terwijl ik bij een appel nog een boterham nodig heb oid.
quote:Ik heb meer dat ik na 3 glaasjes wijn/drank erg slaperig word! Niet dat ik hoofdpijn krijg ofzo maar dat kan ook komen doordat ik naast de wijn meestal ook water of iets lightachtigs blijf drinken (tegen de dorst is dat meer).
Op vrijdag 29 augustus 2003 09:54 schreef Elanor het volgende:
Hebben jullie dat nou ook...dat jullie opeens heel slecht tegen alcohol kunnen? Ik kon vroeger (snik nog mar 10 maanden geleden ofzo) echt flessen op zonder merkbaar effect, nu heb ik 3 of 4 glaasjes rose op en ik heb gewoon koppijn!
Ook wel qua calorieen (niet qua volume want vooral veel groenten) erg weinig gegeten gister (550 kcal) maar ik moest de alcohol compenseren...bij nader inzien dus toch niet zo'n goed idee
Ik snap trouwens niet waarom bananen zo worden afgeraden, want ze hebben maar 20 kcal meer dan appels en ik zit er meteen vol van, terwijl ik bij een appel nog een boterham nodig heb oid.
Ik snap ook niet waarom bananen worden afgeraden. Ik eet altijd om half 4 op mijn werk een banaan. Ik heb een tijdje iets anders geprobeerd maar dan krijg ik een half uur later weer terug of val ik half flauw. Dus ik eet weer bananen en zolang ik me hierdoor prettiger voel (suikerniveau is dan beter instand te houden) en het goed gaat met de lijn blijf ik dat maar doen. Maar kwa kcal (80) is het inderdaad niet zoveel slechter als een appel (60) zoals het in mijn boekje "Lekker aan de lijn" vermeld staat.
Ik moet effe aan het idee wennen, heb nog nooit een broek in deze maat hoeven kopen Ben wel al strakker dan een paar maanden geleden, maar heb in de tussentijd wegens geldgebrek geen kleren gekocht. Misschien was het toen wel 42
quote:Herkenbaar!!
Op vrijdag 29 augustus 2003 09:54 schreef Elanor het volgende:
Hebben jullie dat nou ook...dat jullie opeens heel slecht tegen alcohol kunnen? Ik kon vroeger (snik nog mar 10 maanden geleden ofzo) echt flessen op zonder merkbaar effect, nu heb ik 3 of 4 glaasjes rose op en ik heb gewoon koppijn!
Ik kan ook veel minder verdragen dan vroeger. Op het moment dat ik aan het drinken ben heb ik nog niet door dat het verkeerd gaat, omdat ik gewend ben die hoeveelheid wel aan te kunnen. Maar het is me nu al een paar keer overkomen dat ik me achteraf zo rot voelde en dacht "ik heb toch niet meer gedronken dan normaal". Nooit gedacht dat het door het afvallen komt!
En al had ik me dat nou eerder gerealiseerd, dan was het gisteravond misschien niet zo misgegaan met de en het
daarna.
Ik ben er weer, van lang weggeweest...
Heb een vervelende periode achter de rug ben weer aangekomen... Ik zit dus weer op mijn begingewicht
Yppy!!
Maar ik ga gewoon weer verder ik hoop dat mensen nog wat goed tips hebben.. En suc6 iedereen
XxXxXx Shantee
ik ga rustig aan proberen wat pondjes weg te werken, dus morgen post ik mn gewicht wel ff, en dat doe ik dan elke week ofzo..
Je nieuwe gewicht staat op 87 kamigot, omdat ik niet wist hoeveel je er onder zat. Leuk dat je een nieuwe broek hebt gekregen!
Ik heb nooit goed tegen alcohol gekund, dus ik kan niet vergelijken. Na twee glazen voel ik mijn hoofd al duizelen en na vier glazen is het helemaal erg en dan durf ik niet meer te drinken.
Welkom terug Shantee. Heb je een nieuw icoontje? Het eerste was toch meer roze? Ik moest twee keer kijken toen ik je nick en je icoontje zag. Je bent nu wel weer op je begingewicht, maar je hebt al een keer bewezen dat je kilos kwijt kunt raken en dat ga je gewoon nog een keer doen.
Goed dat je het rustig aan doet Yuki. Je hoeft ook geen haast te hebben. Medisch gezien heb je gewoon een hartstikke gezond gewicht, fijn dat je vriend dat ook zegt.
Wat was je nieuwe gewicht Kiezel? Het gewicht dat hierboven staat is minder dan een kilo eraf, maar omdat je zei dat je een kilo was verloren staat er nu 75 in de openingspost. Het hoeft ook niet vreselijk snel te gaan, als je het maar doet op een manier die je lang vol kunt houden en die gezond is.
Dit was mijn laatste update van de openingspost. Nu ben ik er een week erg weinig, omdat ik moet lange dagen moet werken. De twee weken daarna ben ik op vakantie. Ik heb Isa gevraagd of ze zij het bij wil houden.
quote:75 is correct
Op zondag 31 augustus 2003 17:45 schreef YPPY het volgende:Wat was je nieuwe gewicht Kiezel? Het gewicht dat hierboven staat is minder dan een kilo eraf, maar omdat je zei dat je een kilo was verloren staat er nu 75 in de openingspost. Het hoeft ook niet vreselijk snel te gaan, als je het maar doet op een manier die je lang vol kunt houden en die gezond is.
Hoe gaat het met jullie? Het is hier zo stil.
quote:Ik krijg ook nooit broeken
Op dinsdag 2 september 2003 08:50 schreef YPPY het volgende:
Jammer voor je dat je nooit een broek krijgt, ik ook niet.Hoe gaat het met jullie? Het is hier zo stil.
quote:Ik heb de afgelopen dagen niet zo goed gegeten: veel te weinig, zat eerder aan de 500+ kcal dan aan de 1200, en die bestonden dan ook nog voor een gedeelte uit alcohol...ach leuke omstandigheden hoor, maar als bijv. hele vriendengroep vette shoarma gaat halen doe ik niet mee & eet net zo lief nix.
Hoe gaat het met jullie? Het is hier zo stil.
Positief punt: mijn gewicht is er naar: 60.6, mijn nieuwe streefgewicht is 60.2 want volgens www.calorieteller.info is dat mijn ideale gewicht, zal door het gezonder eten neem ik aan wel weer eerst aankomen, maar hoe langzamer het eraf gaat hoe langer het eraf blijft tog?
YPPY, werk ze deze week en alvast een hele fijne vakantie de daarop komende weken! Fijn dat Isabeau onze gegevens wil bijwerken. Ook zij alvast dank daarvoor!!
Vanaf volgende week wordt het echt serieus: dan ga ik wegen en weer uitgebreid sporten. Ben benieuwd
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 19:57 schreef Shantee het volgende:
Ik vind Slank De Herfst in trouwens wel leuke naam!!
Maar eigenlijk maakt t me niet echt heel errug uit....
quote:zeker stil
Op woensdag 3 september 2003 20:09 schreef Shantee het volgende:
Wat is t hier stil....![]()
Bij de dieetclub was t altijd veel drukker... Wel btje Jammer maarja.. ik moet toegeven dat ik ook weinig te vertellen heb.. dusss ciaooo dan maar
Wat ik me wel afvraag of de motivatie hier minder wordt doordat de zomer voor bij is. Hier zit je toch voor het mooie en dat is niet meer zo belangrijk nu de bikini's weer in de kast kunnen. Of zijn jullie nog even gemotiveerd als voor de zomer?
quote:Ik post me rot hoor
Op woensdag 3 september 2003 21:36 schreef YPPY het volgende:
Je zult toch zelf veel moeten posten om het druk te maken.Nu is het even druk bij de dieetclub, maar die heeft ook z'n rustige dagen en dan is er hier weer meer leven. Ik post nu helemaal weinig en als ik dan post, is het toch daar omdat ik daar nog hoor.
Wat ik me wel afvraag of de motivatie hier minder wordt doordat de zomer voor bij is. Hier zit je toch voor het mooie en dat is niet meer zo belangrijk nu de bikini's weer in de kast kunnen. Of zijn jullie nog even gemotiveerd als voor de zomer?
quote:Ik merk van mezelf dat ik het heel moeilijk vond om in de vakantie-periode een normaal leef-patroon aan te houden, en dat gezond eten daardoor ook een stuk moeilijker werd. Nu zit ik in de overgangsperiode van vakantie naar weer normaal, en ik ben van plan weer keihard aan de slag te gaan als ik weet een beetje een normaal ritme heb!
Op woensdag 3 september 2003 21:36 schreef YPPY het volgende:
quote:Ik deel het iig wel, ben vanochtend 60.2 wat meteen mijn streefgewicht is, ik wil echt niet lager, en ik wil ook niet toegeven aan de drang om nu een moorkop voor mezelf te kopen als beloning
Op donderdag 4 september 2003 00:17 schreef Babbelzz het volgende:
Ik ben ook wel voor een clubje...naast de dieetclub en slank de zomer in, herfst uit..
voor mensen die op gewicht zijn en dat moeten willen gaan blijven...
Want ik vraag me af hoe het mij zal vergaan als ik er straks ben...
Dan ben je wellicht (?) toch weer met wat andere zaken bezig dan als je nog wat kwijt wil...
Ik weet dat dit forum een stimulans kan zijn om toch nog af en toe een gewicht post te doen...
Ik ben echt een jojoer... dat is al te zien in de heftigheid waarmee ik nu afval... ik kan (wil) niet rustig afvallen, dan ga ik (vr)eten, omdat het me te langzaam gaat.
Afvallen kan ik wel...
maar op gewicht blijven...
Das een heel ander probleem!!!!!![]()
delen meer mensen dit? En is het een centraal topic waard?
quote:Daar gaat dit topic over vooor een groot deel. Elke keer lees je over onsjes en pondjes die eraan kwamen na feestjes en er weer af moeten worden gezwoegd. Ik ben al een half jaar bezig met de laatste 3 kilo! En ben pas op de helft. Om moedeloos van te worden. Ik hoef maar even weer lekker te eten of niet te bewegen en terug is het vet.
Op donderdag 4 september 2003 00:17 schreef Babbelzz het volgende:
Afvallen kan ik wel...
maar op gewicht blijven... delen meer mensen dit? En is het een centraal topic waard?
Mensen zeggen: "je ziet er goed uit, niks meer aan doen." maar ik zou zo graag een maat kleinere broek willen als deze versleten is. Er zitten nog twee kussentjes op mn heupen...
In het dieettopic zijn mensen met soms zware overgewichtproblemen. Die zouden helemaal knetter worden van ons gejammer over onsjes en vetrolletjes. Wat dat betreft is het hier een beetje een slanke mensen clubje.
Even een andere vraag: zijn er meer mensen die Rivella Light drinken en zijn er nog net zo lichte alternatieven?
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 04-09-2003 09:17]
quote:Hoe light is dat dan? Meer light dan andere light-frisdranken?
Op donderdag 4 september 2003 09:13 schreef Lurky het volgende:Even een andere vraag: zijn er meer mensen die Rivella Light drinken en zijn er nog net zo lichte alternatieven?
quote:5 Kcal per 100 ml dus 50 Kcal per liter.
Op donderdag 4 september 2003 09:17 schreef imago het volgende:[..]
Hoe light is dat dan? Meer light dan andere light-frisdranken?
Het is gemaakt van wei: dat gele vocht wat op de karnemelk drijft en overblijft bij het kaasmaken. Op zich is het dus ook gezond maar niet geschikt voor veganisten of mensen met melk-allergie.
quote:Dat heb ik wel eens gedronken, is op zich best te drinken, maar ik hou niet zo van die kunstmatige zoetstof-smaak. Ik dacht dat 100 ml iets van 14 kcal is.
Op donderdag 4 september 2003 09:26 schreef Qarinx het volgende:
Hoe zit het met dubbelfriss light? Drinkt iemand dat?
quote:Heb ik een keer gedaan: appel/druif ofzo. Vond het eerder mufdrank dan frisdrank.
Op donderdag 4 september 2003 09:26 schreef Qarinx het volgende:
Hoe zit het met dubbelfriss light? Drinkt iemand dat?
Als het niet ijskoud gedronken wordt smaakt het net alsof je uit een vuil glas water drinkt waar eerst dubbeldrank in heeft gezeten.
Dat nooit weer.
Vorige week ging het zo goed, ik was gedaald tot een hoogtepunt: moest 2 punten per dag minderen... Ik had er zo lang naar uitgekeken!!! Vanmorgen echter was ik geen 80,3 meer, maar 81,5!!!! Hoe kan dit
Heb ik dan echt zoveel gezondigd? Gaat het nu weer langzamer omdat ik minder punten mag? Komt het dan toch doordat die oh-zo-beruchte maandelijkse periode er volgende week aan zit te komen (waar ik nooit eerder iets van gemerkt heb in mijn gewicht)? Ik snap er helemaal niks meer van, en ben het lijnen zat!
