abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12033766
uit jullie reacties kan ik dus afleiden dat iedereen op twee na het niet ouderwets vind!
  zaterdag 26 juli 2003 @ 18:32:19 #122
50430 Yuki
Student Midwife
pi_12033904
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 21:48 schreef _The_General_ het volgende:
Ik vraag me af of het ouderwetse galant en hoffelijk tegen een vrouw zijn nog gewaardeerd word? Ik heb het dan over een deur openhouden, stoel aanschuiven, jas geven als het koud is etc etc.

ik doe dit nog wel eens , maar ik vraag me af of vrouwen/meisjes tegenwoordig niet liever een ruige misschien zelfs onbeschofte man willen

wat denken jullie er van? is hoffelijkheid achterhaald?

als een prinses behandeld worden is af en toe leuk, maar niet te vaak... maar ruig en onbeschoft vind ik nix... doe mij maar een lekker normale jongen
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_12034228
Ik ben altijd vaak hoffelijk

Gisteravond mijn jas nog afgestaan aan een meisje wat ik goed ken, omdat ze last had van de kou. De rest bleef gewoon zitten

pi_14039450
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 18:51 schreef InsomnianDancer het volgende:
Ik ben altijd vaak hoffelijk

Gisteravond mijn jas nog afgestaan aan een meisje wat ik goed ken, omdat ze last had van de kou. De rest bleef gewoon zitten

Jas nog terug gekregen?

Om een oud topic weer leven in te blazen

pi_14041182
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 21:54 schreef lazlow het volgende:
Maar er zijn ook een paar regeltjes waardoor ze je wél vreemd aankijken

Een man hoort bijv. als eerste een restaurant in te gaan of de trap op te lopen. Dus hier geldt het 'dames gaan voor' niet. En zo zijn er nog een aantal van die dingetjes die dan niet gewaardeerd worden tegenwoordig terwijl het wel zo hoort.

de reden waarom een man t eerst in een resraurant binnenloopt, is , echt waar...
ik heb je uitgenodigd en betaal ook.
dus wie t eerst binnenkomt moet betalen.
obers letten daar op, is echt zo
De Puta Madre
pi_14041435
ik waardeer het

*knippert naar aa*

"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_14042463
Nu we het toch over etiquette hebben.

Weet iemand trouwens waar ik de etiquette kan vinden op het web?

pi_14042699
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:14 schreef crash_neo het volgende:

de gewone etiquette of de net-iquette? o
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 23:26:07 #129
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_14042737
quote:
Daar was ik ook net naar op zoek - ben nog weinig bruikbaars tegen gekomen helaas...

On-topic:
M'n ouders hebben me (denk ik) wel redelijk wat etiquette bijgebracht, maar eens in de zoveel tijd zie ik iemand iets 'netjes' doen waar ik zelf zo 1-2-3 niet bij zou hebben nagedacht. Dat valt me dan toch weer op, en dat is dan ook echt een pluspuntje. 't Siert de mensen die dat doen gewoon.

In dit topic wordt vooral de man-vrouw relatie aangehaald, maar ook bij het ontmoeten van zakenrelaties of schoonouders is het prettig om te weten dat je je netjes gedraagt en dat je weet hoe het 'hoort'. Niet dat je een of andere clueless boerenpummel bent die niet beter weet.

En omdat je weet hoe het hoort, hoef je voor jezelf ook minder te twijfelen over hoe je je hoort te gedragen, wat zich dan weer uit in je zelfvertrouwen en daadkracht. Elementen die ik persoonlijk erg kan waarderen in een persoon.

So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_14042952
Ik ga wel graag als eerste naar binnen, dus de deur openhouden en mij als eerste naar binnen laten gaan is zeer okay.

Voor de rest maak ik mn eigen autodeur wel open, trek mn eigen jas en betaal de helft van de rekening

woensdag 22 oktober 2003 @ 00:18:59 #131
62520 Hert
*bambi bijt*
pi_14043797
Jaaaa vind ik wel zéér aantrekkelijk als een man de deur openhoudt en m'n jas aangeeft enzo.....is toch zeker wel een pluspuntje
Ik wou dat ik twee hertjes was....
  woensdag 22 oktober 2003 @ 12:37:50 #132
40920 Rocafella82
I ain't here to save the
pi_14049458
quote:

http://www.u4u.nl/etiquette/etiq01.htm
Put on my gasoline boots and walk through hell......
  woensdag 22 oktober 2003 @ 13:22:20 #133
55900 GM
vind ik dan toch
pi_14050381
Ik vind het nog steeds erg leuk. Al heb ik soms het idee dat er meer horken rondlopen.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
pi_15345501
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:35 schreef Ingridh007 het volgende:
Ik ga wel graag als eerste naar binnen, dus de deur openhouden en mij als eerste naar binnen laten gaan is zeer okay.

Voor de rest maak ik mn eigen autodeur wel open, trek mn eigen jas en betaal de helft van de rekening

toch vind ik nog steeds dat een man ook wel mag betalen, maar daar zullen de echte feministen het nie mee eens zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')