Kleuren wil ik blauw/wit hebben, maar een hele blauwe muur lijkt mij iets te donker en lichtblauw is weer zo soft/meidenachtig. En een hele witte kamer is ook niks...
Blauwe banen lijkt me dan wel mooi, maar dan krijg je weer zo'n opgesloten gevoel lijkt mij
En hoeveel potten verf heb ik nodig voor een kamer van 4x4m ong, met 4 muren ( )?
Ow ja, thema is motor !!!
[Dit bericht is gewijzigd door eMAeRCe op 11-07-2003 15:29]
En de hoeveelheid benodigde verf is afhankelijk van de dekking ervan.
quote:Maar dan word het zo'n donkere/saaie boel lijkt mij
Op vrijdag 11 juli 2003 15:29 schreef freaky-me het volgende:
doe twee muren geheel blauw en de andere twee muren geheel wit.. staat best wel leuk
Boven dat donkerblauwe vlak, lopen twee horizontale banen van ongeveer 3 cm dikte, met een tussenruimte van 3 cm. Deze banen zijn de hele kamer rondgetrokken. Wel lastig schilderen, want ik heb een muur met structuur, dus dat kan je niet zo mooi afplakken.
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 11-07-2003 15:35]
Neem 2 muren lichtblauw, net van het witte af en neem twee muren wit. tegenoverelkaarstaande muren andere kleur.
blauw = voor jongentje
roze = voor als het een meisje is
en voor de hoeveelheid verf die je nodig hebt zou ik gewoon precies het oppervlakte uitrekenen wat je blauw wilt hebben en van wat je wit wilt hebben en dan weten ze bij de verfwinkel wel wat je nodig hebt
je moet er ook rekening mee houden met wat de kleur van de muur nu is dus wat voor grondverf oid je moet gebruiken (en hoeveel lagen daarvan nodig zijn) maar dat kan de schilder je waarschijnlijk haarfijn vertellen)
succes
Kan zo niet op de naam komen wat je nodig hebt. Maar dat weten ze in de verfwinkel wel.
Daarna kan je gaan verven. Desnoods eerst een grondlaag zetten. Wat op muren meestal niet nodig is.
quote:Haha ik ben een jongen (man
Op vrijdag 11 juli 2003 15:33 schreef Douchekop het volgende:
Melk, de witte motor.Neem 2 muren lichtblauw, net van het witte af en neem twee muren wit. tegenoverelkaarstaande muren andere kleur.
blauw = voor jongentje
roze = voor als het een meisje is
Bedankt voor de tips!!
Dit houdt je kamer rustig, en geeft hier en daar toch nog een onderbreking.
quote:blauw dan
Op vrijdag 11 juli 2003 16:22 schreef eMAeRCe het volgende:[..]
Haha ik ben een jongen (man
) van 17
T is dus niet voor een kinderkamer
Bedankt voor de tips!!
Soort wolken idee
quote:Voorstrijkmiddel voor zuigende ondergronden, wrsch van Alabastine
Op vrijdag 11 juli 2003 15:42 schreef Asschen_sukar het volgende:Kan zo niet op de naam komen wat je nodig hebt. Maar dat weten ze in de verfwinkel wel.
Ik ga denk ik gewoon eerst alle muren wit verven (typo in titel ) en dan zoals iemand hierboven al zei bepaalde dingen blauw. 2 balken zijn al blauw en wat latjes onder en boven kunnen ook blauw.
Verder denk ik eraan om een soort blauwe rand te maken, door tape op de muur te plakken en daar om heen verven, iemand nog ideeen verder?
quote:Ik heb een pot van 14 liter
Op zaterdag 12 juli 2003 18:30 schreef Kazango het volgende:
latex is goed voor 7 vierkante meter per liter. Dus zou je aan een emmer van 4liter genoeg hebben. Aangezien je het meestal twee keer moet doen.
Alleen weet ik nog steeds niet hoe het te doen... Kozijnen neem ik ook maar gelijk mee met de blauwe verf en de rest
quote:het aantal vierkante meters staat vaak op de pot
Op zaterdag 12 juli 2003 23:33 schreef eMAeRCe het volgende:[..]
Ik heb een pot van 14 liter
En een klein potje van 1/4 liter ofzo
met blauwe verf
quote:Klopt maar het is van die goedkope zooi dus zal waarschijnlijk meerdere keren opnieuw moeten doen en een gedeelte van me kamer is al wit en als deze kleur wit erg afwijkt moet ik die ook opnieuw schilderen.
Op zaterdag 12 juli 2003 23:35 schreef modestus het volgende:[..]
het aantal vierkante meters staat vaak op de pot
Maar to the point - zorg in vredesnaam dat je de zaak netjes afplakt en de verf goed uitsmeert, eerst horizontaal dan verticaal of vice versa en maak er geen puinbak van zoals de vorige bewoners van mijn huis, of je zult tot in lengte van dagen vervloekt worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |