abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12597420
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 07:58 schreef ninja-mod het volgende:
na de foto's is er nu een filmpje!

Klik hier om het filmpje te bekijken.
Start automatisch , laden kan even duren... ( video is 2 mb )

Ik hoop maar dat de link het blijft doen...

ik heb hem 10 minuten aangelaten maar er speelde niks af bij mij.
pi_12602163
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 07:58 schreef ninja-mod het volgende:
na de foto's is er nu een filmpje!
Hij is mooi! Heeft de boken het overleefd?

BS

pi_12603775
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 13:19 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

Hij is mooi! Heeft de boken het overleefd?

BS

De bokken wel.

3 jo's hebben het helaas niet na kunnen vertellen

pi_12609527
erik ; mogelijk was er een serverprobleempje om die tijd... probeer het nog eens zou ik zeggen
Ik wil proberen meer filmpjes te maken
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_12615205
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 17:55 schreef ninja-mod het volgende:
erik ; mogelijk was er een serverprobleempje om die tijd... probeer het nog eens zou ik zeggen
Ik wil proberen meer filmpjes te maken
hij deed het inmiddels al zoals je ook aan mijn reactie op bert zijn post kunt lezen
pi_12662709
Leuk filmpje, maar wel een beetje kort.:Y
pi_12852271
Jongens het spijt me heel erg maar ik moet de beerput toch weer even open goeien (dit na een goed gesprek met guus)

Eerst ga ik even mijzelf quoten, en daarna ga ik even wat nuances aanbrengen aan dit bericht.

Quote:

Oke nu moet ik mij toch echt even in de discussie mengen, ikzelf ben een IGA warrior en een lid van de Bujinkan (er zijn er heel weinig die dat kunnen zeggen). Dus heb ik een behoorlijk goed referentie kader.
Ten eerste word er hier gezegd dat wij respect moeten hebben voor andere vechtsport groeperingen, dat hebben wij ook. Maar de Iga`s hebben geen respect voor andere stijlen, ik heb wel eens met de leraren gepraat over andere stijlen etc. dan gaat het altijd meteen over hoe hun stijl beter is dan de andere enzovoort. Als je lid bent van de Iga`s teken je ook een papiertje waar op staat dat je van geen enkele andere vechtsport vereniging lid mag zijn! Dat is onzin (daarom houd ik mij er niet aan), is dit geen goed teken van de minachting die zij daar hebben over alle andere stijlen ?

De Iga`s vragen trouwens ook nog eens absurd hoge bedragen voor hun trainingen. Alles daar is gericht op geld verdienen, je moet verplicht bepaalde dingen aanschaffen voor examens en je moet verplicht bepaalde meditatie cursussen volgen (in de vele honderden euro`s) voor de hogere (dus de lagere) kyu graden.

En dan is er natuurlijk ook nog het feit dat je bij de Iga`s gewoon weinig les krijgt. Een normale les van 1,5 uur bestaat voor 30 minuten uit conditie training en meditatie. Dan worden er nog eens 45 minuten besteed aan basistechnieken die je al lang kent, en dan krijg je het laatste kwartier maar liefst 1 "zelfverdedigings" techniek. Deze technieken zijn vaak vele lessen achter elkaar hetzelfde. Je leert vaak geen eene moer bij de Iga`s. Nou zal ik wel toegeven dat het wel prima conditie training is, maar als ik dat zou willen ga ik wel naar de sportschool (of atletiek baan).

Een ander probleem met de Iga`s is dat ze niet dynamisch zijn. Het is niet de bedoeling dat je ook maar een beetje probeert te spelen met de technieken, je voert ze uit zoals zij het doen. Al het andere is "fout".

Laat ik ook eens vertellen hoevaak ik les gehad heb van de Iga warrior "kancho", om precies te zijn een kwartier !!! Nou geef ik toe ik train nog maar 3/4 jaar bij de Iga`s maar ik vind dat weinig. Alhoewel ik voor de kancho weinig/geen respect heb, heb ik dat wel voor de senpai`s in het bijzonder Maarten en Graham. Zij zijn allemaal erg toegewijde "martial artist" (lastig woord om te vertalen), en daar heb ik respect voor (alhoewel ze volgens mij wel de verkeerde weg volgen).

einde quote

Laat ik eerst even met de eerste allinea beginnen, hier zeg ik dat de Iga`s geen respect hebben voor andere stijlen en wat voor mij hierbij het belangrijkst was is dat je een papiertje tekent waarop staat dat je niet bij ander vechtsportscholen mag trainen. Nou vertelde de sensei mij in zijn gesprek dat het trainen bij andere sportscholen toegestaan is ! Als dit waar is (waar ik van uitga, aangezien ik niet helemaal verketterd ben nu hij ook weet dat ik bij de Mikodojo train), zet het dan in godsnaam niet op je inschrijfformulier !!! Want het verbieden van andere stijlen is als je het mij vraagt het meest onrespectvolle wat je doen kan. Ook noemde ik de senpai`s die vertellen hoe hun stijl beter is e.d. ik zal hier even voor de geloofwaardigheid een voorbeeld bij geven (waargebeurd):

Tijdens de les heeft 1 van de senpai`s het er over dat je altijd naar het lichaam van de tegenstander moet kijken (omdat je dan ziet wat er gedaan gaat worden). Daarna zegt de senpai het volgende (niet 100% letterlijk): "karateka`s en dergelijke kijken altijd in de ogen van de tegenstander zodat je zijn ziel kan zien, dit is natuurlijk onzin". Ik kan nog wat van deze voorbeelden noemen, maar dat ga ik dus niet doen. Deze opmerking is als je het mij vraagt inderdaad onrespectvol, maar wel redelijk acceptabel. Omdat deze (en alle andere) bedoeld zijn ter illustratie van hoe het wel moet.

Het volgende punt is helaas iets waar ik geen nuances op aan ga brengen. Mijn grootste probleem met de Iga`s is dat ze erg duur zijn en nogal commercieel, voor een (nogal linkse) simpele 17 jarige zoals mijzelf met geen rijke ouders die zelf alles moet betalen (behalve basisvoorzieningen e.d.d) is het echt een hele smak geld dat ik aan julie heb uitgegeven (ik hoop dat ik hiermee ook even duidenlijk maak dat ik het wel degenlijk naar mijn zin heb gehad daar omdat ik er anders nooit zoveel aan had uitgegeven).

Het volgende punt heeft betrekking op de hoeveelheid echte "les". Guus heeft inderdaad gelijk als hij zecht dat als je een techniek goed wil leren dat je hem dan 1000x moet doen, maar helaas (voor mij dan) zat ik niet bij de Iga Warrior om mijzelf te kunnen verdedigen. Ikzelf doe aan vechtsporten 100% voor de lol (die ik er zelf aan heb), er is geen andere tak van sport die mij zoveel kan boeien als deze. Ikzelf wil heel erg graag juist zoveel mogenlijk verschillende dingen doen (mijn lijfspreuk: "variatie is de smaak des levens"), dan ben je toch echt beter af bij de bujinkan. Maar voor iedereen die zich in een paar jaar echt goed wil kunnen verdedigen kan beter naar de iga`s toestappen (dit punt is dus puur persoonlijke smaak).

Het volgende punt over et dynamische gebeuren is denk ik gewoon een mislukt argument van mij omdat respect figuur weg te krijgen. Want ik kan hier eigenlijk te weinig over zeggen. Bij de Bujinkan krijgen we vaak in 1 les vele tientallen variaties op de zelfde techniek, en nou is het heel erg goed mogenlijk dat al deze variaties (of dit soort lessen) ook aan de iga`s gegeven worden maar dan alleen in de andere lessen (of misschien verwerkt in randori).

De "kancho" heeft mij (en de hele dojo trouwens) gezegd dat hij dit seizoen zou proberen om meer bij de lesen aanwezig te zijn. Als hij dit doet verdwijnt mijn kritiek op dit punt als sneeuw voor de zon (hij zal denk ik wel een goede reden voor zijn afwezigheid hebben, maar omdat mij nooit iets verteld is ging ik er van uit dat dit "standard procedure" was).

Nu volgt even een aanvulling op het bericht en wat reacties op een aantal gespreks onderwerpen met de "kancho".Laat ik eerst even beginnen met duidenlijk te maken dat dit geen vervolg op het zogenaamde "afzeiken" word (alhoewel je door 1 bepaald woord uit de eerste allinea misschien anders gaat denken).

Laat ik eerst even zeggen dat "the iga warrior" een bedrijf is dat ook een heele hoop sterke kanten heeft. Ten eerste is ninpo taisjo (sorry ken de exacte spelling niet) heel erg gigantisch goed. Ikzelf heb het echt gemerkt, mijn conditie is inderdaad aanzienlijk vooruitgegaan eveneens als mijn lenigheid en reactie vermogen. Nou vind ik nog steeds dat je dit ook thuis kan doen, maar dit zal niet zonder moeite zijn. Aangezien je eerst erg veel zal moeten leren over gewrichten e.d. (even voor de kancho, ikzelf heb een helehoop boeken over gewrichten, spieren en hoe je ze trainen moet en ik krijg op school les over hoe je dit het beste kan doen), het is dus inderdaad makkelijker om het gezamelijk in de les te doen (het vereist minder wilkracht om iets gezamelijks te doen dan in je eentje).

Alles wat ik geleerd heb bij de Iga`s is wel degenlijk effectief, ik heb een heel "leuk" broertje dus ik kan het weten . Ik wil dus even duidenlijk maken dat ik helemaal niks (niks nakkes nade noppes ik denk dat het wel duidenlijk is) tegen de stijl van de iga`s heb, ikzelf voel me alleen meer thuis bij een andere stijl. Mag ik hier aan toevoegen dat ik toen ik les nam bij de iga`s eigenlijk op zoek was naar een bujinkan dojo, maar door een aantal stommiteiten van mij kon ik er geen 1 vinden in Nederland. Ik vond het bij julie leuk genoeg om mijn zoektocht naar de Bujinkan te staken (totdat ik er per ongeluk tegenaan liep).

Nu even een verontschuldiging van mij over het liegen om de reden van mijn toekomstige (ja dat lees je goed) vertrek. Dit had 2 belangrijke redenen, ten eerste is 130 euro voor mij (een scholier die over een jaar gaat studeren, je kent de situatie misschien wel) een gigantisch bedrag en ik zou des noods naakt door de haarlemmerstraat rennen om dat terug te krijgen (moet ik misschien niet te hard zeggen, straks maakt iemand misschien nog een aanbod ) en ik hoopte dat ik het misschien met een goed excuus en met het aanbod van het doorrekenen van administratie kosten er misschien nog een deel van terug zou zien. Ten tweede komt dat door wat verhalen die ik gehoord heb, nou heb ik deze natuurlijk niet als zoete koek voor de waarheid aangenomen. Maar ik had meer zo iets van, dat ik beter het onzekere voor het zekere kon nemen (zelf al was de kans dat al die onzin waar was ongeveer 0,01%).

Maar ik denk dat als ik over 10 jaar nog bij de Bujinkan zit (en hopelijk geld voor mij niet meer een issue is), dat ik dan nog misschien wel terug kom. Want in beide stijlen trainen is volgens mij het allerbeste wat je doen kan (en voor mij is dat momenteel onbetaalbaar, anders had ik het zo gedaan).

En dan nu even ter conclusie: De Bujinkan en "The Iga Warior" zijn geen van beide beter ze zijn gewoon anders (als je het mij vraagt vullen ze elkaar perfect aan, en ik hoop dat dit in de toekomst door beiden gezien word). In welke van de 2 scholen je wilt ninjutsu/ninpo/budo taijutsu/ninpo bujutsu (of wat dan ook) is puur een persoonlijke smaak en hangt heel erg af van wat je zelf wilt.

[Dit bericht is gewijzigd door Jouke op 31-08-2003 18:56]

pi_12852480
Ik zou het trouwens heel erg waarderen als een Iga hier op reageert (en eentje die bij voorkeur weet waar die het over heeft), en ook niet eentje die doet alsof hij geen iga is maar het eigenlijk wel is. Zoals dat respect figuur volgens mij is (het taalgebruik is nogal makkelijk te herkennen).

Oh en nu nog even voor de duidenlijkheid, mijn oorspronkelijke bericht was niet echt al te onrespectvol bedoeld (als ik iemand af wil zeiken zorg ik er wel voor dat niemand weet dat ik het ben, ik heb niet voor niets hier mijn echte naam gebruikt). Ikzelf vind het bericht nog steeds niet echt onrespectvol maar eerder iets in de trend van scherpe kritiek. Maarja ik zit nogal in de linkse hoek, en als je graag naar de uitzendingen van de debatten in de tweede kamer kijkt dan weet je wel wat ik bedoel.

En nu nog even een laatste toevoeging:
Holly shit, dit was een groote post.

[Dit bericht is gewijzigd door Jouke op 31-08-2003 18:02]

pi_12852766
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 17:51 schreef Jouke het volgende:
Ik zou het trouwens heel erg waarderen als een Iga hier op reageert (en eentje die bij voorkeur weet waar die het over heeft), en ook niet eentje die doet alsof hij geen iga is maar het eigenlijk wel is. Zoals dat respect figuur volgens mij is (het taalgebruik is nogal makkelijk te herkennen).
Hey jouke mag een ex iga ook?

Ik heb op gegeven moment zelf ook een gesprek met de kancho gehad over zo'n beetje hetzelfde als jou. De indruk die ik ervan krijg werd bij mij alleen maar erger omdat hij zei dat hij boven de dan graden staat. Hij heeft dus gewoon zijn eigen stijl ontwikkeld. Leuk hoor maar zeg dan niet dat je de oude ninja krijgskunst doceert.

En ach voor de rest moet je het natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet, ik ga ook niemand veroordelen en zou persoonlijk graag eens een trainingsdag van de iga's EN bujinkan samen zien. Ik ben benieuwd hoe zoiets zal lopen maar het zal er wel nooit van komen ben ik bang

Wat betreft zijn afwezigheid in de dojo, ik heb hem in bijna 3 jaar tijd maar 3 keer gezien, dit is dus wel standaard bij ze.

[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 31-08-2003 18:10]

zondag 31 augustus 2003 @ 19:26:35 #135
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_12854458
dank voor deze openhartige post jouke
quote:
...zou persoonlijk graag eens een trainingsdag van de iga's EN bujinkan samen zien. Ik ben benieuwd hoe zoiets zal lopen maar het zal er wel nooit van komen ben ik bang
zeg nooit nooit he met een beetje mazzel is zoiets toch te realiseren , ik zou dit overigens ook graag zien gebeuren.
Mede omdat ik uit ervaring weet dat een gezamelijke trainingsdag heel goed kan uitpakken
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_12854893
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 19:26 schreef ninja-mod het volgende:
[..]

zeg nooit nooit he met een beetje mazzel is zoiets toch te realiseren , ik zou dit overigens ook graag zien gebeuren.
Mede omdat ik uit ervaring weet dat een gezamelijke trainingsdag heel goed kan uitpakken

Tja, de haalbaarheid hiervan ligt in dit geval puur bij the iga warriors aangezien michel al een keer aangeboden heeft om samen een trainingsdag te doen
pi_12899505
Jouke: Erg goed en duidelijk onderbouwd omschreven.
Ik heb al wat scholen (geen ninjutsu) gezien en geleerd dat het belangrijkste is dat je het gevoel hebt dat je er thuis hoort.
En vooral dat je het gevoel hebt met een waterdicht zelfverdedigingssysteem te maken te hebben.

Zelf had ik die school die hier zo vaak positief wordt genoemd bezocht, maar dat is echt niet te doen met het openbaar vervoer vanuit Amsterdam.
En die ninja school in Amsterdam die me werd aanbevolen reageert op geen enkele mail, dus daar heb ik geen vertrouwen (meer) in.

Ik ben daarom weer met WT begonnen, ook een zeer effectieve zelfverdedigingskunst. De eerste school/stijl waarbij ik niet steeds het gevoel had "ja maar wacht eens even, dat klopt niet".

dinsdag 2 september 2003 @ 23:45:59 #138
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_12906116
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 19:26 schreef ninja-mod het volgende:
[..]

dat zal ik maar al te gaaf vinden wij de bujinkan met de igas een open trainings dag.
Ik kan daar zeker respect voor aan tonen zeker weten.

Mare ik denk dat je het wel ken vergeten van hun kant af gezien dan
tja is wel jammer.
Ze reageerde vroeger ook al niet op michels mail jaren geleden dus.
Gr. Karel.

pi_12913161
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 19:19 schreef Erikro het volgende:
Zelf had ik die school die hier zo vaak positief wordt genoemd bezocht, maar dat is echt niet te doen met het openbaar vervoer vanuit Amsterdam.
En die ninja school in Amsterdam die me werd aanbevolen reageert op geen enkele mail, dus daar heb ik geen vertrouwen (meer) in.
Dit kun je van 2 kanten zien he.

1. wat is dit voor organisatie? ze reageren niet eens op mijn mails.
2. Ze hebben zoiets van, als je eht echt wilt zet je wel door met contact zoeken.

Vertrouwen kun je IMO pas opdoen als je er ook echt getraind hebt, niet eerder.

BTW wat bedoel je met WT? Wing Chun toevallig?

pi_12916185
Ja er zijn inderdaad van die raren scholen die zeggen "ons vinden is onderdeel van je training", maar volgens mij geeft het grootste deel van die scholen ook les in dingen als "Hoe word ik onzichtbaar in 24 makkelijke stappen", "hypnose, hoe je tegenstander alles te laten doen wat jij wilt !" of "sla heel hard op de grond en bid dat je tegenstander omvalt" (yellow bamboo, voor de mensen die het niet kennen).
pi_12916370
quote:
Op woensdag 3 september 2003 15:09 schreef Jouke het volgende:
Ja er zijn inderdaad van die raren scholen die zeggen "ons vinden is onderdeel van je training", maar volgens mij geeft het grootste deel van die scholen ook les in dingen als "Hoe word ik onzichtbaar in 24 makkelijke stappen", "hypnose, hoe je tegenstander alles te laten doen wat jij wilt !" of "sla heel hard op de grond en bid dat je tegenstander omvalt" (yellow bamboo, voor de mensen die het niet kennen).
Ik weet niet hoe jij toen gezocht hebt naar ninjitsu scholen als je bij dit soort shit uitkwam.

Ons vinden is een onderdeel van je training is bullshit. Ik bedoel dat als je echt puur ninjitsu wilt doen dat je net zo lang zoekt tot je het gevonden hebt en niet meteen opgeeft als er 1 dojo niet antwoord.

Als je gewoon een vechtsport wilt doen en nog niet precies weet welke kan ik me voorstellen dat je snel wat anders zoekt als je niet op tijd antwoord krijgt

pi_12919046
Erikh ik hang nogal veel rond op www.e-budo.com daar hebben ze een heel forum speciaal gewijd aan het opsporen van dit soort malloten (je moet maar eens rond kijken op het "bad budo" forum). Ik lees een helehoop van dit soort onzin sites voor mijn lol (geloof me het is af en toe echt heel erg grappig, maar soms ook te stom voor woorden).
pi_12920118
quote:
Op woensdag 3 september 2003 12:39 schreef erikh het volgende:
Dit kun je van 2 kanten zien he.
1. wat is dit voor organisatie? ze reageren niet eens op mijn mails.
2. Ze hebben zoiets van, als je eht echt wilt zet je wel door met contact zoeken.
Vertrouwen kun je IMO pas opdoen als je er ook echt getraind hebt, niet eerder.

BTW wat bedoel je met WT? Wing Chun toevallig?

Punt 1: Vind ik prima, maar dan moeten ze niet op hun site zetten "voor meer informatie mail naar ...." en op de site zelf amper wat informatie (alleen een routekaart). Niet eens wat NJ is.
Puntje 2: Nee Wing Chun is WC, ik train een heel andere stijl Wing Tsun (WC wordt als een vrij harde stijl gezien, WT als een hele zachte).

[Dit bericht is gewijzigd door Erikro op 03-09-2003 18:38]

pi_12921136
quote:
Op woensdag 3 september 2003 17:54 schreef Erikro het volgende:

[..]

Punt 1: Vind ik prima, maar dan moeten ze niet op hun site zetten "voor meer informatie mail naar ...." en op de site zelf amper wat informatie (alleen een routekaart). Niet eens wat NJ is.
Puntje 2: Nee Wing Chun is WC, ik train een heel andere stijl Wing Tsun (WC wordt als een vrij harde stijl gezien, WT als een hele zachte).

Hehe ok
pi_12977353
zeg Jouke, waarom ben jij zo limks?
Je weet toch dat danzij het linkse vanaf Den Uil (oa mammoetwet, werkenemers vanover de Nederlandse grens en mass binnenhalen ettc etc) ons mooie landje weinig goeds heeft gedaan. Het si steeds zo dat danmidden-rechts alles weer mag gaan opknappen, en helaas zijn die maatregelen nietaltijd even prettig, maar ja.
Jongen wordt toch lekker echts, en laat dat Maoistich-Stalinistische achter je, want nogmaals Nederland zakt dan nog veel verder af, en is zelfs straks helemaal geen Nederland meer.

Maar verder sport verbroederd, toch?

pi_12980210
Ik bedoel niet dat ik hier thuis in de kelder zit met een zooi mede revolutionairen, om een plan te smeden met de bedoeling hier de regering omver te gooien en een communistische heilstaat op te richten hoor !

Ikzelf zit wat meer in de groenlinks hoek. Ik bedoel met mijn opmerking gewoon dat ik vind dat het verkeerd is om exhorbitante prijzen voor je diensten te vragen (wat voor dienst dan ook), en ik hoop dat ik dit later ook nooit doen zal.

Maar misschien moeten we het hierbij laten, straks word dit (bij mijn weten) de eerste draad die van de sport sectie naar de politiek sectie verschoven moet worden.

pi_12980253
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 09:56 schreef fto22000 het volgende:
zeg Jouke, waarom ben jij zo limks?
Je weet toch dat danzij het linkse vanaf Den Uil (oa mammoetwet, werkenemers vanover de Nederlandse grens en mass binnenhalen ettc etc) ons mooie landje weinig goeds heeft gedaan. Het si steeds zo dat danmidden-rechts alles weer mag gaan opknappen, en helaas zijn die maatregelen nietaltijd even prettig, maar ja.
Jongen wordt toch lekker echts, en laat dat Maoistich-Stalinistische achter je, want nogmaals Nederland zakt dan nog veel verder af, en is zelfs straks helemaal geen Nederland meer.

Maar verder sport verbroederd, toch?

Wat heeft dit nou weer met ninjitsu te maken man?
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 13:45 schreef Jouke het volgende:
Ik bedoel niet dat ik hier thuis in de kelder zit met een zooi mede revolutionairen, om een plan te smeden met de bedoeling hier de regering omver te gooien en een communistische heilstaat op te richten hoor !
Wat, gaat het niet door? Shit
pi_13461220
Hoi ,

weer terug uit Equador....
hoe is het hier? Behoorlijk stil geweest zie ik...

BS

pi_13466832
Ehm... Dit komt vast heel stom over, maar wat is het verschil tussen Nin Jitsu en Jiu Jitsu.

En nog een vraagje... Wat is beter om mee te beginnen? Judo of Jiu/Nin Jitsu?

Mijn blonde honing
  zaterdag 27 september 2003 @ 01:49:41 #150
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_13472894
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 19:54 schreef Keys het volgende:
Ehm... Dit komt vast heel stom over, maar wat is het verschil tussen Nin Jitsu en Jiu Jitsu.

En nog een vraagje... Wat is beter om mee te beginnen? Judo of Jiu/Nin Jitsu?

ik zou zeggen kom eens een keertje lang's ik weet nie waar je woond
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')