abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juli 2003 @ 13:38:55 #1
54915 DM
Dungeon Master, nu op UVT
pi_12066049
De DM verveeld zich. Met een kleine handbeweging legt hij een klein vuurtje aan. Aangezien het een koude nacht is gaat hij er lekker dicht tegen aan zitten. Met een kleine gedachte weet hij een flinke stapel boeken naast zich te krijgen.

* Ah, waarin zal ik eens gaan lezen. Raymond E. Feist, Robin Hobb. Of toch maar Robert Zelazny. Twijfel, twijfel, twijfel. Oh, David Gemmell ligt er ook nog tussen. O en ook Weis en Hickman. En Tolkien natuurlijk niet te vergeten.

Besluiteloos kijkt de DM naar de stapel boeken naast hem.

* Ja, het epos van Tolkien. Een driedelige trilogie over de strijdt tussen goed en kwaad. Een strijdt om de macht, waarin een kleinood als een ring de absolute macht vertegenwoordigd.

Vertwijfeld pakt de DM een ander boek.

* Hmmm, Weis & Hickmann. De poorten des doods. Mijn favoriete figuren haplo en Alfred. Ja, die is ook leuk.

Met een zuur gezicht blijft de DM zitten. Ach, zo een knus vuurtje dat in de wijde omtrek te zien is trekt vast nog wel wat mensen. Misschien dat die me kunnen helpen om een keuze te maken.

Behold the Dungeon Master has arrived. I will guide you through you're most difficult questions.[br]Voormalig dungeon master van het Fok!eiland
pi_12067084
* Een groep Pretorian Guards die op patroeille zijn zien in de verte het kleine vuur. Ze besluiten er op af te gaan en zien de eenzame man zitten met z'n stapel boeken.

De groep kijkt het even aan en gaat dan verder. Een Guard draait zich nog even naar de man om en roept.

Meneer , probeert u anders Robert Jordan , Rad des tijds. Een Epos dat nog bezig is. De strijd tussen goed en kwaad op verschillende niveau's vrouwen die mannen haten en bang zijn voor de macht, vrouwen die zelf hun macht uitoefenen en die als de dood zijn dat mensen wijzer worden dan dat ze al zijn. JA dat is wel een leuke serie.

die by the sword
  maandag 28 juli 2003 @ 14:31:17 #3
54915 DM
pi_12067398
De DM kijkt op als hij de Pretorian guard hoort praten. Hij luistert naar wat de man te zeggen heeft. Als de plichtsgetrouwe guards uit het zicht verdwenen zijn, laat de DM zijn gedachten weer de vrije loop.

* Hmmm, Robert Jordan, The wheel of times. Je haat het ze of je vind ze geweldig. Een tussenweg is er niet. Op zich ook leuke boeken natuurlijk. Maar misschien een beetje te zware kost. Net zoals Steven Eriksson. Die twee hou ik in ieder geval wel in mijn gedachten voor later.

De DM mijmert rustig verder

Behold the Dungeon Master has arrived. I will guide you through you're most difficult questions.[br]Voormalig dungeon master van het Fok!eiland
  maandag 28 juli 2003 @ 14:36:13 #4
58162 Solis
Summer Solstice Falcon
pi_12067534
Met zijn scherpe ogen ziet Solis in de verte een kleine grijze rookpluim omhoog kringelen. Een kampvuurtje....interessant
In een flits is hij bij de oorsprong van de rookpluim en ziet daar een oude bekende zitten, tussen een stapel boeken. Nog net ziet hij de Pretorian Guards weglopen. Met zijn vriendelijke lach kijkt de DM naar Solis.

"Weer in dubio welk boek je zult lezen oude vriend? Ik zie dat je weer een collectie bij je hebt van hoog niveau. Hmm... Tolkien blijft altijd de favoriet, maar als je afwisseling wilt is Zelazny een aanrader. Anders dan anders. Werkelijkheid en realiteit worden een."

Solis schudt even met zijn veren en neigt zijn kopje iets naar links als hij de DM aankijkt.

Sun-stone's kiss, midsummer pleasure,[br]Welcome all and some.[br]At the hele-stone sing and gather,[br]Every blessed one.
  maandag 28 juli 2003 @ 14:53:03 #5
54915 DM
pi_12067897
De DM knikt eventjes richting Solis.

* Ja, mijn vriend. Het blijft moeilijk om te kiezen. Maar wat wil je met karakters als Aragorn, Gimli en Legolas. Het enige nadeel van Tolkien is dat hij een beetje traag begint. Maar ach, een kniesoor die daarop let. Maar vertel eens wat meer over Robert Zelazny. Dat is iemand van wie ik tot voor kort nog nooit had gehoord!

Onder het praten maakt de DM een handbeweging en in zijn hand houdt hij een veldfles. Hij giet een beetje water op een schoteltje dat inene in zijn ander hand is verschenen en biedt dat Solis aan.

pi_12067944
* hardcorealways ziet de DM bij het vuur zitten en ziet dat hij maar geen keuze kan maken welk boek hij wil pakken.
Hey DM!! Kom vanavond naar het feest in de discotheek en vergeet die duffe boeken!!
Tis tijd om eens flink te feesten!
Kom langs op mijn eigen forum! [url=http://www.forum.yourhosting.nl/xm43/]KLIK HIER[/url]
  maandag 28 juli 2003 @ 14:58:03 #7
58162 Solis
Summer Solstice Falcon
pi_12068017
Solis neemt een paar slokjes water en begint, zoals gewoonlijk, heen en weer te huppen.

"Zelazny, moge hij rusten in vrede, heeft op zeer vernuftige wijze een wereld gecreeerd. Amber. Dit is de enige ware stad en de stad werpt diverse schaduwen. Mensen van het bloed van Amber kunnen hier door heen reizen. Echter de telgen van Amber azen allen op de troon sinds hun vader, Heer Oberon, verdwenen is. Intriges en vele verassende ontknopingen voeren als rode draad door het verhaal."

De valk gaat weer rustig stil zitten en neemt nog een paar slokjes water.

Sun-stone's kiss, midsummer pleasure,[br]Welcome all and some.[br]At the hele-stone sing and gather,[br]Every blessed one.
  maandag 28 juli 2003 @ 14:58:29 #8
54915 DM
pi_12068029
quote:
Op maandag 28 juli 2003 14:54 schreef hardcorealways het volgende:
* hardcorealways ziet de DM bij het vuur zitten en ziet dat hij maar geen keuze kan maken welk boek hij wil pakken.
Hey DM!! Kom vanavond naar het feest in de discotheek en vergeet die duffe boeken!!
Tis tijd om eens flink te feesten!
Huh, hoe kom jij in the middle of nowhere terecht?
Met een kleine handbeweging van de DM flitst hardcorealways weer terug naar zijn videotheek enkele dagreizen verderop.

Geen offtopic posts s.v.p

pi_12068097
* hardcorealways wilde nog wat zeggen maar was al weggeflitst.
Kom langs op mijn eigen forum! [url=http://www.forum.yourhosting.nl/xm43/]KLIK HIER[/url]
  maandag 28 juli 2003 @ 15:03:39 #10
54915 DM
pi_12068142
Als Solis uitgesproken is, heeft de DM al een iets vrolijker gezicht.

* Hmmm, klinkt wel leuk inderdaad. Geeft eens een voorbeeld van zo een intrige. Kleine beschrijving ervan lijkt me wel leuk.

Wil je trouwens eerst nog wat eten? Ik ben eerlijk gezegd een beetje vergeten wat jouw soort ook alweer als voorkeur had. De DM kijkt even beschaamd naar Solis en laat de woorden over Zelazny goed op zich inwerken.

maandag 28 juli 2003 @ 18:02:55 #11
53805 Leng
uw bibliothecaris
pi_12072601
* Vanuit het gebladerte klinkt wat geritsel en daar verschijnt Leng ten tonele.

"Goedenavond, waarde Dungeon Master en Solis.
Ik hoorde u spreken over boeken en ik zou graag meeluisteren naar Solis' gedachten over Zalazny."

* Met een snelle armbeweging doet Leng een dode muis verschijnen en legt deze voor aan Solis. Vervolgens presenteert hij een theepot met (uiteraard) kruidenthee en twee kopjes. Tevreden zakt hij op de grond neer en laat zijn ogen over de boeken glijden.

Lees en verrijk uw fantasie
  maandag 28 juli 2003 @ 18:30:49 #12
58162 Solis
Summer Solstice Falcon
pi_12073078
Solis zijn ogen verwijden zich als Leng een dooie muis neerlegt. Hij vergeet het gesprek en begint vrolijk aan zijn avondmaaltijd.
De stilte is toch erg hoorbaar en de valk kijkt even op. Hij ziet Leng en de DM wachten op zijn antwoord.

"Ach erm... mijn excuus heren. Juist, Zelazny en intriges. Hmm ik kan daar weinig korts over zeggen noch een voorbeeld geven. Elke intrige is onderdeel van een groot plot. Mocht de nieuwsgierigheid gewekt zijn adviseer ik toch om de boeken te lezen."

maandag 28 juli 2003 @ 23:04:30 #13
54915 DM
pi_12079261
De DM kijkt Leng eens aan.

* Wel jammer, we hadden graag meer willen weten van deze schrijver. Nou ja, niets aan te doen. We zullen je raad opvolgen, Solis.

Met een simpel handgebaar staat er inene een driepoot boven het vuur. In pan die aan de driepoot hangt een heerlijk ruikend soepje.

* Eerst maar eens een hapje eten, Leng?

Voordat Leng kan antwoorden komt er een volgend persoon aangelopen.

[Dit bericht is gewijzigd door DM op 29-07-2003 09:31]

maandag 28 juli 2003 @ 23:05:42 #14
62169 Raif
of the Wolfsclan
pi_12079286
Raif ziet al vanuit de verte een klein kampvuur. De geur van soep komt hem tegemoed. Snel verandert hij van richting. Als hij bij het vuur aangekomen is ziet hij twee kleine mannetjes zitten en een valk. De stapel boeken die naast het ene kleine mannetje ligt is iets wat meteen in het oog Springt. Meteen is Raif geintresseerd.

* Goedendag, heren. Mijn naam is Raif. Ik zie dat jullie een behoorlijke verzameling boeken hebben meegesleept de wildernis in

Ik ben de DM en deze vriendelijke man naast mij is Leng. De valk heet Solis. Wees welkom Raif en neem wat te eten.

Dat laat Raif zich geen twee keer zeggen. Met zijn mond vol begint hij weer te praten.

* Kennen jullie J.V. Jones? Dat is ook een hele goede schrijfster. De serie Sword of shadow is een absolute aanrader. Eens in de zoveel jaren wordt er een persoon geboren die de balans van de magie in evenwicht moet houden. Na jaren van onderdrukking weet Ash te ontsnappen uit gevangenschap. Op haar reis onmoet ze een aantal stamleden. De ene probeert haar te helpen, de andere werkt haar tegen. Ondertussen zijn alle mogelijke stammen met elkaar in oorlog en onstaat er een epos dat bijna constant bolstaat van de spanning.

Tevreden kijkend leunt Raif achterover op zijn ellebogen. Ja, van dit gesprek kan hij wel genieten.

vrijdag 1 augustus 2003 @ 22:02:26 #15
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_12172697
- foutje! -
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 22:03:58 #16
53805 Leng
uw bibliothecaris
pi_12172733
* Leng bladert door de vele boeken die rond het kampvuur liggen en leest hier en daar een stukje. Dan legt hij het laaste boek neer en begint te spreken.

"Interessant, interessant. Weet u, inmiddels ben ik een boek aan het lezen van Tad Williams: De Drakentroon. Heeft u dat wel eens gelezen? het is mij door een groot liefhebben van fantasy boeken, Lord Dreamer, aangeraden. Maar om eerlijk te zijn: het verhaal ligt me niet. Er gebeurt te veel, tegelijk. Maar wel op andere plaatsen, als u begrijpt wat ik bedoel. Misschien dat het komt omdat ik me niet helemaal in het verhaal kan verplaatsen... ik weet het niet. Wat vindt u van deze schrijver?"

Lees en verrijk uw fantasie
pi_12178537
[* Krill De bomen ritselen als in een plotselinge windvlaag, DM rilt onbewust als een gevoel van kou en onbehagen hem even vluchtig raakt als passeerd. Een gestalte in een donkere mantel staat naar DM te kijken, onder zijn diepe kap is nog net een zuinige mod te zien die gekrompt staat in een geamuseerde grijns.

