quote:als een prinses behandeld worden is af en toe leuk, maar niet te vaak... maar ruig en onbeschoft vind ik nix... doe mij maar een lekker normale jongen
Op woensdag 23 juli 2003 21:48 schreef _The_General_ het volgende:
Ik vraag me af of het ouderwetse galant en hoffelijk tegen een vrouw zijn nog gewaardeerd word? Ik heb het dan over een deur openhouden, stoel aanschuiven, jas geven als het koud is etc etc.ik doe dit nog wel eens
, maar ik vraag me af of vrouwen/meisjes tegenwoordig niet liever een ruige misschien zelfs onbeschofte man willen
wat denken jullie er van? is hoffelijkheid achterhaald?
Gisteravond mijn jas nog afgestaan aan een meisje wat ik goed ken, omdat ze last had van de kou. De rest bleef gewoon zitten
quote:Jas nog terug gekregen?
Op zaterdag 26 juli 2003 18:51 schreef InsomnianDancer het volgende:
Ik ben altijd vaak hoffelijkGisteravond mijn jas nog afgestaan aan een meisje wat ik goed ken, omdat ze last had van de kou. De rest bleef gewoon zitten
Om een oud topic weer leven in te blazen
quote:de reden waarom een man t eerst in een resraurant binnenloopt, is , echt waar...
Op woensdag 23 juli 2003 21:54 schreef lazlow het volgende:
Maar er zijn ook een paar regeltjes waardoor ze je wél vreemd aankijkenEen man hoort bijv. als eerste een restaurant in te gaan of de trap op te lopen. Dus hier geldt het 'dames gaan voor' niet. En zo zijn er nog een aantal van die dingetjes die dan niet gewaardeerd worden tegenwoordig terwijl het wel zo hoort.
*knippert naar aa*
Weet iemand trouwens waar ik de etiquette kan vinden op het web?
quote:de gewone etiquette of de net-iquette? o
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:14 schreef crash_neo het volgende:
Nu we het toch over etiquette hebben.Weet iemand trouwens waar ik de etiquette kan vinden op het web?
quote:Daar was ik ook net naar op zoek - ben nog weinig bruikbaars tegen gekomen helaas...
Weet iemand trouwens waar ik de etiquette kan vinden op het web?
On-topic:
M'n ouders hebben me (denk ik) wel redelijk wat etiquette bijgebracht, maar eens in de zoveel tijd zie ik iemand iets 'netjes' doen waar ik zelf zo 1-2-3 niet bij zou hebben nagedacht. Dat valt me dan toch weer op, en dat is dan ook echt een pluspuntje. 't Siert de mensen die dat doen gewoon.
In dit topic wordt vooral de man-vrouw relatie aangehaald, maar ook bij het ontmoeten van zakenrelaties of schoonouders is het prettig om te weten dat je je netjes gedraagt en dat je weet hoe het 'hoort'. Niet dat je een of andere clueless boerenpummel bent die niet beter weet.
En omdat je weet hoe het hoort, hoef je voor jezelf ook minder te twijfelen over hoe je je hoort te gedragen, wat zich dan weer uit in je zelfvertrouwen en daadkracht. Elementen die ik persoonlijk erg kan waarderen in een persoon.
Voor de rest maak ik mn eigen autodeur wel open, trek mn eigen jas en betaal de helft van de rekening
quote:http://www.u4u.nl/etiquette/etiq01.htm
Nu we het toch over etiquette hebben.Weet iemand trouwens waar ik de etiquette kan vinden op het web?
quote:toch vind ik nog steeds dat een man ook wel mag betalen, maar daar zullen de echte feministen het nie mee eens zijn
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:35 schreef Ingridh007 het volgende:
Ik ga wel graag als eerste naar binnen, dus de deur openhouden en mij als eerste naar binnen laten gaan is zeer okay.Voor de rest maak ik mn eigen autodeur wel open, trek mn eigen jas en betaal de helft van de rekening
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |