quote:Laat maar eens zien hoe goed je die stelling kent.
Op donderdag 17 juli 2003 00:29 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Stelling van Pythagoras
Hoever staan de evenwijdige lijnen van 10 en 15 uit elkaar om de lijnen naar de basispunten elkaar te laten snijden op een hoogte van 6 ??
weltrusten
Just wondering of dat klopt eigenlijk
quote:SosCasToa helemaal goed
Op donderdag 24 juli 2003 01:06 schreef ObsEssie het volgende:
tan hoek a = lengte overstaande zijde : aanliggende zijde
sin hoek a = lengte overstaande zijde : schuine zijde
cos hoek a = lengte aanliggende zijde : schuine zijdeJust wondering of dat klopt eigenlijk
Nu nog ff toepassen op het vraagstukje
quote:Ja en dát mag dus leuk even iemand anders doen voor me.
Op donderdag 24 juli 2003 01:09 schreef TinToR het volgende:
SosCasToa helemaal goedNu nog ff toepassen op het vraagstukje
quote:Ja boeh! Zijn 10 en 15 in dit geval ook lengten? Lijkt me niet reeel. Het lijkt er meer op dat lengte nr. 15 gelijk is aan twee maal lengte 10. Wel even handig om dit even te geven of om een tekeningetje op goede schaal te geven.
Op donderdag 24 juli 2003 00:56 schreef TinToR het volgende:Hoever staan de evenwijdige lijnen van 10 en 15 uit elkaar om de lijnen naar de basispunten elkaar te laten snijden op een hoogte van 6 ??
quote:De schaal van de tekening doet totaal niet terzake. Het gaat om de verhoudingen van de getallen ten opzichte van elkaar.
Op donderdag 24 juli 2003 01:17 schreef contra het volgende:[..]
Ja boeh! Zijn 10 en 15 in dit geval ook lengten? Lijkt me niet reeel. Het lijkt er meer op dat lengte nr. 15 gelijk is aan twee maal lengte 10. Wel even handig om dit even te geven of om een tekeningetje op goede schaal te geven.
quote:Schaal doed inderdaad niet terzake, net als de afstand tussen de evenwijdige lijnen. Ongeacht de afstand zullen de lijnen elkaar op hoogte 6 kruisen (door de verhouding 2:3)
Op donderdag 24 juli 2003 01:25 schreef TinToR het volgende:[..]
De schaal van de tekening doet totaal niet terzake. Het gaat om de verhoudingen van de getallen ten opzichte van elkaar.
Hoe je die 10 en 15 als lengten definieert maakt ook niet uit, meters, kilometers, nanometers, kies maar wat jij lekker vind
quote:Wiskunde? In WFL ?!? How about SES
Op donderdag 24 juli 2003 01:31 schreef Schorpioen het volgende:
Wiskunde, dus meer iets voor WFL.
code:Afstand lijn met l-15 tot kruispunt is 9/15, afstand van onderaan lijn l=15 tot kruispunt is tevens 6/10.6/10 = 9/15
quote:Dit dus.
Op donderdag 24 juli 2003 01:35 schreef PerlFreak het volgende:[..]
Schaal doed inderdaad niet terzake, net als de afstand tussen de evenwijdige lijnen. Ongeacht de afstand zullen de lijnen elkaar op hoogte 6 kruisen (door de verhouding 2:3)
quote:Wiskunde is naar mijn weten nog steeds een Wetenschap.
Op donderdag 24 juli 2003 01:37 schreef Lex_de_OD-OK-Man het volgende:[..]
Wiskunde? In WFL ?!? How about SES
quote:en dat is het dus niet
Op donderdag 24 juli 2003 02:12 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Wiskunde is naar mijn weten nog steeds een Wetenschap.
*kuch*kuch*Popper*kuck*
Gokje van ons
quote:Het is nogal flauw, er is GEEN oplossing. Zie boven.
Op donderdag 24 juli 2003 02:19 schreef Killjoy het volgende:
Na een half uur gewerkt te hebben (weinig slaap en samen werken met een engelsman(goed in normale wiskunde, 2 jaar hogere wiskunde en die nu hogere informatica doet)) komen we uit op het volgende antwoord.
5 x wortel(120)Gokje van ons
quote:er is geen oplossing
Op donderdag 24 juli 2003 02:26 schreef Steker het volgende:
Als je de afmetingen goed tekent lijkt het me dan niet zo moeilijk om de ontbrekende afmetingen te berekenen. Zo kan je het antwoord dan ook controleren.
en kom op zeg
iedere 2e klasser kan beredeneren dat dit niet op te lossen is...
quote:Geen oplossing nodig, het was niet gevraagd.
Op donderdag 24 juli 2003 02:23 schreef contra het volgende:[..]
Het is nogal flauw, er is GEEN oplossing. Zie boven.
Ik wil alleen maar weten of het juist is.
nogmaals het is een gokje (we hebben het toch voor de lol gedaan)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |