Persoonlijk dcaht ik dat we die tijd nu wel gehad hadden, maar het lijkt wel een beetje of het een beetje een trend aan het worden is om de dingen terug te draaien naar de jaren 50.
Ik ben wel benieuwd hoe de mensen die deze ideeen aanhangen ze verdedigen. En ook hoe ze denken over werkende vrouwen. En waarom ze dit vinden etc. etc.
quote:Wat een onzin, mijn vriendin verdient meer dan ik...
Op vrijdag 25 juli 2003 11:27 schreef pro_jeex het volgende:
Vrouwen moeten doen wat de man zegt
Omdat de man het beste weet wat goed voor z'n vrouw is en omdat hij haar ondersteund oa financieel.
quote:Goede argumenten.
Omdat de man het beste weet wat goed voor z'n vrouw is en omdat hij haar ondersteund oa financieel.
quote:Hoi BHFH.
quote:En wat als de vrouw meer verdient?
quote:Das best triest, voel je je dan niet aangetast in je mannelijkheid
Op vrijdag 25 juli 2003 11:27 schreef Skimmer het volgende:[..]
Wat een onzin, mijn vriendin verdient meer dan ik...
quote:Jouw vrouw is zwakbegaafd?
quote:Dan doe je als man wel iets fout
Op vrijdag 25 juli 2003 11:29 schreef Mariel het volgende:[..]
En wat als de vrouw meer verdient?
"Vrouwen moeten nou eenmaal doen wat de man zegt, maar vertel dat maar niet tegen mijn vrouw, anders wordt ze boos en krijg ik niets meer te eten"
quote:Graag niet beledigend worden, dat slaat nergens op
Op vrijdag 25 juli 2003 11:30 schreef Dante_A het volgende:[..]
Jouw vrouw is zwakbegaafd?
quote:
quote:Zowiezo bekijk je het van de verkeerde kant... Het is niet voor niets dat bij een scheiding alle spulletjes netjes in twee gedeeld worden.
Op vrijdag 25 juli 2003 11:29 schreef Solomon het volgende:
Oneens, ik ben het er wel gedeeltelijk mee eens dat als de man thuis de kostwinner is, hij ook meer zeggenschap over grote uitgaven heeft dan de vrouw (andersom ook). Natuurlijk zal hij, als hij een goede man is, zijn vrouw geen normale dingen ontzeggen.
Als twee mensen er voor kiesen om kinderen te krijgen, en de vrouw blijft dan thuis om voor die kids te zorgen... Dan is de helft van wat de man verdient, gewoon van de vrouw... daar heeft de man niets over te zeggen.
Vervolgens dump je dan beide helften in een potje waar je evenveel zegenschap over hebt.
Maarja helaas zijn er idd nog zat mensen die er zo over denken.
Aljeblief wil een vrouw geen trouwe hond, gelijkheid.
quote:En dat laatste is wederom uit de lucht gegrepen. Waarom zou een vrouw het huishouden moeten doen?
Op vrijdag 25 juli 2003 11:30 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Dan doe je als man wel iets fout
Vrouwen horen thuis het huishouden te doen,
quote:Waarom dat dan? Omdat hij modern is?
dus als ze meer verdienen als de man, dan moet die man toch eens bij zich zelf gaan nadenken.
Overigens slightly off-topic : Ben jij nou ook zo iemand die altijd zit te beweren dat de islam een "achterlijke cultuur" is?
Kan trouwens ook gewoon door het simpele feit komen dat ze hoger opgeleid is, en in een part-time baan daardoor meer verdient dan de man in een full-time baan.
quote:Goh was jij ook niet diegene die elke keer zo tegen de draad in was zodra er over aanpassen aan de "nl cultuur" aan de orde kwam in diverse topics? Misschien zelf niet van nederlandse komaf?
Op vrijdag 25 juli 2003 11:29 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Das best triest, voel je je dan niet aangetast in je mannelijkheid
Kan me amper voorstellen dat mensen die niet uit Staphorst ofzo komen dit nog zeggen.
quote:Dit kun je toch niet serieus menen??? Hallo!!! De bus gemist naar de huidige tijd of zo??? Strax ga je ook nog zeggen dat vrouwen inferieur zijn aan mannen. Single, zeker?
Vrouwen horen thuis het huishouden te doen, dus als ze meer verdienen als de man, dan moet die man toch eens bij zich zelf gaan nadenken.
Ik ga even met pauze, ik ben zo terug
quote:tja... het zal wel een moslim wezen...
Op vrijdag 25 juli 2003 11:33 schreef pisnicht het volgende:[..]
Goh was jij ook niet diegene die elke keer zo tegen de draad in was zodra er over aanpassen aan de "nl cultuur" aan de orde kwam in diverse topics? Misschien zelf niet van nederlandse komaf?
quote:Ahum? Ik heb geen man nodig om mij financieel te redden hoor!!
quote:Welnee, hij heeft het goed voor elkaar, ik zou ook een rijke vrouw zoeken....;)
* Bright roept z'n vrouw erbij
Kijk, schat. Zie je nou wel dat het zo hoort? Als ik iets zeg, dan moet jij dat maar gewoon doen. Begrepen?
Ga onmiddelijk koken!
* Bright sluit af met een blauw oog en zere enkel
[/sarcasm]
Tegenwoordig, in de 21e eeuw, beslissen beiden wat er zal worden gedaan, in overleg en rekening houdende met elkaar.
quote:IDD.
quote:Ik heb al 3 en een half jaar een relatie. Vrouwen zijn niet inferieur aan mannen, we hebben andere taken en doelen in het leven.
Op vrijdag 25 juli 2003 11:34 schreef Copycat het volgende:[..]
Dit kun je toch niet serieus menen??? Hallo!!! De bus gemist naar de huidige tijd of zo??? Strax ga je ook nog zeggen dat vrouwen inferieur zijn aan mannen. Single, zeker?
quote:Wat heeft een jaartal nou met beleid te maken?
Op vrijdag 25 juli 2003 11:36 schreef Catwoman1986 het volgende:
!!! het is 2003 mensen!
quote:Mijn vader kan anders ook heerlijk koken
Op vrijdag 25 juli 2003 11:36 schreef pro_jeex het volgende:
IK ben de hele dag aan het werk, dus dan mag je verwachten dat er eten klaar staat en dat de boel schoon is !
Das geen werk voor mannen.
quote:Ik ben erg slecht in het huishouden, kan alleen aardig koken. God zegene mijn (mannelijke) schoonmaker. Ik heb wel een goede baan, want mijn talenten liggen dus op een ander vlak. Ik heb dus idd ook altijd meer verdiend dan mijn ex. Het financieel steunen idee valt dan dus helemaal weg.
Vrouwen horen thuis het huishouden te doen, dus als ze meer verdienen als de man, dan moet die man toch eens bij zich zelf gaan nadenken.
Ik ga even met pauze, ik ben zo terug
Bovendien is het hele idee achter een vrouw die wel thuisblijft en het huishouden doet, dat ze daarmee haar man in staat stelt te werken. En dat je daarmee dus samen zorgt dat het geld binnen kan komen.
quote:Dat is het trieste in Nederland jah
Op vrijdag 25 juli 2003 11:36 schreef sassa_s het volgende:[..]
Ahum? Ik heb geen man nodig om mij financieel te redden hoor!!
quote:... en leef jij nog ergens in de middeleeuwen....
Op vrijdag 25 juli 2003 11:30 schreef pro_jeex het volgende:Dan doe je als man wel iets fout
quote:ROFLMAO.... Yeah right!
Op vrijdag 25 juli 2003 11:30 schreef pro_jeex het volgende:Vrouwen horen thuis het huishouden te doen, dus als ze meer verdienen als de man, dan moet die man toch eens bij zich zelf gaan nadenken.
Dus als je als 'niet goed kunnen lerend' mannetje een succesvol beroep als... wat zal ik zeggen... onkruidwieder bij de gemeente een bloedmooie succesvolle vrouw aan de haak kan slaan dan ben jij iemand die "uit principe" de vrouw afwijst omdat ze te veel verdient?!?!?
DREAM ON!
quote:Hoezo niet?
Op vrijdag 25 juli 2003 11:38 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Dat is het trieste in Nederland jah
Maar kijk je zou gevoelsmatig dat zelf niet willen.
