quote:
Volkswagen has released the first pictures of the new Golf, the fifth generation of the car first launched in 1974. The new range goes on sale in the UK next February. As with all subsequent generations, this fifth version is an evolution of the Giorgetto Giugiaro designed original, the trademark rear pillar, truncated tail and simple silhouette all remaining. The latest version is significantly bigger than the last, gaining 57m in length, 24mm in width and 39mm in height, making it decisively larger than its rival the Ford Focus and bigger, incidentally, than the Passat of the late '70s. The extra space particularly benefits rear leg- and headroom.Cabin quality - which leapt forward so completely in the previous generation Golf that the opposition was wrong-footed - edges forward again, but not to the same degree as last time. Nevertheless, expect the new Golf to maintain its perceived position as the best quality car in its class. To this end, its body is a spectacular 80 percent stiffer than the outgoing car's (which was far from poor in this respect) to the benefit of crash performance, refinement and suspension behaviour. The suspension system itself consists of MacPherson struts up front, as before, but a completely new rear axle, previously revealed on the Audi A3, which is modelled on the clever multi-link control blade system employed by the Ford Focus. The power steering system is electro-hydraulic. Expect the new Golf to ride and handle more effectively than the current model as a result.
The engine range is extensive; all units, whether petrol or diesel, are now direct injection, though not all variants will make it to the UK. Four engines will be available at launch, with more to come later, as indicated:
Petrol
1.4 FSI 75bhp - launch
1.6 FSI 115bhp - launch
1.6 FSI 85bhp - late 2004
2.0 FSI 148bhp - late 2004
2.0 Turbo 200bhp - 2005
3.2 V6 250bhp - 2005Diesel
1.9 105bhp - launch
2.0 140bhp - launch
2.0 69bhp - late 2004
2.5 TDI 175bhp - 2005Gearboxes will include six-speed manuals and automatics, plus a five-speed manual and the clever six-speed sequential DSG transmission recently debuted in the Audi TT V6.
This biggest-selling car of its kind in Europe, the new Golf is joined by an all-new Vauxhall Astra, which was revealed last week, and late next year, an all-new Ford Focus, this trio accounting for the bulk of so-called C segment sales in the UK and Europe. Buyers will enjoy a fresh choice of products that will undoubtedly have improved. While the Focus is the number one best-seller in the UK and highly unlikely to be dislodged by the VW, the Golf is almost certain to remain the top choice among buyers on the continent.
quote:My thoughts exactly!
Op dinsdag 22 juli 2003 15:16 schreef ramses het volgende:
Net een seat ibiza
quote:
Op dinsdag 22 juli 2003 15:16 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Leuk, een Nissan Almera met een VW-logo
quote:Kunnen we ook normaal reageren?
Op dinsdag 22 juli 2003 15:16 schreef ramses het volgende:
Net een seat ibiza
quote:Ik ben het wel met de andere posters eens... Het ziet er niet meer uit als een Golf, maar als een mix van een dozijn andere auto's waarvan zeker de Ibiza en de Almera een deel uitmaken.
Op dinsdag 22 juli 2003 15:17 schreef Tonny het volgende:[..]
[..]Kunnen we ook normaal reageren?
Geen Golf voor mij dit jaar
quote:Hoezo? Ben je medwerker van VW of zo? Ik vind het een Almera met een VW logo. Of mag je hier alleen kwijlen en oooh en aaaaah roepen of zo?
Op dinsdag 22 juli 2003 15:17 schreef Tonny het volgende:[..]
[..]Kunnen we ook normaal reageren?
De achterkant is weinig nieuws. zoals ik het nu bekijk vindt ik het de beste golf die er is. Het is nog niet geweldig, maar beter dan deel 1 t/m 4.
De golf, alles met mate...
quote:Klopt
Op dinsdag 22 juli 2003 15:18 schreef Kreator het volgende:
Ik herken er nog maar weinig in van de originele golf. Ik vind het niet mooi zo..
quote:Dan toch zeker de Almera Tino?
Op dinsdag 22 juli 2003 15:16 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Leuk, een Nissan Almera met een VW-logo
quote:Mn kleine neefje roept ook dat alles op alles lijkt. Ik dacht dat volwassenen zoiets niet deden?
Op dinsdag 22 juli 2003 15:18 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Hoezo? Ben je medwerker van VW of zo? Ik vind het een Almera met een VW logo. Of mag je hier alleen kwijlen en oooh en aaaaah roepen of zo?
quote:OOOOH!
Op dinsdag 22 juli 2003 15:18 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
...Of mag je hier alleen kwijlen en oooh en aaaaah roepen of zo?
*t is net een Almera!*
't Had zo mooi kunnen zijn
quote:Kleine kinderen zijn juist nogal snel onder de indruk. Maar volwassenen zijn minder snel te belazeren
Op dinsdag 22 juli 2003 15:20 schreef Tonny het volgende:[..]
Mn kleine neefje roept ook dat alles op alles lijkt. Ik dacht dat volwassenen zoiets niet deden?
quote:Wat is daar abnormaal aan dan?
Op dinsdag 22 juli 2003 15:17 schreef Tonny het volgende:[..]
[..]Kunnen we ook normaal reageren?
quote:Hij is zoveel van het hoekige en het 'stoere' kwijt. Dat is wel een enorm nadeel. Ook voor de 10 miljoen tuners die daar een golf voor kopen. Ik denk dat ze hiermee marktaandeel gaan verliezen.
Op dinsdag 22 juli 2003 15:19 schreef Tonny het volgende:[..]
Klopt
Maar dat noemt men bij volkswagen 'evolutie'.
Vernieuwing is ver te zoeken bij volkswagen. 't is een keuze die je maakt, blijkbaar...
quote:Wat is dit nou voor waardeloze opmerking.
Op dinsdag 22 juli 2003 15:19 schreef Tjabbo het volgende:
Waarom hebben ze alleen de voorkant veranderd?zoals ik het nu bekijk vindt ik het de beste golf die er is.
quote:Ik denk dat dat wel meevalt. Ze houden hun degelijkheid waarschijnlijk en blijven dus een gewild lease-object.
Op dinsdag 22 juli 2003 15:21 schreef Kreator het volgende:[..]
Hij is zoveel van het hoekige en het 'stoere' kwijt. Dat is wel een enorm nadeel. Ook voor de 10 miljoen tuners die daar een golf voor kopen. Ik denk dat ze hiermee marktaandeel gaan verliezen.
quote:Ik denk het ook. Ik denk dat de design afdeling van volkswagen OF in slaap is gesukkelt, of een verkeerde strategie volgt. Na de polo en touran bevestigd voor mij deze golf dat vermoeden.
Op dinsdag 22 juli 2003 15:21 schreef Kreator het volgende:[..]
Hij is zoveel van het hoekige en het 'stoere' kwijt. Dat is wel een enorm nadeel. Ook voor de 10 miljoen tuners die daar een golf voor kopen. Ik denk dat ze hiermee marktaandeel gaan verliezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |