Maar........hij kan tot nu toe nergens een bankrekening openen ivm die BKR registratie. Ondanks dat hij een rekening vraagt waar hij niet rood kan staan. Weet iemand wat hij nu kan doen ? Of is er een instelling die hem wel een rekening zal geven ?
quote:dat zal zeker zo zijn, maar die jongen had een uitkering en daar had hij toch wel elke maand een gedeelte van in zijn hand
Op zaterdag 12 juli 2003 05:30 schreef defender het volgende:
Volgens mij niet, maar ook met een regeling blijft die registratie een paar jaar staan dacht ik
Inderdaad, ga naar de Fortis. Dat is zowat de enige bank die (onder voorwaarden) je een bankrekening verstrekt. Succes!
nee, serieus.. volgens mij doet de rabobank hier ook wel aan, maar moet je het wel hogerop zoeken inderdaad
quote:Ikzelf gelukkig niet hoor, en hij staat er terecht, en hij staat er slechts een korte tijd, dus voorlopig blijft hij nog wel staan.
Op zaterdag 12 juli 2003 08:48 schreef NWJ het volgende:
Je hebt dus een A-codering bij het BKR, een registratie heeft bijna iedereen. Deze blijft naar ik meen 5 jr staat, daarna vervalt de codering. Het is verstandig om eens te kijken waar de A-codering voor staat, is die wel terecht en hoe lang zal die er nog staan?
De postbank heeft hem ook geweigerd, de ABN Amro ook
Ik sta ook bij het BKR met een A-notering (schuldsanering gehad) en werd geweigerd door de ING.
Daar vertelden ze mij dat ik maar naar de Postbank moest gaan, aangezien die (volgens de ING bank) verplicht is iedereen aan te nemen.
Ik heb nu al weer een paar jaar een Girorekening.
quote:Verplicht om iedereen aan te nemen zijn ze zeker niet, maar als ze hem niet aannemen heeft hij het wel heel erg bont gemaakt.
Op zaterdag 12 juli 2003 15:14 schreef Swolly het volgende:
Daar vertelden ze mij dat ik maar naar de Postbank moest gaan, aangezien die (volgens de ING bank) verplicht is iedereen aan te nemen.
quote:Dat is zeker niet het geval. Ik zal nog eens navragen of hij dan de ING of de postbank heeft geprobeerd, maar ik dacht die laatste.
Op zaterdag 12 juli 2003 16:38 schreef 700MB het volgende:[..]
Verplicht om iedereen aan te nemen zijn ze zeker niet, maar als ze hem niet aannemen heeft hij het wel heel erg bont gemaakt.
Normaal gesproken worden alleen mensen geweigerd als er een fraudesituatie oid is geweest.
Waar banken ook op letten is de manier waaróp een schuld is afbetaald.
Er zal vast geregistreerd staan dát de schuld is afgelost, maar tevens kan bijv te zien zijn dat hij 'moeite' heeft gehad met aflossen of dat er andere problemen waren...
quote:Vaak staat in CAO 's dat het op een bepaalde datum (voor het einde van de maand) wordt overgemaakt op een door de werknemer aan te wijzen bankrekening, ergo, ze zijn niet verplicht het contant uit te betalen. Hoewel er nog steeds beroepsgroepen zijn die nog met een ouderwets loonzakje op vrijdagmiddag werken, (bouw, visserij en horeca af en toe nog wel)
Op vrijdag 12 september 2003 10:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
anders kan ie zn loon toch contant laten uitbetalen? volgens mij zijn werkgevers verplicht dat te doen als je dat wil. Men kan niet van iedereen verwachten dat ie een bankrekening heeft namelijk.
Ik heb ooit 2 leningen gedaan bij een bepaald financieringsbedrijf en die eikels hebben blijkbaar doorgegeven aan BKR dat ik niet heb betaald. Het stomme is dat ik beide leningen zelfs vervroegd volledig heb afbetaald ipv alle maanden te doorlopen. Dit is ook schriftelijk bevestigd door het bedrijf.
Morgen eens even bellen, mogen ze zorgen dat alles hersteld wordt. Kan ik weer opnieuw een CC aanvragen.. nog een keer 12,50.... mooi niet dat ik dat ga betalen. Tot die tijd kan ik de creditcard nog wel gebruiken tot dat ie afloopt maar dan wel met een maximum van 250 euro. Ook voldoende voor mij, maar ik moet van die BKR registratie af want die klopt absoluut niet. Ik betaal alles op tijd, heb geen schulden en sta verre van rood. Maar kan nu mooi niets meer doen, geen hypotheek, geen mobiel, NIETS!
Meestal is de Postbank de meest gemakkelijke bank hierin om alsnog een rekening te kunnen openen. De 'echte' banken hebben een hun naam hoog te houden (is mij verteld) en doen dan meestal wat moeilijker.
Misschien kan je vriend rekeningnummer van een ander opgeven om zijn salaris daar op te storten?
maar de ABN is de makkelijkste, postbank werd ik overgekeurd 3 maanden geleden omdat ik bij de BKR stond getoets.
nu heb ik eindelijk mijn CC, im very happy.
Verdwijnt nu dus als je het gehele bedrag inlost ook de A-codering, aangezien zij vermelden dat er alleen een einddatum komt te staan.
En in hoeverre wordt je hypotheek afgewezen met een H-codering? Want overal hebben ze het alleen maar over A-coderingen, maar bij mij staat daar dan toch een H-codering tegenover?????
Help!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |