abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12066359
Ik maak me enige zorgen omtrent het volgende. Ik ben de afgelopen 3 maanden in het buitenland geweest en heb terwijl ik altijd alles netjes betaald 1 rekening van wehkamp van 200 Euro over het hoofd gezien. Nu bij terugkomst heb ik deze betaald aan het incassobureau waar mijn dossier aan overgdragen was. Het blijkt nu dat Wehkamp een negatieve melding heeft gemaakt bij het BKR. Ik mag ook de komende 5 jaar bij hun niks afnemen. Nu vind ik dit geen probleem, maar waar ik me zorgen over maak is dat mijn hypotheek aanvraag die ik wil doen over een aantal maanden misschien hierdoor ook wordt afgewezen...

Ik heb nu een aantal vragen:

-Is de kans groot dat ze om 200 Euro een dergelijke hypotheekaanvraag afwijzen?
-Ik heb verder geen enkele negatieve melding bij het BKR...
-Is er iemand van jullie met BKR ervaring en toch een hypotheek heeft afgesloten? Misschien zelfs met grotere negatieve schuldmeldingen??

Thanks

pi_12066419
Je kunt aan Wehkamp vragen die BKR melding terug te draaien.
pi_12066436
Waarom zou je daarover het BKR niet even bellen.
Dan krijg je waarschijnlijk betere antwoorden dan hier.

On topic: ik zou het niet weten.

pi_12066473
quote:
Op maandag 28 juli 2003 13:52 schreef zoishet het volgende:
Je kunt aan Wehkamp vragen die BKR melding terug te draaien.
kan niet
  maandag 28 juli 2003 @ 13:55:45 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_12066508
Ik weet het ook niet.
Maar hoe kan het na drie maanden al zo uit de hand lopen?
Ik heb wel eens een rekening 1,5 jaar niet betaald en toen kwamen ze pas een keer met een incassobureau aanzetten.
pi_12066513
Wehkamp moet zodra jij deze betaling gedaan hebt dit melden bij het BKR (let op dit vergeten ze zeer regelmatig).
Meestal is het zo dat de hypotheekverstrekker er niet zo'n probleem van maakt als jij die achterstand betaald hebt.

Het beste wat je kunt doen is naar je bank gaan en hun vragen om voor jou je BKR gegevens op te vragen. Mocht Wehkamp "vergeten" zijn om je achterstandscode weg te laten halen, moet je zo snel mogenlijk contact opnemen met Wehkamp. Doen ze lastig gewoon dreigen met juridische maatregelen.

quote:
Je kunt aan Wehkamp vragen die BKR melding terug te draaien
terug draaien kan idd niet. Code blijft enkele jaren staan maar ze moeten wel een herstelcode (geloof dat het zo heet) doorgeven aan het BKR.
  maandag 28 juli 2003 @ 14:00:56 #7
28299 thesnake
Solid Snake
pi_12066649
Is erg lullig, als je daar geregistreerd staat, heb je een grote kans dat ze alleen maar kijken DAT je geregistreerd staat, en het interreseerd ze geen bal om wat voor bedrag het gaat
There's no such thing in the world as absolute reality. Most of what they call real is actually fiction. What you think you see is only as real as your brain tells you it is.
pi_12072167
Lijkt me niet zo'n probleem. Tegen de tijd dat je een hypotheek aanvraag doet, doe je dat toch onder begeleiding van een assurantie adviseur. Of een onafhankelijke (zoals hypotheekshop en dergelijke) of een van de bank (als je bij de RABO een hypotheek afsluit ofzo). Elke hypotheekaanvraag wordt daardoor zeer persoonlijk benaderd en bekeken. Als jij je verhaal kunt aantonen door te laten zien dat je echt in het buitenland was en echt die rekening meteen bij terugkomst betaald hebt, zullen ze daar bij de bank wel een wenkbrauw optrekken maar je aanvraag uiteindelijk wel accepteren. Het is dus geen standaard regel dat je per definitie geen hypotheek kunt krijgen als je zo'n registratie hebt.
Jesus saves but death prevails.
pi_12134179
Deze mag verder in het centrale BKR topic. [Centraal] BKR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')