Zie daar DM, u brengt anderen het avontuur mij wie brengt het avontuur aan u. [demonstratief blijkt hij naar de stapel beduimende boeken] Bestaande verhalen, bekende vrienden, smal wordt u wereld. Als de verhalen verteller geen nieuwe verhalen hoort hoe vergaat het dan zijn fantasie ... [Hij lacht zachtjes].
Maar wij hebben het beste met u voor, u amuseert ons, lang hebben wij u gevolgd. Daarom zulllen wij u helpen, deze ene keer.
Let goed op, want u zult deze woorden maar enkel horen;

Uw vrienden Weisman & Hickman hebben veel meer geschreven dan de avonturen van rune-magier. Zij hebben nog de legenden van het Doodszwaard en de Verheven steen vastegelgd, beiden in uw vreemde taaltje. Echter, in het engels zijn meer verhalen van hun voorhanden. Ik ga uit dat hun grote epos over de Drakenlansen u niet ontgaan kan zijn.

Maar wend u eens tot andere, minder bekende namen. Persoonlijk kan ik u Stephen Donaldson aanraden, sindskort weer in uw taal beschikbaar. Het is een boeiend verhaal over een wereld die gewikkeld is een overlevensstrijd tegen het kwaad en wacht op de 'verlosser'. En de verlosser komt maar twijfeld aan zijn verstand en weigert te geloven dat de wereld bestaat en gelooft dat hij droomt .... zeer interessant. Het eerste deel heet ' De vloek van de heer Veil'. [Hij aarzelt even] Interessante man trouwens, die Veil.

Verder is er nog een groot icoon wat uw aandacht niet mag ontsnappen, de verhalen van R. A. Salavatore, over een zwarte elf die zijn afkomst verloochend en overloopt naar het goede. Een zeer interessant proces. Hoewel Loth dit anders zag natuurlijk [Hij glimlacht minzaam]. Maar goed, tijd is kostbaar en veel heb ik uw aangereikt. Wees niet verbaast als binnenkort mijn wedereis u toekomt. [Hij draait zich om en verdwijnt stapt in een schaduw en verdwijnt... Opeens begint een vogel te fluiten en beseft DM dat terwijl de man sprak het doodstil was, alsof de omgeving zijn adem inhield].

zaterdag 2 augustus 2003 @ 11:02:26 #18
54915 DM
pi_12179397
Bijgekomen van de schrik die de mysterieuze man met zich teweeg bracht laat de DM zijn gedachten even gaan en begint in zichzelf te mompelen.

* Ach ja, de minder bekende Fantasy schrijvers. Steven Donaldson heb ik helaas nog niet gelezen. Eventjes kijken. Hmmmm, Sean Russell, Maggie Furey, W.J. Maryson, Donna Gillespie. Eens kijken of deze boeken tussen de stapel liggen. En ach, hoe kan ik nou Salvatore vergeten te noemen. Salvatore is een van mijn favoriete schrijvers en er schijnen hier een flink aantal karakters die gebaseerd zijn op zijn boeken rond te lopen. Maar ik kan iedereen aanraden om eens in de dark elf trilogie (Bijvoorbeeld, de delen zijn oo los verkrijgbaar) te beginnen. Misschien voor sommige mensen een nadeel, maar deze boeken zijn nooit in het Nederlands verschenen. In de boeken waarin Drizzt speelt komen uiteindelijk ook Bruenor Battlehammer, Catti-Brie, Wulfgar, Ghuenwhyvar en Rumblebelly voor. Natuurlijk is er altijd wel een dreiging. Hetzij van demonen, hetzij van Drizzt zijn ras, de drow. Maar ik laat me nu meeslepen.

Leng, jij vroeg wat over Tad Williams toch? Even denken, O ja. Je vond dat er te veel dingen tegelijk gebeurden. Het is alweer een tijd terug dat ik deze boeken gelezen heb. In het begin is het ook wel zo dat het begint met het beschrijven van vershillende figuren en gebeurtenissen. Zoals bij veel schrijvers zijn dit stukken waar gewoon doorheen geworsteld moet worden. Want uiteindelijk zullen verhaallijnen en karakters samen komen. Om uiteindelijk tot een schitterend slot te komen.

De DM leunt achterover en laat zijn gedachten de vrije loop.

donderdag 4 september 2003 @ 22:39:31 #19
58162 Solis
Summer Solstice Falcon
pi_12949220
Solis luistert aandachtig naar iedereen en als er stilte valt schraapt hij zijn keel.

"Ik heb nog een en ander van Steven Erikson gelezen over Malazan Empire. Toch zeer zeker de moeite waard ondanks het lastige begin. Zoveel namen, zoveel plaatsen en een nieuwe manier, althans voor mij dan, van magie gebruik. Uitermate interessant."

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')