abonnement Unibet Coolblue
pi_11954707
Aangezien bij Barcelona regelmatig meer Nederlandse voetballers in de basis starten dan, ik noem maar een club, Ajax vind ik dat Barca een eigen topic verdient. Zeker nu 'we' ook Rijkaard en Ten Cate daar hebben zitten en Cruijff als de man achter de schermen.
quote:
Fenerbahçe zet zinnen op Overmars

Maandag zei Marc Overmars nog beleefd doch dringend nee op het verzoek van Galatasaray of hij geïnteresseerd zou zijn in een overgang. Amper een dag later is voor hem een tweede Turkse topclub in de markt: het Fenerbahçe van Pierre van Hooijdonk.
De concurrentiestrijd in Istanbul is ongetwijfeld hevig. Immers: nadat de overgang Pierre van Hooijdonk naar Fenerbahçe maar niet van de grond leek te komen, meldde Galatasaray zich plotseling aan het front. Nu lijken de zaken omgedraaid. Nadat de vleugelspeler maandag nog negatief reageerde op het verzoek van Cim Bom om te praten, meldde nog geen dag later de aartsrivaal zich plotseling voor hem.

Volgens Omroep Gelderland is de interesse van Fenerbahçe serieus en is Overmars' zaakwaarnemer Rob Jansen (overigens óók de zaakwaarnemer van Pierre van Hooijdonk en Frank de Boer) momenteel in onderhandeling met de club, die dit seizoen weer een gooi wil doen naar het Turkse kampioenschap. Het afgelopen seizoen werden de geelblauwen teleurstellend zesde.

Vader Ben Overmars verklaarde tegenover de omroep dat binnenkort duidelijk zal worden of zijn jongste zoon al dan niet naar Turkije zal vertrekken. Bij Barcelona hoeft hij in ieder geval niet perse weg. Coach Frank Rijkaard ziet in hem een belangrijke schakel voor zijn nieuwe ploeg, terwijl de dertigjarige Overmars het in Camp Nou nog altijd naar zijn zin heeft. Bovendien loopt zijn contract er nog door tot de zomer van 2005.


bron: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=50990/sc=c684d2

Overmars heeft verleden jaar laten zien dat hij vrij belangrijk is voor het elftal. Zijn vertrek zou ook zwaar kunnen uitvallen voor het team. Het is dan ook niet te hopen dat hij daadwerkelijk kiest voor Turkije.

  woensdag 23 juli 2003 @ 09:51:40 #2
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_11954795
Ik vind Barça geen schim meer van het team met de status en spelers van tien jaar geleden. Het was een plezier om in de generatie Koeman, Stoichkov, Beguiristain, Guardiola, Nadal, Zubizarreta en dergelijken te kijken. Toen kon ik me ook echt fan (geen supporter) noemen.

Tegenwoordig vind ik het maar een slappe hap met allemaal net-niet namen. Mensen als Christanval (weg), Puyol, Dani en anderen van dat kaliber. Ze zijn goed bezig door mensen als Rochemback te dumpen, maar dan weer een Ronaldinho halen...Doe de fans een plezier en gooi er een paar Catalanen tussen, of andere Spanjaarden waarvan je niet het gevoel krijgt dat ze enkel voor het geld spelen, zoals Luis Enrique.

Een speler die bij Real Madrid heeft gespeeld kan gewoon simpelweg niet voor Barça gaan spelen en andersom. Ook niet indirect. Maar nu zal er wel weer een slimmerik komen die zegt dat één van de spelers uit mijn lijstje voor Real heeft gespeeld, of met Michael Laudrup of iets dergelijks aan komen zetten. Maar m'n punt is dat ik hoop dat Frank stopt het het vreemdelingenbeleid wat hij er nu alweer op nahoudt, met Brazilianen, Mexicanen en welke zooi er nog meer is aangekocht de afgelopen tijd.

pi_11955042
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 09:51 schreef twi het volgende:
Ik vind Barça geen schim meer van het team met de status en spelers van tien jaar geleden. Het was een plezier om in de generatie Koeman, Stoichkov, Beguiristain, Guardiola, Nadal, Zubizarreta en dergelijken te kijken. Toen kon ik me ook echt fan (geen supporter) noemen.

Tegenwoordig vind ik het maar een slappe hap met allemaal net-niet namen. Mensen als Christanval (weg), Puyol, Dani en anderen van dat kaliber. Ze zijn goed bezig door mensen als Rochemback te dumpen, maar dan weer een Ronaldinho halen...Doe de fans een plezier en gooi er een paar Catalanen tussen, of andere Spanjaarden waarvan je niet het gevoel krijgt dat ze enkel voor het geld spelen, zoals Luis Enrique.


Mee eens. De afgelopen jaren is Barcelona echt naar een bedenkelijk niveau weggezakt. Ik snap ook werkelijk niet waarom ze in totaliteit honderden miljoenen hebben zitten investeren in vage Zuid Amerikaanse spelers. Het lijkt erop dat ze nog steeds niet over Maradona heen zijn. Spelers als Rochemback, Geovanni, Saviola, Motta (en in het verleden ook nog types als Andersson e.d). bijvoorbeeld. Daarnaast ook nog spelers gehaald (voor veel geld) als Simao, Alfonso, Christenval, gebroeders De Boer (met alle respect), Petit, etc. En ik zou zo nog veel langer kunnen doorgaan.

Maar ik heb niet het idee dat Luis Enrique het puur voor het geld doet. Hij lijkt wel voor het team te willen vechten.

quote:
Een speler die bij Real Madrid heeft gespeeld kan gewoon simpelweg niet voor Barça gaan spelen en andersom. Ook niet indirect. Maar nu zal er wel weer een slimmerik komen die zegt dat één van de spelers uit mijn lijstje voor Real heeft gespeeld, of met Michael Laudrup of iets dergelijks aan komen zetten. Maar m'n punt is dat ik hoop dat Frank stopt het het vreemdelingenbeleid wat hij er nu alweer op nahoudt, met Brazilianen, Mexicanen en welke zooi er nog meer is aangekocht de afgelopen tijd.
Tja, daar kan Rijkaard niet veel aan doen. Deze spelers werden niet direct door hem gehaald. Zoals wel meer spelers niet direct door een coach worden gehaald bij Barcelona.

[Dit bericht is gewijzigd door nikk op 23-07-2003 10:14]

pi_11955112
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 09:51 schreef twi het volgende:
[..]
Ik wilde net zoiets soortgelijks posten, voordat ik je post had doorgelezen.

Barça vindt ik al sinds de tijd dat Van Gaal kwam en Figo naar Real Madrid ging (voorteken) geen Barça meer van "vroeger". De uitstraling (die erg belangrijk is voor een team als Barça) en het gevoel, de échte topspelers en ga zo maar door zijn allemaal ver te zoeken...

[url=http://www.voetbalinside.nl]www.voetbalinside.nl[/url]
pi_11955142
Barça was mijn favoriete buitenlandse club toen ik in de periode cruyff altijd naar Studio Sport op zondagavond (10 uur meen ik)vlak voor het slapen gaan keek.

Tis iig geen schim meer van toen, dat is wel duidelijk

pi_11956450
Het enige wat niet helemaal klopt aan het verhaal van twi is Puyol. Misschien geen topper, maar enorm geliefd door de fans. Dus die moeten ze gewoon houden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_11956515
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 11:13 schreef methodmich het volgende:
Het enige wat niet helemaal klopt aan het verhaal van twi is Puyol. Misschien geen topper, maar enorm geliefd door de fans. Dus die moeten ze gewoon houden.
Inderdaad. Zelf vind ik Puyol een zeer goede speler. Kan uitstekend verdedigen en hij gaat echt door het vuur voor het team.
pi_11958578
El_Catalan hier nog niet geweest?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_12085790
quote:
Barcelona maakt indruk bij debuut Rijkaard

Winnen deed Barcelona niet tijdens het debuut van Frank Rijkaard, maar de Catalanen speelden tegen Juventus een zeer goede wedstrijd. Met name de aankopen blonken uit.
Barcelona oefende in Boston tegen Juventus en speelde ietwat schlemielig met 2-2 gelijk. De ploeg van coach Frank Rijkaard was het gehele duel de betere, kwam verdiend op een 2-0 voorsprong, maar gaf in de laatste vijf minuten twee goals weg aan Marco Di Vaio (86ste minuut) en Fabrizio Miccoli (87ste). Naar Amerikaans gebruik (waar geen gelijkspelen voorkomen) brachten strafschoppen de beslissing, ditmaal in Barça's voordeel: 6-5.

Zonder de geweigerde Patrick Kluivert, de geblesseerden Rafael Márquez, Phillip Cocu en Gabri en de afwezige Thiago Motta (speelde mee in de finale om de Gold Cup), bleek Barcelona te sterk voor Juventus (met Edgar Davids in de basis), dat zelden gevaarlijk werd. In het doel bleek keeper Rüstü Reçber zeer betrouwbaar bij de spaarzame Italiaanse aanvallen, Ricardo Quaresma was een handenbinder en de na rust ingevallen Ronaldinho toonde bij vlagen zijn prachtige en speelse kunsten.

Grote uitblinker was echter Javier Saviola. De Argentijn die wel eens op de bank zou kunnen belanden als vierde speler van buiten de Europese Unie (na Ronaldinho, Márquez en Rüstü) demonstreerde met twee doelpunten in de eerste helft dat Rijkaard hem niet zomaar kan passeren.