Vandaag heb ik dus besloten er een supergezonde dag van te maken (en oh... wat heb ik er zin in ). Inmiddels al 1,5 liter water op en brood met smeerkaas. Over een uurtje ongeveer wat groente snacken, en verder weet ik het nog niet. Ik ben in ieder geval wel vastberaden volgende week een beter gewicht te krijgen. Ook al mag ik nu 'officieel' weer 22 punten, ik kijk wel uit! Met 20 val ik niet eens af
Waar bemoei ik me mee!
quote:Over de titel hebben we gestemd:
Op donderdag 4 september 2003 10:28 schreef Brighteyes het volgende:
Psst, modjes! De titel moet nog aangepast worden: 'Slank de zomer UIT' of 'Slank de WINTER in'. Staat wat beter.
Waar bemoei ik me mee!
- Slank de zomer uit
- Slank de herfst in 3
- Afvallen in de herst
- Twijgdun de winter in 1
- Slank voor de feestdagen 4
- Met een nieuw figuur het najaar in
- Heerlijk slank de herfst in
- Fantastisch slank naar de feestdagen
Misschien met ingang van het nieuwe topic de nieuwe titel?
quote:Wat heb je dan veranderd in je eetpatroon dat je ineens aankwam? Kan het niet zomaar even een schommeling zijn?
Op donderdag 4 september 2003 10:21 schreef Kroeltroel het volgende:
Ik zal me ook maar weer eens melden... Al doe ik dat liever niet, want het gaat namelijk niet echt denderendOm maar beter te spreken van 'trieste weegschaalresultaten'
quote:Het enige wat ik heb veranderd in mijn eetpatroon is dat ik nu 2 punten minder eet per dag!!! Verder echt helemaal niks anders!
Op donderdag 4 september 2003 10:53 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Wat heb je dan veranderd in je eetpatroon dat je ineens aankwam? Kan het niet zomaar even een schommeling zijn?
Lijkt me trouwens wel lastig hoor, rond moeten komen van 20 punten! Ik vind het knap als je dat kan! Succes!
quote:Dat zeg ik, waar bemoei ik me mee.
Op donderdag 4 september 2003 10:32 schreef YPPY het volgende:[..]
Over de titel hebben we gestemd:
- Slank de zomer uit
- Slank de herfst in 3
- Afvallen in de herst
- Twijgdun de winter in 1
- Slank voor de feestdagen 4
- Met een nieuw figuur het najaar in
- Heerlijk slank de herfst in
- Fantastisch slank naar de feestdagenMisschien met ingang van het nieuwe topic de nieuwe titel?
quote:Hmm... wat dacht je van zelfgemaakte ice tea? Gewoon wat thee zetten (ik gebruik meestal rooibos of groene thee) wat zoetstof en citroensap toevoegen, en klaar! Niet duur, en errug light dacht ik zo.
Op donderdag 4 september 2003 09:13 schreef Lurky het volgende:Daar gaat dit topic over vooor een groot deel. Elke keer lees je over onsjes en pondjes die eraan kwamen na feestjes en er weer af moeten worden gezwoegd. Ik ben al een half jaar bezig met de laatste 3 kilo! En ben pas op de helft. Om moedeloos van te worden. Ik hoef maar even weer lekker te eten of niet te bewegen en terug is het vet.
Mensen zeggen: "je ziet er goed uit, niks meer aan doen." maar ik zou zo graag een maat kleinere broek willen als deze versleten is. Er zitten nog twee kussentjes op mn heupen...
In het dieettopic zijn mensen met soms zware overgewichtproblemen. Die zouden helemaal knetter worden van ons gejammer over onsjes en vetrolletjes. Wat dat betreft is het hier een beetje een slanke mensen clubje.
Even een andere vraag: zijn er meer mensen die Rivella Light drinken en zijn er nog net zo lichte alternatieven?
Tsja, bij mij is het ook een strijd om gewoon maar op gewicht te blijven, evne wat minder sporten en verkeerd eten, en ik pas mijn broeken niet meer! De verslavende werking van suiker is hier ook een factor, ik eet normaal gesproken geen suiker, maar als ik het dan wel heb gehad, krijg ik toch weer enorme trek in drop en chocolade! En hoe was ik ook alweer aangekomen... juist!
quote:Tuurlijk niet.
Op donderdag 4 september 2003 11:38 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Dat zeg ik, waar bemoei ik me mee.
*Terugtrekt onder grote steen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |