abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 juli 2003 @ 05:23:44 #1
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_11722903
Een vriend van me staat negatief te boek bij het BKR. Niet slim van hem, maar het is nu eenmaal zover gekomen.
Nu heeft hij inmiddels alles weer opgepakt, heeft een goede baan gevonden, en wil uiteraard zijn loon krijgen.

Maar........hij kan tot nu toe nergens een bankrekening openen ivm die BKR registratie. Ondanks dat hij een rekening vraagt waar hij niet rood kan staan. Weet iemand wat hij nu kan doen ? Of is er een instelling die hem wel een rekening zal geven ?

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  zaterdag 12 juli 2003 @ 05:27:05 #2
11029 WiSeGuY187
goodfella 4 life
pi_11722906
Heeft hij ook deurwaarders aan de deur? Ik weet van iemand in mijn kennisenkring dat hij nadat hij een afbetalingsregeling had getroffen overal eingelijk weer terecht kon.
you know that film ? what's it called ... the oklahoma kid... well i'm the oklahoma kid
  zaterdag 12 juli 2003 @ 05:30:03 #3
5096 defender
pi_11722907
Volgens mij niet, maar ook met een regeling blijft die registratie een paar jaar staan dacht ik
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  zaterdag 12 juli 2003 @ 05:32:54 #4
11029 WiSeGuY187
goodfella 4 life
pi_11722908
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 05:30 schreef defender het volgende:
Volgens mij niet, maar ook met een regeling blijft die registratie een paar jaar staan dacht ik
dat zal zeker zo zijn, maar die jongen had een uitkering en daar had hij toch wel elke maand een gedeelte van in zijn hand
you know that film ? what's it called ... the oklahoma kid... well i'm the oklahoma kid
pi_11723028
Ik zal eens met het BKR bellen.
Let me tell you something, bendeco. You pull any your crazy shit with
us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you
and stick it up your ass and pull the fucking trigger til it goes "click".
pi_11723034
Een vriend van mij heeft hetzelfde probleem gehad. Hij heeft een heel gesprek gehad bij de fortis bank (hete in die tijd nog anders) en daar heeft hij onder bepaalde voorwaarden een rekeningnummer gekregen.
Misschien dus een idee om gesprekken aan te vragen met het hoofd van een bank.
pi_11723049
Vraag aan wat er allemaal bij het BKR geregistreerd staat. kijk of hij daar dingen kan laten wegstrepen (via de instanties die hem daar op die lijst gezet hebben). Ik heb zo'n verschrikkelijke Confort Card (Primeline) gehad. Nadat ik klaar was met betalen stond die schuld er nog vrolijk

Inderdaad, ga naar de Fortis. Dat is zowat de enige bank die (onder voorwaarden) je een bankrekening verstrekt. Succes!

yeah!
pi_11723056
ik heb ook nog wel wat risico-kapitaal over.

nee, serieus.. volgens mij doet de rabobank hier ook wel aan, maar moet je het wel hogerop zoeken inderdaad

pi_11723069
Bij een normale bank zul je als je een BKR-achterstand hebt geweigerd worden.
Ga naar de Postbank daar kun je altijd een rekening openen.........zelfs met een BKR-achterstand.
pi_11723108
Je hebt dus een A-codering bij het BKR, een registratie heeft bijna iedereen. Deze blijft naar ik meen 5 jr staat, daarna vervalt de codering. Het is verstandig om eens te kijken waar de A-codering voor staat, is die wel terecht en hoe lang zal die er nog staan?
Ik heb er zin an
  zaterdag 12 juli 2003 @ 15:12:09 #11
5096 defender
pi_11727250
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 08:48 schreef NWJ het volgende:
Je hebt dus een A-codering bij het BKR, een registratie heeft bijna iedereen. Deze blijft naar ik meen 5 jr staat, daarna vervalt de codering. Het is verstandig om eens te kijken waar de A-codering voor staat, is die wel terecht en hoe lang zal die er nog staan?
Ikzelf gelukkig niet hoor, en hij staat er terecht, en hij staat er slechts een korte tijd, dus voorlopig blijft hij nog wel staan.

De postbank heeft hem ook geweigerd, de ABN Amro ook

pi_11727272
Heeft de Postbank hem geweigerd?

Ik sta ook bij het BKR met een A-notering (schuldsanering gehad) en werd geweigerd door de ING.
Daar vertelden ze mij dat ik maar naar de Postbank moest gaan, aangezien die (volgens de ING bank) verplicht is iedereen aan te nemen.

Ik heb nu al weer een paar jaar een Girorekening.

pi_11728222
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 15:14 schreef Swolly het volgende:
Daar vertelden ze mij dat ik maar naar de Postbank moest gaan, aangezien die (volgens de ING bank) verplicht is iedereen aan te nemen.
Verplicht om iedereen aan te nemen zijn ze zeker niet, maar als ze hem niet aannemen heeft hij het wel heel erg bont gemaakt.
Normaal gesproken worden alleen mensen geweigerd als er een fraudesituatie oid is geweest.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  zaterdag 12 juli 2003 @ 20:29:20 #14
5096 defender
pi_11732191
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 16:38 schreef 700MB het volgende:

[..]

Verplicht om iedereen aan te nemen zijn ze zeker niet, maar als ze hem niet aannemen heeft hij het wel heel erg bont gemaakt.
Normaal gesproken worden alleen mensen geweigerd als er een fraudesituatie oid is geweest.

Dat is zeker niet het geval. Ik zal nog eens navragen of hij dan de ING of de postbank heeft geprobeerd, maar ik dacht die laatste.
  zaterdag 12 juli 2003 @ 20:37:14 #15
33367 Miiso
aka Phuctivity
pi_11732360
imho kan je naar mijn weten gewoon een rekening openen....... zou anders belachelijk zijn als ze hem weigeren
XBOX360 Gamertag: Phuctivity
pi_11740200
Dit topic is vanaf heden het CENTRAAL BKR topic, vandaar de titel change. Dit zal ook in de FAQ opgenomen worden.
  zondag 13 juli 2003 @ 08:46:03 #17
5096 defender
pi_11740246
Het is inderdaad de Postbank geweest die hem geweigerd heeft. Maar hij gaat de Fortis nu proberen. Bedankt voor de reacties.
  vrijdag 12 september 2003 @ 10:03:11 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_13112694
anders kan ie zn loon toch contant laten uitbetalen? volgens mij zijn werkgevers verplicht dat te doen als je dat wil. Men kan niet van iedereen verwachten dat ie een bankrekening heeft namelijk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_13300105
Hij zou idd het beste contact op kunnen nemen met BKR.

Waar banken ook op letten is de manier waaróp een schuld is afbetaald.
Er zal vast geregistreerd staan dát de schuld is afgelost, maar tevens kan bijv te zien zijn dat hij 'moeite' heeft gehad met aflossen of dat er andere problemen waren...

pi_13307754
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 10:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
anders kan ie zn loon toch contant laten uitbetalen? volgens mij zijn werkgevers verplicht dat te doen als je dat wil. Men kan niet van iedereen verwachten dat ie een bankrekening heeft namelijk.
Vaak staat in CAO 's dat het op een bepaalde datum (voor het einde van de maand) wordt overgemaakt op een door de werknemer aan te wijzen bankrekening, ergo, ze zijn niet verplicht het contant uit te betalen. Hoewel er nog steeds beroepsgroepen zijn die nog met een ouderwets loonzakje op vrijdagmiddag werken, (bouw, visserij en horeca af en toe nog wel)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 21 september 2003 @ 21:33:52 #21
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_13344236
Ik ben er sinds vanmiddag ook achtergekomen dat ik de lul ben bij het BKR. Ik schijn een aflossing van een lening niet goed of helemaal niet te hebben gedaan. Daarvoor krijg ik nu geen creditcard bij de Postbank en hebben ze die direct even geannuleerd. En bedankt he....

Ik heb ooit 2 leningen gedaan bij een bepaald financieringsbedrijf en die eikels hebben blijkbaar doorgegeven aan BKR dat ik niet heb betaald. Het stomme is dat ik beide leningen zelfs vervroegd volledig heb afbetaald ipv alle maanden te doorlopen. Dit is ook schriftelijk bevestigd door het bedrijf.

Morgen eens even bellen, mogen ze zorgen dat alles hersteld wordt. Kan ik weer opnieuw een CC aanvragen.. nog een keer 12,50.... mooi niet dat ik dat ga betalen. Tot die tijd kan ik de creditcard nog wel gebruiken tot dat ie afloopt maar dan wel met een maximum van 250 euro. Ook voldoende voor mij, maar ik moet van die BKR registratie af want die klopt absoluut niet. Ik betaal alles op tijd, heb geen schulden en sta verre van rood. Maar kan nu mooi niets meer doen, geen hypotheek, geen mobiel, NIETS!

pi_13372586
Je kan zwaar de lul zijn met een BKR registratie. Al is de schuld afgelost, je naam blijft volgens mij 5 jaar staan. Banken verschaffen dan idd geen of heel moeilijk een bankrekening. Tsja, heel lullig maar er is niets aan te doen.

Meestal is de Postbank de meest gemakkelijke bank hierin om alsnog een rekening te kunnen openen. De 'echte' banken hebben een hun naam hoog te houden (is mij verteld) en doen dan meestal wat moeilijker.

Misschien kan je vriend rekeningnummer van een ander opgeven om zijn salaris daar op te storten?

pi_13447250
Creditcard + BKR Notering

maar de ABN is de makkelijkste, postbank werd ik overgekeurd 3 maanden geleden omdat ik bij de BKR stond getoets.

nu heb ik eindelijk mijn CC, im very happy.

pi_13485657
even een vraagje ik wil een hypotheek af sluiten maar nou ben ik er achter gekomen dat ik een registratie codering heb bij het bkr.
ik heb een A- codering met een H- codering, de achterstand is weg.
ik begrijp zelf wel dat een A- codering voor een achterstand staat maar ik heb hem ook weer ingehaald. Wat kan ik hier nou nog mee doen ?weet iemand van jullie of een hypotheek word af gewezen als je een achterstand heb gehad maar toch ook weer heb in gehaald?
Op de site van het BKR staat het volgende vermeld :
" Officieel heet het melden van een achterstand een 'Achterstandsmelding'. In uw gegevens is deze zichtbaar met een 'A' bij het betreffende krediet.
Hebt u uw achterstand ingelopen, dan is dit ook zichtbaar in CKI. Een 'H', van Herstel, bij het betreffende krediet geeft dit aan. De 'H' wordt alleen vermeld als het krediet doorloopt. Als u de achterstand hebt ingelopen en daarmee het krediet hebt beëindigd, dan is alleen een einddatum zichtbaar bij het betreffende krediet. Vijf jaar na de einddatum verdwijnen uw gegevens over het beëindigde krediet automatisch uit ons bestand. "

Verdwijnt nu dus als je het gehele bedrag inlost ook de A-codering, aangezien zij vermelden dat er alleen een einddatum komt te staan.
En in hoeverre wordt je hypotheek afgewezen met een H-codering? Want overal hebben ze het alleen maar over A-coderingen, maar bij mij staat daar dan toch een H-codering tegenover?????

Help!!!!

zondag 28 september 2003 @ 14:33:37 #25
63759 leedvermaak
dat zeg ik: GOOGLE!
pi_13497103
Is het waar dat wanneer je BKR Registratie krijgt, dat je hiervan ook schriftelijk eerst wordt ingelicht? Dat je dus niet achteraf (bijv. bij het aanvragen van een lening of telefoonabonnenemt) met de mond vol tanden staat.
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/386204/1] Quote me if I'm wrong...[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')