abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2003 @ 11:57:51 #1
22478 Grata
Bee Dubble u
pi_12110447
Ik bevind mij op perron 3A, station Zwolle. De jarenlange buitensporige consumptie van gerstenat en sigaretten heeft zijn tol geeist, ik ben buiten adem. Nog steeds ben ik in de illusie dat ik de twee minuten speling gehaald heb als de luidspreker meedeelt dat de intercity uit Utrecht bij aankomst een vertraging van tien minuten zal hebben. De wachtende vloeken met mij temeer omdat een ieder weet dat tien minuten in het NS-jargon neerkomen op vijfentwintig minuten en inderdaad.

Achter mij zit een gezin dat waarschijnlijk op weg is naar otterpark De Bruine Ster (niet verwonderlijk tevens fungerend als homo-ontmoetingsplaats) en het gezin in kwestie heeft twee lelijke kinderen. Beide bekrulde jongetjes hebben inmiddels uitstekend ontwikkelde stembanden die ze regelmatig uit verveling laten klinken. Het immens hoogtonige snerpende gejank van de twee doet mijn kwetsbare trommelvliezen scheuren. De Montessori-ouders negeren de kinderen vanwege de vrije opvoeding. Om te voorkomen dat ik in een vlaag van verstandverbijstering en intense haat de jongentjes uit de trein werp zoek ik snel een ander plaatsje in de geel-blauwe slang.

Ik tref een lege vierzit en zak onderuit. Een blij gevoel bekruipt me want de trein gaat rijden en ik zit nog steeds alleen. Als een onweersbui verziekt een antiek echtpaar mijn vreugde door de reis met mij te delen. De geur van pepermunt en Tabacco Pour Homme (uitgegeven ter ere van de eerste stoomtrein in Nederland) maakt me ziek. Vader speelt met zijn gebid terwijl moeders onbewust haar benen met de mijne in contact brengt. Onbeschaamd wordt er over de prostaat operatie van opa gepraat en dit onderwerp maakt mij wederom misselijk. De halte van de bejaarden wordt omgeroepen en uiteraard staan de twee op als de trein nog rijdt. Het remmen van de trein heeft als gevolg dat opa hard op je tenen trapt en oma bijna over je heen valt. Je ziet haar onderjurk en haar zakdoek valt op je schoot. Uit beleefdheid schop je haar niet, maar verontschuldigt je nota bene. De regen van buiten doet de ramen in de overvolle trein beslaan en er hangt een muffe geur. Al dat je vastpakt plakt terwijl de zoveelste pauperbuurt door de trein wordt doorklieft.

De NS-chemotender komt vandaag twee keer, dus dat betekend vier keer je tas op schoot en de aanblik van een bijklussende conciërge. Ik ontdek een telefoon aan de broekriem van deze quasi purser en probeer me dit keer niet op te winden. Tijdens mijn reis fantaseer ik over die leuke meid die tegenover me gaat zitten en vriendelijk lacht. Die mijn ogen op haar decolleté tolereert en die zo nu en dan, net als oma, haar gladde bruine benen met de mijne verbindt. Ik wil met haar praten, maar kan geen woorden vinden en opeens ontdekt een besnorde rijksambtenaar de lege plaats naast je en de droom vervliegt. Ik vraag me af of de veertien haartjes onder de neus van de civiele diender onder de noemer "snor" vallen en waarom zovelen in godsnaam de gezondheidsschoenen blootsvoets prefereren. Na drie uur ergernissen stap ik uit en loop naar mijn kamertje niet ver van het station. Ik denk terug aan Ritzen, die de kaart wil ombouwen tot een waardeloos vod en neem me voor om absoluut NIET kwaad te worden wanneer de OV-kaart in het geheel wordt afgeschaft. Leve de compensatie en fuck de Nederlandse Spoorwegen!

Ciao

woensdag 30 juli 2003 @ 12:01:42 #2
62473 LittleWing
Comfortably numb.
pi_12110576
Goh, jij ergert je wel snel zeg...
Lighten up, dat maakt je treinreis een stuk makkelijker.
When I'm sad, she comes to me with a thousand smiles she gives to me, free[br]It's alright, it's alright she says, take anything you want from me
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:02:00 #3
49472 dasto
is een dromer
pi_12110585
leuk geschreven man! heb meerdere malen dubbel gelegen!
heb je er al eens aan gedacht om colums te schrijven oid?
tis iig entertaining..
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:03:25 #4
62473 LittleWing
Comfortably numb.
pi_12110627
Het is inderdaad goed geschreven. Alleen inhoudelijk vind ik het niet zo sterk.
When I'm sad, she comes to me with a thousand smiles she gives to me, free[br]It's alright, it's alright she says, take anything you want from me
  FOK!fotograaf woensdag 30 juli 2003 @ 12:03:56 #5
13368 NiGeLaToR
pi_12110642
Ik zou je willen adviseren de auto te nemen
Net als iedereen die klaagt op de NS