Ben je overigens gelovig?
Maakt ook niet uit of ik dat doe.. Als ik t doe krijg ik wel iets heel anders dan "Ja schat" naar m'n oren
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 11:36 schreef Catwoman1986 het volgende:
wat een onzin zeg!! mijn vriend heeft echt niks over mij te beslissen!!! het is 2003 mensen!
quote:
quote:Mijn moeder en vriendin ook
Op vrijdag 25 juli 2003 11:37 schreef Mariel het volgende:[..]
Mijn vader kan anders ook heerlijk koken
quote:Goh, ben echt reuze benieuwd naar je vriendin... Zij werkt dus niet, begrijp ik of vind jij het niet meer dan logisch dat ze na een lange werkdag ook nog 100% voor jou zorgt?
Op vrijdag 25 juli 2003 11:37 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Ik heb al 3 en een half jaar een relatie. Vrouwen zijn niet inferieur aan mannen, we hebben andere taken en doelen in het leven.
quote:Want? Ik wil graag het waarom horen? Waarom zou een vrouw geen eigen wil mogen hebben?
Op vrijdag 25 juli 2003 11:39 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Vrouwen met een eigen wil, dat gaat mis!
quote:Ik dacht dat het standaard in vrouwen zit, aanleg voor het huishouden, misschien moet je daar eens wat meer aandacht aan besteden omdat te ontwikkelen, je zult er van opknappen hoor, het geeft voldoening begrijp ik
Op vrijdag 25 juli 2003 11:38 schreef Ripley het volgende:[..]
Ik ben erg slecht in het huishouden, kan alleen aardig koken. God zegene mijn (mannelijke) schoonmaker. Ik heb wel een goede baan, want mijn talenten liggen dus op een ander vlak. Ik heb dus idd ook altijd meer verdiend dan mijn ex. Het financieel steunen idee valt dan dus helemaal weg.
Bovendien is het hele idee achter een vrouw die wel thuisblijft en het huishouden doet, dat ze daarmee haar man in staat stelt te werken. En dat je daarmee dus samen zorgt dat het geld binnen kan komen.
quote:*newsflash*
Mijn moeder en vriendin ook
TIJD OM JE AAN TE PASSEN!
quote:Over triest gesproken, als jij DAT nodig hebt om je "mannelijkheid" te bevestigen, zul je wel een flinke vent zijn
quote:In 2003, wat hebben de middeleeuwen daar mee te maken
Op vrijdag 25 juli 2003 11:38 schreef Leviter het volgende:[..]
... en leef jij nog ergens in de middeleeuwen....
[..]ROFLMAO.... Yeah right!
Dus als je als 'niet goed kunnen lerend' mannetje een succesvol beroep als... wat zal ik zeggen... onkruidwieder bij de gemeente een bloedmooie succesvolle vrouw aan de haak kan slaan dan ben jij iemand die "uit principe" de vrouw afwijst omdat ze te veel verdient?!?!?
DREAM ON!
quote:
Voorlopig zie ik het meer mis gaan met bepaalde mannen en hun eigen mening ( Bush en concorten bv
quote:Zeg me dat dit een grap is...
Op vrijdag 25 juli 2003 11:39 schreef pro_jeex het volgende:
quote:Ik heb het geprobeerd, maar ik kan er geen fuck van. En ik vind het ook niet leuk om te doen. Ik verdien genoeg om een werkster te kunnen betalen, dus doe ik in de tijd dat ik anders zou schoonmaken liever iets waar ik wel goed in ben. Werken bijvoorbeeld. Of lol maken
Op vrijdag 25 juli 2003 11:40 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Ik dacht dat het standaard in vrouwen zit, aanleg voor het huishouden, misschien moet je daar eens wat meer aandacht aan besteden omdat te ontwikkelen, je zult er van opknappen hoor, het geeft voldoening begrijp ik
Leef jij nog in een grot en loop je rond met een grote knuppel ofzo?
Als de man de hele dag werkt en het geld verdient, dan is het op zich niet zo raar als de vrouw het huishouden doet. Maar als de vrouw ook werkt? Dan zul je dat toch echt samen moeten doen. En dat vrouwen en mannen andere doelen hebben in het leven... oooh kom op zeg!
Iedereen heeft in zijn leven recht op geluk en of de vrouw dat nou kan bereiken met het huishouden doen of met werken, dat is geheel haar keus. Daar heeft de de eeuwenoude zienswijze helemaal niks over te zeggen en jij al zeker niet!
Bah!
Kijken wie de daaropvolgende discussie met glans overwint
Mijn vriendin krijgt meer salaris, maar we delen de lasten door 2. Waarom? omdat zij ook 3 kinderen te financieren heeft, die zijn haar zorg, niet de mijne (zijn uit vorig huwelijk).
We doen beiden wat in het huishouden, maar zij net wat meer als ik. Komt omdat ik me in mijn eigen tijd nogal eens bezig houd met geld verdienen (is nooit weg toch, meer geld).
Mijn mening: een mens = een mens, m//v is niet belangrijk. Gelijkheid leidt tot de beste relatie volgens ons, en dat heeft tot nog toe geholpen (enkele meningsverschillen daargelaten).
quote:Omdat vrouwen gewoon van een boel dingen geen verstand hebben. Waarom zou je eeuwen aan ervaring in de baas zijn zo maar overboord gooien
Op vrijdag 25 juli 2003 11:40 schreef Ripley het volgende:[..]
Want? Ik wil graag het waarom horen? Waarom zou een vrouw geen eigen wil mogen hebben?
quote:vrouwen zijn ook niet minderwaardig
Op vrijdag 25 juli 2003 11:40 schreef ClickClick het volgende:[..]
Over triest gesproken, als jij DAT nodig hebt om je "mannelijkheid" te bevestigen, zul je wel een flinke vent zijn
Zonder viendin neem ik aan. Iemand denigrerenen om je (gebrek aan ?) zelfrespect op te vijzelen ? Tja, als je het daar van moet hebben, ben je lekker bezig.
Nooit gehoord van een relatie gebaseerd op gelijkwaardigheid en wederzijds respect ? Daar heb je op de lange termijn toch meer aan denk ik.
We zitten hier niet in noord afrika, vrouwen zijn hier geen bezit
quote:Trouwens pro_jeex, kan ik jou vrouw van je kopen?
Op vrijdag 25 juli 2003 11:40 schreef pro_jeex het volgende:[..]
BLA BLA BLA
Ik bied 20 kamelen...
[Dit bericht is gewijzigd door spookie op 25-07-2003 11:45]
Denk dat lang niet iedereen een gelijkwaardige partner zoekt, geldt voor zowel mannen als vrouwen.
quote:dan verwaarloos je je taken en dan schijf je dat af op een werkster die thuis al genoeg te doen heeft
Op vrijdag 25 juli 2003 11:42 schreef Ripley het volgende:[..]
Ik heb het geprobeerd, maar ik kan er geen fuck van. En ik vind het ook niet leuk om te doen. Ik verdien genoeg om een werkster te kunnen betalen, dus doe ik in de tijd dat ik anders zou schoonmaken liever iets waar ik wel goed in ben. Werken bijvoorbeeld. Of lol maken
quote:Ja zeg, straks willen jullie ook nog stemrecht zeker, maak het nou ff
Op vrijdag 25 juli 2003 11:40 schreef Ripley het volgende:[..]
Want? Ik wil graag het waarom horen? Waarom zou een vrouw geen eigen wil mogen hebben?
But serious; ik denk dat de meerderheid van de Nederlanders het er wel over eens is dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn. Helaas gebeurd het nog wel steeds dat mannen en vrouwen als gelijk gezien worden, iets wat natuurlijk niet zo is.
Verder word de 'vrouwlijke kant' soms wel erg belicht, op zich niet raar omdat dat vroeger niet 'kon', maar 'typisch' mannelijek dingen lijken nu juist weer onder een taboe te komen. ("Jullie uiten je gevoelens nooit", waarbij dan word aangenomen dat gevoelens uiten typisch vrouwlijk is en dat het per defenitie goed is, naats nog het feit dat er verschillende manier zijn van omdgaan met gevoelens...)
quote:Ik heb toch echt wel eens ergens gelezen dat vrouwen slimmer zijn dan mannen.