Rijkaard begon met onder anderen Michael Reiziger (centraal in defensie) en Marc Overmars (linkerflank) in de basis. Reiziger speelde het gehele duel, Overmars bleef tijdens de pauze achter in de kleedkamer, Ronaldinho loste hem af.

De Nederlandse trainer was tevreden, zeker met het spel van Ronaldinho. Rijkaard: 'Elke keer als hij de bal krijgt, doet hij iets speciaals. En het mag duidelijk zijn dat hij altijd blij is op het veld.'


http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=51125/sc=7fb128

Sinds jaren dat Barcelona (en haar supporters) weer 's tevreden kan zijn over de aankopen.

  dinsdag 29 juli 2003 @ 12:17:46 #10
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_12088261
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 09:51 schreef twi het volgende:
Ik vind Barça geen schim meer van het team met de status en spelers van tien jaar geleden. Het was een plezier om in de generatie Koeman, Stoichkov, Beguiristain, Guardiola, Nadal, Zubizarreta en dergelijken te kijken. Toen kon ik me ook echt fan (geen supporter) noemen.

Tegenwoordig vind ik het maar een slappe hap met allemaal net-niet namen. Mensen als Christanval (weg), Puyol, Dani en anderen van dat kaliber. Ze zijn goed bezig door mensen als Rochemback te dumpen, maar dan weer een Ronaldinho halen...Doe de fans een plezier en gooi er een paar Catalanen tussen, of andere Spanjaarden waarvan je niet het gevoel krijgt dat ze enkel voor het geld spelen, zoals Luis Enrique.

Een speler die bij Real Madrid heeft gespeeld kan gewoon simpelweg niet voor Barça gaan spelen en andersom. Ook niet indirect. Maar nu zal er wel weer een slimmerik komen die zegt dat één van de spelers uit mijn lijstje voor Real heeft gespeeld, of met Michael Laudrup of iets dergelijks aan komen zetten. Maar m'n punt is dat ik hoop dat Frank stopt het het vreemdelingenbeleid wat hij er nu alweer op nahoudt, met Brazilianen, Mexicanen en welke zooi er nog meer is aangekocht de afgelopen tijd.


Wat een standaard verhaal man! Natuurlijk is iedereen het daarmee eens. Als jij zo bent begaan met Barca ga je dan eens verdiepen in de jeugd opleidingen, zeker gezien je betoog over dat er meer Catalanen in de basis moeten. Beguiristain is hoofd technische zaken en zo zijn er nog wel wat meer mensen aan de staf toegevoegd die goed zijn en de glorie dagen hebben meegemaakt.

Ik vind het juist fijn dat Barca door dit dal is gegaan. Ze zijn diep gegaan en zullen hier veel sterker uitkomen dan ze ooit geweest zijn.

Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_12102363
De nieuwe keeper van FC Barcelona Reçber Rüstü zal de komende weken niet te bewonderen zijn als keeper van de Catalaanse ploeg. De Turkse keeper heeft een enkelblessure en is minstens drie weken uitgeschakeld.

Rüstü zelf zegt dat de blessure mee valt: "Het valt allemaal wel mee. Aanvankelijk leek het erger, maar na ondezoek in het ziekenhuis blijkt het gelukkig mee te vallen." Rüstü is momenteel in de Verenigde Staten voor een trainingskamp.

Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
pi_12111866
quote:
Stoitchkov stuurt 'Real-fan' van Barça-training

Hristo Stoitchkov was dinsdag een opvallende aanwezige tijdens de training die zijn oude club Barcelona afwerkte in Washington. De Bulgaar speelt tegenwoordig voor het Amerikaanse DC United, maar bewees dat de liefde voor de Catalaanse club nog steeds erg groot is. Een onwetende voetbalfan werd het slachtoffer.

Stoitchkov was aandachtig toeschouwer van de training van Barça, tot hij plots een woedeaanval kreeg. Schuldige was een Panamese jongen, die eveneens rondom het trainingsveld stond, in het shirt van Real Madrid. 'Go home', brieste de Bulgaarse vedette. De jongen keek verbaasd, maar was blijkbaar zo onder de indruk van het verbale geweld van de spits, dat hij het shirt uittrok en het trainingsveld verliet.

Niet alleen de Panamese jongen was verbaasd, ook de vijftig andere toeschouwers. Vrienden van de jongen verzekerden dat hij niet van plan was te provoceren met het witte Real-shirt. Hij zou zelfs na afloop de handtekeningen hebben willen vragen van de spelers van Barcelona. Blijkbaar waren deze Amerikanen niet op de hoogte van de enorme vijandigheid tussen de Spaanse aartsrivalen.

Stoitchkov schudde zijn hoofd om zoveel onwetendheid. 'Hoe kun je met zo'n shirt naar een training van Barcelona komen? Wat een schande!'


Stoitchkov!
  woensdag 30 juli 2003 @ 16:01:29 #13
2753 olavski
Fetchez la vache
pi_12117515
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 15:57 schreef calvobbes het volgende:

Mag je hier alleen maar posten als je voetbalfreak bent?!?!?


Jij mag overal posten van mij Je reactie past alleen totaal niet bij de beschreven situatie.

Er is er eigenlijk maar één die zo kan reageren en dat is Hristo, jammer dat je dat dan moet uitleggen.

Zo, toch nog even een uitleg die golfert had 'm alweer snel dicht.

You must be out of your brilliant mind.
pi_12117756
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 16:01 schreef olavski het volgende:

Je reactie past alleen totaal niet bij de beschreven situatie.


Ja dat zal die jongen in de VS ook wel gedacht hebben
quote:
Er is er eigenlijk maar één die zo kan reageren en dat is Hristo, jammer dat je dat dan moet uitleggen.
Ja gek he dat er mensen zijn die niet weten wat er allemaal in het spaanse voetbal gebeurt
pi_12117965
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 16:09 schreef calvobbes het volgende:
Ja gek he dat er mensen zijn die niet weten wat er allemaal in het spaanse voetbal gebeurt
Niet gek, heel begrijpelijk zelfs. Maar zo ook de (re)aktie van Stoitchkov.
  woensdag 30 juli 2003 @ 16:33:09 #16
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_12118419
In de centrale topic van Barcelona horen ik en Catalan aanwezig te zijn

Maareh slowchatten zal ik wel doen in de primera division topics

Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
pi_12118475
Wat en triest figuur die Stoichkov, ongelooflijk........................
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  woensdag 30 juli 2003 @ 16:39:10 #18
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_12118595
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 16:35 schreef aldostuta het volgende:
Wat en triest figuur die Stoichkov, ongelooflijk........................
juist leuke actie, moet er niet eens aan denken als die jongen zo in Barcelona aankomt tijdens zijn vakantie

Dan is stoichkov nog mild geweesd

Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
  woensdag 30 juli 2003 @ 16:42:36 #19
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_12118710
Ode aan Stoichkov.

Achterlijk K*t kind met ze real shirtje naar een Barça training ze hadden dat shirtje terplekke in de fik moeten steken. zonder jongen natuurlijk

L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
pi_12118971
Die stakker gedraagt zich als een pubertje van 12...............
Die amerikaanse jongen begrijpt de sentimenten niet en kwam voor handtekeningen van Barcelona spelers nota bene, dan ben je wel heel triest en dom om zo'n jongen weg te kicken.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_12119210
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 16:42 schreef El_Catalan het volgende:

Achterlijk K*t kind met ze real shirtje naar een Barça training ze hadden dat shirtje terplekke in de fik moeten steken. zonder jongen natuurlijk


En ineens vind ik het al een beetje minder raar dat er zoveel gevochten word rond de voetbal velden

Als je om zoiets simpels al zo reageert ben je imo wel heel erg dom....

  woensdag 30 juli 2003 @ 17:08:07 #22
2753 olavski
Fetchez la vache
pi_12119371
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 17:00 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En ineens vind ik het al een beetje minder raar dat er zoveel gevochten word rond de voetbal velden


Ask Doc ... Ik durf m'n voetbal erom te verwedden dat er buiten VBL meer onzinnige en/of domme reacties te vinden zijn dan in VBL zelf.

En om maar ontopic te gaan: Hristo is gewoon één van de beste acteurs ter wereld.

You must be out of your brilliant mind.
  woensdag 30 juli 2003 @ 17:13:23 #23
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_12119486
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 17:00 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En ineens vind ik het al een beetje minder raar dat er zoveel gevochten word rond de voetbal velden

Als je om zoiets simpels al zo reageert ben je imo wel heel erg dom....


Ik ben heel dom !

L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  woensdag 30 juli 2003 @ 22:43:48 #24
10524 ASSpirine
I say goodday
pi_12127758
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 17:13 schreef El_Catalan het volgende:

[..]

Ik ben heel dom !


eindelijk, je weet het zelf ook al
Ik delf het onderspit. Ik dolf het onderspit. Ik heb het onderspit gedolven. Ik heb Dolf ondergespoten.
Citaat Rik De Leeuw over wissel Robben "Ik zie toch TWEE benen!!!"
10C9H8O4
  donderdag 31 juli 2003 @ 11:18:43 #25
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_12136009
Na van Juventus te hebben gewonnen hebben ze gisteren 2-0 van A.C Milan gewonnen o.a Goal van RONALDINHO

Je zou bijna gaan denken dat het wat word dit seizoen

L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')