Lekker rustig in de trein

Vind je stukje overigens wel leuk geschreven, alleen .. tjah.. ik vraag me af of je je leven niet een beetje te zuur maakt door zo te denken
Of het is satirisch bedoeld

woensdag 30 juli 2003 @ 12:04:13 #6
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_12110654
pi_12110677
Uhm, je taalgebruik is wel erg populair. Je ergert je aan een bekend verschijnsel en voor de rest: fuck you
pi_12110702
om een kort verhaal lang te maken . .. de NS is KUT. . .

was bekend. . .

Religion : Mankind's worst invention !
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:08:43 #9
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_12110759
het enige bezwaar tegen de NS is dat ie 25 min telaat rijd?

voor de rest is het commentaar op de gebruikers van het OV

(hoe zou het geschreven stukje van die oma of opa zijn? )

Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:09:21 #10
21247 Thedoctor
Asskisser optima forma!!!!
pi_12110776
Stel je niet aan!
Levens motto: sit back, relax and enjoy the ride
"Put the fun back in fundametalism"
pi_12110811
omg.. wel mooi geschreven ja

maar had je het niet beter "Fuck de medemens" kunnen noemen, aangezien de NS behalve de vertraging (as usual) niks fout doet of wel soms

woensdag 30 juli 2003 @ 12:11:08 #12
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_12110824
Grappig geschreven maar wel een beetje overdreven. En, oh ja,..... FUCK THE NS!!
pi_12110931
Fuck de NS: neem een dubbeldekker van achteren
Ook voor jou komt dat moment dat je vooraan staat in de file. Loop dan niet te sufkutten, maar geef vol gas en maak dat je wegkomt...
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:19:48 #14
57992 kaminawanalaya
hup holland hup
pi_12111113
je probeert het Te leuk te schrijven. persoonlijk vind ik het niet zo sterk. ik zou wat minder proberen je best te doen. oja, de ns is opzich nog wel relaxed. iedereen loopt bv altijd maar te zeiken over vertragingen, terwijl het overgrote deel van vertragingen wordt veroorzaakt door onderhoud oid aan de sporen. De overheid bezit de sporen. De overheid zou dus iets aan het hele spoornetwerk moeten doen.
moe en lui tegelijk
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:22:44 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_12111204
jonge jonge jonge, je mkan gratis van A naar B reizen en alsnog zeiken .
pi_12111238
Zolang die gesp maar in je broek blijft zitten.
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
pi_12111251
prachtig verhaal!
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:25:05 #18
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_12111267
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:32:01 #19
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_12111488
Jezus, het gebeurt me niet vaak dat ik uit 1 post al kan opmaken dat iemand een vreselijk vervelend egocentrisch persoon is met te veel zelfmedelijden.

zzz
  woensdag 30 juli 2003 @ 12:39:49 #20
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_12111726
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 12:32 schreef L.Denninger het volgende:
Jezus, het gebeurt me niet vaak dat ik uit 1 post al kan opmaken dat iemand een vreselijk vervelend egocentrisch persoon is met te veel zelfmedelijden.

en bovendien heeft 'ie een stinkend horloge
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_12112501
Ik vind het een beetje Mart Smeets gezever eigenlijk.

Maak jij ook plakboeken van de tour?

woensdag 30 juli 2003 @ 14:15:53 #22
44408 pim-fortuyn
ik heb er zin an
pi_12114424
leuk geschreven man !

P.S zullen we er een centraal ( ) topic van maken

At your service
  woensdag 30 juli 2003 @ 14:45:51 #23
22478 Grata
Bee Dubble u
pi_12115279
'Smuts' vindt het wederom nodig zich negatief te moeten bemoeien met een stuk van ondergetekende. Begint nu echt te lijken op jaloe.... De inspiratie gebaseerd op een door jou eerder gepost verhaaltje afkomstig van een floppy....? Wederom 'stakkerig' gedrag.

Had je dit toevallig ook ergens op floppy staan?

[Dit bericht is gewijzigd door Grata op 30-07-2003 17:23]

pi_12149925
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 14:45 schreef Grata het volgende:
'Smuts' vindt het wederom nodig zich negatief te moeten bemoeien met een stuk van ondergetekende. Begint nu echt te lijken op jaloe.... De inspiratie gebaseerd op een door jou eerder gepost verhaaltje afkomstig van een floppy....? Wederom 'stakkerig' gedrag.

Had je dit toevallig ook ergens op floppy staan?

Huilie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')