Op vrijdag 25 juli 2003 11:43 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Omdat vrouwen gewoon van een boel dingen geen verstand hebben. Waarom zou je eeuwen aan ervaring in de baas zijn zo maar overboord gooien
quote:Van welke dingen zou een vrouw dan geen verstand hebben? Volgens mij bestaan zowel de mannelijke als de vrouwelijke bevolking uit individuen.En die eeuwen ervaring waar jij aan refereert: je bent zelf neem ik aan geen eeuwen geleden geboren, evenals de andere mannen die nu leven. Dus jij hebt enkel de ervaring van jouw leven.
Omdat vrouwen gewoon van een boel dingen geen verstand hebben. Waarom zou je eeuwen aan ervaring in de baas zijn zo maar overboord gooien
quote:Nee gewoon in een huis
Op vrijdag 25 juli 2003 11:43 schreef bladieblah het volgende:
pro_jeex >>>Leef jij nog in een grot en loop je rond met een grote knuppel ofzo?
Als de man de hele dag werkt en het geld verdient, dan is het op zich niet zo raar als de vrouw het huishouden doet. Maar als de vrouw ook werkt? Dan zul je dat toch echt samen moeten doen. En dat vrouwen en mannen andere doelen hebben in het leven... oooh kom op zeg!
Iedereen heeft in zijn leven recht op geluk en of de vrouw dat nou kan bereiken met het huishouden doen of met werken, dat is geheel haar keus. Daar heeft de de eeuwenoude zienswijze helemaal niks over te zeggen en jij al zeker niet!
Bah!
quote:Kan aan mij liggen, maar ik heb toch echt een opleiding gedaan, en het vreemde was dat ik me niet eens tussen allemaal mannen bevond.
Maar dat zegt niets verder..
Welke zaken hebben vrouwen geen verstand van pro_jeex?
quote:Tief op, mijn vriendin is heilig voor me
Op vrijdag 25 juli 2003 11:44 schreef Skimmer het volgende:[..]
Trouwens pro_jeex, kan ik jou vrouw van je kopen?
Ik bied 20 kamelen...
quote:Het is een man
Op vrijdag 25 juli 2003 11:44 schreef pro_jeex het volgende:[..]
dan verwaarloos je je taken en dan schijf je dat af op een werkster die thuis al genoeg te doen heeft
En mijn taken verwaarloos ik niet, mijn werk wordt uitstekend gedaan
quote:En het omgekeerde lees je ook weleens, zo blijf je bezig heh...
Op vrijdag 25 juli 2003 11:45 schreef sassa_s het volgende:[..]
Ik heb toch echt wel eens ergens gelezen dat vrouwen slimmer zijn dan mannen.
quote:De man moet ook niet de baas spelen, hij moet de baas zijn!
Op vrijdag 25 juli 2003 11:44 schreef spookie het volgende:
Een man moet niet proberen bij mij de baas te spelen want ik pik dat niet en dat weet me vriend ook
quote:Nee hoor helemaal niet... Maar gelukkig is dit niet vanzelf sprekend...
Op vrijdag 25 juli 2003 11:46 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Nee gewoon in een huis
Waarom kan een vrouw niet gelukkig zijn als ze het huishouden doet en kinderen opvoed? Is dat zo'n verkeerd ideaal
en dat jij denkt dat dat wel zo zou moeten zijn zegt meer over jou dan over ons...
Denk jij ook nog steeds dat negers ondergeschikt zijn aan blanken??
quote:En die werkster verdient er dus weer geld mee (Of waren we het daar al over eens dat een vrouw ook mag verdienen?)
Op vrijdag 25 juli 2003 11:44 schreef pro_jeex het volgende:[..]
dan verwaarloos je je taken en dan schijf je dat af op een werkster die thuis al genoeg te doen heeft
quote:Idd, het jammere is alleen dat sommige vrouwen nauwlijks meer durven toegeven dat ze het fijn vinden, omdat het niet meer 'mag'.
Op vrijdag 25 juli 2003 11:47 schreef DarkElf het volgende:
als je als vrouw gelukkig bent als je thuis bent, voor de kinderen zorgt etc is dat prima, maar niet onder het mom van : we moeten doen wat mannen zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |